اخبارفناوری

عرضه رسمی Realme 9 پرو و پروپلاس با دوربین پرچم‌دار

ریلمی به تازگی از جدیدترین گوشی‌های خود با نام سری Number رونمایی کرده است که قرار است ما در این‌جا با Realme 9 Pro و برادر قدرتمند آن Realme 9 Pro Plus آشنا شویم. هر دو گوشی دارای تراشه‌های میان رده قدرتمند، باتری‌های بزرگ با قابلیت شارژ سریع هستند. به علاوه بر روی نسخه پلاس هم یک سنسور بزرگ 50 مگا پیکسلی به عنوان دوربین اصلی قرار گرفته است.

گوشی Realme 9 Pro Plus

گوشی Realme 9 Pro Plus با یک صفحه‌نمایش AMOLED با اندازه 6.43 اینچ، همراه با رزولوشن FHD+ عرضه شده است. این نمایشگر، نرخ تازه‌سازی برابر با 90 هرتز را ارائه می‌دهد. از مشخصه‌های جالب این صفحه‌نمایش، قرارگیری یک اسکنر اثر انگشت در زیر آن است که قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب شما را دارد.

تراشه‌ای که قدرت این گوشی را تأمین می‌کند، یک چیپست Dimensity 920 با قابلیت 5G است که به‌عنوان قدرتمند‌ترین تراشه‌ها در بخش میان رده قرار می‌گیرد. این گوشی می‌تواند حافظه داخلی با ظرفیت 128 یا 256 گیگابایت را برای شما فراهم کند و همچنین یک رم با ظرفیت 6 یا 8 گیگابایت همراه با این حافظه داخلی قرار دارد.

نکته برجسته‌ای که در مورد Realme 9 Pro Plus وجود دارد، آرایه سه‌گانه دوربین‌های آن است که یک سنسور 50 مگا پیکسلی با مدل Sony IMX766 و دیافراگم f/1.8 را شامل می‌شود. این سنسوری است که در برخی از تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار مانند Oppo Find X3 Pro و Realme GT 2 Pro وجود دارد. دو دوربین دیگر، یک دوربین 8 مگا پیکسلی با زاویه فوق عریض و دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ماکرو 2 مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.4 هستند. دوربین سلفی که در سوراخ پانچی در گوشه سمت چپ بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته، دارای یک سنسور 16 مگا پیکسلی است.

گوشی Realme 9 Pro Plus در سه رنگ وارد بازار می‌شود؛ اما جذاب‌ترین آن‌ها رنگ Sunrise Blue است که دارای یک لایه فتوکرومیک است که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا اشعه ماوراء‌ بنفش در عرض چند ثانیه از آبی به صورتی مایل به قرمز تغییر می‌کند. این تغییر در عرض 3 ثانیه انجام می‌شود و در عرض 5 دقیقه محو می‌شود و به رنگ آبی باز می‌گردد.

باتری نسخه پلاس، یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت است که از شارژ 60 واتی SuperDart پشتیبانی می‌کند. اگرچه ممکن است کندتر از شارژ 65 واتی Realme 7 Pro به نظر برسد، اما در عرض 45 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد که دو دقیقه سریع‌تر است. Realme 9 Pro Plus با اندروید 12 روی رابط کاربری Realme UI 3.0 راه‌اندازی می‌شود.

گوشی Realme 9 Pro

گوشی Realme 9 Pro، عضوی مقرون به صرفه تر در این سری است؛ اما در برخی از جنبه‌ها نسبت به برادر خود پیشی دارد. صفحه‌نمایش این گوشی، یک پنل مورب بزرگ‌تر به اندازه 6.6 اینچ است و نرخ تازه‌سازی بالاتری نسبت به نسخه پلاس دارد که برابر با 120 هرتز است، اما پنل LCD آن باعث شده تا اسکنر اثر انگشت با کلید پاور ادغام شود. تراشه قرار گرفته در Realme 9 Pro، یک اسنپ دراگون 695 ساخت کوالکام است و همچنان از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند. این مدل از سری نامبر با 6 یا 8 گیگابایت رم به همراه یک فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی عرضه می‌شود.

تنظیمات دوربین سه‌گانه در پشت، یک دوربین اصلی 64 مگا پیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگا پیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگا پیکسلی را شامل می‌شود. دوربین سلفی نیز مانند مدل پلاس، یک سنسور 16 مگا پیکسلی است. از آن جایی که Realme 9 Pro، بزرگ‌تر از مدل Pro Plus است، از باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت نیرو می‌گیرد که با شارژر 33 واتی شارژ می‌شود. این گوشی دقیقا مانند برادر بزرگ‌تر خود با اندروید 12 روی رابط کاربری Realme UI 3.0 راه‌اندازی می‌شود. این گوشی در رنگ‌های آبی، سبز و مشکی وارد بازار می‌شود.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا