راهنمای خریدمقایسهموبایلنقد و بررسی

مقایسه سامسونگ A53 و A52s؛ میان رده های کاربردی و پرطرفدار

همانطور که می‌دانید با گسترش و پیشرفت دنیای تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند به یکی از مهم‌ترین وسایل زندگی هر شخص تبدیل شده‌اند. کمپانی‌های متعددی در سرتاسر جهان به تولید این محصول می‌پردازند تا بتوانند نظر کاربران را به خود جلب نمایند. یکی از بزرگترین و مشهورترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ می‌باشد. کمپانی سامسونگ سال‌ها است که در این زمینه فعالیت دارد و با ارائه‌ی محصولاتی باکیفیت از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از مبیت قصد داریم تا دو مدل از تولیدات پرفروش سامسونگ را معرفی و با یکدیگر مقایسه کنیم. سامسونگ A53 و سامسونگ A52s گوشی‌های میان‌رده و جذاب این برند هستند که مورد پسند افراد بسیاری واقع شده‌اند. سامسونگ A53 مدل ارتقاء یافته‌ی گلکسی A52s می‌باشد که در برخی از زمینه‌ها قوی‌تر و در برخی دیگر ضعیف‌تر عمل می‌کند. اما با توجه به مشخصات آن‌ها می‌توان گفت که سامسونگ A53 و A52s در بسیاری از موارد عملکرد مشابهی دارند.

گوشی موبایل سامسونگ A53 در 17 مارس سال 2022 معرفی و یک هفته پس از آن وارد بازارهای جهانی شد. این محصول نسبت به گلکسی A33 5G و نسل‌های گذشته تغییرات بسیاری کرده و به معنای واقعی ارتقا یافته است. اما زمانی که آن را با سامسونگ A52s مقایسه کنید تفاوت چندانی را احساس نخواهید کرد. اما با این حال به لطف قابلیت‌ها و مشخصات بسیار خوب خود توانسته است کاربران زیادی را مجذوب خود سازد.

گوشی سامسونگ مدل A52s نیز در 17 آگوست سال 2021 رسما معرفی و در 1 سپتامبر همان سال عرضه شد. این مدل از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به نسل پیشین خود یعنی A52 دارد. اما از نظر عملکرد و کارایی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. اگر شما نیز قصد خرید گوشی جدیدی دارید، در ادامه مطلب با مقایسه گوشی های سامسونگ A53 و سامسونگ A52s همراه ما باشید تا بتوانید با دید بازتر و آگاهی بیشتری خریدی آگاهانه داشته باشید.

مقایسه طراحی سامسونگ A53 و گلکسی A52s

بررسی طراحی سامسونگ A52s

گوشی‌های سامسونگ A53 و A52s از ظاهر و طراحی تقریبا مشابهی بهره می‌برند و اختلاف محسوسی با یکدیگر ندارند. یکی از مهم‌ترین مشخصات یک گوشی هوشمند، مقدار وزن آن می‌باشد. زیرا بسیاری از کاربران در طول روز، اکثر وقت خود را صرف استفاده از این وسیله می‌کنند. همچنین برای رسیدگی به امور ضروری، آن را در هر مکانی و زمانی به همراه خود حمل می‌نمایند. بنابراین اگر گوشی که خریداری می‌کنند از وزن نامناسب و بالایی برخوردار باشد قطعا دچار دردسر خواهند شد. از مهم‌ترین مشکلات این موضوع می‌توان به خستگی دست و ایجاد احساس آزردگی برای مصرف‌کنندگان اشاره کرد. در نتیجه افراد به ویژه خانم‌ها هنگام خرید گوشی بایستی این مورد را مد نظر قرار دهند. اگر به سری A گوشی های سامسونگ علاقه دارید “مقایسه گوشی های سامسونگ A12 و A21s” را از دست ندهید

گوشی‌های سامسونگ A53 و A52s هر دو دارای تنها 189 گرم وزن می‌باشند که بسیار مناسب است. کاربران حتی در استفاده‌ی طولانی مدت از آن‌ها نیز دچار خستگی نخواهند شد. این مقدار وزن را مدیون استفاده از پلاستیک در ساختار بدنه‌ هستیم. قاب پشتی و فریم اطراف در A53 و A52s از جنس پلاستیک باکیفیت می‌باشد. ممکن است فکر کنید که به کار بردن این متریال موجب می‌شود تا با گوشی‌هایی ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت روبه‌رو هستید. اما طراحی فوق‌العاده حرفه‌ای و زیبا احساس لذت‌بخشی را هنگام در دست گرفتن آن‌‌ها به خریداران منتقل می‌کند. همچنین متریال با کیفیت سبب شده تا علاوه بر زیبایی و وزن مناسب، سامسونگ A52s و گلکسی A53 مقاومت بسیار بالایی داشته باشند و بتوانند نظر کاربرانی که در خصوص آسیب دیدن گوشی خود به صورت ناگهانی نگران‌اند، رفع کنند.

برای آشنایی با جدیدترین نوآوری سامسونگ معرفی “نوآوری‌های OLED جدید سامسونگ” را بخوانید

مزایای گوشی‌هایی با بدنه‌ی پلاستیکی؛ وجه مشترک سامسونگ A53 و A52s در طراحی

بسیاری از شما می‌دانید که بدنه‌ی پلاستیکی مزایای حائز اهمیتی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از آن‌ها وزن نسبتا کم این دسته از گوشی‌ها نسبت به محصولاتی با بدنه‌ای شیشه‌ای یا آلومینیومی می‌باشد. ویزگی دوم مقاومت بیشتر در برابر ضربات احتمالی است. پلاستیک به لطف خاصیت انعطاف‌پذیری خود به سادگی دچار ترک و شکستگی نمی‌شود. خصوصیت سوم ممانعت از ایجاد لکه و کثیف شدن زود هنگام گوشی است. اگر تلفن شما از بدنه‌ای پلاستیکی بهره ببرد به ندرت اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند. به دلیل ویژگی‌هایی که از این ماده‌ی اولیه ذکر کردیم بسیاری از کاربران گوشی‌هایی با قاب پلاستیکی را به سایرین ترجیح می‌دهند. دو گوشی سامسونگ A53 و سامسونگ A52s نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشند و اکثر ویژگی‌های ذکر شده را در بر دارند که همین ویژگی کاربران بسیاری را نسبت به خرید آن‌ها ترغیب کرده است.

یکی دیگر از مشخصات مهم یک گوشی هوشمند ابعاد آن است. از آنجایی که شما در طول روز همیشه این وسیله را در جیب و یا کیف خود نگه می‌دارید بایستی که به این موضوع نیز دقت کافی داشته باشید. سامسونگ A53 دارای ابعادی به اندازه‌ی 159.6×74.8×8.1 میلی‌متر است. این مقدار شما را قادر می‌سازد تا همیشه آن را به راحتی همراه خود داشته باشید. اما سامسونگ A52s از نظر عرضی و ضخامت مقداری بزرگتر می‌باشد. این مدل ابعاد 159.6×75.1×8.4 میلی‌متر را به خود اختصاص می‌دهد. اما با این حال در استفاده طولانی مدت سبب خستگی کاربر نمی‌شود. به طور کلی اگر دست‌های ظزیفی دارید پیشنهاد ما به شما خرید سامسونگ A53 می باشد اما برای تصمیم‌گیری نهایی هنوز زود است پس در ادامه ما را همراهی کنید تا دلایل بیشتری برای خرید سامسونگ A53 به شما ارائه دهیم و یا شاید شما را نسبت به خرید سامسونگ A52s ترغیب کنیم.

طراحی جذاب دوربین، عاملی برای درخشش سامسونگ A53 و A52s

یکی از دلایل اصلی زیبایی و جذابیت این دو محصول نحوه‌ی قرار گرفتن ماژول‌های دوربین اصلی آن‌ها می‌باشد. هر دو مدل مجهز به یک دوربین قدرتمند و باکیفیت چهارگانه می‌‌باشند. سه عدد از لنز‌ها به صورت عمودی در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند. اما آخرین ماژول به همراه فلش LED در سمت راست مابقی لنز‌ها قرار گرفته‌است. تمامی این اجزا روی یک قاب مستطیل شکل تعبیه شده‌اند که مقداری برجسته است و از پنل پشتی بالاتر قرار می‌گیرد. این طراحی، جلوه‌ی فوق‌العاده جذابی به گوشی‌ها می‌بخشد و می‌تواند تمامی افراد با سلیقه‌های مختلف را شیفته‌‌ی خود سازد. 

اما در کنار این زیبایی مزاحمت‌هایی را نیز برای خریداران ایجاد خواهد. زمانی که این دو گوشی را روی سطح صافی قرار دهید قاب اطراف لنزها به دلیل برجستگی خود مستقیما با آن سطح تماس پیدا می‌کند. بنابراین پس از گذشت مدتی ممکن است دچار خط و خش شود. البته شما می‌توانید به راحتی از این مشکل جلوگیری نمایید. با خرید یک قاب مناسب کاربران قادر هستند تا از تمامی قسمت‌های گوشی خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنند. 

برای آشنایی با دو عدد از محصولات جدید سری A سامسونگ “رونمایی سامسونگ از گوشی‌های گلکسی A13 و A23” را بخوانید.

بررسی بخش‌های مختلف گوشی‌ سامسونگ A52s

سامسونگ A52s در بخش پایینی خود دارای یک پورت USB Type-C، جک 3.5 میلی‌متری صدا  و اسپیکری قدرتمند می‌باشد. پورت یو اس بی از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با متصل کردن گوشی به لپ‌تاپ یا کامپیوتر به انتقال داده‌های مختلف با سرعت بسیار بالا بپردازید. همچنین قادر خواهید بود تا لوازمی مانند فلش مموری‌‌،‌ کیبورد و یا ماوس را از طریق این درگاه متصل نمایید. جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز که امروزه در بسیاری از گوشی‌ها به چشم نمی‌‌خورد در این مدل وجود دارد. کاربران می‌توانند به راحتی هدفون‌، هندزفری و یا هدست خود را به این سامسونگ A52s متصل نمایند. یا از طریق کابل AUX آهنگ‌های مختلف موجود در تلفن را از طریق اسپیکر پخش کنند. در سمت راست تنها دکمه‌ی تنظیم ولوم و پاور قرار گرفته است. 

طراحی اصولی این دکمه‌ها منجر به دسترسی راحت کاربران به آن‌ها خواهد شد. حتی افراد با دستان ظریف در استفاده دچار مشکل نخواهند شد. کمپانی سامسونگ سمت چپ این محصول را شلوغ نکرده و هیچ‌ چیزی در این بخش تعبیه نشده است. در قسمت بالا تنها اسلات سیم کارت وجود دارد. شما می‌توانید یک سیم کارت و کارت SD یا دو عدد سیم کارت را در آن قرار دهید. بخش‌های مختلف گوشی سامسونگ A53 نیز تقریبا به همین شکل است و تنها مقدار اندکی تفاوت دارد. 

تفاوت‌های کوچک اما مهم؛ بر اساس طراحی خرید سامسونگ A53 بهتر است یا A52s؟

تفاوت دو مدل

در این محصول اسلات سیم کارت از بالا به قسمت پایینی منتقل شده است. اما یکی از ضعف‌های آن نسبت به A52s عدم برخورداری از جک 3.5 میلی‌متری صدا می‌باشد. خریداران می‌بایست از طریق مبدل مخصوص هدفون یا هندزفری خود را از طریق درگاه شارژ به آن متصل نمایند. بنابراین در این زمینه گلکسی A52s یک قدم جلوتر قرار خواهد گرفت. امروزه یکی از بهترین راه‌های حفاظت از اطلاعات موجود در گوشی‌های هوشمند استفاده از حسگر اثر انگشت می‌باشد. این روش در کنار دقت بسیار بالا، دسترسی شما را در کسری از ثانیه به موبایل فراهم می‌سازد. استفاده از پسورد نیز بسیار کارآمد و ایمن است. اما در مواقعی ممکن است آزاردهنده باشند. 

گوشی‌های سامسونگ A53 و A52s هر دو از این ویژگی جذاب بهره می‌برند. در زیر نمایشگر هر یک از آن‌ها یک عدد سنسور اپتیکال قرار گرفته است. کمپانی سامسونگ می‌گوید که هر دو حسگر به کار رفته در این گوشی‌ها کاملا مشابه می‌باشد. اما به نظر می‌رسد که این بخش در گوشی A53 مقداری کمی روان‌تر و سریع‌تر می‌باشد. این امر ممکن است به دلیل ارتقا نرم‌افزاری گوشی مذکور باشد. یکی از خصوصیات بسیار مهم این محصولات میان‌رده برخورداری از گواهی IP67 است. این استاندارد نشان‌دهنده‌ی مقاومت A53 و A52s در مقابل گرد و غبار و غوطه‌ور شدن در آب تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه می‌باشد. بنابراین می‌توانید هر یک از آن‌ها را در زیر باران، هوای مرطوب یا پر از گرد و غبار استفاده نمایید.

در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت هر دو گوشی سامسونگ A52s و گلکسی A53 ار نظر طراحی شبیه یکدیگراند و تفاوت‌های بسیار جزئی دارند اما همانطور که اشاره کردیم طراحی سامسونگ A53 تا جدودی بهینه‌تر و جدیدتر بوده است؛ بنابراین می‌توان گفت در زمینه طراحی این گوشی برنده میدان مقایسه این محصولات میان‌رده سامسونگ می‌باشد.

برای آشنایی با جزئیات برخی از محصولات سری A سامسونگ “انتشار جزییات سری گلکسی A سامسونگ” را بخوانید.

نمایشگری باکیفیت؛ برگ برنده سامسونگ در تمامی گوشی‌ها

بررسی نمایشگر سامسونگ A53

به طرز شگفت‌آوری هر دو گوشی سامسونگ A53 و گلکسی A52s از یک نمایشگر مشابه بهره می‌برند. تمام ویژگی‌های صفحه نمایش یکی از آن‌ها، در دیگری نیز به چشم می‌خورد. نمایشگر یکی از مهم‌ترین قسمت‌های موجود در یک گوشی هوشمند به حساب می‌آید. اگر این بخش از کیفیت مناسبی برخوردار باشد کاربری لذت‌بخش و بی‌نظیری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. بنابراین اگر علاقه‌ی زیادی به تماشای فیلم یا انجام بازی‌های مختلف دارید باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشید. همانطور که گفتیم سامسونگ A52s و A53 دارای صفحه نمایشی مشابه می‌باشند که در ادامه به معرفی خصوصیات آن خواهیم پرداخت.

نمایشگر مذکور از نوع Super AMOLED با کیفیت +FHD می‌باشد که می‌تواند هر نوع محتوایی را با کیفیت فوق‌العاده بالایی به نمایش بگذارد. همچنین رزولوشن 1080×2400 پیکسلی در این ویژگی بسیار تأثیرگذار واقع می‌شود. 

یکی از خصوصیات مهم هر نمایشگر تراکم پیکسلی آن می‌باشد. زیرا هر چه که مقدار آن بیشتر باشد تصاویر پخش شده از جزئیات بیشتری برخوردار هستند. تراکم پیکسلی در دو گوشی سامسونگ A53 و A52s برابر با 405 PPI می‌باشد. این بدان معناست که در هر اینچ از صفحه نمایش تعداد 405 پیکسل جای گرفته است. در نتیجه قادر خواهید بود تا هرگونه محتوایی را با ریزترین جزئیات مشاهده نمایید. سایز این بخش در هر یک از گوشی‌ها برابر با 6.5 اینچ می‌باشد. این مقدار نیاز تمامی کاربران را برطرف می‌نمایند.

احتمالا شما نیز تا کنون با مشکل کاهش خوانایی تصاویر در زیر نور خورشید شده‌اید. این موضوع به دلیل عدم توانایی نمایشگر در ایجاد روشنایی مناسب با توجه به شرایط محیط اطراف می‌باشد. زیرا نور خورشید بر نور صفحه نمایش غلبه می‌کند و مانع از عملکرد صحیح آن می‌شود.در هر شرایطی با وضوح بالا به تماشای تصاویر بپردازید.

اگر نمی‌دانید که رفرش ریت متفاوت در گوشی‌ها چه کاربردی دارد “Refresh Rate یا نرخ تازه سازی چیست؟” را از دست ندهید

اما با خرید هر یک از گوشی‌های گلکسی A53 و A52s با این معضل روبه‌رو نخواهید شد. به لطف حداکثر روشنایی 800 نیتی آن‌ها، در هر موقعیتی هرگونه محتوایی با وضوح بالا در اختیار خریداران قرار می‌گیرد‌‌. یکی دیگر از مشخصات خارق‌العاده‌ای که در این زمینه جلب توجه می‌کند، نرخ نوسازی 120 هرتزی می‌باشد. این ویژگی سبب می‌شود تا رفتن از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر بسیار تا بسیار روان و دلچسب باشد‌. اما اگر این خصوصیت برای شما از اهمیت چندانی برخوردار نمی‌باشد می‌توانید مقدار آن را روی 60 هرتز نیز قرار دهید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی و مدت زمان بیشتری از موبایل خود استفاده کنید. البته حتی اگر نمایشگر را روی نرخ تازه سازی 120 هرتزی قرار دهید این گوشی‌ها می‌تواند حدود یک روز کامل دوام آورند. 

تنها تفاوت نمایشگرهای سامسونگ A53 و گلکسی A52s

تنها تفاوتی که در این بخش مابین A53 و A52s به چشم می‌خورد، نسبت نمایشگر به بدنه می‌باشد. در سامسونگ A53 این مولفه حدود 85.4 درصد می‌باشد. بنابراین حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بسیار باریک می‌باشند. این ویژگی در زیبایی بیشتر گوشی بسیار موثر است. اما گلکسی A52s مقداری عقب می‌افتد و نمایشگر آن حدود 84.9 درصد از کل پنل جلویی را به خود اختصاص می‌دهد. با این حال تفاوت محسوسی ندارند و هر دو حاشیه‌های بسیار باریکی دارند. همانگونه که مستحضر هستید نمایشگر، یکی از حساس‌ترین قسمت‌های یک تلفن همراه می‌باشد. پس بایستی که به نحو احسنت از آن در مقابل ضربات و خط و خش محافظت کرد. در A53 و A52s یک لایه‌ی مقاوم گوریلاگلس 5 روی این بخش قرار گرفته است تا مقاومت آن را افزایش دهند. 

برای آشنایی بیشتر با انواع تکنولوژی‌های نمایشگر “بررسی انواع صفحه نمایش گوشی” را مطالعه کنید

در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که هر دو گوشی سامسونگ A52s و گلکسی A53 از نمایشگرهای بسیار با کیفیتی بهره‌مند می‌باشند البته از سامسونگ جز این انتشار نمی‌رود و کیفیت بسیار بالای نمایشگرهای این تولیدکننده انتظارات کاربران را تا حد زیادی تغییر داده‌است بنابراین برای خرید گوشی سامسونگ A53 و سامسونگ A52s تفاوتی در بخش نمایشگر دیده نمی‌شود و هر دو در یک سطح بسیار عالی و رضایت بخش قرار دارند.

بررسی دوربین‌های سامسونگ A52s و A53

بررسی دوربین گوشی سامسونگ a52s

اکنون به سراغ دوربین‌های این دو گوشی جذاب می‌رویم و اساسا بار دیگر با تفاوتی میان آن‌ها مواجه نمی‌شویم. سامسونگ A53 و A52s مجهز به دوربین چهارگانه‌ی باکیفیتی می‌باشند که از یک لنز اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، ماژول فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، لنز ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و یک سنسور عمق میدان با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است. هر دو محصول در این زمینه تقریباً عملکرد مشابهی دارند. اما در مواردی گوشی گلکسی A53 توانسته است عکس‌هایی با وضوح بیشتر، رنگ‌های غنی‌تر و محدوده‌ی دینامیکی بهتر به ثبت رساند. 

این موضوع نیز به دلیل ارتقاء چیپست آن از Snapdragon 778G موجود در سامسونگ A52s به Exynos 1280 اتفاق افتاده است. اما این بدان معنا نیست که سامسونگ A52s قادر به گرفتن عکس‌های باکیفیت نمی‌باشد. این مدل نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد اما در مقابل A53 کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. گلکسی A53 به لطف فناوری OIS می‌تواند عکس‌های بسیار واضحی را به کاربران هدیه دهد. عکسبرداری در شب نیز رضایت‌بخش می‌باشد. البته در شرایط نوری بسیار کم ممکن است که تصاویر مقداری تار به نظر برسند. اما با این حال برای یک گوشی میان‌رده مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید. لنز ماکرو به ثبت عکس‌هایی با جزئیات ریز از سوژه کمک می‌کند. ماژول فوق عریض نیز با زاویه دید 123 درجه‌ای خود قادر است تا محدوده‌ی وسیع‌تری از فضای روبروی شما را پوشش دهد. سنسور عمق میدان در صورت وجود نور کافی عملکرد مناسبی دارد و در عکسبرداری پرتره موثر واقع خواهد شد. 

نکاتی مهم در مورد دوربین‌های سامسونگ A53 و A52s

لنز اصلی در گوشی سامسونگ A52s تصاویری خیره‌کننده‌ را برای کاربران به ثبت می‌رساند. رنگ‌های روشن و نزدیک به واقعیت هر فردی را مجذوب خود می‌سازد. این مدل نیز از تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر با OIS بهره می‌برد که ویژگی حائز اهمیتی محسوب می‌شود. اما در برخی از موارد عکس‌های گرفته شده توسط لنز فوق عریض از جزئیات بالایی برخوردار نمی‌باشند و رنگ‌های آن غنی و شاد به نظر نمی‌رسند. سنسور عمق میدان نیز مانند سامسونگ A53 عملکرد خوب و قابل‌قبولی دارد. خریداران قادر هستند تا افکت بوکه را قبل و بعد از عکاسی تغییر دهند. اگر از میزان تاری راضی نیستید می‌توانید میزان آن‌ را با کلیک روی دکمه‌ی Change background effect تغییر دهید. گوشی‌های گلکسی A53 و A52s هر دو قادر هستند تا با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه یا با وضوح 1080p و دو نرخ 30/60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. 

طرفداران سامسونگ که به دنیال یک گوشی اقتصادی هستند “بررسی سامسونگ M22؛ پایین رده اقتصادی و محبوب” را از دست ندهید

این محصولات در دوربین سلفی نیز کاملا یکسان می‌باشند و از یک لنز فوق‌العاده باکیفیت 32 مگاپیکسلی بهره می‌برند. این ماژول عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 در داخل یک ناچ حفره‌ای واقع شده است. دوستداران عکس‌های سلفی می‌توانند با هر یک از این گوشی‌ها تصاویری خارق‌العاده را برای خود به یادگار بگذارند. از ویژگی‌های دوربین سلفی نیز می‌توان به فیلمبرداری 4K و 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد. کمپانی سامسونگ برای گلکسی A53 و A52s تنظیمات دوربین یکسانی را قرار داده است و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشترکی برخوردار هستند. با این وجود می‌توان گفت که عملکرد هر دو تقریباً یکسان است و تنها گلکسی A53 در دوربین عقب خود مقداری بهتر عمل می‌کند. 

در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت خرید سامسونگ A53 می‌تواند برای افرادی که حساسیت بیشتری روی عکاسی و دوربین دارند، انتخاب مناسب‌تری باشد اما این مهم را نمی‌توان دلیلی بر کیفیت پایین سامسونگ A52s در بخش دوربین دانست بلکه این گوشی نیز یکی از بهترین میان رده های سامسونگ در بخش دوربین محسوب می‌شود که نظر مثبت بسیاری را به سوی خود جلب کرده‌است. برای خرید گلکسی A52s سامسونگ با بهترین قیمت به فروشگاه اینترنتی مبیت مراجعه کنید.

بررسی باتری سامسونگ A52s و A53؛ برگ برنده در دستان سامسونگ A53

همانطور که می‌دانید تنها منبع تأمین کننده‌ی انرژی یک گوشی هوشمند باتری آن می‌باشد. بنابراین بخشی بسیار مهمی محسوب می‌شود که در صورت خراب شدن و یا آسیب‌ دیدن آن هیچ یک از اجزای تلفن همراه قادر به فعالیت نخواهند بود. در نتیجه هنگام خرید گوشی، بهتر است که توجه خاصی به باتری آن نیز داشته باشید. برخلاف سایر موارد ذکر شده، تفاوت‌های محسوسی بین گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ A53 و A52s در زمینه‌ی باتری مشاهده می‌شود. 

در این بخش قطع به یقین گلکسی A53 پیروز میدان خواهد بود. این محصول به منظور تأمین انرژی مورد نیاز خود مجهز به یک باتری قدرتمند لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپری است. یکی از ویژگی‌های که در این بخش خودنمایی می‌کند پشتیبانی از شارژر سریع 25 وات می‌باشد. این موضوع برای افرادی که در طول روز وقت زیادی برای شارژ کردن گوشی خود ندارند بسیار اهمیت دارد. چراکه از شارژ کردن‌های پی در پی باتری بی‌نیاز خواهند شد. با استفاده از این آداپتور قدرتمند تنها طی نیم ساعت حدود 45 درصد از انرژی موبایل تأمین می‌شود. در صورت خالی بودن باتری، شارژ صفر تا صد آن حدود 1 ساعت و 24 دقیقه به طول می‌انجامد. این مدت زمان برای یک گوشی میان‌رده بسیار خوب و رضایت‌بخش می‌باشد. 

سامسونگ A52s؛ بازنده در بخش باتری اما همچنان محبوب

گوشی گلکسی A52s در این بخش مقداری ضعیف‌تر می‌باشد و از یک باتری 4500 میلی‌آمپری برخوردار است. این باتری نیز دقیقا مانند A53 از شارژر 25 واتی قدرتمند پشتیبانی می‌کند. با بکار بردن این آداپتور خریداران می‌توان حدود 53 درصد از انرژی گوشی را تنها طی 30 دقیقه بازگردانند. اما کمپانی سامسونگ در جعبه‌ی این مدل یک شارژر 15 واتی قرار دارد. این شارژر پس از گذشت نیم ساعت می‌تواند فقط 34 درصد از انرژی را تأمین کند. 

در ادامه‌ی مطلب طبق تست‌های انجام شده به بررسی عمر باتری در حین انجام فعالیت‌های مختلف خواهیم پرداخت. گوشی سامسونگ A53 هنگام وبگردی با متصل بودن به شبکه‌ی وای‌فای می‌تواند حدود 12 ساعت و 43 دقیقه دوام آورد. این مقدار برای گلکسی A52s حدود 12 ساعت می‌باشد.

مقایسه عملکرد سامسونگ A53 و A52s هنگام تماشای فیلم

با تماشای فیلم A53 تقریبا 20 ساعت می‌تواند در اختیار کاربران باشد. اما برای A52s این مدت به 19:38 ساعت کاهش می‌یابد. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که هر دو گوشی‌ در زمینه‌ی باتری عملکرد بسیار خوبی دارند و نیاز اکثر خریداران را برطرف می‌سازند. اما A53 به دلیل باتری قدرتمندتر و برخورداری از یک تراشه‌ی 5 نانومتری کارآمدتر می‌تواند عمر باتری بیشتری به کاربران هدیه دهد.

برای داشتن انتخابی درست هنگام خرید یک گوشی میان‌رده “انتخاب بهترین گوشی میان رده” را بخوانید.

سخت‌افزاری متناسب با نیاز کاربران

سخت‌افزار

تنها جایی که گوشی‌های سامسونگ A53 و A52s در آن کاملا با یکدیگر اختلاف دارند بخش پردازنده می‌باشد. این محصولات برای پردازش فعالیت‌های مختلف از دو چیپست کاملا متفاوت بهره می‌برند. گوشی سامسونگ A52s مجهز به پردازنده‌ی 6 نانومتری Snapdragon 778G می‌باشد. این تراشه از 8 هسته‌ی پردازشی که شامل 4 عدد هسته‌ی قدرتمند Kyro 670 با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز و 4 عدد هسته‌ی Kyro 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز می‌شود، تشکیل شده است. چیپست مذکور قادر است تا توان پردازشی بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. این مدل به منظور پردازش فعالیت‌های گرافیکی خود به تراشه‌ی Adreno 642L مجهز شده‌است. همچنین پشتیبانی از شبکه‌ی 5G از دیگر خصوصیات آن می‌باشد که می‌تواند سرعت خارق‌العاده‌ای را برای ارتباط بی‌وقفه با دوستان فراهم سازد. 

چه در حال انجام یک کار و چه در حال رسیدگی به فعالیت‌های مختلف به صورت همزمان باشید CPU گوشی A52s شما را یاری خواهد کرد. کاربران می‌توانند به لطف قابلیت‌ Game Booster بازی‌های مختلف را بدون کندی اجرا نمایند و از اوقات خود لذت ببرند. گوشی گلکسی A53 از پردازنده‌ی Exynos 1280 با لیتوگرافی 5 نانومتری برخوردار می‌باشد. این تراشه نیز از 8 هسته‌ی پردازشی تشکیل شده است. 2 هسته‌ی قدرتمند Cortex-A76 با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 6 عدد هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌توانند عملکرد بسیار روان و لذت‌بخشی را برای کاربران به ارمغان آورند.

 به همراه این پردازنده  تراشه‌ی گرافیکی Mali-G68 ارائه می‌شود که در امور مختلف می‌تواند رضایت خریداران را جلب کند. پردازنده‌ی موجود در گوشی‌های سامسونگ A53 و A52s هر دو برای انجام بازی‌های سبک و کارهای روزانه مناسب می‌باشند. اما تفاوت‌هایی در عملکرد هر یک وجود دارد که آن‌ها را برای شما موشکافی خواهیم کرد. 

کاربران سیستم‌عامل اندروید که به گیم علاقه دارند “بهترین بازی‌های اندرویدی 2021” را از دست ندهند

عملکرد ضعیف‌تر تراشه‌ای پیشرفته‌تر

اگرچه اگزینوس 1280 پیشرفته‌تر از اسنپدراگون 778G می‌باشد اما در محاسبات مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند. این چیپست به دلیل لیتوگرافی 5 نانومتری خود در مصرف انرژی کارآمدتر از اسنپدراگون واقع خواهد شد. بنابراین باتری گوشی A53 می‌تواند مدت زمان بیشتری دوام آورد. اما وقتی که پای بازی و کارهای سنگین‌تر به میان می‌آید موضوع کاملا فرق می‌کند. پردازنده‌ی اسنپدراگون در بنچمارک antutu امتیاز 530K و اگزینوس امتیاز 384K را کسب می‌کند. بنابراین Exynos 1280 عملکرد ضعیف‌تری دارد. در نتیجه اگر قصد دارید تا بازی‌های سنگین و امور پیچیده را توسط گوشی خود به انجام رسانید، A52s گزینه‌ای معقول‌تر برای شما خواهد بود. با توجه به این تفاسیر شایان ذکر است که Snapdragon 778G برتری دارد و در اکثر جنبه‌ها از Exynos 1280 پیشی می‌گیرد. 

اگر یک گیمر هستید باید بدانید که توسعه‌دهندگان، بازی‌ها را برای چیپست‌های اسنپدراگون بیشتر از اگزینوس بهینه می‌کنند. پس اگر قصد دارید که قدرت بالایی را از گوشی خود دریافت کنید، سامسونگ A52s گزینه‌ی ایده‌آلی می‌باشد. اما با این حال تراشه‌ی بکار رفته در سامسونگ A53 عملکرد مناسب و رضایت‌بخشی دارد. این پردازنده قادر است تا به راحتی نیاز شما را در انجام امور روزانه و بازی‌های نیمه‌حرفه‌ای مرتفع سازد.

گوشی‌های سامسونگ A53 و A52s هر دو با رم‌های 4، 6 و 8 گیگابایت و حافظه‌ی داخلی 128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شوند. کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایند. اگر قصد دارید تا چندین اپلیکیشن را باهم اجرا کنید و به انجام فعالیت‌های متعدد بپردازید، رم 8 به شما پیشنهاد می‌شود. در غیر اینصورت رم‌های 4 و 6 گیگابایت پاسخگوی نیازهایتان می‌باشند.

بررسی و مقایسه نرم‌افزار سامسونگ A53 وگلکسی A52s

بررسی سامسونگ A52s و A53

 

گوشی سامسونگ A53 در زمان عرضه از اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 بهره‌مند می‌باشد. اما گلکسی A52s با اندروید نسخه‌ی 11 و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 3.1 ارائه می‌شود. One UI به دلیل ایجاد حرکاتی روان و طراحی جذاب، کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. ‌این رابط کاربری به شما اجازه می‌دهد تا گوشی را مطابق با سلیقه‌ی خود سفارشی‌ کنید. خریداران قادر هستند تا آخرین و بروزترین اپلیکیشن‌های دنیا را در این مدل‌ها به راحتی اجرا نمایند.

یکی از خصوصیات آن‌ها، برخورداری از پروتکل امنیتی Samsung Knox می‌باشد‌. این ویژگی در سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های سامسونگ A53 و A52s قرار داده شده است که از لحظه‌ی روشن شدن آن‌ها فعال می‌شود و با ارائه‌ی ایمنی چند لایه، از داده‌های شما در برابر بدافزارها و تهدیدات مخرب به بهترین شکل ممکن محافظت خواهد کرد.

جعبه گشایی گوشی‌های سامسونگ A52s و A53

در زمینه‌ی آنباکسینگ گوشی سامسونگ A52s در جایگاهی بالاتر از گلکسی A53 قرار می‌گیرد. در جعبه‌ی این محصول پس از خارج کردن گوشی با یک شارژر و کابل تبدیل USB-A به USB-C مواجه خواهید شد. باتری سامسونگ A52s توانایی پشتیبانی از شارژر 25 وات را دارد اما شارژری که به همراه آن عرضه می‌شود 15 واتی می‌باشد. بنابراین قطعا نمی‌توانید از حداکثر توانایی باتری برخوردار شوید. اما با این حال از نبودن هیچ گونه آداپتوری در جعبه بسیار بهتر می‌باشد. 

کابل تبدیل نیز کیفیت بسیار بالایی دارد و کانکتورهای آن به راحتی خراب و دچار آسیب نمی‌شوند. اما زمانی که گوشی A53 را خریداری نمایید با یک جعبه‌ی بسیار باریک مواجه خواهید شد. با باز کردن درب آن تنها گوشی، تعدادی دفترچه، سوزن سیم‌کارت و یک کابل تبدیل را مشاهده می‌کنید. به همراه این مدل هیچ شارژری ارائه نمی‌شود و کاربران می‌بایست به طور جداگانه یک آداپتور مناسب را خریداری نمایند. کابل USB-A به USB-C نیز کیفیت خوبی دارد و تا سال‌ها شما را با مشکلی مواجه نخواهد کرد.

همانطور که مشاهده کردید دو گوشی جذاب A53 و A52s در بسیاری از موارد شباهت زیادی به یکدیگر دارند. 

به عنوان جمع‌بندی، خلاصه‌ای از مطالب ذکر شده را برای شما همراهان عزیز مبیت مگ آماده کردیم. در ادامه‌ به طور کامل به خصوصیات هر یک از این محصولات پی خواهید برد.

برای خرید یک گوشی مناسب “راهنمای جامع خرید گوشی موبایل” را بخوانید.

سامسونگ A53 بخرین یا A52s؟

سامسونگ A52s و A53 از نظر طراحی بسیار شبیه به هم می‌باشند. اما گلکسی A53 از جک 3.5 میلی‌متری صدا محروم است. همچنین از نظر ابعادی کمی ظریف‌تر نیز می‌باشد.

هر دو مدل ذکر شده از نمایشگری مشابه و فوق‌العاده باکیفیت بهره‌مند می‌باشند. اگر به تماشای فیلم و انجام بازی‌های مختلف علاقه دارید، A53 و A52s به راحتی رضایت شما را جلب می‌کنند. همچنین به دلیل پوشش گوریلاگلس 5 خود مقاومت بالایی دارند. بنابراین از بابت افتادن خط و خش روی نمایشگر آسوده خاطر خواهید بود.

این محصولات مجهز به دوربین‌های کاملا یکسانی نیز می‌باشند. هر دو می‌توانند عکس‌هایی فوق‌العاده جذابی را از تک تک لحظات شما به ثبت رسانند. اما سامسونگ A53 به دلیل تراشه‌ی پیشرفته‌تر خود قادر است تا تصاویری با وضوح بالاتر و رنگ‌های زیباتر را در اختیار شما قرار دهد. برای خرید سامسونگ A53 با مناسب‌ترین قیمت به مبیت مراجعه کنید.

در زمینه‌ی باتری کمی اختلاف به چشم می‌خورد و گلکسی A53 خودنمایی می‌کند. این محصول دارای یک باتری غیرقابل تعویض 5000 میلی‌آمپری می‌باشد. اما باتری سامسونگ A52s از ظرفیتی به اندازه‌ی 4500 میلی‌آمپر برخوردار است. با این حال هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند و می‌توانند تقریباً یک روز کامل در اختیار شما باشند.

در خصوص پردازنده باید گفت که تفاوت‌های بزرگی مابین این دو گوشی دوست‌داشتنی وجود دارد. اگر قصد بازی کردن و انجام کارهای سنگین را دارید، سامسونگ A52s به لطف تراشه‌ی Snapdragon 778G خود برای شما مناسب است. اما اگر عمر باتری برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است، گوشی سامسونگ A53 نیاز شما را مرتفع می‌سازد. زیرا باتری قدرتمندتر و چیپستی کم‌مصرف‌تر با لیتوگرافی 5 نانومتری در این زمینه عملکرد خوبی خواهد داشت. 

در بخش جعبه گشایی نیز دیدیم که سامسونگ A53 فاقد شارژر می‌باشد و خریداران بایستی آداپتوری مناسب را جداگانه تهیه فرمایند.

منابع:

gsmarena

theverge

thecorrectblogger

techadvisor

nanoreview     

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا