اخبارفناوری

رونمایی از Samsung Xcover Pro 2 در Geekbench

سامسونگ گفته بود که قصد دارد یک سری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مقاوم خود را در خط Xcover ارائه کند اما متأسفانه این شرکت هنوز برنامه منظم و دقیقی برای عرضه ندارد. امروز مدل جدیدی از گوشی‌های سامسونگ با نام Samsung Galaxy Xcover Pro 2 را در Geekbench مشاهده کردیم. بر اساس خبرهای افشا شده، حرفه‌ای و پیشرفته بودن این دستگاه باعث می‌شود تا به جای Xcover5 سطح ابتدایی که در سال گذشته راه اندازی شده، جایگزین Xcover Pro اصلی که در ژانویه 2020 رونمایی شد، شود. Xcover Pro اصلی و قدیمی مجهز به یک تراشه Exynos 9611 بود که اگرچه پرقدرت‌ترین چیپست آن زمان نبود، اما هنوز هم بسیار سریع و پرقدرت است.

اکنون با توجه به خبرهای منتشر شده در مورد مشخصات این تلفن هوشمند، Galaxy Xcover Pro 2 از پردازنده اسنپدراگون 778G کوالکام قدرت می‌گیرد. این تراشه بر پایه فناوری 6 نانومتری ساخته شده است و دارای 4 هسته پردازشی Cortex-A78 و چهار هسته پردازشی A55 و یک پردازنده گرافیکی Adreno 642L خواهد بود. این پردازنده اسنپدراگون 778G کوالکام با تراشه‌های پرچمدار قبلی این شرکت قابل مقایسه است زیرا چیپست قدرتمند و کارآمدی است و قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G را دارد.

حافظه رم این گوشی هوشمند نسبت به رم پرو قبلی، 2 گیگابایت افزایش یافته است. همچنین این دستگاه از همان ابتدا اندروید 12 را اجرا خواهد کرد؛ در حالی که سیستم عامل Pro قبلی اندروید 11 بود و با رابط کاربری One UI2.0 جفت شده بود. البته قابل ذکر است که اندروید 11 در سال 2021 و یک سال بعد از راه اندازی پرو اصلی رابط کاربری One UI3.0 را دریافت کرد. علاوه بر این‌ها جدیدترین به‌روز رسانی اندروید 11 اوایل همین ماه با وصله امنیتی فوریه عرضه شد و انتظار می‌رود که به روزرسانی‌های جدید اندروید 12 نیز تا ماه ژوئن ارائه شود.

باید بگوییم که سامسونگ هنوز زمان مشخصی را برای رونمایی و ارائه از Galaxy Xcover Pro 2 اعلام نکرده است و احتمال می‌رود این گوشی نیز مانند سایر گوشی‌های Xcover این شرکت بدون هیاهو و سر و صدا عرضه شود؛ زیرا این نوع گوشی‌ها معمولا بیشتر برای موارد خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند و ممکن است به تولید انبوه نرسند. مانند دستگاه Xcover Pro که قیمتی حدود 740000 دلار داشت و Walmart که یک شرکت خرده فروشی آمریکایی چند ملیتی است آن را برای کارمندان شرکت خود خریداری کرد تا در شرکت و در محل کار از آن استفاده کنند.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا