اخبارفناوری

جزئیاتی درباره نسخه 5G شیائومی Redmi Note 11S

بر طبق گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده، دانستیم که شرکت شیائومی در تلاش است تا بتواند تلفن همراه جدید خود Redmi Note 11S را با پشتیبانی از اتصال به شبکه پرسرعت 5G برای عرضه به بازار آماده کند. در حال حاضر در این خانواده تنها ردمی نوت 11 پرو از اتصال به شبکه 5G پشتیبانی می‌کند که قیمت آن کمی گران است. اما به‌زودی این فناوری در نسخه مقرون‌به‌صرفه تر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در ادامه نگاهی به دیگر مشخصات این دستگاه می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

پشتیبانی از اتصال به شبکه 5G در تلفن همراه Redmi Note 11S به لطف پردازنده مرکزی Dimensity 810 امکان‌پذیر است. این پردازنده‌ مرکزی یکی از تولیدات میان رده شرکت مدیا تک است که عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد. شرکت شیائومی در ساخت این دستگاه از یک نمایشگر 6.43 اینچی استفاده کرده که از نوع پنل‌های AMOLED است. این نمایشگر می‌تواند در هر ثانیه تصاویر نمایش داده شده را 90 مرتبه به‌روزرسانی کند. از دیگر ویژگی‌های این پنل نمایشی می‎‌توان به پشتیبانی از حداکثر 1000 نیت روشنایی، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و نسبت تصاویر 20:9 اشاره کرد. این صفحه‌نمایش از طریق فناوری گوریلاگلس 3 محافظت می‌شود که در برابر خط و خش مقاوم است.

ضخامت تلفن همراه ردمی نوت 11 اس برابر 8.1 میلی‌متر است و طول و عرضی برابر 159.9 در 73.9 میلی‌متر دارد. البته ناگفته نماند که با در دست گرفتن این تلفن همراه ممکن است بعد از مدتی مچ دستتان خسته شود؛ زیرا وزن آن کمی سنگین به نظر می‌رسد و برابر 179 گرم است. این عضو جدید از خانواده ردمی نوت 11 از گواهی استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کند و تا حدودی در برابر نفوذ قطرات آب و گرد و غبار مقاوم است. شرکت شیائومی این دستگاه را در سه نسخه برای عرضه به بازار آماده کرده است:

  • نسخه اول: 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • نسخه دوم: 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • نسخه سوم: 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

Redmi Note 11S

با توجه به تصاویری که تاکنون از تلفن همراه Redmi Note 11S منتشر شده می‌توان چهار دوربین در قاب پشتی مشاهده کرد که درون یک ماژول مستطیلی شکل قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی که به یک لنز بزرگ‌تر مجهز شده و به‌طور جداگانه در صدر دوربین‌ها قرار دارد، قادر است تصاویر بسیار باکیفیتی با رزولوشن 108 مگا پیکسل ثبت کند. دوربین دیگر که در کنار دیگر لنزها تعبیه شده تصاویر با زاویه دید بسیار گسترده ثبت می‌کند که رزولوشن آن‌ها برابر 8 مگا پیکسل است. دو دوربین 2 مگا پیکسلی دیگر نیز در این قاب وجود دارد که به لنزهای ماکرو و عمق مجهز شده‌اند.

علاوه بر دوربین‌های گفته شده در پنل جلویی یک دوربین سلفی 16 مگا پیکسلی نیز نصب شده که دریچه دیافراگمی برابر f/2.4 دارد. این دوربین سلفی درون یک سوراخ پانچ قرار گرفته و جای زیادی را در صفحه‌نمایش اشغال نخواهد کرد. انرژی لازم برای روشن ماندن تلفن همراه Redmi Note 11S توسط یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌شود که از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. بر اساس آزمایش‌های انجام شده صفر تا صد شارژ شدن این باتری تنها 55 دقیقه طول می‌کشد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5
  • پشتیبانی از سیستم‌های موقعیت‌یابی GPS
  • پشتیبانی از شبکه وای فای
  • پشتیبانی از فناوری NFC

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا