اخبارفناوری

طراحی جدید دوربین سلفی در گوشی آیفون 14 پرو

حدود یک هفته پیش، راس یانگ از DSCC در مورد کنار گذاشتن ناچ در آیفون‌ها سخن گفت. بر اساس این حرف، گوشی‌های آیفون سری 14 با مدل‌های وانیلی، امسال این طراحی ناچ را که محلی برای دوربین سلفی است، حفظ خواهند کرد؛ در حالی که مدل پرو آیفون 14 از یک طراحی که شامل یک قرص به همراه یک سوراخ است، بهره می‌گیرد.

رندرهای مبتنی بر CAD که منتشر شده‌اند، از گوشی iPhone 14 Pro دقیقا همین طراحی را نشان می‌دهند. این طراحی نشان می‌دهد که ماژول Face ID که به یک امیتر و یک دوربین IR نیاز دارد در یک قرص گسترده‌تری قرار می‌گیرد؛ در حالی که دوربین سلفی منفرد در یک سوراخ پانچ دایره‌ای قرار می‌گیرد. در موقعیت‌های بالایی و کناری آن‌ها، پیکسل‌های فعال وجود دارد که فضای بیشتری را در ردیف وضعیت در بالا آزاد می‌کند.

صحبت‌هایی وجود دارد در مورد این‌که دوربین Face ID به زیر نمایشگر منتقل می‌شود و تنها سوراخ پانچ دوربین باقی می‌ماند. با این حال، برخی از تحلیل‌گران فکر نمی‌کنند که این طرح برای امسال آماده شود و به نظر می‌رسد که این رندرها، طرح قرص به همراه سوراخ را تائید می‌کنند. شایان ذکر است که ما هنوز چند ماه با تولید انبوه گوشی‌های آیفون سری 14 فاصله داریم؛ بنابراین این رندرها به احتمال زیاد به جای طراحی نهایی، یک نمونه اولیه را نشان می‌دهند.

چند نکته دیگر که با توجه به رندرها می‌توان به آن توجه کرد این است که یک پورت Lighting در پایین و یک شکاف اسلات کارت در کناره بدنه گوشی وجود دارد. ما هرساله شایعات زیادی را دریافت می‌کنیم که می‌گویند آیفون بعدی از USB-C استفاده می‌کند یا سیم‌ها را به طور کلی رها می‌کند یا حتی سیم‌کارت فیزیکی را به نفع eSIM حذف می‌کند.

شایعات معتبرتر نشان می‌دهد که امسال شکاف گسترده‌ای بین مدل‌های وانیلی و پرو وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود که گوشی‌های پرو 14 طراحی دو ناچ را کنار بگذارند و گوشی‌های وانیلی تا سال 2024 از آن استفاده نخواهند کرد.

از دیگر تفاوت‌های مورد انتظار برای امسال می‌توان به Prosupgrading برای تراشه Apple A16 اشاره کرد، در حالی که مدل‌های وانیلی به A15 فعلی پایبند هستند. همچنین ممکن است مدل‌های پرو به دوربین‌های 48 مگا پیکسلی مجهز شوند. علاوه بر این امکان دارد که قابلیت ProMotion تا نرخ تازه‌سازی 120 هرتز در مدل‌های وانیلی دیده شود. در مورد این قابلیت‌ها نمی‌توان مطمئن سخن گفت و باید منتظر طرح نهایی بمانیم.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا