اخبارفناوری

افشای مشخصات Vivo X Fold

خبرها و شایعات زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند شرکت ویوو به زودی با عرضه یک محصول جدید با نام Vivo X Fold وارد بازار گوشی‌های هوشمند تاشو می‌شود. اکنون با منتشر شدن چند عکس از این دستگاه در پوسترهای چینی می‌توان به برخی از مشخصات آن پی برد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بر اساس عکس‌های فاش شده از این تلفن، نمایشگر گوشی هوشمند Vivo X Fold به شکل مربعی طراحی شده است که هنگام بسته شدن به سمت داخل تا می‌شود. این دستگاه از لحاظ ظاهری هیچ‌گونه ناهمواری و چین و چروکی در قسمت میانی ندارد و یا حداقل در عکس‌های منتشر شده چنین چیزی مشاهده نمی‌شود. احتمال می‌رود که ویوو برای این دستگاه خود از لولاهای پیچیده‌ای استفاده کرده باشد تا صفحه نمایش تاشوی آن هیچ‌گونه شکافی نداشته باشد. همچنین انتظار می‌رود که این شرکت از شیشه UTG که یک شیشه فوق نازک و باریک است برای نمایشگر تاشوی این دستگاه استفاده کرده باشد.

بر اساس خبرهای از قبل فاش شده، گوشی تاشوی X Fold دارای صفحه نمایشی 8 اینچی با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن +QHD خواهد بود. رزولوشن QHD در مقایسه با رزولوشن Full HD می‌تواند محتواهای مختلف را با جذابیت بیشتری نمایش دهد. همچنین کیفیت QHD برابر با 2560 در 1440 پیکسل است. علاوه بر این‌ها نرخ بازسازی این تلفن 120 هرتز تخمین زده شده است. در نتیجه اگر این شایعات صحت داشته باشند انتظار می‌رود که تصاویر در این تلفن به‌صورت کاملا واضح و شفاف نمایش داده شوند و حرکت محرک‌ها و محتواها نیز در آن بسیار سریع و روان باشند. برای مشاهده خبرهای قبلی درباره تلفن هوشمند تاشو Vivo X Fold می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

به علاوه در این شایعات گفته شده است که Vivo X Fold از پردازنده اسنپ دراگون 8 نسل 1 قدرت خواهد گرفت. این پردازنده که پرچمدار جدید کوالکام است نسبت به پردازنده‌های قبلی این شرکت عملکرد پردازشی بهتر، فناوری دوربین پیشرفته‌تر، قابلیت‌های هوش مصنوعی عمیق‌تر و امنیت و 5G به‌روزتر را ارائه می‌دهد. این تراشه دارای هسته‌های پردازشی Kryo با ترکیب 1+3+4 شامل Cortex-X2 با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno با 30 درصد عملکرد گرافیکی سریع‌تر و 25 درصد مصرف انرژی کم‌تر نسبت به پردازنده‌های گرافیکی دیگر، است.

طبق خبرهای فاش شده، این دستگاه تاشو جدید Vivo دارای یک باتری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع تا 80 وات و شارژ بی سیم تا 50 وات خواهد بود.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا