اخبارفناوری

موتورولا و ورایزون یک وسیله جانبی جدید برای هدست های واقعیت مجازی ارائه دادند

ورایزون یکی از همکاران موتورولا در پروژه جدید است. در این پروژه این دو شرکت یک گردنبند ساخته‌اند که قادر است به اینترنت شبکه 5G متصل شود. این پوشیدنی قرار است به عینک یا هدست واقعیت مجازی شما متصل شده و به این ترتیب انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. بر اساس پستی که موتورولا در وبلاگ خود منتشر کرده است، تصاویری از گردنبند 5G ارائه شده که بر روی آن نام شرکت Verizon وجود دارد. این گردنبند دارای یک چیپست از نوع اسنپ دراگون 8 نسل 1 است و یک مودم داخلی از نوع Qualcomm X65 5G هم در آن تعبیه شده است. به این ترتیب می‌تواند یک اتصال بسیار پر سرعت را با پهنای باند زیاد و تاخیر کم برای شما به ارمغان آورد.
این محصول که به نام Ultra Wideband در این پشت معرفی شده است؛ می‌تواند با اتصال به شبکه 5G تجربه متفاوتی را از استفاده از عینک‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی برای شما به ارمغان آورد. هدف اصلی از طراحی و عرضه این محصول این است که تجهیزان واقعیت افزوده و مجازی نسل آینده تا حد زیادی باریک‌تر و سبک‌تر شوند. به این ترتیب می‌توان تمرکز سازندگان را به افزایش وضوح تصویر و بهبود ارگونومی طراحی معطوف کرده و نگران زیاد شدن وزن این دستگاه‌ها نبود.
طبق محاسباتی که موتورولا ارائه داده است؛ وزن کلی گردنبند و عینک هوشمند AR بسیار کمتر از عینک‌های هوشمندی است که در حال حاضر در بازار وجود دارند. به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت از این محصولات در تمرینات ورزشی خود استفاده کنید.
نگاهی کوتاه به این محصول نشان می‌دهد که شباهت زیادی به آی پد دارد که در دور گردن فرد آویزان می‌شود. به گفته Engadget این دستگاه دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند انرژی مورد نیاز شما را به خوبی فراهم کند. به علاوه حسگرهایی مانند ژیروسکوپ و شتاب سنج هم در درون آن قرار گرفته‌اند که می‌تواند باعث بهبود عملکرد عینک هوشمند شما شوند. در کنار این‌ها دو درگاه از نوع USB-C و DisplayPort 1.4 هم بر روی بدنه آن تعبیه شده است. در حال حاضر هنوز خبری از انتشار تجاری این دستگاه وجود ندارد. اما هر دو شرکت موتورولا و ورایزون ادعا کرده‌اند که در حال کار بر روی این گردنبند هستند و در ماه‌های آینده جزییات بیشتری را درباره آن ارائه خواهند داد.

منبع: androidauthority

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا