اخبارفناوری

عرضه جهانی وان پلاس 10 پرو در 31 مارس

شرکت چینی وان پلاس چندی پیش از پرچم‌دار خود یعنی مدل 10 پرو رونمایی کرد و با وجود گذشت دو ماه از عرضه آن در کشور چین خبری از عرضه جهانی این محصول نبود. امروز پس از روزها انتظار بالاخره خبر رسید که وان پلاس قصد دارد در تاریخ 31 مارس این محصول را از طریق یک رویداد دیجیتالی به جهانیان معرفی کند و سپس محصولات خود را در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و هند به فروش برساند. مراسم رونمایی از این محصول ساعت 10 صبح به وقت چین از طریق کانال یوتیوب این شرکت برگزار خواهد بود.

در خصوص جزئیات و مشخصات نسخه جهانی این گوشی هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ اما با توجه به مشخصاتی که قبلا گفته شده انتظار می‌رود که وان پلاس 10 پرو دارای پردازنده اسنپ دراگون 8 نسل 1، باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع سیمی 80 واتی باشد.

دوربین‌های سه گانه این پرچم‌دار توسط شرکت عکاسی Hasslblad تولید شده‌اند که سنسور اصلی آن‌ها یک لنز 48 مگاپیکسلی است. در کنار آن نیز یک سنسور فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتوی 8 مگاپیکسلی قرار دارد. شایان ذکر است که وان پلاس سنسور تک رنگ موجود در مدل 9 پرو را حذف کرده است.

مشخصات نسخه چینی وان پلاس 10 پرو نشان می‌دهد که صفحه نمایش آن از نوع LTPO AMOLED با اندازه 6.7 اینچ است که دارای وضوح QHD+ (1440 پیکسل) و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی است. ظرفیت رم این محصول نهایتا 12 گیگابایت بوده و حافظه داخلی آن نیز تا 256 گیگابایت ظرفیت دارد. در هیچ یک از نسخه‌های این گوشی خبری از درگاه microSD نیست.

نسخه چینی پرچم‌دار جدید وان پلاس از شارژر بی‌سیم 50 واتی و شارژر بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین جلوی آن 32 مگاپیکسل است و با بلندگوهای استریو دوگانه بدون درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون به بازار عرضه می‌شود. پشتیبانی از NFC، بلوتوث نسخه 5.2 و شبکه 5G از دیگر قابلیت‌های این محصول است. وان پلاس 10 پرو دارای ابعاد 163 در 73.9 در 8.55 میلی‌متر است و با سیستم عامل Oxygen 12 مبتنی بر اندروید 12 در رنگ‌های سیاه و سبز زمردی به بازار عرضه می‌شود.

مشخصاتی که گفتیم مربوط به نسخه چینی این محصول است و هنوز مشخص نیست که مدل جهانی نیز با همین ویژگی‌ها روانه بازار شود یا خیر. همچنین در خصوص قیمت آن نیز هنوز صحبتی نشده است؛ به همین دلیل بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم در روزهای باقیمانده تا رویداد رونمایی وان پلاس چه اطلاعاتی از پرچم‌دار جدید خود فاش خواهد کرد.

منبع: androidauthority

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا