اخبارفناوری

لو رفتن مشخصات کامل One Plus 10R با Dimensity 8100 SoC

چند ماهی است که درباره وان پلاس 10R با اسم رمز Pickle شایعاتی را می‌شنویم. انتظار می‌رود که این دستگاه در سه ماهه دوم سال 2022 وارد بازار شود. شرکت وان پلاس هنوز چیزی در مورد R10 فاش نکرده است؛ ولی مشخصات کامل آن به صورت آنلاین به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این گوشی هوشمند، تلفن کاملا جدیدی نخواهد بود.

طبق اخبار جدید منتشرشده، وان پلاس 10R از تراشه Dimensity 8100 SoC بهره می‌برد؛ در حالی که شایعه قبلی تراشه Dimensity 9000 را ادعا کرده بود. همچنین این دستگاه اندروید 12 بر پایه‌ی OxygenOS 12 را اجرا می‌کند. این تلفن هوشمند در دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی با رم از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 عرضه خواهد شد.

وان پلاس 10R دارای صفحه‌نمایشی از نوع LED با اندازه‌ی 6.7 اینچ که نرخ تازه‌سازی تصاویر در آن 120 هرتز با وضوح تصویر Full HD+ E4 و گواهینامه HDR10+ خواهد بود. همچنین یک سوراخ پانچ در مرکز صفحه نمایش برای دوربین سلفی 16 مگا پیکسلی ایجاد شده است. دوربین اصلی در پشت شامل یک سنسور 50 مگا پیکسلی با مدل Sony IMX766 است که دارای OIS خواهد بود. یک دوربین اولترا واید فوق عریض با کیفیت 8 مگا پیکسل با مدل IMX355 و یک دوربین ماکرو با کیفیت 2 مگا پیکسل نیز وجود دارد. یک فلش LED نیز برای عکاسی در شب در کنار دوربین‌ها قرار داده شده است.

محصول 10R دارای گلس Gorilla در قسمت جلو و پشت گوشی، تراشه NFC در بدنه و پشتیبانی از صدای Hi-Res است. فناوری NFC به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات خود را از طریق یک سری امواج رادیویی مخصوص، برای دستگاه دیگری که همین قابلیت را دارد ارسال کنند. همچنین از صدای Dolby Atmos و بلندگوهای استریو نیز پشتیبانی می‌کند. ولی با جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک نوار لغزنده هشدار عرضه نمی‌شود.

بر اساس منابع وان پلاس 10R دارای دو نوع خواهد بود؛ یکی با باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی و شارژ 150 واتی و دیگری با باتری 5000 میلی‌آمپری ساعتی و شارژ 80 واتی. اگر همه‌ی این مشخصات آشنا به نظر می‌رسد، دلیل آن این است که گفته می‌شود وان پلاس 10R نسخه‌ای از Realme GT Neo3 است که چند روز پیش رونمایی شد.

شایعه شده است که وان پلاس Nord3 نیز با مشخصات مشابهی عرضه می‌شود که کمی گیج‌کننده است. امیدواریم که به زودی اطلاعات واضح‌تری در مورد این دوگوشی هوشمند به دست بیاوریم. شاید در رویداد 31 مارس، جایی که قرار است شرکت وان پلاس گوشی One Plus 10 Pro را به بازارهای جهانی معرفی کرده و از هدفون‌های بلوتوثی Wireless Z2 رونمایی کند، اطلاعات بیشتری درباره این گوشی‌ها به دست آید.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا