اخبارفناوری

تلفن همراه گوگل پیکسل تاشو در سه ماهه چهارم سال 2022 رونمایی خواهد شد

بر طبق گفته‌های آقای راس یانگ، تحلیلگر نام‌آشنای دنیای تلفن‌های همراه، شرکت گوگل در حال حاضر در حال کار بر روی جدیدترین تلفن همراه خود یعنی گوگل پیکسل تاشو است. گویا این شرکت تصمیم دارد محصول جدید خود را در سه ماهه چهارم سال جاری در دسترس کاربران قرار دهد. در این زمینه گزارش‌هایی منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی برخی جزئیات تلفن همراه تاشوی گوگل است. برای شناخت بهتر این دستگاه به بررسی اطلاعات آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری wccftech شرکت گوگل در حال طراحی و تولید صفحه‌نمایش Pixel Notepad است که صفحه پشتی از نوع LTPO دارد. جزئیات منتشر شده حاکی از آن است ما با نمایشگر تاشویی روبه‌رو خواهیم بود که از نوع پنل‌های AMOLED ساخته شده است. این نمایشگر حداکثر از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این جمله بدان معنی است که نمایشگر دستگاه مورد نظر قادر است در هر یک ثانیه تصاویر نمایش داده شده را 120 مرتبه به روز رسانی کند.

جالب است بدانید نرخ تازه‌سازی گفته شده متغیر است؛ یعنی در برخی موارد مانند بازی کردن با تلفن همراه یا تماشای فیلم و انیمیشن سرعت نمایش تصاویر بیشتر از زمانی خواهد بود که از نمایشگر برای مطالعه استفاده می‌کنید. در این بین آقای راس یانگ مدیرعامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگر در روز دوشنبه در توییتی نوشت که گوگل پیکسل تاشو با نوت پد تاشوی گوگل به بازار رقابت جهانی باز می‌گردد و در سه ماهه سوم سال تولید پنل‌های نمایشی آن شروع می‌شود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های جولای، آگوست یا سپتامبر تولید پنل‌های این دستگاه آغاز شود.

از این رو می‌توان در سه ماهه چهارم سال 2022 منتظر عرضه تلفن همراه گوگل پیکسل تاشو بود. اما بر اساس گزارش‌ها این دستگاه از قلم پشتیبانی نمی‌کند و به فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر نیز مجهز نخواهد شد. بنابراین این تلفن همراه تاشو نمی‌تواند با تلفن همراه تاشوی Galaxy Z Fold 4 سامسونگ رقابت کند. از طرفی گوگل در ابتدا برای تلفن همراه تاشوی خود نام Pixel Fold را انتخاب کرده بود اما برای این‌که با تاشوهای سامسونگ اشتباه گرفته نشود، تصمیم گرفت از نام Pixel Notepad استفاده کند.

شرکت گوگل تلفن همراه تاشوی Pixel Notepad را به یک نمایشگر داخلی به‌ اندازه‌ی 7.6 اینچ مجهز خواهد کرد که کیفیت خوبی دارد. در مورد پردازنده مرکزی نیز گفته شده که از تراشه Google Tensor استفاده می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت که این دستگاه از برخی از ترفندهای هوش مصنوعی گوگل مانند پاک‌کن جادویی پشتیبانی خواهد کرد.

این ویژگی باعث می‌شود شما بتوانید سوژه‌های ناخواسته‌ای که در عکس‌های شما پیدا است را به‌راحتی از بین ببرید. ویژگی‌های دیگری مانند ترجمه زنده و حالت حرکت نیز احتمالا در دسترس خواهد بود. این نکته نیز قابل ذکر است که قیمت این دستگاه حدود 1400 دلار خواهد بود یعنی 400 دلار ارزان‌تر از تلفن همراه تاشوی گلکسی زد فولد 3. منتظر عرضه این دستگاه تاشو هستیم.

منبع: phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا