اخبارفناوری

معرفی گوشی‌های A53، A73 و A33 سامسونگ

امروز صبح خبرهایی مبنی بر وجود سه محصول جدید از سامسونگ منتشر شد. این سه محصول از گوشی‌های سری گلکسی A هستند که از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند و از یک تراشه 5 نانومتری جدید قدرت می‌گیرند. قابل ذکر است که سامسونگ هنوز تراشه به کار برده شده در این دستگاه‌ها را معرفی نکرده است اما به احتمال زیاد این چیپست، Exynos 1280 جدید باشد. طبق خبرهای فاش شده، نمایشگر و تنظیمات دوربین این دو گوشی هوشمند کاملا مشابه یکدیگر هستند.

بر اساس خبرهای منتشر شده، Samsung Galaxy A73 5G از لحاظ ابعاد و اندازه صفحه نمایشگر از دو گوشی دیگر بزرگ‌تر است. این دستگاه دارای صفحه نمایشی از نوع Super AMOLED با اندازه‌ای برابر 6.7 اینچ است. نمایشگر این تلفن قابلیت پشتیبانی از تصاویری با وضوح +FHD را دارد و نرخ تازه سازی آن نیز 120 هرتز تخمین زده شده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این اولین آپدیتی است که سامسونگ بر روی این دستگاه خود انجام داده است و رفرش آن را نسبت به دستگاه A72 سال گذشته که 90 هرتز برآورد شده بود افزایش داده است.

علاوه بر این‌ها A72 نسل قبلی تنها از اتصال 4G پشتیبانی می‌کرد و سامسونگ هرگز نسخه 5G آن را راه اندازی نکرد؛ اما روشن است که این گوشی هوشمند A73 جدید قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G را خواهد داشت.  متأسفانه نوع پردازنده به کار برده شده در این دستگاه هنوز مشخص نیست اما می‌دانیم که این تلفن در دو نسخه با رم‌های 6 و 8 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 128 و 256 گیگابایت ارائه خواهد شد. همچنین سامسونگ در این گوشی یک درگاه برای قرارگیری کارت microSD طراحی کرده است که کاربران در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می‌توانند با قرار دادن یک کارت حافظه در این دستگاه حجم فضای ذخیره سازی آن را تا 1 ترابایت افزایش دهند.برای مشاهده مشخصات بیشتر گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A73 به این لینک مراجعه کنید.

Galaxy A73 دارای یک دوربین اصلی با کیفیت 108 مگا پیکسل، یک دوربین با سنسور 64 مگا پیکسلی، یک دوربین با لنز اولتراواید بسیار عریض 12 مگا پیکسلی، یک دوربین با لنز ماکرو 5 مگا پیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگا پیکسلی است. دوربین اصلی این دستگاه مجهز به لرزشگیر OIS است که می‌تواند لرزش دست شما را در حین گرفتن فیلم و عکس کنترل کند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این تلفن هوشمند فاقد لنز تله فوتو است و شما برای زوم کردن بر روی اشیاء دور و کم کردن فاصله آن‌ها باید از همان لنز اول و اصلی این تلفن که وضوح بسیار بالایی دارد استفاده کنید. به علاوه دوربین سلفی این دستگاه نیز که در یک سوراخ پانچ و در بالای نمایشگر قرار دارد کیفیتی 32 مگا پیکسلی را ارائه می‌دهد.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A73 نیز مانند نسل قبلی مجهز به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع تا 25 وات را دارد. قابل ذکر است که دو دستگاه دیگر نیز باتری مشابه با همین دستگاه خواهند داشت. این تلفن هوشمند از تاریخ 22 آوریل در بازارهای انتخاب شده در دسترس خواهد بود و جزئیات قیمت آن هنوز در دسترس نیست.

سامسونگ گلکسی A53 5G

گوشی هوشمند Galaxy A53 5G  دارای نمایشگری از نوع Super AMOLED با اندازه‌ای برابر 6.5 اینچ است. این نمایشگر از وضوح +FHD پشتیبانی می‌کند و رفرش آن نیز مانند دستگاه قبلی 120 هرتز خواهد بود. علاوه بر این‌ها دوربین سلفی این تلفن که در یک سوراخ پانچ و در بالای صفحه نمایشگر قرار دارد کیفیتی 32 مگا پیکسلی را ارائه می‌دهد.

سامسونگ گلکسی A53 5G در پنل پشتی خود یک سیستم دوربین 4 گانه را جای داده است که دوربین اول دارای یک لنز با کیفیت 64 مگا پیکسل است. لنز دوم نیز یک لنز اولترا واید فوق عریض با کیفیت 12 مگا پیکسل است. دوربین سوم و چهارم آن نیز که هر کدام کیفیتی 5 مگا پیکسلی را ارائه می‌دهند به ترتیب یک لنز ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق هستند. همچنین گفته شده که این تلفن هوشمند با رنگ مشکی به بازار عرضه خواهد شد.

تراشه جدید به کار برده شده در A53 می‌تواند تا 12 تصویر را برای عکس‌های بهبود یافته در حالت شب ترکیب کند. به علاوه قادر است از دو دوربین در حالت پرتره برای جدایی بهتر بین سوژه و پس زمینه استفاده کند. همچنین پردازنده این تلفن دارای فناوری‌هایی است که به آن این امکان را می‌دهند تا با توجه به نور محیط، به طور کاملا خودکار بهترین نرخ فریم را برای ضبط ویدیو انتخاب کند. این تلفن هوشمند مجهز به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع تا 25 وات است. ظرفیت باتری این دستگاه نیز چیزی حدود 500 میلی آمپر ساعت نسبت به سری A52 افزایش یافته است.

Samsung Galaxy A53 5G نیز مانند A73 در تاریخ 1 آوریل به بازارهای منتخب عرضه خواهد شد. همچنین نسخه بدون سیم کارت این دستگاه یک روز قبل یعنی اول مارس با قیمت 450 دلار به بازارهای ایالات متحده ارائه خواهد شد. به علاوه علاقه مندان این برند می‌توانند از 1 آوریل این گوشی هوشمند را از طریق AT&T، Verizon، T-Mobile و سایر اپراتورها خریداری کنند. اما توجه داشته باشید که پیش سفارش این دستگاه‌ها از امروز شروع می‌شود و اگر شما آن‌ها را پیش سفارش کنید از سوی سامسونگ یک جفت هدفون Galaxy Buds Live همراه با دستگاه دریافت خواهید کرد.

سامسونگ گلکسی A33 5G

سامسونگ گلکسی A33 5G مانند دو مدل دیگر دارای پنل نمایشگری از نوع Super AMOLED با اندازه 6.4 اینچ خواهد بود. این نمایشگر نیز قابلیت پشتیبانی از وضوح +FHD را خواهد داشت و نرخ باز سازی آن نیز 90 هرتز برآورد شده است. قابل ذکر است که این گوشی هوشمند نسبت به دستگاه A32 5G نسل قبل که دارای نمایشگری از نوع LCD با وضوح +HD و رفرش 60 هرتز بود پیشرفت چشم‌گیری داشته است. نمایشگر A33 حتی بهتر از چیزی است که A23 و M33 جدید ارائه می‌دهند.

Galaxy A33 5G دارای یک دوربین اصلی با لنز 48 مگا پیکسل، یک دوربین اولترا واید بسیار عریض با کیفیت 8 مگا پیکسل، یک دوربین با لنز ماکرو 5 مگا پیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق با کیفیت 2 مگا پیکسل است. دوربین جلوی این تلفن نیز 13 مگا پیکسل کیفیت خواهد داشت که کیفیت آن نسبت به دو دستگاه دیگر کاهش یافته است. این دستگاه نیز مانند دو مدل قبلی دارای یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت خواهد بود اما میزان توان شارژ آن از 25 وات به 15 وات کاهش یافته است. همچنین این دستگاه برای شارژ صفر تا صد به 2 ساعت زمان نیاز دارد. اطلاعات بیشتر درباره گوشی سامسونگ گلکسی A33 5G را می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هر دو دستگاه A33 5G و A55 5G در دو نسخه با حجم رم‌های 6 و 8 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 128 و 256 گیگابایت عرضه خواهند شد. ایضا هر دوی آن‌ها دارای یک اسلات microSD هستند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا حجم فضای ذخیره سازی داخلی دستگاه خود را تا 1 ترابایت افزایش دهند. علاوه بر این‌ها هر دوی این دستگاه‌ها دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب هستند. آن‌ها همچنین مجهز به محافظ صفحه گوریلا گل 5 هستند.

سامسونگ گلکسی A33 5G از 22 آوریل در بازارهای منتخب در دسترس خواهد بود. گفته شده است که هر دو دستگاه A53 5G و A33 5G از همان ابتدا اندروید 12 را با رابط کاربری One UI 4.1 اجرا خواهند کرد. سامسونگ تضمین می‌کند که سیستم عامل این تلفن تا 4 سال و وصله‌های امنیتی آن تا 5 سال احتیاج به هیچ آپدیت و به روز رسانی نخواهند داشت.

در خبرهای فاش شده امروز ذکر شده است که سامسونگ در حال آماده شدن برای ارائه رنگ جدید Onyx برای هدفون‌های Galaxy Buds2 و Buds Live در ماه آینده است تا شکل و ظاهر گوشی‌های جدید سری A را به اتمام رسانده و تکمیل کند.

قابل ذکر است که این مدل گوشی‌های سری A سامسونگ دیگر شامل شارژر در بسته‌های خرده فروشی نمی‌شوند. زیرا این شرکت این کار را حرکتی سازگار با محیط زیست نشان می‌دهد و بسته بندی‌ها را کوچک‌تر می‌کند. این گوشی‌ها در بسته‌هایی که از کاغذ با منبع پایدار ساخته شده‌اند ارائه خواهند شد و خود گوشی‌ها نیز از مواد بازیافتی پس از مصرف برای دکمه‌های کناری و سینی سیم کارت استفاده می‌کنند.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا