اخبار

افشای اخباری در خصوص برخی مشخصات دوربین آیفون 14

در حالی که صحبت‌های زیادی در خصوص جزئیات دوربین‌ اصلی در گوشی ایفون 14 شده‌است، اما اطلاعاتی از دوربین‌ سلفی برای این مدل منتشر نشده تا اینکه مینگ چی کو از تحلیل‌گران معروف TF International Securities اخباری را در خصوص بهبود و  ارتقای دوربین سلفی ایفون 14 فاش کرد. به گفته این تحلیلگر هر 4 گوشی خانواده آیفون 14 یعنی مدل های مینی، معمولی، پرو و پرومکس به دوربین سلفی ارتقا یافته‌ای مجهز شده‌اند. دوربین آیفون 14 احتمالا از قابلیت فوکوس خودکار و گشودگی دیافراگم 1.9/f برخوردار است.

به عنوان مقایسه می‌توانیم از پرچمدار کنونی یعنی آیفون 13 یاد کنیم. این گوشی دارای یک دوربین سلفی مجهز به فوکوس ثابت با گشودگی دیافراگم 2.2/f می‌باشد. حال در اینجا یک سوال پیش می‌آید که پشتیبانی از فناوری فوکوس خودکار و کوچک‌تر بودن دریچه دیافراگم چه تاثیری بر کیفیت تصویر دوربین آیفون 14 دارد؟

برای پاسخ به این سوال لازم است بدانید که بهره‌مندی از فوکوس خودکار یا AF در دوربین آیفون 14 برای افزایش وضوح تصویر سوژه بسیار تاثیرگذار است. این کار کاملا به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ در حالی که در حالت فوکوس ثابت یا دستی شما باید فوکوس را ثابت کنید.

در خصوص دیافراگم نیز بدانید که حفره‌ای در دوربین است که میزان نور لنز را کنترل می‌کند. همچنین عدد گشودگی دیافراگم در واقع نسبتی است که فاصله را با قطر دیافراگم مقایسه می‌کند. به عبارت ساده‌تر هرچه گشودگی دیافراگم کوچک‌تر باشد، این حفره بزرگ‌تر است. بنابراین عدد گشودگی دیافراگم کوچک‌تر به این معناست که نور بیشتری به لنز می‌رسد که به معنای روشن‌تر دیده‌شدن تصویر از دوربین آیفون 14 نیز می‌باشد. علاوه بر این گشودگی دیافراگم کمتر نیز عمق میدان بهتری ایجاد می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوربین سلفی آیفون 14 مقاله “آیفون 14 پرو با پانچ دو تایی در قسمت دوربین جلو معرفی می‌شود” را مطالعه کنید

همچنین به گفته مینگ چی کو پشتیبانی از فوکوس خودکار و عدد f پایین‌تر باعث ایجاد عمق میدان بهتر برای عکس‌های دوربین جلو و حالت پرتره می‌شود. فوکوس خودکار ممکن است اثر فوکوس را برای FaceTime، تماس‌های ویدیویی و پخش زنده را افزایش دهد. این پیشرفت‌ها می‌تواند دوربین آیفون 14 را به بهترین دوربین سلفی در گوشی سال 2022 تبدیل کند. طبق گزارش‌های قبلی آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس احتمالاً یک سنسور 48 مگاپیکسلی جدید نیز دریافت خواهند کرد که امکان ضبط ویدیوی 8K را نیز فراهم می‌کند.

با توجه به بزرگ‌تر بودن سنسور، شاهد افزایش ضخامت و برجستگی بیشتری برای این مدل‌ها خواهیم بود. این موضوع را در عکس‌های افشا شده آیفون 14 نیز ممکن است دیده باشید. اگر به اطلاع از طراحی مدل های پرو سری آیفون 14 علاقه دارید، انتشار جزئیات درباره طراحی آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را از دست ندهید.

همچنین از نقاط قوت این دوربین سلفی می‌توان به پشتیبانی از تراشه A16 Pro Bionic اشاره کرد. دوربین آیفون 14 درون یک بریدگی حفره‌ای در قسمت بالای نمایشگر نیز قرار دارد. بهره‌مندی از این تراشه سبب شده تا هنگام تشخیص چهره عملکردی کارآمدتر و سریع‌تر نیز داشته باشد. علاوه بر این  مدل‌های قبلی همچنان دارای بریدگی معمولی هستند. همچنین ممکن است روی نسخه کمی بهبود یافته A15 Bionic سال گذشته کار کنند. با این حال انتظار می‌رود اپل در ماه سپتامبر از سری آیفون 14 رونمایی نماید.

منابع: phonearena

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا