آموزشدنیای بازیکامپیوتر

چطور بازی های ویندوز را روی مک اجرا کنیم؟

ویندوز از گذشته تا به امروز یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای اجرای بازی‌های ویدئویی بوده است و برای شرکت‌ها و استودیو‌های بازی‌سازی همیشه مایکروسافت ویندوز برای عرضه بازی‌ها نسبت به مک برتری داشته است. اما اگر دوست دارید به هر دلیلی بازی‌های ویندوزی را روی این سیستم عامل اجرا کنید، این محتوا از مبیت مگ برای شماست.

شما می‌توانید تعداد زیادی از بازی‌های ویندوز را روی مک اجرا کنید. بازی‌های عرضه‌شده برای مک به‌راحتی نصب می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را بدون هیچ دردسری تجربه کنید. اما اگر به‌دنبال یک تجربه کامل و اجرای تمامی بازی‌های عرضه‌شده برای ویندوز باشید، باید به سراغ بوت کمپ بروید. شما با بوت‌کمپ می‌توانید به‌راحتی ویندوز را روی مک‌بوک یا آی‌مک خود نصب کنید و زمانی که دستگاه خود را روشن می‌کنید، بین سیستم‌عامل ویندوز و مک‌‌‌، یکی را انتخاب کنید. با بوت کمپ، مک‌بوک شما تبدیل به یک دستگاه با دو سیستم‌عامل خواهد شد و شما می‌توانید بر حسب نیاز، بین ویندوز یا مک جا‌به‌جا شوید.

بهترین روش ها برای اجرای بازی‌های ویندوزی روی مک

• بوت‌کمپ: بهترین روش برای اجرای بازی‌ها ویندوزی روی مک، بوت‌کمپ است. شما با بوت‌کمپ می‌توانید مایکروسافت ویندوز را روی مک خود نصب کنید. با این روش بهترین عملکرد را در هنگام بازی خواهیدداشت و می‌توانید از نهایت قدرت سخت افزار استفاده کنید. علاوه‌بر بازی‌ها شما می‌توانید برنامه‌های ویندوز را نیز روی مک خود نصب کنید.

• نسخه مک بازی‌ها: تعداد زیادی از بازی‌های ویندوزی، به‌صورت رسمی برای مک عرضه می‌شوند. فقط کافیست با خرید نسخه مک بازی، به‌راحتی آن را نصب کنید. اما چون نسخه مک و ویندوز به‌صورت جدا عرضه می‌شوند، بهترین روش استفاده از استیم است. وقتی بازی‌ها را روی استیم خریداری کنید، می‌توانید به‌راحتی با اکانت استیم، آن‌ها را روی هر دو سیستم‌عامل اجرا کنید.

کاربران ویندوز برای افزایش سرعت سیستم خود “نحوه افزایش سرعت ویندوز 10” را بخوانند

• واین: این نرم‌افزار به شما امکان اجرای برنامه‌های ویندوزی را بر روی سیستم‌عامل مک می‌دهد. فقط کافیست واین را روی مک نصب کنید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی بازی‌ها و برنامه‌ها به‌خوبی با واین اجرا نمی‌شوند.

• استریم: سرویس‌های استریمینگ بازی‌، روش خوبی برای اجرای انواع بازی روی مک هستند. این سرویس‌ها، بازی‌ها را روی سیستم شما استریم می‌کنند و عملا برای اجرا نیاز به سخت‌افزار خاصی ندارید.  شما با در‌ اختیار داشتن یک اینترنت پر‌سرعت می‌توانید به‌راحتی بازی کنید. از بهترین سرویس‌های استریم مناسب مک می‌توان به ایکس کلود، گوگل استیدیا و لونا اشاره کرد.

اجرای بازی‌های ویندوز روی مک با روش بوت کمپ

شما به‎‌راحتی می‌توانید بازی‌های ویندوز را روی مک‌بوک یا آی‌مک اجرا کنید. فقط کافیست با روش بوت‌کمپ ویندوز را به‌صورت کامل روی دستگاه خود نصب کنید. در این روش ویندوز روی مک‌بوک شما نصب می‌شود. شما باید هربار که دستگاه را روشن می‌کنید، بر حسب نیاز، بین ویندوز یا مک او اس سوییچ کنید. در این روش شما می‌توانید علاوه‌‎بر بازی‌های ویندوز، به برنامه‌ها و فروشگاه مایکروسافت، استیم و اپیک گیمز نیز دسترسی داشته باشید. بدین‌صورت هر زمان که به سیستم‌عامل مک نیاز داشتید با ریست سیستم و انتخاب مک او اس مجددا از مک استفاده کنید. اما نکته مهمی که باید بدانید این است که جدید‌ترین مک‌های عرضه‌شده به بازار که از پردازنده M1 اپل استفاده می‌کنند، دیگر از بوت کمپ پشتبانی نمی‌کنند.

اجرای بازی‌ها با استفاده از استیم

وقتی که شما یک بازی را روی فروشگاه استیم خریداری می‌کنید، معمولا به تمامی نسخه‌های موجود بازی دسترسی پیدا می‌کنید. یعنی اگر بازی شما دارای نسخه ویندوز، مک، لینوکس باشد، شما به تمامی نسخه‌ها در این پلتفرم‌ها دسترسی خواهید داشت. کافیست با نصب استیم، بازی را دانلود و اجرا کنید. اما برای مک، باید بازی‌های سازگار با این سیستم‌عامل را در استیم پیدا کنید برای این کار، در بخش Store و قسمت Categories ، Mac Os انتخاب کنید.

استیم

اجرای بازی‌های استیم و دیگر بازی‌های ویندوز بدون نیاز به بوت کمپ

بعضی از بازی‌ها دارای نسخه مک نیستند و به‌صورت رسمی برای این سیستم‌عامل عرضه نشده‌اند. اما شما با روش‌هایی می‌توانید این بازی‌ها را روی مک‌بوک خود اجرا کنید. یکی از بهترین روش‌ها، همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، استفاده از بوت‌کمپ و نصب کامل ویندوز روی مک است. با این روش بهترین عملکرد را خواهید داشت و می‌توانید از تمام توانایی سخت‌افزاری دستگاه خود استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی نخواستید از روش بوت‌کمپ استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از Wine، برنامه و بازی‌های ویندوزی را روی مک اجرا کنید. شما با این روش می‌توانید نسخه Steam ویندوز را روی مک او اس اجرا کنید و از فهرست بازی‌های بی‌پایان آن استفاده کنید.

اگر از کاربران ویندوز هستید “7 روش رفع کندی سرعت مرورگر گوگل کروم در ویندوز 10 و 11” را از دست ندهید

با استفاده از واین دیگر نیاز نیست ویندوز را روی مک نصب کنید. این برنامه باعث می‌شود برنامه‌های ویندوزی با سازگاری روی مک شما اجرا شوند. لازم به‌ذکر است این روش برای تمامی برنامه‌ها و بازی‌ها قابل استفاده نیست. برای حل این مشکل، می‌توانید از PlayOnMac یا CrossOver استفاده کنید. این برنامه‌ها بر پایه Wine هستند. واین یکی از بهترین روش‌ها برای اجرا بازی‌های ویندوز روی مک است.

Play On Mac

چگونه با با سرویس‌های استریم روی مک، بازی‌ها را اجرا کنیم؟

سرویس‌های استریم آنلاین، بازی‌ها را از روی فضای ابری برای شما استریم می‌کنند. شما عملا برای استفاده  از چنین سرویس‌های نیاز به سخت افزار قدرتمند نخواهید داشت. یک مرورگر و اینترنت مناسب از پس اجرای بازی‌های مختلف برمی‌آید. این سرویس‌ها به صورت اشتراکی قابل خریداری‌اند و یا در بعضی از مدل‌ها باید بازی را به‌صورت کامل خریداری کنید. یکی از روش‌هایی که می‌توانید بازی‌های مختلف را روی مک او اس اجرا کنید، سرویس استریم ابری است که در ادامه به معرفی بهترین‌ سرویس‌های استریم می‌پردازیم:

والدین بخوانند “تنظیمات ویندوز 11 برای والدین

• سرویس Shadow: یک سرویس اشتراک محور استریم آنلاین بازی ویدئویی است که به شما اجازه می‌دهد هر بازی ویندوزی را روی آن نصب کنید و بازی را روی مک خود استریم کنید. شما همچنین می‌توانید از فهرست بازی‌های استیم، اپیک گیمز، و اورجین نیز استفاده کنید.

• سرویس انویدیا GeForce Now: این سرویس توسط انویدیا عرضه می‌شود. شما می‌توانید بازی‌هایی که مالک آن‌ها هستند را در این سرویس مک‌استریم کنید. همچنین می‌توانید این سرویس را به استیم و اپیک گیمز لانچر متصل کنید. شما می‌توانید به‌صورت رایگان به مدت یک ساعت از این سرویس استفاده کنید. درصورت خرید  اشتراک نیز، می‌توانید به صورت نامحدود به این سرویس دسترسی داشته باشید.

• سرویس گوگل Stadia: سرویس استریم گوگل که روی مرورگر کروم اجرا می‌شود و برای استفاده از آن لازم است بازی‌ها را خریداری کنید.

• سرویس آمازون Luna: سرویس استریم اشتراک‌محور آمازون که از طریق مرورگر و برنامه لونا اجرا می‌شود. مشترکان این سرویس به لیستی از بازی‌ها بدون محدویت زمانی دسترسی خواهند داشت.

• سرویس ایکس باکس Game Pass: سرویس ابری استریم ایکس باکس که همراه با اشتراک گیم پس عرضه می‌شود. با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت می‌توانید به بازی‌های کلود این سرویس از طریق مرورگر یا اپ ایکس باکس دسترسی پیدا کنید.

Luna

پرسش‌های پر تکرار

چطور بازی‌های ویندوزی را روی کروم بوک اجرا کنم؟

بهترین روش این است که روی کروم بوک خود ویندوز نصب کنید. البته این کار شاید باعث شود که گارانتی دستگاه شما باطل شود یا اطلاعات آن به‌کلی پاک شود. پس قبل از نصب ویندوز از اطلاعات خود بک اپ بگیرید. توجه کنید که سخت‌افزار کروم‌بوک‌ها معمولا برای اجرا بازی‌های مختلف بسیار ضعیف‌اند.

چطور بازی‌های ویندوزی را روی لینوکس اجرا کنم؟

شما می‌توانید برای اجرای بازی‌های ویندوزی روی لینوکس از Wine و زیر مجموعه‌های آن مانند CrossOver استفاده کنید، این مورد مشابه اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها از طریق واین روی مک است.

چطور بازی‌های ویندوزی را روی اندروید اجرا کنم ؟

شما می‌توانید بازی‌های حجیم و سنگین ویندوز را روی موبایل اندرویدی خود با استفاده از سرویس‌های استریم ابری اجرا کنید.

منبع : lifewire

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا