اخبارفناوری

رونمایی از لپ‌تاپ‌های ال جی Gram 16 و 17

لپ‌تاپ‌های گرم ال جی از سال گذشته با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و متکی به پردازنده گرافیکی Iris Xe همین شرکت روانه بازار شدند. اکنون این شرکت از لپ‌تاپ‌های ارتقایافته با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و گرافیک اختصاصی Nvidia RTX 2050 رونمایی کرده است.

در حال حاضر ال جی نسل جدید از این لپ‌تاپ‌ها را در دو نسخه ارائه کرده است که به نام‌های LG Gram 16 و 17 شناخته می‌شوند. این اعداد در کنار نام این محصولات، نشان‌دهنده اندازه صفحه‌نمایش هستند. هر دو محصول دارای صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر 16:10 هستند که تصاویر را با وضوح 1600 در 2560 پیکسل نمایش می‌دهند. همچنین پنل نمایشگر آن‌ها از نوع IPS LCD است که با پوشش 99 درصدی DCI-P3 ارائه شده است. به علاوه یک پوشش ضد نور هم بر روی این نمایشگر قرار گرفته که از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کند.

مدل 17 اینچی لپ‌تاپ‌های گرم ال جی دارای یک پردازنده از نوع Core i5 1240P ساخت شرکت اینتل است. همچنین برای پردازش داده‌ها در مدل 16 اینچی هم از یک پردازنده i5 استفاده شده است. از این میان برخی از مدل‌ها به پردازنده گرافیکی Iris Xe متکی هستند؛ اما برخی دیگر از RTX 2050 استفاده می‌کنند.

همان‌طور که از نام این محصولات مشخص است؛ هر دو لپ‌تاپ کاملا سبک هستند. لپ‌تاپ Gram 16 دارای 1285 گرم وزن با در نظر گرفتن GPU و لپ‌تاپ Gram 17 دارای 1435 گرم وزن است. در کنار این‌ها از یک باتری بزرگ 90 وات ساعتی برای تامین انرژی این محصولات استفاده شده است. توجه داشته باشید که این باتری تنها در نسخه‌هایی قرار گرفته که با پردازنده گرافیکی ساخت Nvidia ارائه می‌شوند. نسخه‌های دیگر دارای باتری 80 وات ساعتی هستند. به هر حال شارژ و تامین انرژی مجدد با شارژر 65 واتی انجام می‌شود.

ال جی ادعا می‌کند که در پردازنده نسل دوازدهم اینتل که برای تامین انرژی این لپ‌تاپ‌ها به کار گرفته است، با 70 درصد افزایش سرعت مواجه هستیم. همچنین گفته شده که لپ‌تاپ‌های گرم ال جی مجهز به درایوهای حافظه از نوع SSD PCle 4.0 x 4 هستند که سرعت خواندن و نوشتن در آن‌ها 22 درصد بیشتر است. ظرفیت SSD از 256 گیگابایت شروع می‌شود. اما هر دو محصول دارای یک اسلات برای ارتقا حافظه هستند.

علاوه بر این ظرفیت رم از 8 گیگابایت شروع می‌شود و تا 32 گیگابایت افزایش پیدا می‌کند. این رم از نوع LPDDR5 است. از دیگر درگاه‌های Gram 16 و 17 می‌توان به دو پورت USB-C 3.2 Gen 2 با Thunderbolt 4 و USB Power Delivery اشاره کرد. همچنین یک HDMI و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم برای اتصال سایر لوازم جانبی بر روی بدنه این لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده است. به علاوه یک کارت‌خوان microSD هم وجود دارد که شما می‌توانید برای اتصال مستقیم کارت حافظه از آن استفاده کنید.

این لپ‌تاپ‌ها از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند. به علاوه نسخه بلوتوث آن‌ها هم 5.1 است که امکان اتصال بی‌سیم لوازم الکترونیکی دیگر را برای شما فراهم می‌کند. ال جی در لپ‌تاپ‌های گرم خود از هوش مصنوعی و وب کم برای ایجاد یک تجربه متفاوت از تماس‌های تصویری استفاده کرده است. این شرکت در تصاویر منتشرشده از لپ‌تاپ‌های جدید خود، یک نمایشگر قابل‌حمل به نام Gram and View را نشان می‌دهد. بر طبق توضیحات، اگر از این نمایشگر استفاده کنید، می‌توانید نشانگر ماوس را از یک صفحه به صفحه دیگر، تنها با استفاده از نگاه کردن، حرکت دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های Gram 16 و 17 این است که به حفظ حریم خصوصی شما کمک می‌کند. به این ترتیب که افراد پشت سر شما را زیر نظر گرفته و در صورتی که کسی به نمایشگر نگاه کند، نور صفحه را کاهش خواهد داد. گفته می‌شود که ال جی لپ‌تاپ‌های گرم جدید خود را در ماه آوریل در کره جنوبی عرضه خواهد کرد. قیمت LG Gram 16 از 18885 دلار برای نسخه Core i5 16/256 GB شروع می‌شود. همچنین Gram 17 هم با قیمت 1980 دلار برای نسخه Core i6 16/256 GB عرضه خواهد شد.

اگر تا قبل از ماه آوریل پیش سفارش خود را ثبت کنید؛ یک مانیتور قابل‌حمل Gram and View و یک ماوس مخصوص گرم هدیه خواهید گرفت. البته هنوز مشخص نیست که مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های گرم چه زمانی در خارج از کره در دسترس خواهند بود؛ اما مدل‌های قبلی آن تنها یک ماه پس از عرضه داخلی، به بازارهای جهانی راه پیدا کردند.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا