اخبارفناوری

معرفی آیپد ایر جدید اپل با تراشه M1

اپل امروز علاوه بر معرفی نسل سوم آیفون SE از یک iPad Air کاملا جدید نیز رونمایی کرد. این تبلت میان رده قیمتی بالاتر از iPad و iPad Pro مقرون به‌صرفه این شرکت دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این آیپد ایر جدید مجهز به پردازنده M1 اپل است و قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G (با Esim) را دارد اما مدل پایه آن مثل همیشه فقط از Wi-Fi پشتیبانی می‌کند.

مهم‌ترین آپدیت و پیشرفت این آیپد مربوط به تراشه به کار رفته در آن است زیرا این تراشه M1 به این آیپد ایر این امکان را می‌دهد تا عملکردی مانند آیپد پرو داشته باشد اگرچه مانند دیگر محصولات اپل آیپد ایر احتمالا حجم رم کم‌تری نسبت به مدل‌های پرو دارد.

به روز رسانی پیشرفته دیگر این دستگاه جدید در دوربین سلفی آن است. اپل برای این آیپد ایر یک دوربین سلفی بسیار عریض با سنسور استیج طراحی کرده است. این سنسور به‌طور کاملا خودکار در حین برقراری تماس‌های تصویری حرکت می‌کند و می‌تواند در حین حرکت، شما را در دید رس کامل مخاطب‌تان قرار دهد. همچنین این سنسور پیوستن افراد دیگر را حس می‌کند و در این شرایط خیلی آرام کوچک نمایی می‌کند تا همه افراد حاضر، در دید دوربین قرار بگیرند. این iPad Air جدید در پنل پشتی خود یک دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسل دارد که ظاهرا نسبت به آیپد ایر نسل قبلی تغییری نکرده است.

در بدنه این دستگاه یک درگاه USB-C طراحی شده است که سرعت آن 2 برابر سریع‌تر از نسل‌های قبلی است و اطلاعات و داده‌ها میتوانند تا 10 گیگابایت بر ثانیه از طریق آن منتقل شوند. نمایشگر این آیپد جدید از نوع Liquid Retina با اندازه‌ای برابر 10.9 اینچ است. این نمایشگر قابلیت ارائه 500 نیت روشنایی، قابلیت پشتیبانی از True Tone و پوشش ضد انعکاس را دارد. وجود قابلیت True Tone در این نمایشگر دارای دو مزیت است یکی این‌که امکان تفکیک پذیری و نمایش محتوا در محیط‌های باز و تحت تابش نور را با کیفیت بهتری امکان‌پذیر می‌کند و دوم این‌که باعث می‌شود شما تصویری قابل درک‌تر و فیلتر شده را مشاهده کنید.

بر اساس مشخصات منتشر شده، این آیپد ایر دارای بلندگوهای استریوی به شکل افقی و یک حسگر اثر انگشت است که در دکمه هوم آن جای گرفته است. این iPad Air از همان ابتدا سیستم عامل آیپد او اس 15.4 را اجرا خواهد خواهد کرد. این نسخه از نرم افزار OS هفته آینده به‌طور رسمی به عنوان یک به‌روز رسانی هوایی برای سایر آیپدها قابل استفاده خواهد بود. به لطف ویژگی کنترل جهانی، شما می‌توانید با یک ماوس و صفحه کلید در چندین مک و آیپد به‌صورت یکدست و بدون نیاز به تنظیم کار کنید. حتی می‌توانید محتواها و اطلاعات را بین دستگاه‌ها رد و بدل کنید.

این تبلت جدید اپل با استفاده از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی، 100 درصد قلع بازیافتی در لحیم کاری برد منطقی اصلی و از 100 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی در محفظه و آهن‌رباهای صوتی ساخته شده است.

در خبرهای فاش شده گفته شده است که این آیپد ایر جدید اپل در شش رنگ خاکستری، فضایی، نور ستاره، صورتی، بنفش و آبی جدید خیره کننده به بازار ارائه خواهد شد. قیمت مدل پایه با حافظه ذخیره سازی داخلی 64 گیگابایتی این دستگاه مانند نسل قبلی خود از 599 دلار شروع می‌شود. همچنین این آی پد با نسخه 256 گیگابایتی نیز عرضه می‌شود. این iPad Air کاملا جدید در روز جمعه به 29 کشور و منطقه پیش فروش خواهد شد و در تاریخ 18 مارس نیز به‌طور رسمی عرضه خواهد شد. مدل Wi-Fi+5G این محصول با قیمتی حدود 749 دلار ارائه خواهد شد.

تبلت جدید اپل ایضا از Apple Pencil نسل دوم 129 دلاری، صفحه کلید جادویی 299 دلاری، صفحه کلید 179 دلاری و کاورهای Smart Folio 79 دلاری پشتیبانی خواهد کرد. این محصولات نام برده شده در رنگ‌های سفید، مشکی، نارنجی برقی، اسطوخودوس انگلیسی، گیلاسی تیره و آبی دریایی در دسترس خواهند بود.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا