اخبارفناوری

آغاز عرضه جهانی Red Magic 7

گوشی‌های سری Red Magic نوبیا بخش عمده‌ای از تلفن‌های گیمینگ بازار را به خود اختصاص داده‌اند. این تلفن‌ها بعد از گوشی پیشرو و برجسته Razer Phone در زمینه بازی معرفی و رونمایی شدند. اکنون خبرهای جدیدی مبنی بر عرضه گوشی هوشمندی با نام Red Magic 7 در چین فاش شده است.

خبر خوب این‌که نوبیا تصمیم گرفت این گوشی هوشمند خود را خیلی زود به بازارهای جهانی نیز عرضه کند و کاربران و علاقه مندان این برند را زیاد منتظر نگذارد. نوبیا برای اولین بار از پرچمدار جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل یک در این گوشی هوشمند Red Magic 7 استفاده کرده است. این پردازنده پیشرفته کوالکام در سال 2022 عرضه شده است و بخش GPU آن نسبت به نسل قبلی ارتقاء و پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است اما در بخش CPU پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

Nubia این پردازنده به‌کاربرده شده در گوشی هوشمند مجیک 7 را با استفاده از فن داخلی و سیستم خنک کننده ICE 8.0 خود که شامل یک خنک کننده اتاق بخار و یک صفحه گرافیتی است را خنک نگه می‌دارد. این شرکت ادعا می‌کند این کار باعث می‌شود تا این تراشه چیزی حدود 400 برابر افزایش جذب و اتلاف گرما نسبت به پردازنده به‌کار برده شده در Red Magic 6 داشته باشد. در نتیجه انتظار می‌رود این پردازنده عملکرد بسیار سریع و بهتری نسبت به نسل‌های قبل از خود داشته باشد.

این تلفن مانند یک کنسول بازی است و نوبیا برای آن یک جفت دکمه شانه خازنی طراحی کرده است تا با استفاده از آن خیلی راحت بتوان فضای بازی را کنترل کرد. اما این دستگاه برخلاف گوشی‌های گیمینگ شیائومی و پوکو، محرک‌های فیزیکی یا دکمه‌های بیشتری نداشته و نسبت به آن‌ها آزادی عمل کم‌تری را در اختیار کاربران خود در حین بازی قرار می‌دهد.

پنل نمایشگر رد مجیک 7 از نوع OLED با اندازه‌ای برابر 6.8 اینچ خواهد بود.این صفحه نمایش قابلیت پخش تصاویر و فیلم‌هایی با وضوح FHD+ را دارد و نرخ باز سازی آن نیز 165 هرتز برآورد شده است. در نتیجه حرکت محرک‌های بازی و محتواها در این دستگاه گیم بسیار سریع و روان خواهند بود. این تلفن هوشمند دارای یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است که قابلیت شارژ سریع تا 65 وات را دارد. اگرچه این سرعت شارژ نیز سریع است اما نسبت به شارژ 120 واتی مدل چینی کاهش وات داشته است.

در پنل پشتی گوشی هوشمند Red Magic 7 یک سیستم دوربین سه گانه طراحی شده است که دوربین اول و اصلی 64 مگا پیکسل کیفیت دارد. دوربین دوم آن نیز یک لنز 8 مگا پیکسلی اولترا واید فوق عریض برای ثبت تصاویر با دامنه دید بسیار گسترده است. لنز سوم آن نیز یک لنز ماکرو 2 مگا پیکسلی برای زوم کردن بر روی اشیاء دور و کاهش فاصله کانونی آن‌ها است. دوربین سلفی آن نیز یک لنز با کیفیت 8 مگا پیکسل است که در یک سوراخ دایره‌ای شکل و در بالای صفحه نمایشگر قرار گرفته است. بنابراین با توجه به این مشخصات متوجه می‌شویم که دوربین‌های آن نسبت به نسل قبل ارتقاء و آپدیتی نداشته‌اند.

از دیگر ویژگی‌های مهم و قابل توجه این تلفن هوشمند می‌توان به درگاه 3.5 میلی متری هدفون، قابلیت پشتیبانی از بلوتوث 5.2 برای انتقال راحت‌تر و سریع‌تر اطلاعات و حسگر اثر انگشتی که در زیر نمایشگر قرار دارد اشاره کرد. همچنین این دستگاه از همان ابتدا اندروید 12 را اجرا خواهد کرد.

طبق اطلاعاتی که از قیمت‌های این دستگاه منتشر شده است، قیمت Red Magic 7 از 629 دلار شروع خواهد شد. این 629 دلار برای نسخه‌ای که رم 12 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 128 گیگابایت است برآورد شده است. نسخه دیگر که رم 16 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت دارد با قیمتی حدود 729 دلار عرضه خواهد شد. نسخه سوم با رم 18 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت آن نیز قیمتی حدود 799 دلار خواهد داشت. به علاوه ارازان‌ترین نسخه آن در رنگ مشکی ابسیدیان، نسخه میان رده در رنگ‌های Pulsar و مدل رده بالای آن در طرح و رنگ‌های ابرنواختر موجود خواهند بود.

انتظار می‌رود نوبیا این دستگاه جدید خود را تا 10 مارس حداقل در وب سایت رسمی خود با آدرس Red Magic در اختیار کاربرانی که در کشورهای آسیا، اقیانوسیه، اروپا، آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و خاورمیانه هستند، قرار دهد. البته قابل ذکر است که این تلفن هوشمند با مدل پرو خود در چین عرضه شد. رد مجیک مدل پرو نسبت به مدل غیر پرو خود دارای یک دوربین سلفی زیر نمایشگر و یک باتری بزرگ‌تر با قابلیت توان شارژ سریع‌تر است اما نوبیا می‌گوید که این تلفن برخلاف مجیک رد 7 در سه ماهه دوم سال 2022 به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

منبع: androidauthority

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا