راهنمای خریدمقایسهموبایلنقد و بررسی

مقایسه سامسونگ S21 FE و 11T Pro؛ قاتلین پرچمدار

سری گلکسی S21 یک مجموعه از خانواده‌ی بزرگ کمپانی سامسونگ می‌باشد. اینطور که به نظر می‌رسد S21 به راحتی متوقف نمی‌شود و در تاریکی شب فرو نخواهد رفت بلکه این شرکت قصد دارد تا قبل از اینکه گلکسی S22 کانون توجه را از آن خود کند. آخرین نسخه از سری S21 را عرضه و به بهترین شکل ممکن این خانواده‌ی دوست داشتنی را به پایان راه خود برساند. سامسونگ S21 FE که در ژوئن 2022 به طور رسمی وارد بازارهای جهانی شد. این مدل ترکیبی قدرتمند از بهترین خصوصیات گوشی‌های نسل گذشته‌ی خود است که در ادامه این مطلب به مقایسه آن با شیائومی 11T Pro خواهیم پرداخت.

معرفی کوتاه سامسونگ S21 FE

کمپانی سامسونگ روی سه ویژگی مورد علاقه‌ی طرفداران این نسخه یعنی نمایشگر، دوربین و سخت‌افزار تمرکز کرده است و آن‌ها را با کمترین قیمت به کاربران ارائه می‌دهد. نمایشگر 6.4 اینچی به کار رفته در این مدل نوع ارتقاء یافته‌ی پنل S21 است که از قابلیت HDR10+ پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در سری S21 از چیپست‌های اسنپدراگون و اگزینوس استفاده کرده است. S21 FE نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان پردازنده از تراشه‌ی Snapdragon 888 بهره می‌برد که عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد و افراد را در پردازش هرگونه فعالیتی اعم از حرفه‌ای و معمولی دچار مشکل نخواهد کرد؛ البته این پردازنده در نسخه‌های آمریکا و کره دیده می شود و نسخه‌ای از سامسونگ S21 FE که در ایران عرضه می شود با پردازنده اگزینوس 2100 است که می توان گفت عملکردی بی‌نقص را ارائه می‌دهد و از پردازنده پرچمدار کوالکام چیزی کم ندارد.

برای بررسی دقیق این گوشی “بررسی سامسونگ S21 FE؛ گوشی جدید و جنجالی سامسونگ” را بخوانید

در بخش دوربین‌های گوشی می‌توان گفت که سامسونگ بدون هیچگونه تغییر، دوربین‌های گلکسی S20 FE را در این مدل استفاده کرده است. اما این کمپانی به پردازشی بهتر و ویژگی‌های جالبی مانند پاک کردن اشیاء که همه‌ی آن‌ها به لطف استفاده از چیپست جدیدتر امکان پذیر هستند، به خود می‌بالد.

معرفی کوتاه 11T Pro

از سوی دیگر گوشی پرچمدار شیائومی یعنی 11T Pro در سپتامبر سال 2021 به صورت رسمی منتشر شد و نظرات زیادی را به خود جلب کرد. کمپانی شیائومی در حال حذف نام تجاری Mi از گوشی‌های رده بالای خود می‌باشد و سری 11T در این تغییر نام پیشرو است. در این مدل شاهد یک نمایشگر ارتقاء یافته و فوق‌العاده باکیفیت با نرخ نوسازی 120 هرتزی هستیم که تجربه‌ای بی‌نظیر را هنگام پخش محتواهای مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شیائومی 11T Pro نیز مجهز به یک پردازنده‎ اسنپدراگون 888 می‌باشد که قادر است از پس هر گونه فعالیتی از جمله انجام بازی‌های سنگین و امور روزانه‌ی معمولی به راحتی برآید و کاربران را با تاخیر و کندی مواجه نکند.

برای بررسی دقیق این گوشی “بررسی شیائومی 11T Pro؛ پرچمداری با قابلیت شارژ 120 وات” را بخوانید

یکی از ویژگی‌های جذاب این گوشی که محبوبیت آن را دوچندان می‌کند بهره‌مندی از باتری قدرتمند 5000 میلی‌آمپری در کنار یک شارژر خارق‌العاده‌ی 120 واتی می‌باشد. این قابلیت می‌تواند باتری را در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ کند. اما بخش جذاب و چشمگیر این محصول دوربین سه‌گانه‌ی فوق‌العاده باکیفیت آن می‌باشد که قادر است لحظات شیرین و به یادماندنی زندگی شما را به بهترین شکل ممکن به ثبت رساند.

دوربین 11T Pro متشکل از یک لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، ماژول 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله‌فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار می‌باشد. انتظار می‌رفت که این گوشی نیز مانند Mi 11 Ultra کاملا ضد آب باشد و دوربین سلفی بهتری را ارائه دهد، اما گویا این خصوصیات جذاب را می‌بایست در نسل بعدی یعنی شیائومی 12 مشاهده کنیم. 

مقایسه طراحی سامسونگ S21 FE و 11T Pro

هر دو مدل از این محصولات دارای طراحی بسیار جذاب و زیبایی می‌باشند که نظر هر بیننده‌ای را متوجه خود می‌سازند و زمانی که شما ‌آن‌ها را در دست می‌گیرید به راحتی می‌توانید بی نقص بودن طراحی گوشی خود را احساس کنید. سامسونگ S21 FE دارای ابعادی به اندازه‌ی 155.7×74.5×7.9 میلی‌متر و وزنی حدود 177 گرم می‌باشد. اما گوشی شیائومی 11T Pro از سایز بزرگتری به اندازه‌ی 164.1×76.9×8.8 میلی‌متربرخوردار است که قطعا وزن آن نیز بیشتر خواهد بود و عددی برابر 204 گرم را به خود اختصاص می‌دهد.

استفاده از پلاستیک در ساختار پشت گوشی سامسونگ ممکن است این ذهنیت را برای شما ایجاد کند که با خرید آن یک گوشی ارزان قیمت نصیب شما می‌شود؛ اما در عوض استفاده از این متریال و طراحی خاص آن باعث شده است تا برآمدگی زیادی که میان محل قرارگیری دوربین‌ها با سایر نقاط قاب پشتی در نسخه‌های پیشین دیده می‌شد،کاهش یابد و یکپارچه‌تر و زیباتر به نظر برسد.

گوشی شیائومی 11T Pro از یک طراحی شبیه به سایر اعضای خانواده‌ی خود برخوردار است و شما از روی پنل پشتی با گوشه‌های خمیده‌ و دو عدد حلقه‌ی دوربین بزرگی که زیبایی فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارند، قادر هستید به راحتی مدل آن را را تشخیص دهید؛ همچنین استفاده از شیشه در ساخت پنل پشتی در کنار یک طراحی خاص زیبایی بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

مقایسه میزان مقاومت بدنه سامسونگ S21 FE و 11T Pro

عکس سامسونگ S21 FE

در هر دو محصول برای ساخت فریم اطراف گوشی از آلومینیوم استفاده شده است که علاوه بر تاثیر در ظاهر آن‌ها موجب افزایش مقاومت دستگاه در برابر بروز آسیب شده است. شیائومی 11T Pro دارای صفحه نمایش تختی است که توسط گوریلا گلس ویکتوس پوشانده و محافظت ‌می‌شود. در سامسونگ S1 FE 5G نیز برای ایجاد ایمنی بیشتر نمایشگر از همین نوع روکش استفاده شده است که تا به امروز مقاوم‌ترین و جدیدترین مدل تولید شده می‌باشد؛ یکی از ویژگی‌های مهمی که در این موبایل به چشم می‌خورد داشتن گواهی IP68 می‌باشد. یعنی در برابر گرد و خاک و نفوذ آب کاملا مقاوم است و می تواند در عمق 1.5 به مدت 30 دقیقه بدون هیچگونه مشکلی در معرض تماس با آب قرار بگیرد.

در مقابل گوشی شیائومی 11T Pro را داریم که در این زمینه کمی ضعیف‌تر عمل کرده است و دارای گواهی IP53 می‌باشد که تنها این توانایی را دارد تا در برابر گرد و غبار و پاشش آب به صورت قطره‌ای مقاومت خوبی را از خود نشان دهد و مشکلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نکند.

محل قرارگیری ماژول دوربین

در هر دو گوشی یک عدد دوربین اصلی سه‌گانه مشاهده می‌شود که در بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته است اما ظاهر آن در هر یک از گوشی‌ها متفاوت است. روی پنل پشتی سامسونگ S21 FE سه عدد لنز به صورت عمودی و در یک اندازه قرار گرفته‌اند اما در 11T Pro دو عدد لنز با ظاهری بزرگ‌تر در بالا و پایین واقع شده‌اند و ما بین آن‌ها یک ماژول کوچک‌تر قرار گرفته است. با توجه به مشخصات ذکر شده از نحوه‌ی قرارگیری لنزها می‌توان گفت که گوشی شیائومی از نظر ظاهری در بخش دوربین‌‌ها متفاوت عمل کرده است اما با این حال کاربران ممکن است که نظم همیشگی و کمی ساده‌تر سامسونگ را مورد پسند قرار دهند و تغییرات زیاد در این بخش از گوشی رضایتشان را جلب نکند.

پورت های ورودی

شما در هر دو مدل یک عدد پورت USB Type-C مشاهده می‌کنید که افزون بر شارژ کردن گوشی از قابلیت OTG نیز پشتیبانی می‌کنند و امکان اشتراک گذاری اطلاعات مختلفی مانند عکس، فیلم و انواع فایل را با سرعتی بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد که ویژگی حائز اهمیتی محسوب می‌شود؛ همچنین بهره‌مندی از اسپیکر فوق‌العاده باکیفیت با صدایی استریو خصوصیتی است که در آن‌ها یافت می‌شود.

صفحه نمایش تعبیه شده در سامسونگ S21 FE 5G میزان 85.3 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است اما در شیائومی 11T Pro این عدد برابر 85.1 درصد می‌باشد که مقدار بسیار کمی از سامسونگ در این زمینه عقب می‌افتد. البته در مقابل نمایشگر بزرگتر شیائومی قابل چشم پوشی است و در هر دو مدل حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار باریک می‌باشند که موجب جذابیت بیشتر آن‌ها می‌شود.

کمپانی سامسونگ به منظور ایجاد امنیت بیشتر برای اطلاعات ذخیره شده در گوشی کاربران و دسترسی راحت‌تر آن‌ها به موبایل خود یک عدد سنسور حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر تعبیه کرده است که از سرعت خوبی برخوردار است، در گوشی شیائومی نیز این ویژگی به چشم می‌خورد با این تفاوت که سنسور در زیر نمایشگر واقع نشده است بلکه در سمت راست آن قرار گرفته و با دکمه‌ی پاور نیز ادغام شده است که می‌تواند دسترسی افراد به گوشی خود را با سرعت بسیار بالایی فراهم سازد.

مقایسه نمایشگر شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE

کمپانی‌های سازنده برای این دو مدل از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار استفاده کرده‌اند که قادر هستند عملکرد خوبی را در نمایش هرگونه محتوایی از خود نشان دهند و اوقات بسیار لذت بخشی را هنگام فعالیت برای کاربران فراهم سازند. گوشی شیائومی مدل 11T Pro دارای یک صفحه نمایش سوپر آمولد 6.67 اینچی با رزولوشن 1080×2400 و تراکم پیکسلی 395PPI می‌باشد که می‌تواند 1 میلیارد رنگ مختلف را به نمایش بگذارد و تصاویر را با نزدیک‌ترین حالت به واقعیت نمایش دهد.

سامسونگ S21 FE نیز همراه با یک نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با ابعاد 6.4 اینچی و مقداری کوچکتر از صفحه نمایش شیائومی اما با رزولوشنی برابر با آن راهی بازار شده است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. صفحه نمایش سامسونگ در برخی از موارد ضعیف‌تر از شیائومی و در برخی دیگر قوی‌تر عمل کرده است. برای مثال قادر است 16 میلیون رنگ را به نمایش بگذارد و دارای روشنایی 792 نیت می‌باشد اما این مقدار در شیائومی برابر 1000 نیت می‌باشد که هر دو قادر هستند در شرایطی که شدت نور زیاد است بدون دردسر و افت کیفیت، تصاویر را به نمایش بگذارند.

هر دو مدل از HDR10+ پشتیبانی می‌کنند اما شیائومی یک پله بالاتر قرار می‌گیرد زیرا فرمت دالبی ویژن نیز در آن به چشم می‌خورد و این قابلیتی است که فقط همراه با گران‌ترین گوشی‌های موجود در بازار ارائه می‌شود. یکی از خصوصیات بی‌نظیر موجود در نمایشگر‌های هر دو گوشی نرخ نوسازی 120 هرتزی آن‌ها می‌باشد که در جابجایی و اسکرول تصاویر عملکردی بسیار روان را از خود نشان می‌دهند. با توجه به خصوصیات ذکر شده از گوشی‌های S21 FE و 11T Pro می‌توان گفت که هر دو از نمایشگر‌های فوق‌العاده باکیفیتی برخوردار هستند که در هر شرایطی، هر گونه محتوایی را بدون ضعف و با وضوح بسیار بالایی به نمایش می‌گذارند و رضایت کاربران را جلب می‌کنند. برای اطلاع دقیق از ویژگی هر نوع نمایشگر بررسی انواع صفحه نمایش گوشی را بخوانید.

دوربین 108 مگاپیکسلی 11T Pro یا دوربین 12 مگاپیکسلی سامسونگ S21 FE؟

عکس شیائومی 11T Pro

در مقایسه‌ی دوربین‌ اصلی گوشی‌های سامسونگ S21 FE و شیائومی 11T Pro تفاوت‌های زیادی به چشم می‌خورد و باید گفت که در این زمینه شیائومی قطع به یقین در جایگاهی بالاتر از سامسونگ قرار خواهد گرفت. اما از نظر دوربین سلفی شرایط کاملا متفاوت است و سامسونگ پیروز این نبرد سرسخت خواهد بود.

دوربین های سه‌گانه شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE با کیفیت متفاوت

گوشی سامسونگ دارای یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود می‌باشد که شامل لنز اصلی عریض 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، ماژول تله فوتو 8 مگاپیکسلی برای زوم 3 برابری اپتیکال با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 123 درجه و دیافراگم f/2.2 است.

دوربین عقب گوشی شیائومی نیز از سه لنز مجزا تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در شرایط مختلف بسیار کارآمد هستند؛ این مدل دارای یک لنز فوق‌العاده باکیفیت عریض 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی به منظور ایجاد زاویه دید گسترده‌تر و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 است که برای گرفتن عکس‌هایی با جزئیات بالا مناسب می‌باشد.

با توجه به خصوصیاتی که از دوربین‌های این دو گوشی محبوب ذکر کردیم باید گفت که بی‌شک پیروز نهایی میدان شیائومی 11T Pro است که می‌تواند با لنز 108 مگاپیکسلی خود عکس‌هایی بی‌مانند را از تک تک لحظات شما به ثبت رساند؛ بنابراین اگر تصمیم گرفتید که گوشی شیائومی 11T Pro را بخرید، راهنمای استفاده از دوربین گوشی‌ های شیائومی را بخوانید.

از دیگر قابلیت‌های جذابی که در هر دو مدل یافت می‌شود، می‌توان به لرزش گیر اپتیکال، محدوده‌ی دینامیکی گسترده، فیلمبرداری صحنه آهسته، عکاسی پانوراما، کاهش قرمزی چشم و هوش مصنوعی شناسایی صحنه اشاره کرد که در عملکرد بهتر گوشی بسیار موثر هستند.

مقایسه دوربین های سلفی

کمپانی شیائومی با قرار دادن دوربین اصلی قدرتمند در گوشی خود توانست نظرات زیادی را متوجه‌ی خود سازد؛ اما درباره‌ی دوربین سلفی باید گفت که موضوع متفاوت است. گوشی سامسونگ S21 FE مجهز به یک لنز عریض بسیار باکیفیت 32 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2 است که درون ناچ حفره‌ای قرار دارد و از ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت فیلمبرداری 4K و 1080p با نرخ‌های 30/60 فریم بر ثانیه را نام برد که بسیار کاربردی است.

اما در مقابل گوشی شیائومی 11T Pro قرار دارد که در این بخش کمی ضعیف‌تر عمل کرده است اما این بدین معنی نیست که شما با خرید آن از یک دوربین بی‌کیفیت برخوردار خواهید شد و بالعکس لنز تعبیه شده قادر است عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. با خواندن “انواع لنز دوربین گوشی و کاربرد هرکدام” از توانایی و قابلیت دقیق هر یک از لنزها مطلع شوید.

شیائومی یک ماژول عریض با رزولوشن 16 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4 را درون ناچ حفره‌ای در 11T Pro قرار داده است که قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارا می‌باشد و قادر عکس‌های بسیار خوب و واضحی را از شما به ثبت رساند. در مقایسه‌ی دوربین‌‌های سلفی باید گفت که سامسونگ توانسته است برنده‌ی این چالش نفس‌گیر باشد و برخلاف دوربین سه‌گانه‌ی عقب که به طور قابل توجهی از شیائومی عقب افتاده بود در این بخش توانست شرایط را کاملا به نفع خود تغییر دهد.

باتری

کمپانی سامسونگ و شیائومی هر دو در بخش باتری عملکردی رضایت بخش را ارائه کرده اند؛ اما با توجه به مشخصاتی که از باتری گوشی شیائومی ذکر خواهیم کرد بی‌گمان می‌توان گفت که در این زمینه گوشی شیائومی 11T Pro مجددا قدرت بیشتری را از خود نشان می‌دهد و یک قدم از سامسونگ S21 FE پیشی می‌گیرد.

گوشی سامسونگ به منظور تامین انرژی مورد نیاز خود مجهز به یک باتری قدرتمند 4500 میلی‌آمپری است که طبق تست‌های صورت گرفته قادر می‌باشد در مکالمه و تماس تلفنی حدود 31 ساعت، هنگام وبگردی تقریبا 10 و در پخش ویدئو حدود 16.5 ساعت شما را یاری و از شارژ مجدد بی‌نیاز کند؛ گفتنی است که این باتری از شارژ سریع 25 وات نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با استفاده از آن 50 درصد از انرژی خود را در 30 دقیقه بازیابی کند و یا به طور کامل در مدت 1 ساعت و 15 دقیقه از 0 به 100 درصد برسد.ز برای بررسی سلامت باتری گوشی خود “بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی” را بخوانید.

باتری 5000 میلی آمپری شیائومی، قابلیتی چشم گیر

اما موضوع در مورد شیائومی 11T Pro کاملا متفاوت است؛ برای این گوشی یک باتری قدرتمند با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری در نظر گرفته شده است که می‌تواند انرژی آن را در زمان مکالمه‌ی تلفنی حدود 22.5 ساعت، هنگام وبگردی تقریبا 13 ساعت و در تماشای ویدئو به مدت 14.5 ساعت به طور مداوم تامین کند؛ اما نکته‌ی قابل توجه در این بخش پشتیبانی باتری مذکور از یک شارژر فوق‌العاده قدرتمند 120 واتی می‌باشد.

این باتری به دو سلول جداگانه تقسیم شده است که آداپتور به صورت مجزا به بازگرداندن انرژی از دست رفته‌ی آن‌ها می‌پردازد و نتیجه‌ی این عمل ممانعت از داغ شدن بیش از حد گوشی شما هنگام شارژ شدن است. شیائومی ادعا دارد که شارژ کامل این باتری تنها 17 دقیقه طول می‌کشد. اما طبق تست‌های انجام شده این فرایند بین 20 تا 21 دقیقه صورت می‌گیرد که با این حال نیز زمان بسیار کمی می‌باشد و از هدر رفتن وقت کاربران به بهترین شکل ممکن جلوگیری به عمل می‌آورد.

البته خالی از لطف نیست که بگوییم در بخش باتری گوشی سامسونگ نیز خصوصیتی دارد که در 11T Pro مشاهده نمی‌شود، این مدل از شارژ سریع وایرلس 15 وات پشتیبانی می‌کند که یک فناوری مدرن در زمینه‌ی انتقال انرژی به صورت بی‌سیم به حساب می‌آید و اکثرا در گوشی‌های جدید و رده‌بالا به چشم می‌خورد.

بررسی سخت افزاری گوشی شیائومی 11T Pro و سامسونگ S21 FE

نمایشگر گوشی شیائومی

در خصوص سخت‌افزار و پردازنده‌ی به کار رفته در گوشی‌‌های سامسونگ S21 FE و شیائومی 11T Pro باید گفت که هر دو عملکرد تقریبا یکسانی را از خود نشان خواهند داد و تفاوت چندانی مابین آن‌ها یافت نمی‌شود. در هر دو مدل از چیپست های قدرتمند استفاده شده است که عملکردی بی نقص را ارائه می دهند.

کالبدشکافی پردازنده ها

پردازنده تعبیه شده در 11T  Pro هشت هسته‌ای با ابعاد 5 نانومتری است که اسنپدراگون 888 نام دارد و ساخت کمپانی مشهور کوالکام است. این پردازنده قدرتمند می‌تواند با سرعتی بالا و بدون مشکل پردازش هرگونه فعالیتی را بر عهده بگیرد. اسنپدراگون 888 متشکل از یک هسته‌ی بسیار قدرتمند 2.84 گیگاهرتزی Kryo 680، سه هسته‌ی 2.42 هرتزی Kryo 680 و چهار هسته‌ Kryo 680 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز است که جزء پردازنده‌های پرچمدار و بسیار قدرتمند موجود در بازار شناخته می‌شود.

این تراشه همراه با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 عرضه می‌شود که این توانایی را دارد تا هرگونه فعالیت گرافیکی مختلف را با موفقیت به ثمر برساند و در کاربری هیچگونه ضعف و کمبودی باقی نگذارد. سامسونگ S21 FE نیز یک پردازنده‌ی متفاوت است و همواره این توانایی را دارد تا عملکرد بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان آورد. این نسخه مجهز به تراشه‌ی 5 نانومتری Exynos 2100 به همراه پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G78 MP14 با سرعت 840 مگاهرتز می‌باشد.

اگزینوس 2100 از یک هسته‌ی پردازشی فوق‌العاده نیرومند Cortex-X1 با فرکانس 2.90 گیگاهرتز، سه هسته‌ی قدرتمند Cortex-A78 با سرعت کلاک 2.80 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف و اقتصادی Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز تشکیل شده است که برای این رنج قیمت، انتخابی بسیار مناسب است.

دو گوشی‌ سامسونگ S21 FE 5G و شیائومی 11T Pro با رم‌ها و فضای ذخیره‌سازی متفاوتی مانند حافظه‌ی داخلی 128 با 6 گیگابایت رم و حافظه‌ی 128 یا 256 به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شوند که کاربران قادر خواهند بود بر اساس نوع کاربری و نیاز شخصی خود به دلخواه یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایند.

مقایسه رابط کاربری و نرم افزار

در رابطه با نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند سامسونگ مدل S21 FE 5G و شیائومی 11T Pro باید گفت که هر دو از سیستم عامل اندروید برخوردار هستند و می‌توانند آخرین برنامه‌ و بازی‌های روز دنیا بدون هیچگونه مشکلی اجرا کنند و کاربری لذت‌بخشی را برای افراد فراهم سازند. گوشی S21 FE 5G با اندروید نسخه‌ی 12 و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 4 وارد بازارهای جهانی شده است و گوشی 11 تی پرو با اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 12.5 عرضه می‌شود.

با توجه به این تفاسیر گوشی‌های محبوب مد نظر ما با تمام اپلیکیشن‌ها سازگاری دارند و  دارای قابلیت‌هایی از جمله توانایی در نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، خواندن فایل‌های متنی PDF، اجرای برنامه‌های ویرایش عکس پشتیبانی از تمامی سرویس‌های گوگل می‌باشند؛ بنابراین شما با خرید هر کدام از آن‌ها بدون دردسر قادر خواهید بود به انجام هر گونه فعالیتی اعم از حرفه‌ای و معمولی بپردازید و از اوقات خود نهایت لذت را ببرید.

جعبه گشایی: تی 11 پرو و اس 21 FE با خود چه دارند؟

کمپانی اپل یک راه جدید را برای عرضه‌ی محصولات خود آغاز کرده است که شرکت سامسونگ نیز به سرعت و بدون توجه به اینکه آیا مشتریانش از این راه قدردانی و استقبال می‌کنند یا خیر آن را پذیرفت و در مسیر تولیدات خود قرار داد. این راه، عرضه و ارائه‌ی گوشی‌های تولید شده در جعبه‌های مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست است که فقط حاوی یک کابل شارژ و مقداری کاغذ پاره می‌باشند.

بله این همان چیزی است که با خرید گوشی S21 FE 5G نصیب شما خواهد شد؛ اگرچه این گوشی از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند اما هنگامی که آن را خریداری و درب جعبه را باز کردید از نبود آداپتور 25 وات متعجب نشوید؛ بنابراین قبل از خرید این محصول بهتر است که یک شارژر مناسب را برای آن تهیه فرمایید تا با مشکلی مواجه نشوید.

عرضه 11T Pro با آداپتور 120 وات

در مقابل کمپانی شیائومی کاملا متفاوت عمل کرده و در این زمینه نیز خود را مقداری از شرکت سامسونگ جلو انداخته است؛ در نگاه اول زمانی که شما این گوشی را تهیه می‌کنید، لوگوی جدید و جذاب شیائومی که روی درب جعبه نقش بسته است نگاه شما را به سوی خود جذب خواهد کرد، با باز کردن آن دومین چیزی که به چشم می‌خورد شارژر 120 واتی فوق‌‌العاده قدرتمند می‌باشد که شما را از خرید هرگونه لوازم جانبی و پرداخت هزینه‌های اضافی بی‌نیاز می‌کند.

شارژر 120 وات شیائومی 11T Pro

در کنار این آداپتور یک کابل تبدیل USB به USB Type-C نیز قرار داده شده است که علاوه بر کاربرد در شارژ کردن گوشی، کاربران قادر هستند با متصل کردن کانکتور USB به لپ‌تاپ و یا کامپیوتر، اطلاعات شخصی اعم از هرگونه عکس، فیلم، موسیقی و فایل‌های متنی را به راحتی و با سرعت بسیار بالایی به آن‌ها منتقل و یا دریافت کند که ویژگی پرکاربردی محسوب می‌شود و امکانات خارق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای کمپانی شیائومی این یک سنت و رسم است که هنگام عرضه‌ی محصولات خود از آن‌ها به خوبی محافظت کند و کالا را کاملا سالم و بدون آسیب دیدن به دست مشتریان برساند‌؛ گوشی 11T Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست و کاربران با خرید آن مانند همیشه از یک قاب محافظ سیلیکونی شفاف و باکیفیت به منظور افزایش ایمنی گوشی در برابر ضربات احتمالی بهره‌مند خواهند شد؛ همچنین نمایشگر آن نیز توسط یک پوشش ضد خش که در خود کارخانه اعمال شده است محافظت می‌شود.

بهترین دوربین گوشی 2021

بهترین گوشی‌ های میان رده 2021 از دیدگاه کارشناسان

نتیجه گیری: شیائومی 11T Pro یا سامسونگ S21 FE؟

با توجه با خصوصیات و مشخصاتی که از دو گوشی سامسونگ مدل S21 FE 5G و شیائومی مدل 11T Pro ذکر کردیم، این محصولات در زمینه‌‌هایی بسیار مشابه هستند و عملکرد بی‌نظیری را از خود نشان می‌دهند اما در بخش‌هایی تفاوت مابین آن‌ها کاملا محسوس است که یکی را از دیگری متمایز می‌کند. در پایان مطلب به اعلام نتیجه‌ی این مقایسه‌ی چالش برانگیز خواهیم پرداخت تا کاربران با دید باز، آگاهی کامل و بدون شک و تردید گوشی مورد نظر و متناسب با نیازهای شخصی خود را خریداری نمایند و از هدر دادن پول و وقت خود جلوگیری به عمل آوردند.

خاص پسندان، 11T Pro بخرند

در خصوص طراحی و ظاهر گوشی باید گفت که هر دو از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار هستند که هنگام استفاده به راحتی می‌توانند احساس در دست گرفتن یک گوشی بالارده، پرچمدار و گران‌قیمت را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورند، اما طراحی دوربین‌های شیائومی 11T Pro کمی متفاوت و برای بسیاری از کاربران جذاب‌تر هستند که عمدتاً به سلیقه‌ی شخصی افراد مرتبط است. بنابراین از نظر ظاهری هر دو کاملا رضایت بخش می‌باشند و برای خرید یکی از آن‌ها باید به طبع و سلیقه‌‌ی شخصی خود رجوع کنید. 

در بخش نمایشگر نیز تفاوت چندانی به چشم نمی‌خورد اما در صورتی که علاقه‌مند به انجام بازی‌های مختلف و تماشای فیلم هستید صفحه نمایش شیائومی به دلیل ابعاد بزرگتر، قابلیت نمایش و تفکیک 1 میلیارد رنگ، پشتیبانی از دالبی ویژن و 202 نیت روشنایی بیشتر نسبت به نمایشگر سامسونگ قادر است کاملا رضایت شما را جلب کند اما این به منظور ضعف صفحه نمایش سامسونگ و ناتوانی آن در ارائه‌ی محتوا و تصاویر با کیفیتی بالا نمی‌باشد و نمایشگر هر دو گوشی می‌توانند عملکرد بی‌نظیری را از خود به نمایش بگذارند.

در خصوص دوربین‌ها شرایط کمی پیچیده‌تر است و در این بخش کاربران به دو دسته‌ی جداگانه از یکدیگر تقسیم می‌شوند. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دوربین سلفی برای شما از اهمیت چندانی برخوردار نیست و عمل عکسبرداری و فیلمبرداری خود را اکثرا با دوربین‌های عقب انجام می‌دهد، بی‌شک گوشی شیائومی گزینه‌ای بهتر و مناسب‌تر خواهد بود چراکه دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی آن قادر است عکس‌های زیبایی را از اوقات شما به ثبت رساند.

علاقه مندان به عکاسی با گوشی بخوانند

اما اگر جز علاقه‌مندان عکس‌های سلفی هستید و اکثر عکس‌ها و فیلمبرداری‌های شما توسط دوربین سلفی صورت می‌گیرد، گوشی سامسونگ مدل S21 FE 5G در این زمینه از قدرت بالاتری برخوردار است زیرا لنز 32 مگاپیکسلی تعبیه شده در آن کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارد. با این حال هر دو گوشی در زمینه‌ی عکسبرداری و فیلمبرداری عملکرد بسیار خوبی دارند و نیاز کاربران را مرتفع می‌سازند.

در مورد باتری این محصولات می‌توان گفت که از نظر ظرفیت و قدرت تقریباً مشابه می‌باشند، عملکرد یکسانی دارند و می‌توانند برای مدت زمان مناسبی بدون نیاز به شارژ مجدد انرژی گوشی شما را تأمین کنند. اما پشتیبانی باتری شیائومی 11T Pro از شارژ فوق‌العاده سریع 120 واتی و ارائه‌ی آداپتور شارژ در جعبه به همراه گوشی، آن را از سامسونگ جلو می‌اندازد و به گزینه‌ای محبوب‌تر تبدیل می‌کند.

در بخش سخت‌افزار نیز هر دو کمپانی عملکرد مشابهی را ارائه می دهند، اما سامسونگ S21 FE 5G که با چیپست اگزینوس 2100 ارائه می‌شود می‌تواند تنها اندکی در استفاده از اپلیکیشن‌های روزمره سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد، با این حال تفاوت چندانی مابین آن‌ها دیده نمی‌شود، هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند، می‌توانند هر گونه بازی سنگین را با کیفیت بالا اجرا کنند و به راحتی از عهده‌ی اجرای اپلیکیشن‌های حرفه‌ای برآیند.

از نظر نرم‌افزار نیز هر دو گوشی سامسونگ مدل S21 FE 5G و شیائومی مدل 11T Pro دارای سیستم عامل اندروید می‌باشند که همراه با رابط کاربری اختصاصی خود کمپانی سازنده ارائه می‌شوند و قادر هستند آخرین و بروزترین برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های روز دنیا را با سرعت بالا و بدون لگ اجرا کنند و به نحو احسنت نیاز کاربران حرفه‌ای و معمولی را برطرف سازند.

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا