اخبارفرهنگ و هنر

در نوروز 1401 چه سریال‌ هایی روی آنتن می رود؟

علی‌رغم همه  تلاش‌های صدا و سیما در ساخت  و پخش سریال‌های خانوادگی در تمامی طول سال، تنها در دو زمان است که این سازمان مخاطبانش را با موفقیت و پوشش حداکثری پای جعبه جادویی می‌کشد: «تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان». این موضوع احتمالا به دلیل الگوی ذهنی شکل گرفته مخاطبان در طول سال‌هاست، که یقین دارند علی رغم همه تنش ها و نا آرامی ها در این مجموعه ها، قرار است کلاغ قصه با پایانی خوش به خانه برسد. 

در حالیکه سال‌های قبل شاهدِ شباهت‌هایی خصوصاً در برنامه‌سازی عیدانه تلویزیون بودیم امسال، شبکه‌های تلویزیونی، تصمیم به پخش سریال های نوروزی در ژانرهای مختلف کرده است.

شبکه یک سیما، برای نوروز ۱۴۰۱ پخش سریال طنز تلویزیونی «زیر خاکی ۳» به کارگردانی جلیل سامان و با بازی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی را در نظر گرفته است. این سریال در ساعت ۲۲:۱۵ هر شب در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود.

شبکه دو سیما هم در نوروز با پخش سریال «خداداد» به کارگردانی علی غفاری، در ساعت ۲۱:۳۰ مهمان خانه مخاطبان می‌شود.

مخاطبان شبکه سه سیما، در نوروز پیش رو، فصل دوم سریال «نجلا» را می‌بینند. البته پخش «نجلا» تا پایان ماه مبارک رمضان هم ادامه پیدا می‌کند. این سریال در ساعت ۲۰:۴۵ پخش می شود.

شبکه پنج سیما هم امسال یک سریال خانوادگی با نام «دردسرهای شیرین» را با درونمایه طنز روی آنتن می‌برد. این سریال ساعت ۲۳ پخش می‌شود. 

این امیدواری وجود دارد سبدِ سریال‌های تلویزیونی در ایام نوروز و حتی ماه رمضان بتواند توجه مخاطبان را نسبت به سریال‌های تلویزیونی برگرداند؛ این در حالی است که امسال تلویزیون برای تدارکِ کنداکتور رمضانی نسبت به ایام نوروز، وقت کمی دارد و باید بتواند این اقبال را در ماه رمضان هم برای مخاطب فراهم کند. 

زهرا حاج محمد کریمی

من زهرا حاج محمد کریمی هستم، کارشناسی مترجمی زبان دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطاتم، به ادبیات و تئاتر علاقه مندم و کار دوبله و گویندگی هم انجام میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا