اخبارفناوری

جزئیات مربوط به تراشه‌های جدید Snapdragon Wear 5100

بر اساس گزارش‌ها اطلاعات مربوط به تراشه‌های اسنپدراگون Wear 5100 و 5100 Plus به بیرون درز کرده است. گویا کوالکام با این تراشه‌های جدید خود در حال انجام حرکت‌های بزرگ به سمت بهره‌وری انرژی برای ساعت‌ها و پوشیدنی‌های هوشمند است. به احتمال زیاد ما شاهد عرضه یکی از ساعت‌های آینده با حداقل یکی از این تراشه‌ها در سال 2022 خواهیم بود.

همه ما می‌دانیم که ساعت‌های هوشمند مبتنی بر پلتفرم Wear OS گوگل، همگی از یک عیب بزرگ رنج می‌برند و آن عمر باتری ضعیف است. علی‌رغم تلاش‌های شرکت‌های مختلف، ساعت‌های Wear OS نمی‌توانند در مورد عمر باتریشان رقابتی داشته باشند حتی اگر آن‌ها را با اپل واچ و سایر ساعت‌های مبتنی بر سیستم‌های مختلف مقایسه کنید.

بر اساس برخی از اطلاعات جدید که به بیرون درز کرده است، کوالکام قصد دارد برای مقابله با مشکل عمر باتری‌ها، تلاش کند. گفته می‌شود که ساخت تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون Wear 5100 و 5100 Plus می‌تواند به طور کلی در مورد میزان بهره‌وری انرژی باشد.

بر طبق گزارش‌های WinFuture، کوالکام برای عرضه تراشه‌های جدید با تأخیرهایی رو‌به‌رو شده است. ظاهراً این شرکت، طرح‌های اصلی خود را برای تراشه‌ها تغییر داده است که می‌تواند منجر به عرضه دیرتر از حد انتظار آن‌ها شود. با این حال، ما انتظار داریم که تراشه‌های سری Snapdragon Wear 5100 در یک ساعت هوشمند در سال 2022 عرضه شود.

مشخصات تراشه Snapdragon Wear 5100

در مورد دو تراشه جدید کوالکام می‌توان گفت که هر دو نسخه Wear 5100 باید بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شوند. گفته می‌شود که پیش از این قرار بوده که کوالکام، این تراشه‌ها را با یک فرآیند 5 نانومتری تولید کند، اما این طرح تغییر داده شده که باعث تأخیر در ارائه تراشه‌ها شده است. باید به این نکته اشاره کرد که یک فرآیند ساخت کوچک‌تر باید بازده انرژی بهتری را ایجاد کند. اگر تراشه Wear 5100 یک ساخت 4 نانومتری داشته باشد، احتمالاً کم‌مصرف‌ترین تراشه‌های کوالکام در ساعت‌ها خواهد بود.

در داخل این تراشه، چهار هسته ARM Cortex-A53 قرار می‌گیرد که می‌توانند حداکثر با فرکانس 1.7 گیگاهرتز کار کنند. این هسته‌ها می‌توانند توسط پردازنده گرافیکی Adreno 702 با سرعت کلاک تا 700 مگاهرتز پشتیبانی شوند. همچنین باید این تراشه با حداکثر 4 گیگابایت رم LPDDR4X پشتیبانی شود، اگرچه ما شک داریم که یک ساعت بتواند با این مقدار ظرفیت رم عرضه شود. علاوه بر این فلش مموری eMMC 5.1 نیز باید مورد پشتیبانی قرار گیرد. همچنین تراشه Snapdragon Wear 5100 باید با اتصالات بلوتوث 5.2 و LTE همراه شود. در نهایت به‌طور مطمئن می‌توان گفت که این مدل تراشه از اندروید و Wear OS پشتیبانی می‌کند. می‌توان انتظار داشت که ساعت‌های دارای این تراشه با Wear OS 3 عرضه شوند.

مشخصات تراشه مدل 5100 Plus

تراشه مدل 5100 پلاس دارای مشخصاتی مشابه مدل وانیلی خواهد بود. با این حال یک پردازنده کمکی QCC5100 به آن متصل خواهد شد. از آن جایی که QCC5100 یک ساخت 22 نانومتری دارد، نسبت به تراشه اصلی کندتر و کم‌مصرف‌تر خواهد بود. این می‌تواند آن را برای انجام وظایفی مانند انتقال بلوتوث/ WLAN، قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن یا حتی ارائه اعلان‌ها ایده‌آل کند. به طور کلی پردازنده QCC5100 وظایف با توان پایین را انجام می‌دهد، در حالی که هسته اصلی یعنی Snapdragon Wear 5100 Plus در مواقعی که کارایی بهتری لازم باشد، کار را به عهده می‌گیرد. در حالت تئوری، این قابلیت باعث می‌شود تا مدل پلاس نسبت به مدل وانیلی در تنظیم مصرف برق بهتر و قوی‌تر عمل کند.

منبع: androidauthority

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا