اپلیکیشن های کاربردی

معرفی 5 برنامه پخش موسیقی آنلاین

امروزه گوش‌دادن به موسیقی تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده‌‌است. شما با هرسلیقه‌ای، روزانه حداقل نیم ساعت از وقت خود را با گوش دادن به موسیقی می‌گذرانید. علاوه بر این می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه‌‌ خود را به صورت آنلاین (استریمینگ) یا آفلاین گوش کنید. هر دو روش با توجه به سلیقه‌ هر فرد مزایا و معایب خود را دارند. امابرخی از برنامه پخش موسیقی درسال‌های اخیر بسیار در بین کاربران محبوب شده‌اند. در این مقاله ما به بررسی 5 برنامه پخش موسیقی به همراه مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم.

بالا رفتن سرعت اینترنت و افزایش استفاده از فضای ابری، باعث به وجود آمدن انواع جدیدی از اپلیکیشن‌های پخش موسیقی شده‌است. در سال‌های اخیر این اپلیکیشن‌ها به سرعت در بین کاربران محبوب شده‌اند تا جایی که دانلود موسیقی را برای بخش قابل توجه‌ای از کاربران به کاری غیرمعقول تبدیل کرده‌اند.

 بررسی اسپاتیفای(spotify)؛ محبوب‌ترین برنامه پخش موسیقی در جهان

برنامه پخش موسیقی اسپاتیفای

می‌توان گفت اسپاتیفای معروف‌ترین اپلیکیشن پخش موسیقی در جهان است. استفاده از این برنامه بسیار آسان بوده و اگر نخواهید از سرویس‌های ویژه‌ی آن استفاده کنید، تنها هزینه‌ی اینترنت مصرفی بر عهده‌ی شماست.

نحوه ثبت نام در اپلیکیشن اسپاتیفای

برای ثبت‎‌نام در این اپ باید ابتدا به وب سایت اسپاتیفای بروید و از طریق ایمیل یا فیس‌بوک خود حساب کاربری بسازید. اگر با فیسبوک خود ثبت نام کنید می‌توانید با دوستانتان در ارتباط باشید و برای یکدیگر موسیقی ارسال کنید. بعد از ایجاد حساب کاربری باید سطح اشتراک خود را انتخاب کنید، بهتر است سطح Premium که امکانات بیشتری دارد را انتخاب کنید. نگران نباشید این کار برای شما هزینه‌‎ای ندارد. بعد از این کار نوبت دانلود اپلیکیشن رایگان اسپاتیفای است. حالا می‌توانید به موسیقی‌ دلخواه خود گوش کنید.

حجم مصرف اینترنت اپ spotify

مصرف اینترنت بستگی به کیفیت انتخاب شده توسط شما دارد. بنابراین اگر سطح عادی یعنی 64 کیلوبایت در ثانیه را انتخاب کنید، در هر ساعت بین 40 تا 60 مگابایت اینترنت مصرف خواهید کرد. منطقی است که در کیفیت‌های بالا به اندازه 160 کیلوبایت و کیفیت عالی به اندازه 320 کیلوبایت مصرف اینترنت به مراتب بیشتر از این میزان خواهد بود. توجه کنید که کیفیت عالی تنها با خرید اشتراک پریمیوم قابل استفاده است.

اگر از فضای صحنه‌سازی شده اینستاگرام خسته شده‌اید “معرفی اپلیکیشن BeReal، رقیبی تازه برای اینستاگرام” را از دست ندهید

متاسفانه اسپاتیفای آی پی ایران را تحریم کرده و شما برای استفاده از این اپلیکیشن باید فیلترشکن خود را فعال کنید؛ ازاین‌رو مصرف اینترنت شما از آنچه گفته شد هم بیشتر می‌شود. البته اگر نسخه‌ پریمیوم را دانلود کنید می‌توانید به صورت آفلاین و فقط با یک‌بار دانلود آهنگ‌ مورد علاقه‌ی خود با‌رها و بارها و بدون نیاز به اینترنت به موسیقی موردعلاقه خود گوش فرا دهید.

مزایا و معایب برنامه پخش موسیقی spotify

اسپاتیفای دارای جامع‌ترین دیتابیس موسیقی در دنیاست و با اینکه ایران توسط اسپاتیفای تحریم شده‌است، اما تقریبا تمام آهنگ‌های فارسی را دارد. علاوه بر این شما می‌توانید پلی لیست‌های مختلفی را برای خود شخصی‌سازی کنید، با دوستانتان آهنگ به اشتراک بگذارید و حتی آهنگی که آن‌ها در حال گوش‌دادن هستند را مشاهده کنید. با این حال همه‌ی اپلیکیشن‌های استریم نیازمند به استفاده از اینترنت هستند و شما باید از حجم اینترنت خود به طور مداوم استفاده کنید. الگوریتم‌های هوشمند در این برنامه بسیار کاربردی و جذاب هستند و می‌توانند همواره شما را با آهنگ‌های پیشنهادی خود شگفت‌زده کنند. اگر هنگام گوش دادن به موسیقی از هدفون استفاده می‌کنید “راهنمای خرید بهترین هندزفری هایلو” را حتما بخوانید.

برنامه پخش موسیقی اسپاتیفای را نصب کنیم یا نه؟

به طور کلی اگر گوش دادن به موسیقی بخش مهمی از روزمرگی شما را در برمی‌گیرد. با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد می‌توانید از همه‌ی قابلیت‌های این برنامه پخش موسیقی استفاده کنید.

بررسی ساندکلود (soundcloud)؛ برنامه پخش موسیقی رایگان

ساند‌ کلود یک برنامه پخش موسیقی رایگان است که در سال 2007 در شهر استکهلم سوئد تاسیس شد. این اپلیکیشن بعد از سال 2010 بسیار سریع به محبوبیت رسید و به یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های پخش آنلاین موسیقی تبدیل شد. این اپلیکیشن نیز رایگان است اما اگر می‌خواهید آهنگ‌ها را به صورت آفلاین هم گوش کنید باید نسخه‌های پیشرفته‌تر و دارای امکانات بیشتر را دانلود کنید.

نحوه‌ی ثبت نام در اپلیکیشن برنامه پخش موسیقی ساندکلود

برای ثبت نام در این اپلیکیشن و استفاده از امکانات آن باید ابتدا وارد سایت soundcloud.com شوید و از طریق جی‌میل یا فیسبوک خود ثبت نام کنید. بعد از آن با دانلود اپلیکیشن برای دستگاه موردنظر می‌توانید به راحتی از شنیدن موسیقی دلخواه خود لذت ببرید. نسخه‌های ساندکلود‌گو و ساندکلود‌گو پلاس به کاربران ویژگی‌های جدیدی از جمله دانلود و شنیدن آهنگ‌ها به صورت آفلاین، دسترسی به کاتالوگ کامل، حذف تبلیغات، امکان استفاده از کیفیت‌های بالاتر و … را ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های برنامه پخش موسیقی soundcloud

برنامه ساندکلود

امکان آپلود مستقیم آهنگ‌ها توسط هنرمندان ویژگی‌ است که باعث ممایز کردن این برنامه پخش موسیقی از سایر اپلیکیشن‌ها می‌شود. هر کسی با اکانت خود می‌تواند آهنگ خود را آپلود کند و با سایر کاربران آن را به اشتراک بگذارد. این کار به اندازه‌ دانلود آهنگ برای شما آسان خواهد بود. این ویژگی باعث محبوبیت ساندکلود در بین کاربران به ویژه هنرمندان مبتدی شده‌است. آن‌ها می‌توانند به سادگی و بدون هزینه آهنگ خود را آپلود کنند.

اگر به دنبال نظم‌دهی کارهای خود هستید از “معرفی اپلیکیشن Trello” غافل نشوید

ویژگی خاص دیگر این برنامه امکان نظر‌دادن و خواندن نظرات افراد دیگر در مورد لحظه‌ی خاصی از آهنگ است. هرچند این نوشته‌ها معمولا تخصصی نیستند و بیشتر توسط کاربران عادی نوشته شده‌اند اما خواندن آن‌ها می‌تواند برای شما جالب باشد. امکان اشتراک به صورت خصوصی آهنگ یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه پخش موسیقی محبوب است. این ویژگی برای هنرمندانی که قصد دارند آهنگ‌های خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارند، بسیار مفید است.

مزایا و معایب اپ ساندکلود

ساندکلود هم مانند سایر اپلیکیشن‌های استریمینگ، نیاز به اینترنت دارد اما برخلاف اسپاتیفای نیازی به استفاده از فیلتر شکن نیست. پس حجم کمتری از اینترنت شما را مصرف می‌کند. اگر می‌خواهید از همه‌ی امکانات این اپلیکیشن استفاده کنید باید هزینه‌ اشتراک ماهانه این سرویس را هم به سایر هزینه‌ها اضافه کنید.

سهولت آپلود موزیک در ساندکلود باعث ایجاد دیتابیس بسیار جامعی شده‌است. با این اپ شما می‌توانید به موسیقی‌های زیر زمینی هم دسترسی داشته باشید. اما متاسفانه برای پیدا کردن نسخه‌ی اصلی موسیقی مورد علاقه‌ی خود ممکن است با مشکل مواجه شوید. متاسفانه پخش خودکار در ساندکلود متوقف نمی‌شود و به خاطر الگوریتم بدی که دارد، باید نگران تمام شدن آهنگ‌های خود و انتخاب آهنگ بعدی توسط ساندکلود باشید.

برنامه پخش موسیقی soundcloud را نصب کنیم یا نه؟

ساندکلود در واقع بیشتر شبکه‌ای اجتماعی برای موسیقی به حساب می‌آید. ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می‌تواند شما را برای استفاده از این اپلیکیشن قانع کند. اما اگر فقط می‌خواهید موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود را گوش کنید ممکن است ارتباط برقرار کردن با رابط کاربری و هوش مصنوعی این اپ برای شما دشوار باشد.

بررسی پاندورا (pandora)؛ اپلیکیشنی برای موسیقی و انواع پادکست

پاندورا یکی دیگر از برنامه‌های استریمینگ موزیک است. برنامه پاندورا برنامه‌ای برای پیدا کردن آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود در ژانرهای مختلف است که می‌توانید با جستجو در میان پایگاه‌های داده آن‌ها را پیدا کنید. بسته به فعالیتی که در این اپلیکیشن دارید، آهنگ‌های پیشنهادی برای شما ارائه می‌شود و می‌توانید از شنیدن آن‌ها لذت ببرید. با استفاده از این برنامه می‌توانید به محبوب‌ترین پادکست‌های موجود در اینترنت دسترسی داشته باشید و آن‌ها را به صورت مستقیم دانلود کنید.

دانش جویان و دانش آموزان “Researcher؛ برنامه‌ای برای نشان دادن راه علم به محققان” را از دست ندهید

از سبک‌های رپ و پاپ گرفته تا پادکست در مورد موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، سرگرمی و غیره در این اپلیکیشن یافت می‌شود. شما می‌توانید به کتابخانه عظیمی از اطلاعات صوتی دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌های برنامه پخش موسیقی پاندورا

پاندورا به شما این امکان را می‌دهد مجموعه پلی لیست‌های شخصی‌سازی شده را بر اساس هنرمند یا آهنگی که دوست دارید، ایجاد کنید. پس از انتخاب یک آهنگ اولیه یا هنرمند، پاندورا به طور خودکار آهنگ‌هایی با کیفیت‌های مشابه را جمع آوری و پخش می‌کند. اگر به بخش My Station بروید می‌توانید آهنگ‌ها و پادکست‌های مورد علاقه‌ خود را جمع‌آوری کنید و دفعه‌ی بعد راحت‌تر به محتوای خود دسترسی پیدا کنید.

در بخش علاقه‌مندی‌های دیگران، می‌توانید پادکست‌ها و آهنگ‌های دیگر شنوندگان را نیز مشاهده کنید و از فهرست آن‌ها ایده بگیرید. در بخش Depp Cuts می‌توانید پادکست‌هایی را بیابید که کمتر شناخته شده‌اند اما برای شما ارزش زیادی دارند. علاوه بر این در بخش Discovery می‌توانید ابزا‌‌‌ر‌های پادکستی را بیابید که در بین کاربران معروف نیستند و می‌توانید برای یافتن قسمت‌های جدید آن‌ها از پاندورا کمک بگیرید. قسمت‌های تازه منتشر شده در قسمت Newly Released قابل مشاهده هستند و گاهی اوقات می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه خود را در بخش Artist Only بنا به سازنده پیدا کنید.

مزایا و معایب برنامه پخش موسیقی pandora

برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود، مجبور نیستید از میان تعداد زیادی آلبوم، هنرمندان و آهنگ‌ها به دنبال آهنگ مورد علاقه خود بگردید. تنها کافی است برای شخصی‌سازی لیست پخش خود، آهنگ‌هایی که نمی‌خواهید بشنوید را رد کنید. پاندورا اطلاعات دقیقی در مورد آهنگ‌ها ارائه می‌دهد. هنگام گوش دادن می‌توانید متن آهنگ مورد نظر خود را هم داشته باشید. پاندورا کمی شبیه به رادیو کار می‌کند. شما می‌توانید به لیست پخشی که بر اساس هنرمند انتخاب شده یا آهنگی‌هایی که دوست دارید گوش دهید، اما در نسخه‌ی رایگان نمی‌توانید یک تک آهنگ را گوش کنید یا آن را بازپخش کنید.

اگر به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارید با “معرفی 5 برنامه یادگیری زبان انگلیسی” را از دست ندهید

علاوه بر این شما مجاز به رد کردن فقط تعداد محدودی از آهنگ‌ها در روز با نسخه رایگان هستید. اگر می‌خواهید در پاندورا بدون تبلیغات آهنگ گوش کنید و ویژگی‌های اضافی از جمله رد کردن آهنگ‌ها بدون محدودیت در دسترس شما باشد. باید اشتراک‌های پاندورا را تهیه کنید که دارای سه نوع می‌باشد؛ پاندورا پلاس به قیمت 4.99 دلار در ماه، پاندورا پرمیوم به قیمت 9.99 دلار در ماه همچنین یک طرح پاندورا پرمیوم خانواده وجود دارد به قیمت 14.99 دلار در ماه است و تمام ویژگی‌های پرمیوم را برای حداکثر شش حساب جداگانه د ارائه می‌دهد.

برنامه پخش موسیقی pandora را تصب کنیم یا نه؟

برای دسترسی به اپلیکیشن پاندورا در ایران نیاز به فیلترشکن است. بنابراین حجم اینترنت مصرفی افزایش پیدا می‌کند که ویژگی منفی به حساب می‌آید. پاندورا شبیه به شبکه‌های رادیویی مخصوص به موسیقی و پادکست کار می‌کند. پس اگر به دنبال شنیدن تک آهنگ هستید این اپلیکیشن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. اما اگر از شنیدن آهنگ‌های تکراری خسته شده‌اید، پاندورا برای شما بسیار مناسب است.

بررسی دیزر (deezer)؛ اپلیکیشنی فرانسوی و فعال در زمینه موسیقی

یکی دیگر از برنامه پخش موسیقی که کمتر شناخته شده‌، اپلیکیشن دیزر است. این اپلیکیشن هم مانند سایرین دارای الگوریتم‌های خاص برای معرفی موسیقی به شماست. دیتابیس جامع و ویژگی‌های منحصر به فرد کاربردی که این برنامه دارد، می‌تواند برای بسیاری از کاربران جالب باشد. این اپلیکیشن فرانسوی در سال 2007 تاسیس شد و هم اکنون در بیش از 180 کشور فعالیت می‌کند.

نحوه‌ی ثبت نام در  برنامه پخش موسیقی دیزر

ثبت نام در دیزر بسیار ساده است. پس شما می‌توانید با استفاده از جی‌میل یا فیسبوک اکانت کاربری خود را بسازید. ایمیل یا فیسبوک خود را وارد کنید، برای اکانت خود رمز بگذارید و بعد از دیزر لذت ببرید. کاربران گوشی‌های اندرویدی 4 اپلیکیشن جذاب و ناشناخته اندورید را بخوانند.

ویژگی‌های اپلیکیشن دیزر

معرفی برنامه دیزر

شخصی سازی لیست آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود ویژگی منحصر به فردی به حساب نمی‌آید اما رابط کاربری ساده و بصری این برنامه پخش موسیقی سبب افزایش جذابیت این قابلیت شده‌است. کیفیت بالای آهنگ‌ها در حالت رایگان ویژگی‌ است که تنها در این اپلیکیشن وجود دارد. علاوه بر این شما می‌توانید آهنگ‌های پیشنهادی این اپلیکیشن را فیلتر کنید، مثلا می‌توانید آهنگ‌هایی به سبک خاص را برای پخش مشخص نمایید.

مزایا و معایب برنامه پخش موسیقی deezer

این اپلیکیشن هم متاسفانه فیلتر است پس شما باید از وی پی ان استفاده کنید و به خاطر کیفیت بالای آهنگ‌ها در این اپلیکیشن، حجم اینترنت مصرفی بالایی را باید از دیزر توقع داشته باشید. اگر کیفیت آهنگ‌ها و رابط کاربری ساده و زیبا برای شما از حجم مصرفی مهم‌تر است این اپلیکیشن می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

اپلیکیشن deezer را نصب کنیم یا نه؟

کیفیت موسیقی، رابط کاربری زیبا، دیتابیس خوب و توانایی فیلتر کردن آهنگ‌ها می‌تواند برای شما جذاب باشد. اما مصرف بسیار بالای اینترنت بهایی است که برای استفاده از این اپلیکیشن باید بپردازید. اگر به استفاده از برنامه‌های جدید علاقه دارید “معرفی اپلیکیشن Zedge و قابلیت های آن” را از دست ندهید.

بررسی نواک (navaak)؛ برنامه پخش موسیقی ایرانی

یکی از سیستم‌های ایرانی استریم موسیقی اپلیکیشن نواک است که به گفته‌ سازندگان آن نسخه‌ی بومی اسپاتیفای به حساب می‌آید. نواک در سال 1393 توسط تیمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف شروع به کار کرد. در صنعت موسیقی ایران نداشتن قوانین کپی رایت و یا عدم اجرای آن‌ها به شدت به هنرمندان آسیب زده‌است. دیر یا زود باید به این مسئله توجه شود چرا که می‌تواند مرحمی برای بدنه‌ی زخمی و نیمه جان موسیقی باشد. بر همین اساس یکی از اهداف اپلیکیشن نواک رعایت کپی رایت است.

نحوه‌ ثبت نام در برنامه پخش موسیقی نواک

معرفی برنامه پخش موسیقی نواک

سرویس‌های پایه‌ای نواک کاملا رایگان هستند اما اگر بخواهید از امکانات دیگر آن بهره‌مند شوید باید حتما ثبت نام کنید. برای ثبت نام تنها نیاز به آدرس ایمیل خود دارید و بعد از آن شما می‌توانید به راحتی از این اپلیکیشن استفاده کنید. به سایت نواک بروید و به وسیله ایمیل خود ثبت نام کنید، برای اکانت خود رمز بگذارید.

ثبت نام شما به همین راحتی به پایان رسید.

ویژگی‌های برنامه پخش موسیقی navaak

شما امکان شخصی‌سازی و ایجاد لیستی از آهنگ‌های محبوب خود را دارید. هوش مصنوعی این اپلیکیشن از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که به مرور زمان می‌تواند با سلیقه‌ی شما آشنا شود و به شما آهنگ‌هایی را پیشنهاد کند. علاوه بر این اپلیکیشن نواک تلاش دارد به عنوان شبکه‌ای اجتماعی برای موسیقی شناخته شود؛ شما می‌توانید صفحه‌ی دوستان خود و ناشران را دنبال کنید و از آخرین تغییرات صورت گرفته مطلع شوید. ناشرانی را که دنبال می‌کنید در صفحه‌ی شما نشان داده می‌شوند و شما می‌توانید با سلیقه‌ی دوستان خود بیشتر آشنا شوید.

در صورت خرید اشتراک، می‎‌توانید از حداکثر قابلیت‌های این اپلیکیشن استفاده کنید و در نبود اینترنت آنچه را که دانلود کرده بودید، در دسترس خود داشته باشید. کیفیت پخش و دانلود عالی، حذف تبلیغات و از همه مهم‌تر حمایت از هنرمندان، سایر ویژگی‌هایی است که با خرید اشتراک ویژه ممکن است. لازم به ذکر است 70 درصد از درآمدهای حاصل از فروش اشتراک، به صاحبان اثر می‌رسد.

مزایا و معایب اپلیکیشن نواک

اپلیکیشن نواک در تلاش است تا خود را به عنوان اپلیکیشنی قابل رقابت با سایر اپلیکیشن‌های مطرح دنیا معرفی کند. استفاده از الگوریتم‌های خوب و امکانات قابل قبول این اپلیکیشن در کنار هزینه‌ی ماهانه مناسب، کاربران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. اما متاسفانه اپلیکیشن نواک دیتابیس ضعیفی نسبت به سایر اپلیکیشن‌های گفته شده دارد و هنوز شما نمی‌توانید همه‌ی آهنگ‌های دلخواه خود را در این اپلیکیشن پیدا کنید. علاوه بر این شما می‌توانید فقط آهنگ‌های ایرانی مجاز را در این سایت پیدا کنید و با توجه به اینکه حجم قابل توجه‌ای از موسیقی‌های محبوب در ایران غیرمجاز هستند، نواک توان رقابت در این زمینه را با سایر اپلیکیشن‌ها ندارد. اگر موسیقی‌های خود را با هدفون گوش می‌دهید “بررسی هدفون های QCY: هدفون هایی باکیفیت و اقتصادی” را از دست ندهید.

برنامه پخش موسیقی navaak را نصب کنیم یا نه؟

با توجه به اینکه از شروع به کار اپلیکیشن نواک خیلی نگذشته‌است؛ اما نزدیک به یک میلیون نفر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. برای استفاده از نواک نیازی به وی پی ان ندارید. هزینه‌ی اشتراک‌های آن بسیار پایین‌تر از اپلیکیشن‌های رقیب است و کپی رایت را رعایت می‌کند. اما دیتابیس بسیار ضعیف‌تری نسبت به اپلیکیشن‌های رقیب دارد و از آهنگ‌های خارجی نیز پشتیبانی نمی‌کند.

منابع:

wired

androidauthority

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا