اخبارفناوری

بررسی تغییرات Galaxy Z Fold 4

بر اساس خبرهایی که امروز در یک منبع معتبر کره‌ای منتشر شده بود متوجه شدیم که احتمالا سامسونگ تغییراتی را برای گوشی هوشمند Galaxy Z Fold 4 خود در نظر گرفته است. طبق این خبرها، سامسونگ قصد دارد از Super UTG سخت‌تر و مقاوم‌تری برای نمایشگر این دستگاه خود استفاده کند. Super UTG شیشه بسیار نازک اما فوق‌العاده سخت و مقاومی است. علت این تصمیم این بود که شیشه‌های گوشی‌های تاشوی سامسونگ در مواجهه با قلم S این برند، دچار آسیب می‌شدند. به همین دلیل سامسونگ به فکر تولید یک شیشه مقاوم‌تر افتاده است.

طبق خبرهای فاش شده، سامسونگ در حال حاضر مشغول انجام این تغییر برای Samsung Galaxy Z Fold 4 است. قصد این شرکت از انجام این تغییر این است که این دستگاه بتواند بدون آسیب رسیدن به نمایشگر تاشو، از قلم S پشتیبانی کند. اگرچه این تنها دلیل انجام این تغییر نیست.

همان‌طور که می‌دانید Galaxy Z Fold 3 این شرکت نیز از قلم S پشتیبانی می‌کند اما UTG به کار رفته در آن، آنقدر قوی و مقاوم نیست تا کاربران بتوانند با خیال آسوده از نسخه معمولی قلم S آن، بدون این‌که آسیبی به صفحه نمایش آن برسانند استفاده کنند. اما با این حال قلم S Pen به کار رفته در این تلفن هوشمند دارای یک نوک جمع شونده است و کاربران می‌توانند بدون ترس از آن استفاده کنند.

با توجه به خبرهای منتشر شده، اگر Super UTG جدیدی که سامسونگ قرار است در Z Fold 4 از آن استفاده کند بسیار قوی و بادوام باشد؛ ممکن است امسال برای این دستگاه احتیاجی به نسخه قلم S نباشد. زیرا به گفته برخی از افشاگران سامسونگ قصد دارد قلم S Pen را به نسل چهارم گلکسی فولد اضافه کند و به دنبال این است تا مکانی را برای قرارگیری این قلم در داخل این دستگاه فراهم کند درست مانند طرح Galaxy S22 Ultra این شرکت.

اگر این شایعات صحت داشته باشند باید بگوییم قرار گیری قلم S در داخل و بدنه خود گوشی بسیار بهتر از طرحی است که سامسونگ برای دستگاه Z Fold 3 خود اجرا کرد و قلم آن را در یک قاب مخصوص و به‌صورت جدا به کاربران ارائه کرد. قابل ذکر است که این خبرها توسط شخصی فاش شده‌اند که ادعا می‌کند برای زنجیره تأمین داخلی سامسونگ کار می‌کند؛ اما با این وجود ما هنوز هم نمی‌دانیم که این اطلاعات تا چه حد درست هستند و آیا اصلا صحت دارند یاخیر.

هنگامی‌که سامسونگ برای اولین بار از این UTG در محصولات خود استفاده کرد آن را با این عنوان تعریف کرد که یک ورقه از شیشه تاشو بسیار نازک و انعطاف پذیر است که برابر چین‌ها و باز شدن‌های زندگی روزمره مقاومت خوبی دارد. اما اکنون که این شرکت قصد دارد از شیشه مقاوم‌تری در Z Fold 4 خود استفاده کند. انتظار می‌رود که نمایشگر آن، آنقدر سخت و مقاوم باشد تا بتواند در برابر تکان دادن و استفاده مداوم از قلم S بدون این‌که آسیبی ببیند، مقاومت کند.

سامسونگ برای اولین بار از UTG در OG Samsung Galaxy Z Flip خود استفاده کرد و از آن به بعد نیز آن را در گلکسی Z تاشوهای بعدی خود مانند Galaxy Z Fold 2، Galaxy Z Flip 5G، Z Fold 3 و Z Flip 3 به‌کار برد. بنابراین اکنون با طراحی جدید سامسونگ انتظار می‌رود که دستگاه‌های Z Fold 4 و Z Flip 4 که احتمالا در آگوست رونمایی خواهند شد، دارای لایه پیشرفته‌تر و مقاوم‌تری از UTG باشند. برای مشاهده جزئیات بیشتر درباره دستگاه Galaxy Z Fold 4 می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

علاوه بر این‌ها و همان‌طور که گفتیم UTG به‌کار برده شده در دستگاه‌های Z Fold 3 و Z Flip 3 به اندازه کافی مقاوم نبود زیرا برخی از کاربران از صفحه نمایش آن، که هنگام باز شدن در امتداد لولا ترک خورده بود عکس‌هایی را در redditors پست کردند اما سامسونگ این مشکلات را ناشی از آسیب خارجی نامید و هزینه تعمیر آن‌ها را متقبل نشد. اما با پیگیری‌های فراوان یکی از کاربران این شرکت مجبور شد تا ضمانت نامه دستگاه او را پوشش دهد و اکنون انتظار می‌رود که این Super UTG جدید آنقدر قوی باشد که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

بنابراین باتوجه به خبرها و شایعات موجود، گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فیلیپ 4 علاوه بر این‌که به کاربران اجازه می‌دهند با خیال راحت از قلم S سنتی استفاده کنند، یک UTG بسیار قوی‌تر و بادوام‌تری را نیز که از آسیب رسیدن به نمایشگر و ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند ارائه خواهند داد. قابل ذکر است که چندی پیش یکی از کاربران دستگاه Samsung Galaxy Z Fold 3 عکسی را در Reddit منتشر کرد و گفت زمانی‌که گوشی خود را باز کرده است صفحه نماش آن کاملا سیاه بوده، اما سامسونگ این آسیب را ناشی از ضربه فیزیکی به دستگاه اعلام کرد و ضمانت پوشش دهی آن را متقبل نشد. اما مالک دستگاه این سخن سامسونگ را رد کرد و گفت که هیچ‌گونه ضربه‌ای به دستگاه وارد نشده است.

منبع: phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا