اخبارفناوری

انتشار خبرهای جدید از Realme GT Neo3 با اسنپدراگون 888

چندی پیش اطلاعاتی درباره یک دستگاه گیم از ریلمی با نام Realme GT Neo3 Gaming Edition فاش شد. اکنون خبرهای جدیدی درباره یک دستگاه غیر بازی این شرکت منتشر شده است که انتظار می‌رود ریلمی آن را به زودی و با نام Realme GT Neo3 به بازار عرضه کند.

بر اساس اطلاعاتی که از سایت‌های فاش کننده معروف مانند OnLeaks@ و Zollege منتشر شده‌اند، ریلمی از این دستگاه جدید خود در تاریخ 31 جولای 2022 به طور رسمی رونمایی خواهد کرد. همچنین گفته شده که این تلفن هوشمند هنگام عرضه به بازار قیمتی حدود 340 دلار یا بیشتر خواهد داشت. اما احتمالا این قیمت برای تبلیغات و مراحل راه اندازی و آماده سازی این گوشی باشد؛ زیرا در غیر این صورت قیمت تخمین زده شده برای این تلفن بسیار ناچیز و کم است. گذشته از این‌ها گوشی نسل قبل یعنی Neo2 با قیمتی حدود 429 دلار عرضه شد و در طول فصل جشن نیز تنها 94 دلار تخفیف داشت بنابراین انتظار نمی‌رود که قیمت GT Neo3 از نسل قبلی خود کم‌تر باشد.

در نشست‌های خبری امروز گفته شده است که احتمال می‌رود GT Neo3 به پردازنده اسنپدراگون 888 کوالکام مجهز شود. زیرا مدل قبلی یعنی Neo2 مجهز به تراشه اسنپدراگون 870 بود. در نتیجه انتظار می‌رود که ریلمی از پردازنده 888 در این گوشی استفاده کند؛ اگرچه این تراشه جدیدترین و پیشرفته‌ترین چیپ کوالکام نیست اما حداقل عملکرد بهتری نسبت به پردازنده به کار برده شده در تلفن نسل قبل دارد.

شایعاتی نیز درباره گوشی گیمینگ ریلمی یعنی GT Neo3 Gaming Edition وجود دارد که با توجه به آن‌ها، این دستگاه مجهز به پردازنده Dimensity 9000 مدیاتک خواهد بود. این تراشه بر پایه فناوری 4 نانومتری TSMC تولید شده است و قابل ذکر است که این اولین تراشه در جهان است که مبنی بر این فرایند ساخته شده است. به علاوه این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 که دارای 10 هسته مجزا است استفاده می‌کند. دایمنسیتی 9000 چیزی حدود 60 درصد بازدهی بیشتر و بهتری نسبت به اسنپدراگون 888 کوالکام دارد. بنابراین انتظار می‌رود این گوشی هوشمند با مجهز شدن به این پردازنده بسیار قوی عملکرد بسیار سریع و پر قدرتی داشته باشد.

گوشی هوشمند Realme GT Neo3 در پنل پشتی خود دارای سیستم دوربین سه گانه است. دوربین اول و اصلی آن کیفیتی 50 مگا پیکسلی داشته و مجهز به لرزشگیر OIS است. OIS لرزش دست شما را در حین گرفتن عکس و فیلم کنترل می‌کند تا شما بتوانید تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و شفافی را ثبت کنید. دوربین دوم نیز یک لنز اولترا واید بسیار عریض با کیفیت 8 مگا پیکسلی است که شما با استفاده از آن می‌توانید تصاویری با جزئیات بیشتر را ثبت کنید. دوربین سوم نیز یک لنز ماکرو 2 مگا پیکسلی برای زوم کردن بر روی اشیاء دور و کم کردن فاصله آن‌ها است. دوربین سلفی این دستگاه نیز که در یک سوراخ پانچ و در بالای صفحه نمایشگر قرار گرفته چیزی حدود 16 مگا پیکسل کیفیت خواهد داشت. علاوه بر این‌ها گفته شده است که انتظار می‌رود ریلمی همان اندازه 6.62 اینچ را برای نمایشگر این تلفن حفظ کند.

این تلفن مدل وانیلی Neo3 مانند نسل قبلی دارای یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت خواهد بود. اما هنوز مشخص نیست که آیا سرعت شارژ سریع آن از 65 وات نسل قبلی بیشتر خواهد شد یا خیر.

طبق خبرهای فاش شده، سری Realme GT2 در هفته آینده و در نمایشگاه جهانی گوشی همراه یا همان MWC جهانی خواهد شد. اما سری GT3 چند ماه بعد از عرضه GT2 به بازار ارائه می‌شود و احتمال می‌رود که ابتدا به بازار کشور چین و بعد به سایر کشورها عرضه شود.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا