راهنمای خریدموبایلنقد و بررسی

بررسی سامسونگ M22؛ پایین رده اقتصادی و محبوب (به همراه بررسی ویدئویی)

گوشی سامسونگ M22 یکی از محصولات جذاب این کمپانی است که در تاریخ 14 سپتامبر سال 2021 معرفی و در 13 اکتبر همان سال به طور رسمی وارد بازارهای جهانی شد. این گوشی به دلیل امکانات کاربردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، توانسته است نظر بسیاری را جلب کند. این مدل نسخه‌ی بروز شده‌ و ارتقاء یافته‌ی M21 است که جزء محصولات ارزان قیمت محسوب می‌شود. سامسونگ M22 با یک نمایشگر 90 هرتزی ارائه شده است که احساس لذت‌بخشی را به افراد القا می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهمی که به این محصول افزوده شده فناوری NFC می‌باشد. این قابلیت در انتقال داده‌ها از فاصله‌ی کوتاه بسیار کاربردی و مفید است. سامسونگ گلکسی M22 از یک پردازنده‌‌ی 12 نانومتری ساخت کمپانی مدیاتک با عملکردی رضایت‌بخش بهره می‌برد. این تراشه قادر است به راحتی از عهده‌ی فعالیت‌های مختلفی از جمله وبگردی و امور روزانه برآید.

طراحی سامسونگ M22

کمپانی سامسونگ با دقت و ظرافت خاصی به ساخت محصولات خود می‌پردازد تا نظر هر بیننده‌ای را جلب کنند. Galaxy M22 نیز ازاین قاعده مستثنی نیست و جذابیت آن کاملاً به چشم می‌خورد. اگر‌چه این مدل جزء پایین‌رده‌های کمپانی سامسونگ محسوب می‌شود اما طراحی بسیار زیبایی دارد و ظاهر آن به گونه‌ای است که ارزان قیمت بودن گوشی شما را به هیچ عنوان نمایان نمی‌کند. کاربران هنگام در دست گرفتن این محصول احساس بسیار خوبی را تجربه خواهند کرد.

سامسونگ M22 در دو رنگ بسیار زیبای آبی روشن و مشکی عرضه شده است که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. اما رنگ سفید آن در نسخه‌ی گلوبال نیز دیده می‌شود. این گوشی یک طراحی منحنی شکل را ارائه می‌دهد که در ایجاد ظاهری مدرن و چشم‌نواز بسیار موثر است. همچنین بافت خطی و نواری مانند پنل پشتی در کنار لوگوی برند سامسونگ به طور خاصی چشم‌نواز است. از طرفی مات بودن این بخش، ایجاد لک و اثر انگشت را به طور محسوسی هنگام استفاده کاهش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا همیشه جلوه‌ای خاص از گوشی شما در نظر دیگران نمایان شود.

کاربران با بودجه محدود بخوانند: بهترین گوشی‌ های میان رده 2021 از دیدگاه کارشناسان

قاب پشتی و فریم این گوشی از پلاستیک بسیار باکیفیت ساخته شده‌اند و ممکن است این ذهنیت را برای شما ایجاد کند که با خرید سامسونگ M22 از یک گوشی با بدنه‌ای سست و بی‌کیفیت برخوردار خواهید شد. اما متریال بکار رفته در این مدل بسیار مستحکم و باکیفیت می‌باشد و مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. استفاده از پلاستیک علاوه بر افزایش مقاومت گوشی در برابر ضربات در کاهش وزن آن بسیار موثر واقع شده است. به همین خاطر سامسونگ گلکسی M22 تنها دارای 186 گرم وزن می‌باشد که قابل قبول و مناسب است.

وزن مناسب سامسونگ M22

وزن کم موجب می‌شود تا در دست گرفتن و استفاده از گلکسی M22 حتی در بازه‌های طولانی رضایت بخش باشد. افزون بر این برای اکثر افراد به ویژه خانم‌ها، گوشی‌های دارای وزن بالا ممکن است خسته کننده و مشکل‌ساز باشد. بنابراین شما با خیالی آسوده این محصول را خریداری نمایید زیرا از چنین مشکلاتی در امان خواهید بود. یکی دیگر از بخش‌هایی که ظاهر گوشی را جذاب‌تر می‌سازد نحوه‌ی قرارگیری ماژول‌های دوربین آن است.

طراحی ماژول دوربین سامسونگ گلکسی M22

بررسی Samsung M22

کمپانی سامسونگ چیدمانی متفاوت از لنز‌ها را برای سری M در نظر گرفته است که کاربران بسیاری آن را می‌پسندند. در گلکسی M22 چهار عدد لنز مجزا به صورت مربعی شکل در یک قاب، کنار یکدیگر واقع شده‌اند. این قسمت همواره مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند مقداری بالاتر از سایر نقاط پنل پشتی قرار می‌گیرد. یک فلش LED نیز در پنل پشتی به چشم می‌خورد که خارج از محدوده‌ی لنز‌ها قرار گرفته است. این چراغ LED در شرایط مختلفی مانند عکاسی و فیلمبرداری با شدت روشنایی کم فوق‌العاده موثر و کاربردی است. همچنین به عنوان چراغ قوه‌ای قدرتمند نیز می‌توانید آن را هنگام نبود نور کافی مورد استفاده قرار دهید.

سامسونگ M22 دارای طول 159.9، عرض 74 و قطر 8.4 میلی‌متر است که یک اندازه‌ی متوسط محسوب می‌شود. اما با این حال برای برخی از افراد که دست‌های ظریف‌تری دارند ممکن است کمی از نظر طولی بلند باشد. البته برخوردار بودن تلفن همراه از ابعاد بزرگ نیز مزیت‌های قابل‌توجهی دارد که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. برای مثال افراد هنگام انجام بازی‌های مختلف می‌توانند کنترل و تسلط بهتری بر گوشی خود داشته باشند.

محل قرارگیری دکمه ها و ورودی های دستگاه

اگر به سمت راست سامسونگ گلکسی M22 بنگرید دکمه‌های فیزیکی تغییر ولوم را مشاهده خواهید کرد. این دکمه‌ها علاوه بر کاربرد در تنظیم صدای خروجی گوشی، هنگام گرفتن عکس نیز به شما کمک خواهند کرد. در همین سمت دکمه‌ی پاور مشاهده می‌شود که با حسگر اثر انگشت ادغام شده است. یکی از قوی‌ترین و بهترین راه‌های حفاظت از اطلاعات شخصی خود، استفاده از حسگر اثر انگشت می‌باشد. گذاشتن پسوردهای عددی نیز روشی دیگر برای انجام این کار است که به خوبی می‌تواند از داده‌های شما محافظت کند. اما اگر مراقب نباشید و حواس خود را جمع نکنید، قطعا شما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

برای مثال در صورت فراموش کردن رمز عبور، دسترسی کاربران به گوشی امری دشوار و وقت‌گیر خواهد بود. اما حسگر اثر انگشت در کنار برقراری امنیت بالا، دسترسی راحت و سریع را نیز برای کاربران به ارمغان می‌آورد. بنابراین افراد قادر خواهند بود تنها با یک لمس ساده به تمامی بخش‌های مختلف گوشی سامسونگ گلکسی M22 دست یابند.

طرفداران سامسونگ بخوانند “معرفی بهترین گوشی‌ های میان‌ رده سامسونگ

در سمت چپ گوشی سامسونگ گلکسی M22 خشاب سیم کارت تعبیه شده است. ویژگی‌ مهمی که در این قسمت به چشم می‌خورد جدا بودن محل قرارگیری سیم کارت‌ها از کارت Micro SD است. یعنی شما در این گوشی قادر به استفاده از هر دو سیم کارت و کارت حافظه‌ی SD به صورت همزمان خواهید بود. در پایین سامسونگ گلکسی M22 یک جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز تعبیه شده است که بسیار پرکاربرد است. امروزه این جک در بسیاری از گوشی‌های هوشمند حذف شده است و به چشم نمی‌خورد. در عوض کاربران برای اتصال هدفون می‌بایست از یک کابل تبدیل و یا هندزفری‌هایی با کانکتور مخصوص استفاده نمایند.

Galaxy M22 با جک 3.5 میلی متری همراه است

اما خوشبختانه کمپانی سامسونگ قصد حذف این بخش حائز اهمیت از گوشی M22 را نداشته است. این جک 3.5 میلی‌متری علاوه بر کمک در اتصال راحت هندزفری به تلفن همراه کاربرد‌های مهم دیگری نیز دارد. مثلاً شما می‌توانید با استفاده از کابل AUX گوشی خود را به وسایلی مانند اسپیکر و پخش خودرو متصل کنید. بنابراین این امکان را خواهید داشت تا به صورت مستقیم هرگونه فایل صوتی را با سایر دیوایس‌ها به اشتراک بگذارید.

در همین قسمت درگاه USB Type-C نیز مشاهده می‌شود که قابلیت شارژ سریع را برای کاربران فراهم می‌سازد. افراد با استفاده از آداپتور 25 واتی می‌توانند توسط پورت USB تایپ C باتری را ظرف مدت کوتاهی شارژ نمایند. نمایشگر گوشی سامسونگ M22 مقدار 83.6 درصد از کل پنل جلویی را به خود اختصاص می‌دهد. این خصوصیت موجب می‌شود تا حاشیه‌های موجود در قسمت نمایشگر بسیار باریک باشند که ویژگی‌هایی را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال افزون بر ایجاد زیبایی بیشتر، کاربران را از نمایشگری بزرگتر در همان سایز از بدنه بهره‌مند می‌سازد.

بررسی نمایشگر گلکسی M22

یکی از دلایلی که همیشه محبوبیت محصولات کمپانی بزرگ سامسونگ را دوچندان می‌کند، نمایشگر‌هایی است که در آن‌ها استفاده می‌شود. گوشی سامسونگ M22 نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و در مقابل قیمت بسیار مناسبی که دارد از یک صفحه نمایش با خصوصیاتی فوق‌العاده جذاب برخوردار است و افراد زیادی را به خود علاقه‌مند ساخته است. سایز این نمایشگر 6.4 اینچ است که که برای بسیاری از کاربران مناسب و رضایت‌بخش می‌باشد. این ابعاد شما را در حین انجام فعالیت‌های مختلف مانند بازی کردن و سایر امور با مشکلی روبرو نخواهد کرد.

برای اطلاع از کاربرد هر نوع نمایشگر می توانید مطلب “بررسی انواع صفحه نمایش گوشی” را بخوانید

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی M22 از نوع Infinity-U می‌باشد که از فناوری Super AMOLED HD+ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند هرگونه محتوایی را با کیفیت بالا به نمایش بگذارد. همچنین بهره‌مندی از رزولوشن 1600×720 پیکسلی باعث می‌شود تا تصاویر با جزئیاتی کامل و دقیق پخش شوند. علاوه بر این توانایی آن در تفکیک 16.8 میلیون رنگ متفاوت از یکدیگر، ارائه‌ی تصاویر با حالتی بسیار نزدیک به واقعیت را به دنبال دارد. این قابلیت باعث می‌شود تا تماشای فیلم با سامسونگ M22 جذاب و دلپسند باشد.

کیفیت تصویر سامسونگ M22

عکس از گوشی سامسونگ M22

یک ویژگی مهمی که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد، نرخ نوسازی 90 هرتزی می‌باشد. این خصوصیت سبب می‌شود تا سامسونگ گلکسی M22 هنگام انجام فعالیت‌های مختلف اسکرول و جابجایی صفحات بسیار روان و دلپسند باشد. از دیگر خصیصه‌های حائز اهمیت نمایشگر تعبیه شده در سامسونگ M22 می‌توان به بیشینه روشنایی 600 نیتی آن اشاره کرد. این توانایی شما را قادر می‌سازد تا در هر شرایطی اعم از شدت نور کم تا روشنایی زیاد مانند ایستادن در زیر آفتاب بتوانید به راحتی گوشی خود را مورد استفاده قرار دهید و با تصاویری کم‌نور و وضوح پایین برخورد نکنید.

صفحه نمایش سامسونگ M22 دارای تراکم پیکسلی 274PPI می‌باشد که یعنی در هر اینچ تعداد 274 پیکسل جای گرفته است. همانگونه که می‌دانید یکی از حساس‌ترین و ظریف‌ترین قسمت‌های گوشی، نمایشگر آن است که باید به نحو احسنت محافظت شود. این بخش حساس در سامسونگ M22 توسط محافظ گوریلا گلس 5 پوشش داده می‌شود. بنابراین در برابر ضرباتی مانند افتادن از ارتفاع و خط و خش کاملا مقاوم است و دچار آسیب نخواهد شد. استفاده از چنین نمایشگری در این رنج قیمت به ندرت مشاهده می‌شود که این برگ برنده‌ای برای m22 است. با توجه به مشخصات ذکر شده در این بخش شایان ذکر است که شما با خرید گوشی سامسونگ M22 قادر خواهید بود به تماشای هر نوع محتوایی با کیفیت و وضوحی بالا بدون لگ و کندی بپردازید و اوقات خوشایندی را برای خود به ارمغان آورید.

دوربین

گوشی سامسونگ M22 دارای دوربین‌های باکیفیتی می‌باشد که می‌توانند در هر موقعیتی عکس‌هایی به یادماندنی را از شما ثبت کنند. در پنل پشتی یک عدد دوربین اصلی چهارگانه با قابلیت‌ها و امکانات بسیار کاربردی مشاهده می‌شود. سامسونگ M22 دارای یک لنز اصلی عریض 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است. این لنز در گرفتن عکس‌هایی بسیار باکیفیت و با وضوح بالا کاربرد دارد که برای این محدوده‌ی قیمت مناسب است.

یک عدد ماژول فوق عریض 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 نیز در آن تعبیه شده است. این دوربین زاویه دید بسیار گسترده‌تری حدود 123 درجه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افراد توسط لنز فوق عریض قادر خواهند بود فضای وسیع‌تری از محدوده‌ی مورد نظر را در عکس خود جای دهند. یک سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 در این گوشی قرار گرفته است. این لنز در گرفتن عکس‌های پرتره بسیار کاربرد دارد و موجب می‌شود تا سوژه‌ی اصلی کاملا از پس‌زمینه جدا شود. کاربران می‌توانند با قابلیت عکاسی پرتره تصاویری دلنشین را از خود و دیگران به ثبت رسانند. آخرین جزئی که از دوربین‌های سامسونگ گلکسی M22 باقی می‌ماند لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.4 است. همانطور که از نام آن پیدا است این لنز در ثبت تصاویری با جزئیات بسیار بالا بکار می‌رود.

قابلیت های دوربین اصلی Galaxy M22

بررسی دوربین

از قابلیت‌های مفید دوربین سامسونگ M22 می‌توان به توانایی آن در فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد. اما باید گفت که لنز ماکرو در شرایط خاصی مانند ایجاد نور کافی روی سوژه می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. در غیر اینصورت تصاویر گرفته شده توسط آن مقداری تار و بی‌کیفیت خواهند بود. حالت‌های مختلف موجود در برنامه‌ی دوربین عبارتند از پرتره، پانوراما، شب، غذا، ماکرو، اسلوموشن و هایپرلپس که هر کدام از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف به شما کمک خواهند کرد.

همچنین شما می‌توانید اپلیکیشن‌های مخصوص سامسونگ را دانلود کرده و از واقعیت‌های افزوده هنگام ثبت عکس‌های خود نیز بهره ببرید. در برنامه‌ی دوربین سامسونگ M22 ویژگی‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که جلوه و کیفیت تصویر را بسته به موقعیت افزایش می‌دهد. گلکسی M22 برای گرفتن عکس‌های نزدیک‌تر از سوژه دارای قابلیت زوم 10 برابری است. اما باید گفت که با زوم بیشتر، عکس‌هایی با وضوح بسیار پایین‌تر را دریافت خواهید کرد. در این گوشی از ویژگی تثبیت کننده ویدئویی نیز بهره‌مند خواهید شد تا فیلمبرداری بهتری را تجربه کنید. این قابلیت از لرزش‌های ناخواسته‌ی دوربین و حتی از تار شدن تصویر جلوگیری می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد.

دوربین سلفی سامسونگ M22

در رابطه با دوربین‌ سلفی باید گفت که گوشی سامسونگ M22 از یک لنز 13 مگاپیکسلی عریض برخوردار است. این ماژول با دریچه دیافراگم f/2.2 درون یک ناچ حفره‌ای در بالای نمایشگر واقع شده است. کاربران به وسیله‌ی آن قادر خواهند بود تصاویر خاطره‌انگیزی را از خود به ثبت رسانند، تماس‌های ویدئویی برقرار کنند و در جلسات و کلاس‌های آنلاین خود شرکت نمایند. با توجه به این تفاسیر در مقابل هزینه‌‌ای که برای گوشی m22 پرداخت می‌کنید از دوربین‌های مناسبی بهره‌مند خواهید شد.

باتری

یکی از نقاط قوت گوشی سامسونگ M22 باتری قدرتمند آن با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد. یکی از خصوصیاتی که همیشه هنگام خرید گوشی هوشمند می‌بایست آن را مد نظر قرار دهید، باتری می‌باشد. اگر تلفن همراه شما از باتری قدرتمندی برخوردار نباشد، بی‌شک با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد. اما با خرید سامسونگ گلکسی M22 در این زمینه با هیچ گونه محدودیتی مواجه نخواهید شد. کمپانی سامسونگ مدعی است که کاربران با یک مرتبه شارژ کامل از 25 ساعت وب‌گردی، 30 ساعت تماشای ویدئو، 38 مکالمه‌ی تلفنی و 106 ساعت پخش صدا به طور مداوم برخوردار شوند.

این گوشی قابلیت شارژ بی‌سیم را دارا نمی‌باشد اما از شارژ فوق‌العاده سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. این آداپتور قادر است گوشی را در مدت زمان 1 ساعت و 30 دقیقه کاملا شارژ کند. در 15 دقیقه‌ی اول باتری را به 22 درصد می‌رساند و بعد از 55 دقیقه 80 درصد از آن شارژ می‌شود. این مدت زمان برای یک گوشی پایین‌رده فوق‌العاده می‌باشد. در تست‌های انجام شده باتری سامسونگ M22 قادر بود پس از 1 ساعت و 41 دقیقه شرکت در جلسات آنلاین، 2 ساعت تماشای ویدئوهای یوتیوب و 35 دقیقه انجام بازی‌های مختلف حدود 55 درصد از شارژ خود حفظ و ذخیره نماید.

بنابراین اگر از گوشی استفاده‌های سنگین می‌کنید، M22 گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود. زیرا قادر است به مدت 1.5 روز شما را از شارژ مجدد دور نگه دارد. همچنین به منظور اطلاع از سلامت باتری گوشی خود می توانید “بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی” را بخوانید.

بررسی سخت‌افزار گلکسی M22

گوشی سامسونگ M22 مجهز به پردازنده‌ی 12 نانومتری مدل Mediatek Helio G80 می‌باشد. این تراشه موجب شده است تا Galaxy M22 در زمینه‌ی عملکرد از نسخه‌های قبلی خود پیشی بگیرد. این پردازنده جزء تراشه‌های گیمینگ اما مقرون به‌صرفه محسوب می‌شود که طراحی مشابه و عملکردی بهتر نسبت به G70 دارد. هلیو G80 دارای برخی از تکنولوژی‌های رده‌بالای مدیاتک مانند VoW و Wakeup می‌باشد که در کاهش مصرف انرژی کمک می‌کنند. همچنین مجهز به فناوری Hyper Engine نیز می‌باشد که در اجرای روان‌تر بازی‌های مختلف بسیار موثر است. این تکنولوژی در صورت کاهش سرعت اینترنت شبکه‌های LTE و وای‌فای را به منظور افزایش مجدد سرعت ترکیب می‌کند.

کالبدشکافی پردازنده سامسونگ M22

چیپست Helio G80 از هشت هسته‌ی پردازشی کورتکس تشکیل شده است. دو هسته‌ی قدرتمند Cortex-A75 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز و 6 هسته‌ی کم‌مصرف و اقتصادی Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز فعالیت‌های پردازشی مختلف گوشی را بر عهده می‌گیرند. با این تفاسیر سامسونگ M22 قادر است اکثر فعالیت‌های روزمره و حتی بازی‌های نیمه‌سنگین را بدون مشکل اجرا کند. این مدل در سه نسخه‌ با حافظه‌ی داخلی 64 و رم 4، 128 و رم 4، 128 و رم 6 گیگابایت عرضه می‌شود. البته در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر به طور جداگانه اسلات Micro SD در این گوشی تعبیه شده است.

اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید “بنچمارک چیست و به هنگام خرید گوشی چه اهمیتی دارد؟” بخوانید

حافظه‌ی داخلی گلکسی m22 از نوع eMMC 5.1 است که عملکرد بسیار خوبی دارد. اما در مقابل نسل جدید حافظه‌ی فلش یعنی UFS مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند. با توجه به مشخصات ذکر شده می‌توان گفت که گوشی گلکسی M22 برای افراد با کاربری معمولی و نیمه حرفه‌ای مناسب است. به منظور اجرای فعالیت‌های گرافیکی مختلف سامسونگ M22 دارای پردازنده‌ی Mali-G52 MC2 است. به این دلیل که پردازنده‌‌ی Mali-G51 از استقبال مناسبی برخوردار نشد به همین دلیل کمپانی ARM تراشه‌ی Mali-G52 MC2 جانشین آن کرد.

عملکرد چیپست گلکسی M22

این چیپست 30 درصد از نظر عملکرد نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت کرده است. به همین دلیل کمپانی سازنده می‌تواند همان عملکرد نسخه‌ی قبل را اما در یک SoC ارزان‌تر ارائه دهد. این مدل همچنین حدود 15 درصد نسبت به نسل قبلی در مصرف انرژی به صرفه‌تر است. بنابراین قادر است بدون مشکل از عهده‌ی پردازش‌های گرافیکی مختلف برآید و عملکرد رضایت‌بخشی را بر جای بگذارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی که در این مدل دیده می‌شود فناوری NFC است. قابلیت ارتباط در محدوده‌ی نزدیک که به اختصار NFC نامیده می‌شود. این فناوری امکان اشتراک گذاری داده‌های مختلف را به صورت وایرلس برای کاربران فراهم می‌سازد. این سامانه از سیگنال‌های الکتریکی و الکترومغناطیسی برای خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده می‌کند. NFC بر خلاف بلوتوث نیازی به جستجو و جفت شدن به دستگاه دیگری ندارد. فقط کافی است که دو گوشی‌ را در فاصله‌ی 4 سانتی‌متر از یکدیگر نگه دارید تا پیوند برقرار شود. از کاربردهای این قابلیت می‌توان به پرداخت‌های الکترونیکی، خواندن اطلاعات از طریق اسکن تگ‌های NFC و عبور از گیت‌های ورودی اشاره کرد.

بررسی نرم‌افزار Galaxy M22

گوشی سامسونگ M22 دارای سیستم عامل اندروید می‌باشد که همراه با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ عرضه می‌شود. این محصول نسخه‌ی بروزرسانی شده One UI Core 3.1 را بر پایه‌ی اندروید 11 دریافت کرده است. بنابراین کاربران به همه‌ی اپلیکیشن‌های روز دنیا و آخرین نسخه‌‌ی تمامی برنامه‌های گوگل دسترسی کامل خواهند داشت. همچنین چندین اپلیکیشن مانند فیسبوک، نتفلیکس و برنامه‌های مایکروسافت به طور پیش‌فرض برای راحتی کاربران نصب شده‌اند.

برای ساخت اکانت سامسونگ می توانید “راهنمای ساخت سامسونگ اکانت برای کاربران جدید” را بخوانید

برای محافظت بیشتر از داده‌های شخصی مشتریان، این گوشی دارای Samsung Knox 3.7 می‌باشد. اگر جزء افرادی هستید که اطلاعات مهمی را در گوشی خود ذخیره می‌کنید با خرید گوشی گلکسی M22 نیاز به نصب برنامه‌های اضافه به صورت جداگانه برای حفاظت از حریم شخصی خود نخواهید داشت. زیرا این مدل دارای وصله امنیتی Samsung Knox 3.7 می‌باشد که به طور پیش‌فرض در داخل هسته‌ی مرکزی اندروید نصب که با سخت‌افزار دستگاه شما نیز درآمیخته شده است. پلتفرم Knox دیتای شخصی و کاری را از تشخیص می‌دهد و آن‌ها را یکدیگر جدا می‌کند.

با این وجود کاربران می‌توانند اطلاعات خود را با خیالی راحت در یک دستگاه نگهداری کنند. اگر به بهینه‌سازی و اجرای عیب‌یابی در گوشی M22 نیاز داشتید کمپانی سامسونگ راهی در پیش‌روی شما قرار داده است. کاربران می‌توانند با مراجعه به برنامه‌ی Samsung members مشکلات موجود را عیب‌یابی و در صورت نیاز با پشتیبانی تماس بگیرند. گفتنی که است که سامسونگ M22 از نظر نرم‌افزاری کاملا بی‌نقص است و شما را با مشکلی مواجه نخواهد کرد.

جعبه گشایی سامسونگ M22

جعبه گشایی سامسونگ M22

مانند بسیاری از محصولات سامسونگ، گوشی‌ گلکسی M22 نیز درون یک جعبه‌ی مکعب مستطیل شکل قرار دارد. روی آن عکس گوشی نقش بسته است و مقداری پایین‌تر لوگوی سامسونگ کاملا خودنمایی می‌کند. اما یک تفاوت در نحوه‌ی باز شدن باکس به چشم می‌خورد که نکته‌ای مثبت برای این سری می‌باشد. برخلاف سایر مدل‌ها، باز کردن جعبه و بیرون آوردن گوشی به صورت کشویی انجام می‌شود.

این روش به طرز محسوسی از افتادن گوشی و محتویات داخل جعبه هنگام باز کردن درب جلوگیری به عمل می‌آورد. در نگاه اول یک جعبه‌ی کم‌ضخامت که شامل دفترچه‌ی راهنما و مشخصات گوشی می‌باشد را مشاهده می‌کنید‌. ‌پس از بیرون آوردن آن، گوشی را خواهید دید که درون یک لایه‌ی محافظ قرار گرفته است تا از خط و خش در امان بماند. قسمتی که هنگام جعبه گشایی شامشونگ M22 شما را به وجد می‌آورد مشاهده‌ی شارژر 25 واتی است که در زیر گوشی قرار گرفته است. اگر شما نیز قصد خرید هر نوع لوازم جانبی را برای گوشی خود دارید قطعا “راهنمای جامع خرید لوازم جانبی موبایل” به شما کمک خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید امروزه به همراه بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار آداپتور شارژ عرضه نمی‌شود. به همین دلیل کاربران می‌بایست با صرف وقت و پرداخت هزینه‌‌ی جداگانه این وسیله‌ی جانبی را خریداری نمایند. اما در این زمینه گوشی M22 یک قدم پیش می‌رود و یک شارژر قدرتمند را به کاربران ارائه می‌دهد. یک کابل تبدیل USB به USB-C نیز در کنار آداپتور وجود دارد تا خدمات کاملی در اختیار مشتریان قرار گیرد. کمپانی سامسونگ هندزفری و کاور محافظ را به همراه این گوشی در داخل جعبه عرضه نکرده است. اما این مسئله به دلیل وجود آداپتور و کابل شارژ قابل چشم‌پوشی می‌باشد.

سامسونگ M22  برای چه کاربرانی مناسب است؟

همانطور که گفتیم گلکسی M22 از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و می‌تواند مورد پسند هر شخصی واقع شود. ظاهر مات و نواری مانند قاب پشتی نظر هر بیننده‌ای را متوجه خود می‌سازد. در دست گرفتن این گوشی پایین‌رده هرگز احساس یک محصول بی‌کیفیت و ارزان قیمت را به شما منتقل نخواهد کرد. بالعکس طراحی اصولی آن جلوه‌ای خاص و شبیه به یک موبایل بالارده و پرچمدار را نمایان می‌کند. بنابراین گوشی گلکسی M22 تمامی افراد از جوانان تا بزرگسالان را به خود علاقه‌مند می‌سازد. علاوه بر این اگر جز آن دسته از افرادی هستید که حین کار و فعالیت‌ گوشیتان در معرض ضربه قرار می‌گیرد، این محصول می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. زیرا M22 به دلیل بهره‌مندی از بدنه‌ای پلاستیکی و پوشش گوریلا گلس 5، مقاومت مناسبی در برابر ضربات احتمالی دارد.

سامسونگ M22 از نمایشگر بسیار باکیفیتی برخوردار است که می‌تواند هر محتوایی را بدون لگ و کندی نمایش دهد. با توجه با ابعاد و پشتیبانی آن از فناوری Super AMOLED HD+ گفتنی است که این مدل برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم و انجام بازی‌های مختلف کاملا مناسب است. بنابراین اگر برای شما کیفیت بالای تصاویر اهمیت دارد، گوشی گلکسی M22 می‌تواند گزینه‌ای رضایت‌بخش باشد.

نتیجه گیری

با توجه به قیمت تمام شده‌ی گوشی سامسونگ M22 برای کاربران، این مدل از دوربین‌های بسیار خوب و مناسبی برخوردار است. بهره‌مندی آن از چهار عدد لنز متفاوت، امکانات خاصی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. همچنین لنز اصلی 48 مگاپیکسلی موجود در سامسونگ گلکسی M22 قادر است عکس‌های بسیار باکیفیتی را از لحظات شما به ثبت رساند. اما سنسور ماکرو در شرایطی که شدت نور کم است عملکرد خوبی را از خود نشان نخواهد داد.

در برنامه‌ی دوربین نیز قابلیت‌های مختلفی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد که کاربری جذابی برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد. از دوربین چهارگانه‌ی عقب که بگذریم لنز 13 مگاپیکسلی قرار گرفته در بالای نمایشگر نیز قابلیت‌های خود را نمایان می‌کند. این ماژول عکس‌های سلفی با وضوح و کیفیتی خوب را برای شما به ثبت خواهد رساند. همچنین مانند دوربین عقب، قابلیت فیلمبرداری 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با توجه به این خصوصیات واضح است که سامسونگ M22 برای عکسبرداری و فیلمبرداری نیز مناسب است. با این حال نمی‌توانید توقع و انتظار یک عکاسی حرفه‌ای را از آن داشته باشید.

سامسونگ M22 مجهز به یک باتری بسیار قدرتمند است که برگ برنده‌ی این گوشی ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. ظرفیت 5000 میلی‌آمپر این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا ساعت‌ها بدون دردسر این محصول را بکار بگیرید. از طرفی پشتیبانی M22 از شارژ سریع 25 وات باعث می‌شود تا انرژی از دست‌رفته‌ی باتری در مدت کوتاهی بازگردد. با در نظر گرفتن خصوصیات جذاب ذکر شده از باتری این محصول گفتنی است گوشی m22 برای افرادی که مدام در حال انجام فعالیت‌های مختلف با تلفن همراه خود هستند و یا کسانی می‌بایست بخش زیادی از وقت خود را صرف شرکت در کلاس‌های آنلاین کنند بسیار مناسب است و آن‌ها را از شارژ کردن‌های مداوم بی‌نیاز می‌کند.

M22 مناسب برای کاربران عادی

همانگونه که در اول مطلب ذکر کردیم گوشی سامسونگ M22 از پردازنده‌ی Helio G80 بهره می‌برد. این تراشه قادر است بسیاری از امور روزانه‌ی شما را به راحتی بر عهده بگیرد و با کندی مواجه نشود. این محصول در سه نسخه‌ با حافظه‌ی داخلی و رم‌های متفاوت عرضه شده است. کاربران بسته به میزان بودجه و نیاز خود می‌توانند به دلخواه یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. هر سه مدل فضای ذخیره‌سازی و رم مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و نیاز آن‌ها را مرتفع می‌سازند. همچنین پردازنده‌ی گرافیکی در نظر گرفته شده برای سامسونگ گلکسی M22 نیز قدرت مناسبی دارد. افراد می‌توانند بدون نگرانی پردازش هرگونه فعالیت گرافیکی را به این تراشه بسپارند. با این تفاسیر گوشی گلکسی M22 برای افرادی با کاربری معمولی و نیمه حرفه‌ای مناسب است. شما می‌توانید انواع بازی‌های نیمه‌سنگین با کیفیت متوسط را روی این مدل به راحتی اجرا نمایید.

در بخش نرم‌افزار نیز این گوشی دارای سیستم عامل اندروید 11 است که می‌تواند دسترسی شما را به تمامی اپلیکیشن‌های روز دنیا فراهم سازد. پس افرادی که با برنامه‌های مختلف سر و کار دارند با خرید این محصول هیچگونه مشکلی را در این زمینه مشاهده نخواهند کرد.

در بخش جعبه گشایی نیز شاهد بودیم که به همراه این مدل یک عدد شارژر 25 واتی ارائه می‌شود. بنابراین کاربران از خرید لوازم جانبی بی‌نیاز خواهند بود. در کلام آخر باید گفت که این گوشی ارزان قیمت و جذاب برای کاربران معمولی و نیمه حرفه‌ای مناسب است. اما انتظار کاربری حرفه‌ای و سنگین را نباید از آن داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید:

notebookcheck

megabites

gsmarena

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا