اخبارفناوری

رونمایی سامسونگ از گوشی‌های گلکسی A13 و A23

گوشی‌های سری A سامسونگ جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین محصولات این شرکت هستند. امروز نیز سامسونگ از دو مدل گوشی هوشمند A13 و A23 خود که قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارند رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، Samsung Galaxy A23 از لحاظ ظاهری و فنی کاملا با مدل قبلی خود یعنی A22 تفاوت دارد. اساسی‌ترین تغییر آن نیز نسبت به نسل قبل در نوع و اندازه نمایشگر آن است.

Galaxy A23 دارای صفحه نمایشی از نوع LCD با اندازه‌ای برابر 6.6 اینچ است. این نمایشگر از رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل پشتیبانی می‌کند و نرخ باز سازی آن 60 هرتز تخمین زده شده است. در حالی‌که A22 دارای پنل نمایشگری از نوع AMOLED با اندازه‌ای برابر 6.4 اینچ بود. این نمایشگر قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1600 در 720 پیکسل را داشت و نرخ بازسازی آن نیز 90 هرتز برآورد شده بود. در نتیجه با مقایسه نمایشگر این دو دستگاه می‌توان گفت که عمده‌ترین تغییر و آپدیت این دستگاه جدید نسبت به نسل قبلی خود در صفحه نمایشگر آن انجام شده است. علاوه بر این‌ها نمایشگر A23 مجهز به محافظ گوریلا گلس 5، مقاوم‌ترین محافظ صفحه حال حاضر است. قابل ذکر است که این دستگاه بیشتر شبیه به گوشی هوشمند A13 است همزمان با هم رونمایی شدند.

سامسونگ حتی دوربین‌های این دستگاه A23 را نیز نسبت به نسل قبلی تغییر داده است؛ به‌گونه‌ای که دوربین اول و اصلی این تلفن جدید دارای کیفیتی 50 مگا پیکسلی است که جایگزین دوربین 48 مگا پیکسلی نسل قبل شده است. دوربین دوم آن یک لنز اولترا واید بسیار عریض، با کیفیت 5 مگا پیکسل است که کیفیت آن نسبت به دوربین 8 مگا پیکسلی A22 کاهش یافته است. دوربین‌های سوم و چهارم آن نیز کیفیتی 2 مگا پیکسلی دارند و یکی از آن‌ها یک لنز ماکرو برای زوم کردن بر روی اشیاء دور و کم کردن فاصله آن‌هاست و دوربین دیگر یک سنسور تشخیص عمق است. این دو دوربین کمکی در مقایسه با نسل قبل تغییری نکرده‌اند. به علاوه دوربین سلفی آ 23 نیز در مقایسه با A12 کاهش کیفیت داشته است و کیفیت آن از 13 مگا پیکسل به 8 مگا پیکسل تنزل پیدا کرده است.

متأسفانه باید بگوییم سامسونگ هنوز اطلاعاتی درباره پردازنده A23 فاش نکرده است. اما ما می‌دانیم که این، یک دستگاه 4G است. قابل ذکر است که گفته شده یک دستگاه A23 5G نیز وجود دارد که از پردازنده‌های Dimensity در آن استفاده شده است.

Galaxy A23 در چند نسخه با رم‌های 4، 6 یا 8 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی 64 یا 128 گیگابایت عرضه خواهد شد. همچنین در این دستگاه یک پورت برای قرارگیری کارت microSD وجود دارد که شما در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می‌توانید با استفاده از آن و قرار دادن یک کارت حافظه در تلفن خود، حافظه داخلی آن را افزایش دهید. علاوه بر این‌ها این تلفن هوشمند از همان ابتدا اندروید 12 را با رابط کاربری One UI 4.1 اجرا خواهد کرد.

A23 مانند گوشی‌های سال گذشته این شرکت دارای یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است؛ اما قابلیت شارژ سریع آن از 15 وات به 25 وات ارتقا یافته است. همچنین این تلفن هوشمند در رنگ‌های مشکی، آبی، هلویی و سفید به بازار ارائه خواهد شد. اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این محصول منتشر نشده است.

امروز صبح سامسونگ از نسخه 4G گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A13 5G خود که چندی پیش و در ماه دسامبر عرضه شده بود، رونمایی کرد. اما باید بگوییم این دو نسخه تفاوت‌هایی نیز با هم دارند و مشابه هم نیستند.

A13 4G مجهز به پردازنده Exynos 850 است. این دستگاه از همان ابتدا اندروید 12 را با رابط کاربری One UI 4.1 اجرا خواهد کرد. این گوشی هوشمند جدید نیز مانند A23 در چند نسخه عرضه خواهد شد که حافظه رم‌های آن‌ها 3، 4 یا 6 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی داخلی آن‌ها 32، 64 یا 128 گیگابایت خواهد بود. در این دستگاه نیز یک درگاه برای قرار گیری کارت microSD در نظر گرفته شده است. جنس بدنه این تلفن از پلاستیک است. ابعاد آن 165.1 در 76.4، ضخامت آن 8.8 میلی متر و وزن آن 195 گرم است.

A13 4G دارای صفحه نمایشی از نوع LCD با اندازه‌ای برابر 6.6 اینچ است. نمایشگر این دستگاه قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل را دارد و نرخ تازه سازی آن 60 هرتز برآورد شده است. در حالی‌که مدل 5G این دستگاه دارای نمایشگری با اندازه 6.5 اینچ با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل بود و نرخ باز سازی آن نیز 90 هرتز تخمین زده شده بود. نمایشگر A13 4G نیز مانند A23 مجهز به محافظ صفحه گوریلا گلس 5 خواهد بود.

دوربین سلفی این دستگاه آ 13 جدید دارای کیفیتی 8 مگاپیکسلی است و در یک سوراخ پانچ و در بالای صفحه نمایشگر قرار گرفته است. این تلفن هوشمند 4G در پنل پشتی خود دارای سیستم دوربین 4 گانه است که دوربین اول آن یک لنز با کیفیت 50 مگاپیکسل است. دوربین دوم آن یک لنز اولترا واید بسیار عریض 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر با دامنه دید گسترده است( قابل ذکر است که این گزینه در مدل 5G این دستگاه وجود ندارد). دوربین سوم و چهارم آن نیز کیفیتی 2 مگاپیکسلی دارند که دوربین سوم آن مجهز به یک لنز ماکرو و دوربین چهارم دارای یک سنسور عمق است. نکته قابل توجه این است که هم دوربین سلفی و هم دوربین پشتی این گوشی برای فیلم برداری قابلیت پشتیبانی از وضوح تصویر 1080p را دارند که این یک برتری نسبت به دستگاه 5G این مدل محسوب می‌شود.

گلکسی A13 جدید حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 150 مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. در بدنه این دستگاه یک جک 3.5 میلی متری برای اتصال هدفون و یک پورت USB-C برای اتصال شارژر وجود دارد. باتری این گوشی هوشمند جدید نیز ظرفیتی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع تا 25 وات پشتیبانی می‌کند.

در اطلاعات منتشر شده از این دستگاه A13 جدید گفته شده است که این تلفن با شماره مدل A 135 به زودی توسط فروشگاه Belsimpel واقع در هلند پیش خرید خواهد شد. نسخه اول این دستگاه با رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت با قیمتی حدود 190 یورو عرضه خواهد شد. نسخه 4 و 128 گیگابایتی آن نیز چیزی حدود 210 یورو قیمت خواهد داشت. علاوه بر این‌ها این دستگاه نیز مانند A23 در رنگ‌های مشکی، آبی، سفید و هلویی ارائه خواهد شد.

منبع:gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا