اخبارفناوری

طراحی گوشی هوشمند iPhone Air تاشو جدید افشا شد

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ با تولید گوشی‌های گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ و عرضه آن‌ها به بازار جایگاه اول را برای تولید بهترین گوشی‌های تاشو از آن خود کرده است و تاکنون نیز رقیب سرسختی نداشته است. اما امروز صبح خبرهایی توسط مینگ-چی کو افشاگر معروف محصولات اپل منتشر شده است که طراحی گوشی هوشمند تاشو جدید آیفون یعنی iPhone Air را فاش می‌کنند. طبق این خبرها این دستگاه طراحی شبیه به Samsung Galaxy Z Flip خواهد داشت و به احتمال زیاد تا اواخر سال 2022 عرضه خواهد شد.
طبق اطلاعات و مشخصات فاش شده، طراح این گوشی تاشو آنتونیا دی روزا است. گفته شده این دستگاه مجهز به پردازنده Apple M1 خواهد بود که برپایه فناوری 5 نانومتری ساخته شده است. این پردازنده جدید اپل که قدرت بسیار بالایی دارد مجهز به واحد گرافیکی، موتور عصبی، حافظه رم و واحد پردازش سیگنال‌های تصویر است. همچنین به گفته اپل در این پردازنده از 16 بیلیون ترانزیستور استفاده شده است. به همین دلیل این تراشه قدرت پردازشی بسیار شگفت انگیزی را با مصرف بسیار کم انرژی ارائه می‌دهد. قابل ذکر است که این تعداد ترازیستور بیشترین حجم استفاده شده در پردازنده‌های اپل است و این تراشه چیزی حدود 1 بیلیون ترانزیستور بیشتر را در مقایسه با پردازنده A15 Bionic که در آیفون 13 به‌کار رفته است، حمل می‌کند.
تراشه M1 جایگزین پردازنده‌های نسل قبلی اپل یعنی اینتل که در برخی از رایانه‌های مک به‌کار رفته، خواهد شد. همچنین گفته شده از آن در سری آخر آی پدهای این شرکت نیز استفاده خواهد شد. در طراحی ماکت‌های آیفون ایر لولاهای کرومی را می‌توان مشاهده کرد که شبیه به رندرهای استفاده شده در آیفون 14 هستند. دوربین‌های پشتی و اصلی نیز کاملا همسطح با پنل آن و بدون هیچ‌گونه برآمدگی هستند.
در ویدیوها و تیزرهایی که از این دستگاه منتشر شده است می‌توان مشاهده کرد که در بدنه آن هیچ‌گونه درگاهی وجود نخواهد داشت. این طراحی درست مانند طرحی است که جانی آیو مدیر سابق طراحی‌های اپل سعی کرده بود قبل از ترک این شرکت آن را اجرا کند اما موفق نشد. به علاوه در این تصاویر مشخص است که یک بریدگی قرصی شکل در مرکز و بالای صفحه نمایشگر آن وجود دارد. اما احتمالا سری آیفون‌های 14 پرو و 14 پرو مکس به جای این بریدگی، یک بریدگی سوراخ دار با یک دهانه دایره‌ای شکل خواهند داشت.

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا