سامسونگ؛ صدر جدول فروش گوشی اما ناپایدار
سامسونگ از سال 2012 تا کنون در امارهای جهانی توانسته بیشترین تعداد فروش را داشته باشد. در گزارش های سالانه بازار موبایل به وضوح آمده که سامسونگ در تمام بازه های قیمتی توانسته حرفی قدر برای تمام برندها باشد و فروش خوبی را رقم بزند. گاهی اوقات ممکن است قیمت گوشی سامسونگ از رقبا بیشتر باشد؛ با این حال به وضوح دیدهایم که باز هم برنده این میدان سامسونگ است. جدیدترین گزارش کانالیس به ما نشان می دهد که در سه ماهه اخیر سامسونگ حدود 20 درصد از سهم بازار را بدست گرفته است. همچنین جالب است بدانید که اپل با سهم 17 درصدی توانسته در جایگاه دوم قرار گیرد و در جایگاه سوم شاهد قرارگیری کمپانی شیائومی هستیم. لازم است بدانید که شیائومی با احتساب گوشی های پطرفدار پوکو توانسته به این جایگاه دست پیدا کند. در ادامه شاهد کمپانی اوپو هستیم که به لطف وان پلاس به سهمی در حدود 9 درصد می رسد و جایگاه پنجم نیز متعلق به شرکت چینی TRANSSION می باشد که شرکت های تکنو، Infinix و iTel را در بر میگرد و در مجموع توانسته سهمی در حدود 9 درصد از بازار را از آن خود کند. 31 درصد باقی مانده نیز در بین سایر فروشندگان و برندها تقسیم میشود.
اگر قصد دارید از اخبار در خصوص گوشی های میان رده و بازارشان مطلع شوید مقاله “کاهش فروش گوشیهای میان رده با کاهش تقاضا از سوی مشتری!” را بخوانید.
به جرات می توان گفت که سامسونگ در این موضوع بی نظیر عمل کرده است و هیچ دلیلی جز محبوبیت محصولات این کمپانی در این بین وجود ندارد. حال در همین بین اماری مبنی بر سست شدن پایه های این شرکت کره ای به دست ما رسیده است که این سوال را در ذهن کاربر ایجاد می کند تا چه مدت امکان دارد که این شرکت کرهای در جایگاه اول باقی بماند. اطلاعاتی مبنی بر مقایسه رشد و کاهش سهم فروشندگان بزرگ بازار گوشی هوشمند را در سه ماهه سوم با زمان مشابه در سال 2022 به دست ما رسیده است. براساس این داده ها برنده این رقابت شرکت چینی TRANSSION میباشد که تنها در یک سال سهم خود را اندازه 40 درصد افزایش داده است و متاسفانه بازنده این موضوع کسی جز سامسونگ نبوده است که حدود 10 درصد از سهم خود را در بازار ز دست داده است.
کمپانی اپل هر بار با ارائه قابلیت های جذاب کاربرانش را سورپرایز می کند پس مقاله “به لطف سیستم جدید اپل گوشی های آیفون درون جعبه آپدیت خواهند شد” را بخوانید.
شرکت اپل همچنین در مقایسه با وضعیت خود نسبت به سال گذشته موقعیت مناسبی ندارد و حتی در حدود 6 درصد هم کاهش داده است. تمام این نتایج به شما نشان می دهد که شرکت چینی TRANSSION و شیائومی قصد دارند بیشترین سهم از گوشی های اقتصادی و موجود در بازار را به دست بگیرند. البته به عبارتی می توان گفت که قصد دارند بازار گوشی های موبایل را بدست بگیرند و این ممکن با شکست سامسونگ و اپل همراه باشد. البته در بحث میان رده ها م توان از اپل فاکتور گرفت چون این برند صرفا به تولید گوشی های گران قیمت می پردازد. با این حال سامسونگ تصمیم گرفته است که در چندسال گذشته حضور فعال تر و پر رنگ تری را در این رنج قیمتی داشته باشد. برای ما خلی روشن است که سامسونگ حالا حالاها صدر جدول قرار دارد اما در نظر داشته باشید که جهشی از سما اپل و حتی شرکت های چینی می تواند شروعی برای شکیت این کمپانی کره ای باشد.
گوگل چه استراتژی هایی و با چه هدفی در پیش میگیرد؟ مقاله “گوگل برای حفظ جایگاه خود سالانه 20 میلیارد دلار به اپل میدهد!” را بخوانید.
حال شما درباره کاهش سهم سامسونگ در بازار گوشی های دنیا چه فکر میکنید؟ آیا ممکن است این برند به رتبه های پایین تر برسد و دیگر محبوبیت سابق را نداشته باشد؟