اخبارفناوری

برگزاری رویداد بعدی معرفی گوشی هوشمند سامسونگ در 17 مارس

شایعاتی در مورد اینکه سامسونگ رویداد بعدی گلکسی خود را در این ماه برگزار خواهد کرد در میان کاربران شکل گرفته و این موضوع توسط افشاگر ace، ایوان بلاس تایید شده است. این رویداد که رویداد معرفی Galaxy A نامیده می‌شود، جایی است که سامسونگ سه گوشی میان رده جدید یعنی گلکسی A73، A53 و A33 را معرفی خواهد کرد. این دو مدل جانشین گلکسی A72 و گلکسی A52 خواهند شد که در مارس سال گذشته معرفی شدند و A33 نسخه به‌روز شده A32 خواهد بود که در فوریه 2021 عرضه شد.

Blass یک تیزر برای رویدادی که قرار است در آن گوشی‌های هوشمند میان رده جدید رونمایی می‌شود به اشتراک گذاشته و اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه جدید تا حد زیادی دارای مشخصات و طراحی مشابه با مدل‌های قبلی خود هستند، اما به پردازنده‌های جدید مجهز خواهند شد.

انتظار می‌رود که گلکسی A73 دارای یک پنل 6.7 اینچی AMOLED با دوربین جلویی pinhole، نرخ تازه‌سازی بالای 120 هرتز، بالاتر از 90 هرتز محصول قبلی و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر باشد. ظاهرا این گوشی مانند Motorola edge و Honor 50  از Qualcomm Snapdragon 778G بهره می‌برد که این باعث می‌شود این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی کند و نسبت به اینکه مدل فعلی فقط از LTE پشتیبانی می‌کند، جالب‌توجه خواهد بود.

اگرچه اکثر شایعات حاوی اطلاعاتی هستند که نشان می‌دهد دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگا پیکسلی با OIS، واحد 12 مگا پیکسلی اولتراواید و سنسور عمق 5 مگا پیکسلی را حفظ خواهد کرد، اما در مورد سنسور چهارم اختلاف‌نظر وجود دارد. برخی می‌گویند دوربین تله فوتو این کار را انجام می‌دهد و دیگران ادعا می‌کنند که در این گوشی یک ماژول عمق 5 مگا پیکسلی جایگزین خواهد شد. از نظر سایر مشخصات ادعاشده می‌توان به وجود یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی، امتیاز IP67، NFC و بلندگوهای استریو اشاره کرد.

سال گذشته این شرکت A52 را در دو نوع 4G و 5G معرفی کرد، اما امسال ممکن است فقط یک مدل 5G از گلکسی A53 به بازار عرضه شود. ظاهرا این گوشی با تراشه اگزینوس میان رده جدید ساخته شده بر روی فرآیند پیشرفته 5 نانومتری و باتری 5000 میلی‌آمپری مجهز خواهد شد که بزرگ‌تر از باتری به‌کاررفته در A52 است. اندازه صفحه‌نمایش نیز به احتمال زیاد همان 6.5 اینچ باقی خواهد ماند.

درنهایت، درباره گلکسی A33 باید گفت که ممکن است از تراشه Exynos 1280 استفاده کند، اما این احتمال نیز وجود دارد که به MediaTek Dimensity 720 مجهز شود. علاوه بر تراشه سریع‌تر، این گوشی از استاندارد IP67 پشتیبانی خواهد کرد که شامل مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و شارژ سریع‌تر 25 واتی است.

سامسونگ در سال 2021 بیش از هر سازنده دیگری محصولاتش ازجمله گوشی‌های هوشمند را به فروش رساند و محبوب‌ترین گوشی آن در سال گذشته درواقع گوشی سری A بود که اهمیت گوشی‌های ارزان‌قیمت این برند را نشان می‌دهد و احتمالا امسال نیز بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع

phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا