اخبارفناوری

جزئیاتی در مورد مشخصات کلیدی تلفن همراه Redmi K50 Pro

همان‌طور که می‌دانید شرکت شیائومی هفته گذشته تلفن همراه Redmi K50 Gaming را به‌طور رسمی معرفی کرد. حال پس از گذشت تنها چند روز خبرها در مورد رونمایی از عضو جدید این خانواده بسیار داغ است. بر اساس گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده دریافتیم که شرکت شیائومی در حال کار بر روی تلفن همراه جدید خود به نام Redmi K50 Pro است. تصاویری از این تلفن همراه در حال دست به دست شدن است که طراحی آن را به‌خوبی نشان می‌دهند.

در این تصاویر می‌توان پنل جلویی را به‌طور واضح مشاهده کرد که دارای نمایشگری با حاشیه‌های نسبتا باریک است. در قسمت بالایی این نمایشگر یک سوراخ پانچ برای نصب دوربین سلفی ایجاد شده که در وسط صفحه‌نمایش قرار دارد. به نظر می‌رسد لبه‌های کناری دارای ساختار بدنه فلزی باشند؛ اما شاید هم در هنگام عرضه با ساختار پلاستیکی روبه‌رو شویم.

به نقل از خبرگزاری OnLeake و Zoutone تلفن همراه Redmi K50 Pro دارای روکشی مات به رنگ خاکستری خواهد بود که باعث می‌شود اثرانگشت بر روی آن جذب نشود. به همین دلیل لازم نیست شما مدام قاب پشتی را با دستمال پاک کنید. از طرفی در تصاویر منتشر شده مشخص است که در پنل پشتی سه دوربین درون یک ماژول مربعی که لبه‌های گردی دارد، نصب شده‌اند. در کنار این دوربین‌ها یک فلش LED نیز قرار گرفته که به‌طور مستقیم بر روی عکاسی در شب و محل‌های تاریک تاثیر می‌گذارد. جالب است بدانید که ماژول دوربین در این دستگاه دارای دو سطح است؛ یعنی سطحی که دوربین‌ها درون آن قرار گرفته‌اند برجسته‌تر از قسمت‌های دیگر بدنه است.

نمایشگر Redmi K50 Pro

تلفن همراه ردمی کا 50 پرو ضخامتی برابر 8.7 میلی‌متر دارد و طول و عرض آن به ترتیب برابر 163.2 در 76.2 میلی‌متر است. البته با احتساب برآمدگی ماژول دوربین ضخامت دستگاه به بیش از 11 میلی‌متر نیز می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها دوربین اصلی این تلفن همراه قادر است تصاویری با رزولوشن 64 مگا پیکسل ثبت کند. دوربین دوم نیز به احتمال زیاد به یک لنز اولتراواید مجهز خواهد شد؛ هرچند در مورد رزولوشن و دیگر ویژگی‌های آن اطلاعاتی در دسترس نیست. دوربین سوم نیز می‌تواند یک سنسور کمکی از نوع عمق باشد. شرکت شیائومی در ساخت این دستگاه از یک نمایشگر 6.6 اینچی استفاده کرده که از نوع پنل‌های نمایشی تخت است.

شایعات حاکی از آن است که نمایشگر تلفن همراه Redmi K50 Pro قادر است تصاویر نمایش داده شده را در هر یک ثانیه 120 مرتبه به‌روزرسانی کند. این نکته لازم به ذکر است که نرخ تازه‌سازی تصاویر بر روی کیفیت آن‌ها نیز تاثیر دارد. یعنی هرچه سرعت به‌روزرسانی تصاویر بیشتر باشد کیفیت آن نیز بهتر خواهد شد. از طرفی این پنل نمایشی دارای وضوحی برابر Full HD+ است که لذت تماشای فیلم با تلفن همراه را افزایش می‌دهد. برجسته‌ترین نکته در مورد این دستگاه نوع پردازنده مرکزی آن است.

تلفن همراه Redmi K50 Pro به بهترین پردازنده مرکزی کوالکام یعنی تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 مجهز شده که از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. این پردازنده مرکزی عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه می‌دهد و در هنگام راه‌اندازی سیستم‌عامل اندروید 12 را اجرا خواهد کرد. باتری در نظر گرفته شده برای این تلفن همراه ظرفیتی برابر 4700 میلی‌آمپر ساعت دارد که از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. این میزان سرعت باعث می‌شود باتری به‌سرعت شارژ شود و شما مجبور نباشید زمان زیادی را برای شارژ شدن آن هدر دهید. این تلفن همراه جدید در اواسط سال جاری با قیمتی بسیار مناسب وارد بازار‌های آسیایی و اروپایی خواهد شد، منتظر آن هستیم.

منبع: phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا