آموزشترفندها

چگونه متوجه امن بودن اکستنشن های گوگل کروم شویم؟

اکستنشن های گوگل کروم عالی هستند، این افزونه‌ها کمک بسیار زیادی به کاربران می‌کنند، شما می‌توانید با نصب افزونه، بهتر تایپ کنید و یا از شر تبلیغات مزاحم راحت شوید و یا در برخی موارد هنگام خرید با پیشنهاد‌های مختلف پول خود را ذخیره کنید،  هر کاری که فکرش را بکنید تقریبا افزونه مخصوص به خودش را دارد، با این حال مانند اپ‌ها و برنامه‌های موجود در گوگل پلی، بعضی از افزونه های گوگل کروم هم چیزی که به شما نشان می‌دهند نیستند و در برخی از مواقع می‌توانند بد افزار باشند و  امنیت و حریم شخصی شما را به خطر بیاندازند و اطلاعات مهم را به سرقت ببرند.

به نظر می‌رسد که گوگل نیز از این موضوع آگاه است، به همین دلیل این شرکت سیستم جدیدی برای شناسایی اکستنشن های تائید شده و توسعه دهندگان آن‌ها راه اندازی کرده است. در این محتوا از مبیت مگ قصد داریم راه‌های تشخیص اکستنشن های امن را به شما معرفی کنیم که بتوانید از امنیت یک افزونه مطمئن شوید.

نشان ویژه، افزون های گوگل کروم

اگر جدیدا به سراغ دانلود یک اکستنشن رفته باشید، متوجه دو نشان جدید در مشخصات افزونه خواهید شد، نشان “ویژه” (Featured) به شکل یک ربان آبی زیر برخی از این افزونه‌ها قرار گرفته است، طبق گفته گوگل این نشان تنها به افزونه‌‌هایی اعطا می‌شود که به بهترین شیوه، استاندارد‌های گوگل را رعایت کرده باشند و در نهایت از تجربه کاربری و طراحی خوبی برخوردار باشند. نکته جالب این است که نشان آّبی رنگ تنها به برنامه‌های اعطا شده که توسط تیم گوگل کروم به صورت دستی مورد بررسی قرار گرفته‌اند نه توسط یک الگوریتم یا برنامه از پیش تعیین شده این مورد ارزش این نشان‌ها را چند برابر می‌کند.

اگر با آپدیت برنامه‌های خود در ویندوز مشکل دارید “آموزش ساده ترین راه برای نصب و بروزرسانی برنامه های ویندوز” را بخوانید

اعضای تیم گوگل به دنبال این هستند که افزونه‌های گوگل کروم به خوبی عمل کنند و مهم‌تر از همه به حریم شخصی کابران احترام بگذارند؛ البته این موارد در حالی است که گوگل شهرت خاصی در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران ندارد، اما به هر حال این موارد به شما این اطمینان را می‌دهد که یک افزونه اطلاعات شخصی شما را نمی‌دزدد.

تیک آبی توسعه دهنده

تیک آبی ناشر و توسعه دهنده اکستنشن

وقتی گوگل تشخیص می‌دهد که ناشر و توسعه دهنده در چارچوب و خط منشی گوگل کار می‌کند و هویت خود را تایید کرده‌اند،  تیک آبی ناشر را دریافت می‌کنند، این نشان در کنار آدرس سایت توسعه دهنده افزونه قرار می‌گیرد و یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید تشخیص دهید که آیا این افزونه ایمن است یا خیر؛ بنابراین کاربران به راحتی با دیدن تیک آبی می‌توانند افزونه مد نظر را دانلود و نصب کنند.

کاربران سیستم‌های مک بخوانند “چطور بازی های ویندوز را روی مک اجرا کنیم؟

چه کارهای دیگری می‌توان برای اطمینان از ایمن بودن افزونه‌ها  انجام داد ؟

حتی با وجود این دو نشان جدید باید قبل از دانلود و نصب یک افزونه به موارد مهم دیگری دقت کنید

توضیحات افزونه را به صورت کامل مطالعه کنید، تا بدانید که چه چیزی را دقیقا دانلود و نصب می‌کنید و این افزونه دقیقا چه کاری انجام می‌دهد.

تمامی مجوز‌های دسترسی افزونه را بررسی کنید، و اگر فکر می‌کنید که این افزونه نباید به دوربین و یا میکروفن شما دسترسی داشته باشد می‌توانید این موارد را اصلاح کنید یا افزونه را پاک کنید.

وب‌سایت توسعه دهنده اکستنشن را بررسی کنید، اگر حال هوای عجیبی از آن دریافت کردید که با افزونه هماهنگی نداشت به خود اعتماد کنید و افزونه را پاک کنید.

در انتها دقت کنید که افزونه همیشه بروزرسانی شده باشد و شما می‌توانید نظرات دیگران که از این افزونه استفاده کرده‌اند را بررسی کنید و از تجربه کاربران دیگر مطلع شوید.

منبع : LifeHacker

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا