اخبارفناوری

معرفی رسمی تلفن‌های همراه سری ZTE Axon 40 در اواسط ماه جاری

بر اساس گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده دریافتیم که شرکت ZTE در تلاش است تا بتواند از جدیدترین تلفن‌های همراه سری Axon 40 در اواسط همین ماه رونمایی کند. چندی پیش نیز رئیس بخش موبایل شرکت TENAA یک تیزر تبلیغاتی در مورد این خانواده در خبرگزاری Weibo به اشتراک گذاشت. آنچه مشخص است این است که یک تلفن همراه Axon 40 وانیلی و یک تلفن همراه Axon 40 Pro در این سری از تلفن‌های همراه ZTE وجود دارد.

هرچند پوستر منتشر شده اطلاعات زیادی را در دسترس کاربران قرار نمی‌دهد؛ اما کمیسیون TENAA تایید کرده که تلفن همراه Axon 40 Pro فقط یک نوبیا Z40 Pro است که مجددا راه‌اندازی شده است. بنابراین می‌توان حدس زد که در آینده‌ای نزدیک با چه چیزی روبه‌رو خواهیم بود. البته لازم به ذکر است که شرکت ZTE در ساخت تلفن‌های همراه جدید خود از دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر استفاده کرده که در تلفن همراه نوبیا Z40 Pro دیده نمی‌شود. در ادامه بهتر است نگاهی به جزئیات تلفن همراه ZTE Axon 40 5G داشته باشیم.

 

Axon 40 یا نوبیا z40 Pro

تلفن همراه ZTE Axon 40 5G دارای ضخامتی برابر 8 میلی‌متر و طول و عرضی برابر 172.1 در 77.9 میلی‌متر است و وزنی برابر 198 گرم خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها این تلفن همراه به یک نمایشگر نسبتا بزرگ به اندازه‌ی 6.92 اینچ مجهز شده که از نوع پنل‌های OLED است. رزولوشن تصاویر نمایش داده شده در این پنل نمایشی برابر 1080 در 2460 پیکسل است. یعنی در هر اینچ از این صفحه‌نمایش حدود 388 پیکسل وجود دارد که به‌طور مستقیم بر روی وضوح تصاویر تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، نمایشگر گفته شده قادر است در هر ثانیه تصاویر نمایش داده شده را 90 مرتبه به‌روزرسانی کند. بنابراین شما می‌توانید فیلم‌ها و انیمیشن‌های موردعلاقه خود را به‌خوبی و با کیفیتی بسیار بالا در این صفحه‌نمایش مشاهده کنید.

در بخش تنظیمات دوربین یک دوربین 64 مگا پیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 در پنل پشتی تلفن همراه ZTE Axon 40 5G وجود دارد که به لنزی از نوع عریض مجهز شده است. دوربین دوم نیز که به یک لنز فوق عریض مجهز شده قادر است تصاویری با زاویه دید 120 درجه ثبت کند. این تصاویر رزولوشنی برابر 8 مگا پیکسل دارند. دو دوربین 2 مگا پیکسلی از نوع عمق و ماکرو نیز در جمع دوربین‌های این تلفن همراه وجود دارد. علاوه بر دوربین‌های گفته شده یک فلش LED نیز در قاب پشتی این دستگاه وجود دارد که بر روی کیفیت عکس‌برداری در شب تاثیر می‌گذارد. برای عکاسی سلفی نیز یک دوربین سلفی 32 مگا پیکسلی در قسمت بالایی نمایشگر نصب شده که از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر تلفن همراه Axon 40

عملکرد تلفن همراه ZTE Axon 40 5G توسط یکی از تراشه‌های میان رده شرکت کوالکام یعنی پردازنده مرکزی اسنپ دراگون 765G کنترل می‌شود.  این تراشه 7 نانومتری عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. در کنار این پردازنده مرکزی یک کارت Adreno 620 نیز تعبیه شده که وظیفه پردازش‌های گرافیکی را بر عهده دارد. شرکت ZTE تلفن همراه جدید خود را در دو نسخه برای عرضه به بازار آماده کرده که به شرح زیر است:

  • نسخه اول دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است.
  • نسخه دوم نیز 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند شما می‌توانید با نصب کارت حافظه جانبی میکرو SD ظرفیت حافظه داخلی را افزایش دهید.

منبع تغذیه تلفن همراه ZTE Axon 40 5G یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند و در عرض 30 دقیقه حدود 60 درصد شارژ خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از اتصال به بلوتوث نسخه 5.1
  • پشتیبانی از سیستم موقعیت‌یابی GPS
  • پشتیبانی از شبکه وای فای
  • پشتیبانی از فناوری NFC

منتظر عرضه رسمی تلفن‌های همراه سری ZTE Axon 40 هستیم.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا