اخبارفناوری

گواهی ثبت اختراع جدید سامسونگ برای نمایشگر تاشو به طرفین

شرکت سامسونگ یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های سازنده تلفن همراه است که توانسته از زمانی که شروع به کار کرده طرح‌های منحصربه‌فردی را برای ساختن انواع گوشی‌های هوشمند اجرایی کند. به همین دلیل این شرکت همیشه طرفداران زیادی داشته و دارد و البته ناگفته نماند که سهم بزرگی از فروش تلفن‌های همراه در دنیا متعلق به برند سامسونگ است. از این رو، مدیران این شرکت همیشه تلاش کرده‌اند تا با طرح‌های خاص خود رضایت کاربران را بیش از پیش به دست بیاورند. بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده دریافتیم که شرکت سامسونگ چندی پیش گواهی حق ثبت اختراعی را دریافت کرده که کمی عجیب به نظر می‌رسد. در ادامه با بررسی این پتنت همراه ما باشید.

به نقل از خبرگزاری‌های گفتگوی دیجیتال و Concept Creator شرکت سامسونگ حق ثبت اختراعی را دریافت کرده که نشان می‌دهد در آینده با تلفن همراه هوشمندی روبه‌رو خواهیم بود که نمایشگر آن از طرفین باز می‌شود و شکلی شبیه به حرف انگلیسی L دارد. جالب است بدانید که این پتنت با پشتیبانی از فناوری WIPO ثبت شده و دارای صفحه‌نمایش تاشوی است که قسمت بالایی آن به سمت بیرون باز می‌شود و به در قاب پشتی تلفن همراه قرار می‌گیرد. به‌طورکلی می‌توان گفت هم پنل جلویی به نمایشگر مجهز خواهد شد و هم در قاب پشتی پنل نمایشی وجود خواهد داشت.

پتنت جدید سامسونگ

از این رو، می‌توان از نمایشگری که به سمت عقب جمع می‌شود به عنوان منظره یاب برای دوربین‌های عقب استفاده کرد. از طرفی گزارش‌ها نشان می‌دهد در طرحی که سامسونگ ثبت کرده در قاب پشتی یک سیستم‌ دوربین سه‌گانه وجود دارد که در کنار آن‌ها یک فلش LED نیز تعبیه شده است. البته هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های این سه دوربین در دسترس نیست. علاوه بر این، ویژگی‌هایی که برای این نوع دستگاه در نظر گرفته شده ما را به یاد تلفن همراه LG Wing می‌اندازد. در این تلفن همراه نمایشگر ثانویه Wing برخی مواقع برای باز کردن برنامه‌های ثانویه در یک پنجره کوچک‌تر یا نمایش اطلاعات اضافی در حین بازی یا تماشای فیلم و انیمیشن استفاده می‌شد.

از دیگر ویژگی‌های این گواهی حق ثبت اختراع می‌توان به پشتیبانی از باتری دو قسمتی، نمایشگر تاشو ساخته شده از شیشه بسیار نازک UTG و استفاده از لایه محافظی بسیار مقاوم اشاره کرد. یکی از چالش‌هایی که شرکت سامسونگ در این طرح با آن مواجهه خواهد بود قرار دادن یک لولای تاشو در داخل دستگاه است که باید نمایشگر دور آن بچرخد. زیرا سامسونگ تاکنون چنین لولای تاشویی که به سمت بیرون جمع شود، نساخته است و برای همین ممکن است کمی دچار مشکل بشود. شاید استفاده از یک باتری دو قسمتی راهکاری برای رفع این مشکل باشد. البته باید بگوییم که بیشتر شرکت‌های فناوری دستگاه‌هایی را که به صورت پتنت ثبت می‌کنند به تولید نمی‌رسانند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا سامسونگ تلفن همراهی که شبیه به L باشد می‌سازد یا خیر.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا