اخبارفناوری

عرضه جهانی لپ‌تاپ Realme Book Prime در ماه آوریل

شرکت ریلمی سال گذشته با رونمایی از اولین لپ‌تاپ هوشمند Realme Book خود وارد بازار طراحی و تولید انواع لپ‎تاپ‌ شد و توانست در مدت کوتاهی نظر افراد زیادی را به سمت محصولات خود جلب کند. موفقیت ریلمی در سال گذشته باعث شد تا این شرکت در ابتدای سال جاری نیز یک نوت ‌بوک باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه به نام Realme Book Enhanced Edition را در دسترس کاربران قرار دهد. حال پس از گذشت یک ماه این لپ‌تاپ برای عرضه در بازارهای رقابت جهانی آماده شده است. برای شناخت دقیق‌تر نسخه جدید این دستگاه بهتر است در ادامه نگاهی به برخی از جزئیات آن بیندازیم، با ما همراه باشید.

بر اساس جزئیات منتشر شده لپ‌تاپ Realme Book Prime نسبت به نسل قبلی خود یک ارتقا چشمگیر داشته است که مربوط به نوع پردازنده مرکزی آن می‌شود. در ساخت این دستگاه از یک پردازنده مرکزی TDP به نام Intel Core i5-11320H استفاده شده که یکی از تراشه‌های نسل یازدهم شرکت اینتل است. شرکت ریلمی برای از بین بردن گرمای اضافی دستگاه از یک سیستم‌ خنک‌کننده بهبود یافته استفاده کرده که دارای دو فن قوی است. از این رو، بر اساس آزمایش‌های انجام شده عملکرد چند هسته‌ای حدود 20 درصد افزایش یافته است.

آنچه تاکنون در مورد لپ‌تاپ Realme Book Prime مشخص شده این است که این دستگاه در یک نسخه با پشتیبانی از 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD، فروخته خواهد شد. انرژی لازم برای روشن ماندن این دستگاه توسط یک باتری با ظرفیت 54 وات ساعت تامین می‌شود؛ البته هنوز در مورد سرعت شارژ آن اطلاعاتی در دسترس نیست. این لپ‎تاپ به یک نمایشگر 14 اینچی مجهز شده که از فناوری 2K IPS پشتیبانی می‌کند و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌دهد. مطمئنا تماشای فیلم و انیمیشن در این پنل نمایشی بسیار لذت‌بخش و جذاب خواهد بود. هرچند جزئیات اصلی این صفحه‌نمایش هنوز به‌طور دقیق فاش نشده است.

شایعات حاکی از آن است که شرکت ریلمی تصمیم دارد دستگاه جدید خود Realme Book Prime که نسخه بهبودیافته Realme Book Enhanced Edition است را در ماه آوریل به بازار جهانی عرضه کند. البته تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است. از طرفی تصاویری که از این لپ‌تاپ منتشر شده نشان می‌دهد ما با یک دستگاه زیبا با طراحی مدرن روبه‌رو خواهیم بود که در رنگ‌های آبی آسمانی و خاکستری تولید شده است. برچسب قیمتی که بر روی این محصول زده شده حدود 740 دلار است که برای یک لپ‌تاپ میان رده قیمت بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا