اخبارفناوری

احتمال افزودن قابلیت پشتیبانی Samsung Galaxy Watch5 از دماسنج

به گزارش ETNews، سامسونگ در حال کاربر روی افزودن دماسنج به سری آینده Galaxy Watch5 است. افزودن این گزینه برای تشخیص علائم اولیه COVID-19، سایر بیماری‌هایی که باعث تب می‌شوند و همچنین ردیابی چرخه تخمک‌گذاری مفید خواهد بود. لازم به ذکر است که  Samsung Galaxy Watch5اولین ساعت با قابلیت پشتیبانی از دماسنج نخواهد بود، اما برای تشخیص تب کاربر، تجهیز ساعت به سنسور کافی نیست؛ چراکه دمای پوست مچ دست به‌شدت تحت تأثیر عوامل خارجی مانند نور خورشید است که تشخیص دقیق دمای بدن را دشوار می‌کند. به همین دلیل است که سامسونگ و سایر شرکت‌ها (مانند اپل) از گنجاندن سنسور بر روی بورد ساعت خودداری کرده‌اند.

بر اساس خبرهای منتشرشده توسط نشریه کره‌ای گزارش می‌شود که سامسونگ این مشکل را حل کرده است. در واقع، ردیابی دمای بدن احتمالا آپشنی باشد که قابلیت تشخیص آن در محصولات سامسونگ سال جاری گنجانده شود، همچنین طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال آزمایش نمونه اولیه Galaxy Buds است که می‌تواند دمای بدن شما را نیز اندازه‌گیری کند. نمونه اولیه این محصول از یک حسگر مادون‌قرمز برای ردیابی دمای پرده گوش شما استفاده می‌کند.

این نشریه ادعا می‌کند که یک سال پس از عرضه سری Watch4، سری Samsung Galaxy Watch5 در ماه آگوست معرفی و سنسور الکترو کاردیوگرام به‌عنوان جهشی بزرگ در حیطه ردیابی سلامت، موجب رخداد اتفاقات ارزشمندی خواهد شد.

این شرکت به دنبال اضافه کردن یک دماسنج داخلی به Galaxy Watch5 است و این برنامه با توجه به قابلیت وجود داشتن دماسنج ، کاملا کاربردی تلقی می‌شود، زیرا همه افراد در خانه خود دماسنج ندارند. در دسترس بودن چنین گزینه‌ای بدان معنی است که با استفاده از چنین محصولی دریافت اطلاعات در مورد دمای بدن شما در هر زمانی امکان‌پذیر خواهد بود. وجود دماسنج به مچ دست شما به‌خصوص اگر بیماری‌هایی مانند فشارخون داشته باشید، بسیار مفید خواهد بود و شما با استفاده از این محصول از هر افزایش یا کاهش دما می‌توانید زودتر مطلع شوید. تغییر دمای بدن می‌تواند به وجود یک مشکل بالقوه اشاره کند و زودتر مطلع شدن از بیماری، پروسه درمان را تسریع می‌بخشد.

منبع

gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا