اخبارعلم و تکنولوژیفناوری

پیشنهادِ اهدا دفتر مرکزی توییتر به بی‌خانمان‌ها: بشر‌دوستانه یا اعتراضی؟

چندی پیش، ایلان ماسک دارنده 9.2 درصد از سهام توییتر نظرسنجی‌ توییتری گذاشت. او از کاربران پرسیده آیا دفتر مرکزی توییتر را به بی خانمان‌ها بدهیم؟ چراکه کارمندی در آن حضور ندارد. به گزارش دیلی میل، این سهامدار جدید، با انتشار دو توئیت به صورت نظرسنجی نارضایتی خود را از دورکاری کارمندان توییتر ابراز داشته است.

در نظر سنجی اول بیش از 90 درصد با پیشنهاد ماسک برای دادن دفتر مرکزی به بی خانمان‌ها موافقت کردند. البته کاربری هم نوشت ایلان ماسک می‌تواند به هر بی خانمان در آمریکا 180 هزار دلار از ثروت خود را بدهد و بعدا ثروتش با جف بزوس برابر شود.

در نظرسنجی دوم وی پرسید آیا حرف W را از twitter بردارند؟ اغلب دوباره گزینه بله را انتخاب کردند.

همچنین بخوانید: تصمیمات توییتر برای توسعه این پلتفرم: استفاده از nftها در آواتار کاربران

البته ایلان ماسک بهخاطر فعالیت‌های مضحک در شبکه‌های اجتماعی معروف است. نظرسنجی دوم را باید به حساب آن گذاشت.

پاراگ آگراول مدیر اجرایی 37 ساله توییتر در بیانیه ماه گذشته گفت به سیاست‌ها درباره همه‌گیری احترام گذاشته و کارکنان در صورت تمایل می‌توانند برای همیشه از راه دور کار کنند. اما ماسک 50 ساله با خرید 9.2 درصد از سهام توییتر، به‌عنوان دارنده سهام اکثریت، به این سیاست مدیر اجرایی تاخته است.

پاراک آگراوال رییس توییتر

ایلان ماسک علاقه‌ای برای پیوستن به هیئت‌مدیره توییتر ندارد

به گزارش مبیت مگ و به نقل از ورج، زمانی که ثروتمندترین مرد زمین 9.2 درصد از سهام کمپانی را خرید، اعلام شد به دلیل داشتن سهام اکثریت، عضو هیئت مدیره خواهد شد. اما سپس مدیر اجرایی توییتر خبر داد ایلان ماسک علاقه‌ای به پیوستن به هیئت‌مدیره کمپانی ندارد.

اما آگراوال در توئیتی نوشت:” سه شنبه اعلام کردیم که ایلان عضو هیئت مدیره خواهد شد. قرار بود انتصاب وی به طور رسمی از نهم اجرایی شود اما وی اعلام کرد به هیئت مدیره نخواهد پیوست. من معتقدم تصمیم وی برای بهترین نتیجه هاست. ما همیشه برای نظرات سهامداران‌مان ارزش قائل هستیم، چه آنهایی که در هیئت مدیره باشند، چه افرادی که نباشند. ایلان بزرگترین سهامدار ماست و پذیرای نظرات وی خواهیم بود.”

پیوستن وی به هیئت‌مدیره توییتر باعث می‌شد تا نتواند بیش از 14.9 درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشد. بعد از علنی شدن خرید سهام توییتر وی سعی کرد با زدن توئیت نظرات خود را القا کند. همان روز که گفت عضو هیئت مدیره نمی‌شود، توئیت معروف خود درباره دادن دفتر مرکزی به بی خانمانان را هم منتشر کرد.

منابع: theverge ، dailymail

زهرا حاج محمد کریمی

من زهرا حاج محمد کریمی هستم، کارشناسی مترجمی زبان دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطاتم، به ادبیات و تئاتر علاقه مندم و کار دوبله و گویندگی هم انجام میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا