اخبارفناوری

جزئیاتی در مورد مشخصات کلیدی OnePlus Nord 3

بر اساس اخباری که جدیدا از مرکز Digital Chat منتشر شد، برخی مشخصات کلیدی وان پلاس Norde3 فاش شده است. البته که این‌ها شایعاتی است که معمولا توسط سری Nord در طول تابستان منتشر می‌شوند؛ اما بد نیست که نگاهی به ویژگی‌های این محصول بیندازیم.

طبق اطلاعات منتشرشده، Nord 3 از چیپست جدید Dimensity 8100 بهره می‌برد. ردمی K50 جدیدترین گوشی هوشمندی است که با همین چیپست در بازار عرضه شده است. در وان پلاس Nord 3، یک حافظه رم 12 گیگابایتی از نوع LPDDR5 با 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 جفت می‌شوند. همچنین این دستگاه قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم یا همان اینترنت 5G را خواهد داشت.

این تلفن دارای نمایشگری از نوع LED با اندازه‌ای برابر با 6.7 اینچ است. این صفحه‌نمایش قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1080 در 2412 پیکسل و وضوح تصویر Full HD+ را دارد و نرخ تازه‌سازی تصاویر در آن 120 هرتز تخمین زده شده است. همانطور که می‌دانیم هر چقدر سرعت به‌روزرسانی تصاویر بیشتر باشد کیفیت آن نیز بهتر خواهد بود. به همین دلیل می‌توان گفت که وان پلاس برای این محصول خود سنگ تمام گذاشته و نمایشگری را در Nord 3 قرار داده که برای تماشای فیلم یا بازی کردن بسیار فوق‌العاده است.

در گوشه سمت چپ بالای صفحه‌نمایش یک سوراخ پانچ برای نصب دوربین سلفی ایجاد شده است. برای تصویربرداری، Nord 3 دارای یک دوربین سلفی 16 مگا پیکسلی و یک دوربین سه گانه در پنل پشتی است. این جزیره دوربین شامل یک سنسور 50 مگا پیکسلی با مدل Sony IMX766 و دیافراگم F/1.8 است. دوربین دوم هم یک سنسور است که احتمالا از نوع اولترا واید فوق عریض با کیفیت 8 مگا پیکسل خواهد بود و یک دوربین 2 مگا پیکسلی که شاید مانند Norde2 تک رنگ باشد هم وجود دارد. در کنار این دوربین‌ها یک فلش LED نیز قرار گرفته است که به طور مستقیم بر روی عکاسی در شب اثر می‌گذارد.

در بخش باتری، ما شاهد استفاده از یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 150 واتی هستیم تا مجبور نباشیم زمان زیادی را برای شارژ کردن هدر دهیم. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به اسکنر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران و موتور خطی haptic در راستای محور Xها اشاره کرد. کاربرد این موتور خطی، کنترل و افزایش وضوح ویبره و ارتعاشات لمسی در تلفن است.

هفته گذشته، گواهینامه‌ی C3 آشکار کرد که گوشی هوشمند OnePlus Nord 3 با شارژ 160 واتی ارائه خواهد شد. اما اکنون نشت اطلاعاتی جدید، شارژری با قدرت کمتر از حد 160وات را نشان می‌دهند. در آن زمان مرکز Digital Chat حدس زده بود که منظور از PKGM در آن گواهی، یک گوشی هوشمند One Plus 5G است. با این حال حدس زده می‌شود که دستگاه پیشنهادی در آن گواهی، همین وان پلاس Nord 3 باشد که قرار است در واقعیت با یک شارژر ضعیف‌تر ارائه شود.

در یادداشتی مرتبط گغته شده که Realme GT Neo3 هفته آینده یعنی در 22 مارس عرضه می‌شود و لیستی از مشخصات یکسان با محصول جدید وان پلاس دارد که یکی از این موارد همین شارژ 150 واتی SuperVOOC است.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا