اپلیکیشن های کاربردی

معرفی اپلیکیشن BeReal، رقیبی تازه برای اینستاگرام

اپلیکیشن BeReal در سال 2020 توسط الکسیس بریات و کوین پیرو راه اندازی شد و در مدت زمان کوتاهی به رقیب جدی اینستاگرام در بین کاربران فضای مجازی تبدیل شد. در واقع این برنامه جذاب از هیچ‌گونه قابلیت فیلتر و لایک پشتیبانی نمی‌کند و کاربران را به اشتراک گذاشتن زندگی واقعی خود تشویق می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که یکی از تفاوت‌های اپلیکیشن BeReal با اینستاگرام این است که برای پست گذاشتن، زمان زیادی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد و با ارسال یک نوتیفیکیشن در زمان‌های مختلف شبانه روز، از کاربر می‌خواهد تا وضعیت خود را در همان لحظه به اشتراک بگذارد. اگر شما هم به استفاده از این اپلیکیشن و نمایش زندگی واقعی علاقه‌مند شدید، ما را در ادامه این مطلب از مبیت همراهی کنید تا به معرفی کامل اپلیکیشن BeReal و تفاوت‌های آن با رقیب اصلی خود یعنی اینستاگرام بپردازیم.

اپلیکیشن BeReal چگونه کار می‌کند؟

همه ما دوست داریم که لحظات زندگی خود را در صفحات مجازی با دیگران به اشتراک بگذاریم و به شریک کردن آن‌ها در احساسات خود مشتاقیم؛ از این رو سعی می‌کنیم عکس‌هایی جذاب یا متن‌هایی تاثیرگذار را در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام بگذاریم و برای هر پست زمان زیادی را صرف می‌کنیم تا آن را ادیت کرده و خروجی خوبی را ارائه دهیم. اما اپلیکیشن BeReal به گونه‌ای طراحی شده است که زندگی و چهره واقعی شما را به اشتراک می‌گذارد و برای پست‌های شما از هیچ گونه فیلتری استفاده نمی‌کند؛ به این صورت که در زمان‌های غیرمنتظره اعلانی را به گوشی همراه ارسال می‌کند و به شما دو دقیقه فرصت می‌دهد تا از خود عکس گرفته و وضعیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال یادگیری زبان هستید “معرفی 5 برنامه یادگیری زبان انگلیسی” را از دست ندهید

لازم به ذکر است که اگر بیشتر از دو دقیقه زمان برای پست گذاشتن صرف کنید، خود اپ روی عکس شما علامت گذاری می‌کند تا به مخاطبان اطلاع دهد که از زمان بیشتری برای پست خود استفاده کرده‌اید. BeReal برای هر یک از پست‌ها به طور همزمان از دوربین جلو و دوربین عقب استفاده می‌کند تا نمایی کلی از کاری که انجام می‌دهید را به نمایش بگذارد. بدین‌ترتیب نمی‌توانید عکس‌های از قبل آماده شده را به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید به پست‌های دیگران با ایموجی‌های مخصوص برنامه که Realimoji نامیده می‌شوند، واکنش نشان دهید. این قابلیت در صورتی برای شما فعال می‌شود که پست‌های خود را در زمان‌های مقرر و در عرض دو دقیقه به اشتراک گذاشته باشید.

BeReal میزان تاخیر در آپلود تصاویر را به کاربران نمایش می‌دهد

اگر اعلان را از دست دادید، مجاز به ارسال با تاخیر هستید؛ اما تا زمانی که عکس خود را ارسال نکردید، نمی‌توانید تصاویر دوستان خود را ببینید. از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن BeReal می‌توان به این موضوع اشاره کرد که موقعیت مکانی شما را همراه با عکس شما به صورت خودکار به اشتراک می‌گذارد؛ اما این امکان را می‌دهد که این ویژگی را از قسمت تنظیمات غیرفعال کنید و نگران حریم خصوصی خود نباشید. اگر جویای کار هستید آموزش مرحله به مرحله ساخت اکانت لینکدین را بخوانید.

اپلیکیشن BeReal چه تفاوتی با اینستاگرام دارد؟

مقایسه اینستاگرام و BeReal

در اینستاگرام شما می‌توانید عکس هایی با فیلترهای جذاب قرارداده و بهترین خود را ارائه دهید؛ همچنین زمانی نامحدود در اختیار شما قرار دارد تا پست‌های خود را به بهترین شکل ادیت کرده و لایک‌های بیشتری را دریافت کنید. این درحالی‌است که اپلیکیشن BeReal سازوکار خود را تحت شعار “BeReal زندگی است، خود زندگی و زندگی فیلتر ندارد” قرارداده است و سعی دارد که چهره واقعی انسان‌ها و زندگی حقیقی آن‌ها را به نمایش بگذارد.

موسسان اپلیکیشن BeReal

الکسیس بریات و کوین پیرو افرادی هستند که شرکت BeReal را در شهر پاریس در سال 2020 تاسیس و راه‌اندازی کردند. این دو نفر سرمایه اولیه خود را از چند شرکت آمریکایی نظیر اندرسون هورووتیز، اکسل پارتنرز و DST Global جذب کردند و در ژوئن 2021 موفق به کسب 36.6 میلیون دلار شدند. رقیب اینستاگرام بعد از مدتی راه خود را به دانشگاه‌های آمریکا باز کرد و در بین دانشجویان به محبوبیت خاصی رسید. شایان ذکر است که محبوبیت این برنامه در چند ماه اخیر سرعت خاصی پیدا کرده‌است؛ به طوری که شرکت Sensor Tower اعلام کرده‌است که BeReal از ژانویه 2021 تا فوریه 2022 حدود 4 میلیون بار در پلتفرم‌های اپ استور و گوگل پلی توسط کاربران مختلف دانلود شده‌است.

BeReal، پدیده‌ای نوظهور برای نشان دادن زندگی واقعی

به طور کلی اپلیکیشن BeReal به عنوان پدیده ای نوظهور شناخته می‌شود که در پاسخ به فضای فعلی رسانه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام ساخته شده‌است. در اینستاگرام فضایی حاکم است که چهره غیرواقعی انسان‌ها و به‌ویژه افراد تاثیرگذار را به نمایش می‌گذارد که این موضوع می‌تواند موجب پایین آمدن اعتماد به نفس در افرادعادی جامعه و از بین رفتن اعتماد شود. از همین‌رو بسیاری از افراد استفاده از صفحات مجازی و به ویژه اینستاگرام را برای خود منع می‌کنند و بعضی دیگر با گشت‌وگذار در آن دچار افسردگی می‌شوند.

اگر به استفاده از اپلیکیشن‌های جدید علاقه دارید “کلاب هاوس؛ شبکه اجتماعی چت صوتی” را بخوانید

در نتیجه اپلیکیشن BeReal راه‌اندازی شده‌است تا چهره واقعی افراد و حس‌و‌حال آن‌ها را در زمان‌های مختلف شبانه‌روز به اشتراک بگذارد و زندگی اصیل کاربران را نمایش دهد. از این رو به عنوان رقیب اینستاگرام شناخته می‌شود و با تشویق کردن افراد به انتشار زندگی واقعی خود، در جهت ترویج حس نشاط و شادمانی بین کاربران قدم برمی دارد.

هدف اپلیکیشن بی ریل چیست؟

لازم به ذکر است که هدف اپلیکیشن BeReal معروف کردن افراد و رساندن آن‌ها به شهرت دروغین نمی‌باشد؛ بدین‌ترتیب اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به شهرت علاقه خاصی دارید، می‌توانید در اینستاگرام یا TikTok بمانید. در غیر این صورت می‌‎توانید این اپ منحصر به فرد را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و ضمن به اشتراک گذاشتن آنچه که واقعا در زندگی شما جریان دارد، از تماشای زندگی واقعی و با اصالت دیگران نیز نهایت لذت را ببرید.

منابع:

mashable

مهکامه بلوچی پور

من مهکامه بلوچی پور هستم فارغ التحصیل رشته گیاهپزشکی و مشغول به حرفه نویسندگی. در رشته تیراندازی با کمان هم به صورت حرفه ای کار میکنم و باید بگم که تیراندازی عضو مهمی از زندگی منه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا