مقایسهموبایلنقد و بررسی

مقایسه سامسونگ A53 و A33

انتخاب یک تلفن همراه مناسب در دنیایی که تنوع موبایل بی‌نهایتی دارد، کار بسیار سختی است. امروزه از گوشی‌های اپل و گوشی‌های سامسونگ گرفته تا سایر گوشی‌های کمپانی‌های گمنام همه در حال رقابت و بهتر کردن کیفیت محصولات خود برای فروش بیشتر هستند. با این شرایط کاربرانی که قصد خرید گوشی همراه دارند، باید با آگاهی و شناخت کامل برای خرید گوشی موبایل اقدام کنند. از طرفی با توجه به وضعیت اقتصادی، بیشتر کاربران به دنبال گوشی ارزان قیمت و میان رده با کیفیت بالا هستند. یکی از کمپانی‌های خوش نام در زمینه موبایل، کمپانی سامسونگ است که در چند رده مختلف، گوشی‌های مناسبی را به بازار عرضه کرده است. اگر به دنبال خرید گوشی میان رده و باکیفیت و در عین حال ارزان قیمت هستید،سامسونگ A53 یکی از گزینه‌های بسیار مناسب است. برای بررسی سامسونگ A53 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را برای خرید گوشی سامسونگ A53 راهنمایی کنیم. پس از معرفی گوشی سامسونگ A53 در ادامه به معرفی مختصری از سامسونگ A33 پرداخته شده و در نهایت به مقایسه سامسونگ A53 و A33 می‌پردازیم.

سامسونگ A53 در یک نگاه  

سامسونگ گلکسی سامسونگ A53 با طراحی و نمایشگر عالی به تمام نکات مهم در زمینه مشخصات دست یافته است.

نقاط قوت گلکسی A53

طراحی عالی
نمایشگر چشمگیر
کارت حافظه داخلی MicroSD
IP67

نقاط ضعف Galaxy A53

عدم پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی متری

بررسی طراحی و ساخت سامسونگ A53

159.9×74.7×8.1 میلی‌متر و 189 گرم

گوریلا گلس ۵ و سوراخ پانچ

دارای گواهی IP67

تفاوت زیادی بین سامسونگ گلکسی سامسونگ A53 و نسل های پیشین گوشی‌های سری A سامسونگ از سال ۲۰۲۱ وجود ندارد. هر چند جنس بدنه این گوشی همراه هم مانند بسیاری از تلفن‌های سامسونگ پلاستیکی است اما مات بودن پشت آن حس بسیار خوبی به کاربر می‌دهد. همچنین قالب‌گیری اطراف دوربین‌ها هم به زیبایی گوشی سامسونگ A53 افزوده است.  در طراحی این گوشی سوکت هدفون ۳.۵ میلی‌متری وجود ندارد. کمپانی‌ها معمولاً با قرار دادن سوکت هدفون در گوشی های میان رده، به دنبال جلب رضایت بیشتر کاربران هستند.

عکس از سامسونگ A53

بررسی نمایشگر سامسونگ A53

• ۶.۵ اینچ، ۲۴۰۰ x ۱۰۸۰ پیکسل، ۱۲۰ هرتز

• AMOLED

• صفحه نمایش Infinity-O

یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی در جلوی گلکسی سامسونگ A53 وجود دارد که از نوع AMOLED است. رزولوشن این صفحه نمایش معادل ۲۴۰۰ x ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی 404 ppi است که برای یک گوشی موبایل میان رده ویژگی ممتازی است. همچنین نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌تواند محتوا را سریعاً به روز رسانی کند. صفحه نمایش با استفاده از گوریلا گلس ۵ برای جلوگیری از خط و خش پوشیده شده‌است. دارای یک دوربین سلفی تعبیه شده در Punch-hole مرکزی است که به آن ظاهری بهتر نسبت به گلکسی سامسونگ A۳۳ می‌دهد. همچنین حاشیه‌های کمی باریک‌تر در این مدل در مقایسه با A۳۳ وجود دارد، بنابراین در مجموع ظاهر بهتری دارد.

سخت‌افزار و عملکرد سامسونگ A53

• اگزینوس ۱۲۸۰.۶ گیگابایت رم

• حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت + microSD

• باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ ۲۵ واتی\

علاقه‌مندان به میان رده‌های سامسونگ “مقایسه سامسونگ A53 و A52s؛ میان رده های کاربردی و پرطرفدار” را از دست ندهید

سامسونگ A53 در سال ۲۰۲۲ کمی تغییر می‌کند و اکنون با سخت‌افزار به روز شده اگزینوس عرضه می‌شود. عنوان سامسونگ در اینجا این است که این اولین باری است که از معماری ۵ نانومتری در سری سامسونگ گلکسی A استفاده شده است، که نشانه پیشرفت آن است.

سامسونگ ادعا می‌کند که پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ جدید نسبت به سخت‌افزار قبلی مورد استفاده در این سری تقویت شده‌است، بنابراین این گوشی باید عملکرد بهتری داشته باشد، این در حالی که این مدل قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را نیز دارد. این دستگاه با ۶ گیگابایت رم همراه شده است، اگرچه این گزینه وجود دارد که بخشی از فضای ذخیره‌سازی را به عنوان رم مجازی اختصاص دهید و همچنان از کارت حافظه جانبی تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کند، که یک مزیت بزرگ برای انتخاب یک گوشی میان رده است.

یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی وجود دارد. این یک ظرفیت بسیار بالاست و نسبت به نسخه قبلی این گوشی افزایش یافته است. ما گمان می‌کنیم که این قابلیت به عمر باتری عالی در استفاده معمولی منجر شود. سامسونگ اداعا دارد که باتری این گوشی طول عمر ۲ روزه را ارائه می‌دهد. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید نسخه ۱۲ و رابط کاربری One UI سامسونگ عرضه می‌شود. همچنین گفته شده است که سامسونگ A53 از بروزرسانی 4 ساله سیستم عامل و ۵ سال وصله امنیتی پشتیبانی می‌کند.

بررسی مشخصات و نرم‌افزار سامسونگ A53

بررسی گوشی سامسونگ A53

سامسونگ گلکسی سامسونگ A53 از نظر سخت افزاری به میزان زیادی از Galaxy A52 الهام گرفته است. سامسونگ به جای استفاده از چیپست اسنپ دراگون کوالکام از یک تراشه داخلی جدید به نام Exynos ۱۲۸۰ استفاده می‌کند.

Samsung Galaxy A53 از ۵G، Wi-Fi ac، بلوتوث ۵.۱، NFC و سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای معمول پشتیبانی می‌کند. سامسونگ A53 جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری مدل قبلی را از دست داده و آداپتور صوتی USB نوع C نیز در جعبه ندارد. این گوشی از حالت آماده به کار دوگانه ۵G پشتیبانی می‌کند و درگاه دو سیم کارت هیبریدی می‌تواند کارت حافظه را تا ظرفیت ۱ ترابایت را بپذیرد. Samsung Galaxy A53 دارای پنل Super AMOLED است اما از HDR پشتیبانی نمی‌کند.

این گوشی از اندروید ۱۲ پشتیبانی می‌کند و یکی از بهترین رابط‌های کاربری را برای اندروید ۱۲ ارائه کرده‌است. تم گوشی سامسونگ A53 می‌تواند رنگ‌های رابط و نمادهای برنامه را بسته به تصویر زمینه انتخاب شده برای صفحه اصلی تغییر دهد. ویجت مکالمات در این گوشی همراه وجود ندارد. موردی که معمولاً در دستگاه‌های Android ۱۲ یافت می‌شود و به شما امکان می‌دهد چت‌ها و مکالمات مهم را به صفحه اصلی پین کنید. این گوشی با نرم افزارهای bloatware فراوانی بارگذاری شده است، از جمله لیست طولانی برنامه‌های سامسونگ، به علاوه برخی از مایکروسافت و سایر برنامه‌های شخص ثالث. خوشبختانه، می‌توانید اکثر آن‌ها را حذف نصب کنید.

عملکرد سامسونگ A53

گلکسی سامسونگ A53 در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench به ترتیب ۴۹۸ و ۱۸۰۶ امتیاز را به دست آورد و در بنچمارک AnTuTu امتیاز ۳.۷۲، ۵۸۲ را به دست آورد. این امتیازات به آنچه از گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت انتظار می‌رود نزدیک‌تر است، که نشان می‌دهد گلکسی سامسونگ A53 نسبت به بخش قیمتی خود ضعیف است.

اگر به گوشی های سری A سامسونگ علاقه دارید “مقایسه گوشی های سامسونگ A12 و A21s” را بخوانید

کیفیت گرافیکی بازی کال آف دیوتی با نرخ فریم «Max» به حداکثر رسیده است. در این تنظیمات در سامسونگ A53 قابل پخش بود اما هر از گاهی در طول مسابقات عقب می‌ماند. نرخ نمونه برداری لمسی نمایشگر بهترین نبود، اما این امر مانع زیادی برای گیم‌پلی ایجاد نکرد. این بازی در تنظیمات گرافیکی «پایین» و «متوسط» به بهترین شکل اجرا شد که برای یک گوشی هوشمند در این رنج قیمت کمی ناامیدکننده است.

عمر باتری یکی از مواردی است که در آن سامسونگ A53 عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. باتری بزرگتر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن با استفاده روزمره، گوشی دو روز کامل دوام آورد که بسیار خوب است. سامسونگ شارژر در جعبه ارائه نمی‌دهد. این گوشی از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های سامسونگ A53

• سیستم دوربین چهارگانه

• اصلی: ۶۴ مگاپیکسل، f/۱.۸، OIS

• فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، f/۲.۲

• ماکرو: ۵ مگاپیکسل، f/۲.۴

• عمق: ۵ مگاپیکسل، f/۲.۴

• دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل، f/۲.۲

یک سیستم دوربین چهارگانه در پشت سامسونگ A53 وجود دارد. دوربین اصلی دارای سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است و OIS – تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر – را بر روی لنز خود ارائه می‌کند که به تمیزتر ماندن تصاویر در نوردهی طولانی‌تر کمک می‌کند. حالت شب نیز در این گوشی وجود دارد.  چیزی که برخی از تلفن‌های ارزان قیمت مانند iPhone SE از آن بهره‌ای نمی‌برند. در گوشی سامسونگ A53 فقط دوربین اصلی است که فوکوس خودکار دارد  و باقی دوربین ها دارای فوکوس ثابت هستند. هیچ زومی در این گوشی وجود ندارد، در عوض سامسونگ پیشنهاد می‌کند که می‌توانید با وضوح کامل (در ۶۴ مگاپیکسل) عکس بگیرید و برش دهید. دوربین فوق عریض دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است.

دوربین‌های سامسونگ A53 مشابه دوربین‌های قبلی خود هستند. تنظیمات دوربین پشتی شامل دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین‌های عمق ۵ مگاپیکسلی است. دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی وظیفه عکس برداری سلفی را بر عهده دارد. طرح‌بندی اپلیکیشن دوربین قابل تنظیم است و میانبرهای زیادی در منظره‌یاب وجود دارد.

جزییات عکس های گرفته شده

عکس‌های گرفته شده در نور روز چشمگیر بودند و جزئیات فراوان و محدوده دینامیکی خوبی را به نمایش گذاشتند. مانند سامسونگ A۵۲ ۵G، رنگ‌های عکس‌ها کمی بیش از حد اشباع شده و رنگ آبی ملایمی داشتند. تصاویر در دوربین ماکرو دارای جزئیات خوبی هستند. عکس‌های پرتره گرفته شده با استفاده از دوربین سلفی واضح و شفاف با جزئیات خوب و محدوده دینامیکی بالا به نظر می‌رسند. تشخیص لبه در این عکس‌ها نیز دقیق بود.

عکاسی در حالت خودکار در نور کم، عملکرد دوربین با محدوده دینامیکی خوب است، اما کمی لرزش دارد. با استفاده از حالت Night Shot، دوربین یک ثانیه بیشتر طول کشید تا عکس‌ها را بگیرد. عکس‌ها در این حالت روشن‌تر به نظر می‌رسیدند، اما به قیمت جزئیات کمتر. حالت استاندارد Night نیز چند ثانیه طول می‌کشدتا از مناظر کم نور عکس بگیرید اما بهترین کیفیت را مدیریت می‌کند. ویدیوهای ضبط شده با کیفیت ۴K بهترین جزئیات را داشته اما فاقد هرگونه تثبیت هستند.

گوشی موبایل سامسونگ A33 در یک نگاه

دوربین‌های سامسونگ A33 با حالت‌های مختلف خود، عکس‌های آماده‌ای را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند. صفحه نمایش A33 روشن و پررنگ است. طراحی ظاهری بسیار جذابی دارد و قیمت نسبتاً مقرون به صرفه است.

نقاط قوت گوشی سامسونگ A33

پردازنده بسیار قدرتمند

شارژدهی بسیار خوب باتری

دوربین بسیار توانمند

صفحه نمایش خوب

نسبتا ارزان

حفاظت IP67

دارای درگاه کارت MicroSD

سوکت هدفون ۳.۵ میلی متری

نقاط ضعف Galaxy A33

احساس کندی در استفاده

حرفه‌ای نبودن دوربین‌ها

سرعت کم شارژ باتری

اگر سامسونگ S22 اولترا را ستاره چشم نواز خط تولید کمپانی سامسونگ در سال 2022 درنظر بگیریم، سامسونگ گلکسی سامسونگ A53 جایگزین وسوسه‌انگیزی در سری میان رده و مقرون به صرفه گلکسی سامسونگ A این شرکت است.

بررسی طراحی بدنه و نمایشگر سامسونگ A33

بررسی سامسونگ A33

سامسونگ A33 یک گوشی موبایل با سایز و اندازه‌ای متوسط در ابعاد ۸.۱ × ۷۴ × ۱۵۹.۷ میلی‌متری است. این گوشی بسیار ظریف و خوش دست طراحی شده است.

جنس پشت دستگاه پلاستیکی است و برآمدگی دوربین کمی از سطح بالاتر است. در لبه‌های گوشی، دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا و یک پورت USB-C تعبیه شده است، اما جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون وجود ندارد. با این حال یک جفت بلندگوی استریو دالبی اتموس در این گوشی همراه قرار گرفته شده است. همچنین حسگر اثر انگشت این گوشی مانند نسل‌های پیشین خود، در لبه کناری قرار دارد.

سامسونگ A33 دارای گواهی IP67 است. به این معنی که ضد گرد و غبار و مقاوم در برابر آب است. همچنین صفحه نمایش با تکنولوژی گوریلا گلس ۵ محافظت شده است، بنابراین در برابر خط وخش نیز مقاوم است.

ویژگی‌های بهبود یافته در سامسونگ A33

صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با وضوح +FHD و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، هر دو ویژگی نسبت به نسل قبلی سامسونگ، بهبود یافته اند. سامسونگ ادعا می‌کند که گوشی سامسونگ A33 دارای حداکثر روشنایی صفحه نمایش ۸۰۰ نیتی است. حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش نیز عمل می‌کند. صفحه نمایش همچنان دارای طراحی بریدگی قطره‌ای شکل در قسمت بالا است که مقدار کمی از فضای صفحه نمایش را گرفته است که دارای دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است.

گوشی A33 دارای یک پنل AMOLED است. به این معنی که رنگ‌ها و تصاویر کاملاً روشن و زنده هستند. همچنین صفحه نمایش دارای کنتراست بسیار خوبی است. این نمایشگر بسیار مناسب کاربرانی است که به طور مداوم از تلفن همراه خود برای پخش برنامه‌های تلویزیون، فیلم یا حتی بازی در سفرهای طولانی و در مسیرهای مختلف استفاده می‌کنند.

عملکرد گوشی سامسونگ A33

در این گوشی، پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ روی یک چیپست هشت هسته‌ای با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز قرار دارد، درست مانند اسنپدراگون 888 کوالکام، که اولین CPU پنج نانومتری است که در گوشی‌های سری A ظاهر می‌شود. طبق گفته سامسونگ، A33 در پردازش تک هسته‌ای ۱۹ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود و تا ۵۰ درصد در پردازش گرافیکی سریع‌تر است. دستگاه روی رابط کاربری OneUI ۴.۱ مبتنی بر اندروید ۱۲ اجرا می‌شود.

تراشه Exynos ۱۲۸۰ به اندازه کافی قدرتمند است که می‌تواند نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز را مدیریت کند. گرافیک این گوشی موبایل توسط Mali-G68 مدیریت می‌شود. این یک چیپست ۵ نانومتری برای گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است. این ویژگی، پایداری و کارایی انرژی بیشتری را در تلفن همراه ایجاد می‌کند؛ بنابراین هنگام استفاده از تلفن هوشمند هیچ افت فریم و تاخیری وجود نخواهد داشت. ضمناً در حین انجام بازی هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، همه بازی‌های موبایل به صورت روان عمل می‌کنند.

مشخصات دوربین گوشی سامسونگ A33

از نظر مشخصات دوربین، چهار سنسور در پشت سامسونگ A33 به همراه یک واحد ۱۳ مگاپیکسلی در جلو مشاهده خواهید کرد. این آرایه چهارگانه پشتی شامل سنسورهای ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی عمق و ۵ مگاپیکسلی ماکرو است. خرید سامسونگ A33 تنها با چند کلیک ساده از فروشگاه اینترنتی مبیت.

سامسونگ A33 دارای سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است. یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم در جلو وجود دارد. ۴۸ مگاپیکسل اولیه دارای پشتیبانی OIS است که در فیلم‌ها و حتی در تصاویر نیز کمک زیادی می‌کند.

دوربین پشتی می‌تواند با سرعت 4k@30fps و 1080p@30fps فیلم‌برداری کند در حالی که دوربین جلو می‌تواند تنها با سرعت 1080p@30fps فیلم‌برداری کند.

ویدیوها به خوبی گرفته می شوند. در فیلم ها جزئیات به تفکیک وجود دارند. دوربین‌های جلو نیز فیلم‌های خوبی می‌گیرند، اما به کیفیت دوربین عقب نمی رسد. دوربین جلویی ‌تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) ندارد، بنابراین فیلم‌برداری به اندازه دوربین‌های عقب یکدست نمی‌شود.

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی تصاویر خوبی را در نور مناسب می‌گیرد، اما زمانی که نور کم است یا در شب، سنسور کمی ضعیف عمل می‌کند. ‌تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) در اینجا وجود دارد که لرزش دست‌ها را هنگام عکس‌برداری یا فیلم‌برداری می‌گیرد. بسیاری از تلفن‌های همراه این ویژگی را دارند، اما گوشی‌های میان رده معمولاً فاقد این تکنولوژی هستند.

کاربرانی که عموماً با اسنپ چت کار می‌کنند، خوشحال خواهند شد که بدانند اپلیکیشن دوربین سامسونگ تعداد زیادی فیلتر AR را ارائه می‌دهد تا کاربر از نصب اپلیکیشن‌های اضافه خودداری کند.

ویژگی دیگری علاوه بر حالت‌های مفید متعددی که گوشی‌های سامسونگ قبلی ارائه کرده‌اند، حالت پرتره است که این گوشی میان رده سامسونگ را بر رقبا برتری می‌دهد. با داشتن بسیاری از حالت‌های مختلف مانند Color Point که پس‌زمینه را تک رنگ می‌کند یا حالت غذا که به راحتی قابل استفاده است. همچنین کاربران می توانند از جایگزینی برای حالت Pro برای تنظیم نقطه فوکوس عکس‌های کلوزآپ و Single Take استفاده کنند. ویژگی ذکرشده این امکان را می‌دهد که کاربر از یک شی یا سوژه فیلم بگیرد و گوشی بهترین تصاویر را از آن انتخاب کند.

کیفیت صدای سامسونگ A33

از آنجایی که این یک گوشی هوشمند سری گلکسی سامسونگ A است، سامسونگ بلندگوهای دوگانه را اضافه کرده است. این بلندگوها بسیار عالی عمل می‌کنند. همچنین یک میکروفون ثانویه حذف نویز نیز وجود دارد که به تداوم کیفیت در تماس‌ها کمک زیادی می‌کند. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنید، باید یک دانگل تایپ C به جک ۳.۵ میلی متری بخرید، زیرا گوشی جک ۳.۵ میلی متری صدا ندارد.

عمر باتری سامسونگ A33

سامسونگ A33 با آداپتور شارژ عرضه نمی‌شود. کاربران برای خرید شارژر ۲۵ واتی باید به طور جداگانه اقدام کنند. همچنین، اکثر گوشی‌های هوشمند با رزولوشن ۳۵ هزار وات دارای پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی یا ۶۵ واتی هستند، اما سامسونگ تصمیم گرفت از شارژ سیمی ۲۵ واتی استفاده کند.

باتری این گوشی همراه ۵۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت است. این میزان برای یک روز دوام می‌آورد اما در نهایت بستگی به نحوه استفاده کاربران از تلفن هوشمند در زندگی روزمره دارد. سامسونگ ۵۰ درصد شارژ را در نیم ساعت تخمین زده است که این میزان در دسته «بسیار کند» قرار می‌گیرد.

رنگ‌های گوشی سامسونگ A33

این گوشی موبایل در رنگ‌های مشکی، سفید، هلویی و آبی به بازار ارائه شده است.

مقایسه گوشی A33 با گوشی A53سامسونگ

مقایسه سامسونگ A33 و A53

مقایسه طراحی سامسونگ A53 و A33

• Galaxy A33: ۱۵۹.۷ x ۷۴.۰ x ۸.۱ میلی‌متر، ۱۸۶ گرم

• Galaxy A۵3: ۱۵۹.۹ x ۷۴.۷ x ۸.۱ میلی‌متر، ۱۸۹ گرم

مقایسه سامسونگ A۳۳ و سامسونگ A53  بسیار ساده و کوتاه است. این دو گوشی همراه از نظر طراحی بسیار شبیه به هم هستند، اگرچه چند تفاوت جزئی وجود دارد. هر دو دارای یک برآمدگی دوربین در پشت با لنز چهارگانه هستند. جلوی هر دو گوشی دارای حاشیه‌های ظریفی است که حاشیه A53 کمی باریک‌تر است. سامسونگ A۳۳ دارای قاب مات است و دارای بریدگی قطره‌ای است. در حالی که سامسونگ A53 دارای یک دوربین سوراخ‌دار در بالای نمایشگر و یک قاب براق است. هر دو در گزینه‌های رنگی مشابه ارائه می‌شوند و هر دو دستگاه از گواهی IP67بهره‌مند اند.

گلکسی A33 تنها در یک پیکربندی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه قابل ارتقا عرضه می شود. A53 علاوه بر این با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس است. سامسونگ A۳۳ کمی کوچکتر و ابعاد آن ۱۵۹.۷ x ۷۴.۰ x ۸.۱ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۶ گرم است، در حالی که A53 ابعادی برابر با ۱۵۹.۹ x ۷۴.۷ x ۸.۱ میلی‌متر دارد و وزن آن ۱۸۹ گرم است.

مقایسه نمایش تصویر

Galaxy A33: ۶.۴ اینچی، Full HD+، Super AMOLED، ۹۰ هرتز
Galaxy A53: ۶.۵ اینچی، Full HD+، Super AMOLED، ۱۲۰ هرتز
گلکسی سامسونگ A33 دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Full HD+ Super AMOLED است و همانطور که به طور خلاصه اشاره کردیم، دارای یک بریدگی قطره‌ای در بالا است که سامسونگ آن را نمایشگر Infinity-U می‌نامد.

علاقه‌مندان به برند سامسونگ “معرفی بهترین گوشی‌ های میان‌ رده سامسونگ” را از دست ندهند

گلکسی سامسونگ A53 دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی است – به لطف حاشیه‌های باریک‌تر کمی بزرگ‌تر از A۳۳ – و همچنین یک پنل Super AMOLED با وضوح Full HD+ دارد. این بدان معناست که A33 از نظر فنی صفحه نمایش واضح‌تری را ارائه می‌کند و چند پیکسل بیشتر در هر اینچ فشرده می‌کند، اما این چیزی نیست که با چشم غیرمسلح متوجه آن شوید.

بزرگترین تفاوت بین این دو نمایشگر این است که سامسونگ A53 به جای قطره آب، بریدگی دوربین سوراخ پانچ را در بالا دارد و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را در مقایسه با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز A۳۳ ارائه می‌دهد.

مقایسه سخت‌افزار و مشخصات

• گلکسی سامسونگ Exynos ۱۲۸۰.۶: A33  رم: 6گیگابایت ، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، microSD، ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

• گلکسی سامسونگ Exynos ۱۲۸۰.۶: A53  رم: 6گیگابایت ، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، microSD، ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

هر دو گوشی Samsung Galaxy A53 و Galaxy A33 از چیپست Exynos ۱۲۸۰ استفاده می‌کنند و هر دو دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند. مهمتر از همه، پشتیبانی از کارت حافظه در این مدل‌ها وجود دارد، چیزی که سامسونگ S۲۲ پرچمدار ارائه نمی‌کند. سامسونگ A33 و A53 ​​هر دو از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باتری در هر دو مدل نیز یکسان است، با یک سلول ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در قسمت پایینی، هر دو شارژ سریع ۲۵ واتی را ارائه می‌دهند. شایان ذکر است که هر دو مدل از نظر بیومتریک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را نیز ارائه می‌کنند. هر دو دارای بلندگوهای استریو با Dolby Atmos هستند. اگر از گوشی‌های تاشو سامسونگ چیزی نمی‌ دانید، بررسی گوشی های سامسونگ Z Flip 3 و Z Fold 3؛ بازگشت گوشی های تاشو را بخوانید.

از نظر نرم افزاری، A33 و A53 ​​تجربه کاربری یکسانی را با هر دو دستگاهی که بر روی اندروید ۱۲ با One UI ۴ اجرا می‌شوند، ارائه می‌دهند.

مقایسه دوربین سامسونگ A53 و A33

• Galaxy A33: چهارگانه عقب (۴۸ مگاپیکسل اصلی، ۸ مگاپیکسل فوق عریض، ۲ مگاپیکسل عمق، ۵ مگاپیکسل ماکرو)، ۱۳ مگاپیکسل جلو

• Galaxy A53: چهارگانه عقب (۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۵ مگاپیکسل عمق، ۵ مگاپیکسل ماکرو)، ۳۲ مگاپیکسل جلو

سامسونگ گلکسی سامسونگ A33 و گلکسی سامسونگ A53 هر دو دارای تنظیمات دوربین چهارگانه پشتی هستند که دارای سنسور اصلی، سنسور فوق عریض، سنسور عمق و سنسور ماکرو روی آن هستند.

این قسمت است که بزرگترین تفاوت بین دستگاه‌ها را نشان می‌دهد، با این حال A۳۳ دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/۲.۲، دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق با f/ را انتخاب کرده است. دوربین ماکرو ۲.۴ و ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۴.

میان‌رده پسندان “بهترین گوشی‌ های میان رده 2021 از دیدگاه کارشناسان” را بخوانند

در همین حال، گلکسی سامسونگ A53 دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/۲.۲ است. دوربین ۵ مگاپیکسلی عمق با دیافراگم f/۲.۴ و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/۲.۴.

هیچ یک از این دو دستگاه زوم اپتیکال ندارند، اگرچه هر دو تثبیت کننده تصویر اپتیکال را در دوربین اصلی خود ارائه می‌دهند.

در جلو، A33 دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ است، در حالی که A53 دارای یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ است.

مهمترین شباهت های گوشی A33 با گوشی A53سامسونگ

• پردازنده Exynos 1280 را در Galaxy A53 5G وجود دارد که همان تراشه در Galaxy A33 5G هم وجود دارد..

• هیچ کدام سوکت هدفون سه میلی متری ندارند.

• هر دو دارای محافظ صفحه گوریلا گلس 5 هستند.

• هر دو از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند.

• هر دو دارای رابط کاربری One UI ۳.۱ هستند که مبتنی بر اندروید ۱۲ است.

• این دو دستگاه از نظر پردازنده، رم و قابلیت‌های ذخیره‌سازی، سخت‌افزار یکسانی را ارائه می‌کنند.

• هر دو گوشی موبایل دارای قابلیت ۵G هستند.

• هر دو ظرفیت باتری یکسانی را نیز ارائه می‌کنند.

اگر شما نیز از طرفداران برند سامسونگ هستید از موفقیت های این کمپانی در سال 2021 در “بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021” بخوانید

مهمترین تفاوت های گوشی A33 با گوشی A53سامسونگ

• سامسونگ A53 دارای سوراخ مرکزی دوربین است در حالی که در سامسونگ A33  حاشیه دوربین به شکل منحنی است.

• سامسونگ A53 دارای حاشیه‌های کمی باریک‌تر در مقایسه با A۳۳ است.

• گوشی سامسونگ گلکسی  A53 دارای رادیو است در حالی که گوشی موبایل گلکسی A33 فاقد رادیو است.

• یکی از جزئیاتی که این گوشی‌ها را متمایز می‌کند این است که گلکسی سامسونگ A53 دارای قاب براق است، در حالی که گلکسی سامسونگ A۳۳ نسبتاً مات تر است.

• گوشی سامسونگ گلکسی  A33 دارای سوکت هدفون ۳.۵ میلی متری است در حالی که گوشی موبایل گلکسی A53 فاقد سوکت هدفون ۳.۵ میلی متری است.

• دوربین چهارگانه پشتی 64 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A53 از نظر رزولوشن نسبت به دوربین چهارگانه پشتی 48 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A33 برتری دارد.

• برای گرفتن سلفی، سامسونگ گلکسی A53 5G انتخاب بهتری خواهد بود زیرا دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی بهتری در مقایسه با دوربین 13 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A33 5G دارد.

• قسمت پشتی گوشی سامسونگ A33 مات در حالی که قسمت پشتی گوشی A53 براق است.

• Samsung Galaxy A53 کمی گرانتر از Galaxy A33 است.

سخن آخر

سامسونگ گلکسی سامسونگ A53 و A33 بسیار شبیه به هم هستند. گلکسی سامسونگ A53 با قاب براق و دوربینی با طراحی سوراخ پانچ، طراحی کمی با کیفیت‌تر را ارائه می‌کند. همچنین نمایشگری نسبتاً بزرگتر با نرخ تازه‌سازی بالاتر و سیستم دوربین توانمندتری در جلو موبایل و قسمت پشتی گوشی ارائه می‌کند.

در هر دو تراشه‌های جدید، باتری بزرگ‌تر و دوربین‌های بهبود یافته وجود دارد. قیمت هر دو گوشی هوشمند کمی بالاتر از برخی از رقبای چینی با تجهیزات مشابه است. با این حال، در اینجا نیز باید منصف بود و همه موارد را در نظر گرفت. سامسونگ برای مواردی مانند گواهی استاندارد IP هزینه کرده است که کاربران از وجود آن راضی هستند.

Samsung Galaxy A33 کمی ارزان‌تر است، اما برای این صرفه‌جویی می‌توانید به جای ۱۲۰ هرتز، صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی، به جای سنسورهای دوربین براق و با وضوح کمی پایین‌تر، یک قاب مات داشته باشید. در نهایت برای خرید سامسونگ A53 تصمیم احتمالاً به بودجه شما بستگی دارد.

منابع:

pocket-lint

nextpit

in.gizinfo

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا