آموزش

معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای ساعت هوشمند شما

امروزه با پیشرفت چشمگیر دنیای علم و تکنولوژی بسیاری از وسایل و گجت‌های اطراف ما هوشمند شده‌اند. چنین دستگاه‌هایی قادر هستند تا اطلاعات مختلف را ثبت کنند و به پردازش فعالیت‌های گوناگون بپردازند. در کنار ورود گوشی‌های هوشمند به جهان، وسایلی مانند تلویزیون و ساعت هوشمند نیز به زندگی ما راه پیدا کردند. تقریبا می‌توان گفت بسیاری از کاربران، گوشی خود را به لپ‌تاپ‌ها و یا کامپیوتر‌های دست و پاگیر ترجیح می‌دهند. همچنین سعی می‌کنند تا بسیاری از امور مختلف مانند چک کردن ایمیل‌های خود را توسط این وسایل به انجام رسانند. اما امروزه یک ساعت هوشمند با ابعاد بسیار کوچک‌تر می‌تواند قابلیت‌های فوق‌العاده جذابی را در اختیار کاربران قرار دهد. همانطور که می‌دانید، گوشی شما می‌بایست توسط یک یا چند اپلیکیشن خاص به ساعت هوشمند متصل شود. در این مطلب از مبیت قصد داریم تا برنامه‌های مخصوص و گوناگون ساعت‌های هوشمند مختلف را به شما معرفی نماییم.

اپلیکیشن‌ های سازگار با مچ بند و ساعت هوشمند شیائومی

کمپانی شیا‌ئومی در سال‌های اخیر توانسته است با ارائه گوشی‌هایی ارزان‌قیمت اما باکیفیت، کاربران بسیاری را به خود علاقه‌مند سازد. اما این شرکت محبوب خود را تنها به تولید گوشی موبایل محدود نساخته است. همانگونه که می‌دانید مچ‌بند‎های جذابی با نام Mi Band ساخت برند شیائومی در بازار کشورهای مختلف وجود دارد. این گجت‌ها به دلیل کیفیت بسیار بالای خود می‌توانند به راحتی با محصولات بهترین برند‌های جهان وارد رقابت شوند. برای خرید انواع ساعت هوشمند شیائومی با مناسب‌ترین قیمت و گارانتی معتبر به وب‌سایت مبیت مراجعه کنید. 

هر کمپانی در کنار محصولی که تولید می‌کند یک اپلیکیشن مخصوص و سازگار با آن را نیز ارائه می‌دهد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند به امکانات مختلف مچ بند خود دسترسی داشته باشند. از تغییر عکس پس‌زمینه گرفته تا تنظیم رنگ‌های هشدار، همگی در این اپلیکیشن‌ در دسترس خواهند بود. اما توسعه دهندگان دیگری نیز دست به کار شدند و برنامه‌های گوناگونی با امکانات مختلفی را طراحی کرده‌اند. بنابراین اگر یکی از این محصولات دوست‌داشتنی را خریداری کرده‌اید ممکن است که در انتخاب اپلیکیشن مناسب دچار مشکل شوید.

تغییر نام اپلیکیشن رسمی شیائومی برای گجت‌های هوشمند

اپلیکیشن رسمی شیائومی برای کنترل و مدیریت فعالیت‌های مچ بندهای آن Mi Fit نام داشت. اما اگر این اسم را در فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور سرچ کنید نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت. زیرا اخیراً این کمپانی تصمیم گرفته است که مقداری تغییر در آن ایجاد کند. اکنون نام اپلیکیشن مذکور Zepp Life است که به راحتی می‌توانید آن را دریافت کنید. این برنامه امکانات گوناگونی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا کاربری کامل‌تری را تجربه کنید. 

قابلیت‌هایی مانند نظارت روزانه، هفتگی و ماهانه بر فعالیت‌های بدن، اندازه‌گیری ضربان قلب و شمارش تقریبی کالری‌هایی که طی ورزش سوزانده می‌شوند، از جمله ویژگی‌های بسیار کاربردی این برنامه است. گفتنی است این اپلیکیشن برای اجرا به اندروید 4.4 و iOS 10.0 یا بالاتر نیازمند می‌باشد. اگرچه Zepp Life کاربردهای گوناگون و مفیدی دارد اما با این حال ممکن است برای برخی از کاربران کافی نباشد. به همین علت لیست کاملی از دیگر اپلیکیشن‌ها را تهیه کرده‌ایم تا از Mi Band خود بالاترین بهره را ببرید.

بررسی ساعت های هوشمند هاینو تکو؛ معرفی یک برند ارزان و پرطرفدار در دنیای گجت‌ها

معرفی اپلیکیشن ساعت هوشمند Google Fit

کمپانی گوگل با سازمان بهداشت جهانی همکاری کرده است تا این برنامه را به کاربران ارائه دهد. این اَپ کمک می‌کند تا سطح مناسبی از فعالیت‌های بدنی خود را حفظ و از یک زندگی بی‌تحرک اجتناب کنید. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به دنبال کردن، نحوه‌ی عملکرد و تشخیص خودکار نوع تمرینات روزانه‌ی شما اشاره کرد. Google Fit با تمامی گوشی‌های اندروید با نسخه‌ی 6.0 و بالاتر سازگار می‌باشد. همچنین برای گوشی‌های آیفون به iOS 13.0 یا بالاتر نیاز پیدا خواهد کرد.

معرفی برنامه ساعت هوشمند Notify & Fitness For Mi Band

عکس از ساعت هوشمند شیائومی

Notify & Fitness For Mi Band احتمالا بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن در نوع خود می‌باشد. این برنامه به لطف تنظیمات و قابلیت‌های بی‌پایان خود به شما اجازه می‌دهد تا بیشترین بهره را از ساعت هوشمند خود ببرید. کاربران می‌توانند توسط آن مچ بند خود را به گونه‌ای پیکربندی کنند که به راحتی پیام‌های دریافت‌شده از پیام‌رسان‌هایی مانند WhatsApp و یا نام فردی که با آن‌ها تماس می‌گیرند در بالای نمایشگر نشان داده شود. همچنین هنگام پیدا کردن آدرس یک مکان، مسیرهای موجود در GPS را به جای گوشی در ساعت خود دنبال کنند. 

شما می‌توانید زنگ هشدار را تنظیم نمایید تا زمان مقرر شده را توسط ویبره‌ی ساعت به خود یادآوری کنید. این برنامه نمودارهایی را بر اساس فعالیت بدنی و ساعت خواب افراد برای آن‌ها می‌سازد. شما به راحتی با نگاه کردن به این نمودارها و داده‌‌ها، کاملا از وضعیت بدنی خود مطلع خواهید شد‌. زیرا به لطف حسگرهای دقیق موجود در ساعت‌های هوشمند شیائومی این برنامه قادر است نظارت دقیقی بر تمامی امور ذکر شده و اندازه‌گیری کیفیت خواب شما داشته باشد. این اپلیکیشن فوق‌العاده جذاب و کاربردی به اندروید نسخه‌ی 4.3 و یا بالاتر نیاز دارد. اما متاسفانه هیچ ورژنی از آن برای سیستم عامل iOS طراحی نشده‌است.

Alert Bridge For Amazfit And Mi Brand، اپلیکیشنی کاربردی برای ساعت هوشمند شیائومی

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی اعلان‌ برنامه‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، واتسپ و G-mail را شخصی سازی کرده و تغییر دهید. همچنین باعث می‌شود تا ساعت هوشمند شما متن پیام‌های دریافتی را به صورت کامل نمایش دهد. از دیگر قابلیت‌های Alert Bridge امکان سفارشی کردن سبک پیام‌ها می‌باشد. به عنوان مثال کاربران را قادر می‌سازد تا نماد برنامه‌هایی که از آن‌ها اعلان دریافت می‌کنید را تغییر دهید. این اپلیکیشن با ساعت‌های Amazfit Bip ،Amazfit Cor ،Amazfit GTR ،Amazfit GTS ،Mi Band 3 و Mi Band 4 کاملا سازگار می‌باشد. برای اجرای بدون مشکل آن به اندروید نسخه‌ی 4.4 و بالاتر احتیاج خواهید داشت. متاسفانه هیچ نسخه‌ای از این برنامه برای سیستم عامل‌های iOS طراحی نشده‌است. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به برند امیزفیت هستید، مقایسه ساعت های هوشمند Amazfit GTR و Amazfit GTS را بخوانید.

معرفی اپلیکیشن Master For Mi Band

Master For Mi Band نیز یک اپلیکیشن بسیار کاربردی با امکانات فوق‌العاده گسترده می‌باشد. این برنامه توسط گروه نرم‌افزاری BLACKNOTE توسعه یافته و به صورت رایگان در فروشگاه گوگل پلی قرار گرفته است. بنابراین شما به راحتی قادر خواهید بود آن را دریافت و از قابلیت‌های جذابی که دارد، بهره ببرید. از توانایی‌های این اپلیکیشن می‌توان به نمایش میزان کالری سوزانده شده، اطلاعاتی از میزان خواب، مسافت و گام‌های طی شده، وضعیت باتری، امکان تنظیم زنگ هشدار و تنظیم نمایش پیامک‌های مختلف اشاره کرد. Master For Mi Band با اندروید نسخه‌ 4.3 و iOS 9.0 یا بالاتر سازگار می‌باشد. پس می‌توانید بدون هیچ محدودیتی آن را روی اکثر گوشی‌های هوشمند نصب نمایید.

اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند جدید و اقتصادی هستید، “5 ساعت هوشمند برتر با قیمت زیر سه میلیون” را بخوانید

اپلیکیشن‌ های مناسب برای ساعت‌ های هوشمند هایلو

برای این برند مشهور نیز اپلیکیشن‌های مختلفی طراحی شده است که در ادامه‌ی مطلب آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

اپلیکیشن اختصاصی ساعت هوشمند Haylou

این برنامه برای ساعت هوشمند هایلو LS 02 مناسب می‌باشد. از قابلیت‌های آن می‌توان به بررسی وضعیت خواب، شمارش گام‌ها و اندازه‌گیری ضربان قلب اشاره کرد. علاوه بر این در یادآوری تماس و پیامک‌های دریافتی نیز کاربردی می‌باشد. این اپلیکیشن ساعت هوشمند تنها با اندروید 4.4 و iOS 9.0 یا بالاتر سازگار می‌باشد. برای خرید ساعت هوشمند Haylou LS02 با مناسب ترین قیمت به مبیت مراجعه کنید. 

برنامه ساعت هوشمند Haylou Fun

این اپلیکیشن نیز مانند برنامه‌ی Haylou می‌باشد و تفاوت چندانی در آن دیده نمی‌شود. در سیستم عامل اندروید با نسخه‌ی 5.0 آن یا بالاتر سازگار می‌باشد. برای اجرا در گوشی‌های آیفون به iOS 10.0 و بالاتر از آن نیازمند خواهد بود.

برنامه ساعت هوشمند Haylou Fit؛ اپلیکیشنی کاربردی برای ورزشکاران حرفه‌ای

این برنامه برای ساعت‌های هوشمند هایلو Solar طراحی شده است. نظیر اپلیکیشن‌هایی که تا به حال برای ساعت‌های هایلو معرفی کردیم، Haylou Fit نیز قابلیت‌هایی مانند گام شمار، نمایش ضربان قلب، کالری مصرف شده، مسافت طی شده و قابلیت‌ یادآوری پیام و تماس‌های دریافتی را دارا می‌باشد. این اپلیکیشن ساعت هوشمند قادر است روی نقشه‌ی GPS مسیر حرکت شما را ثبت کند و با تمامی گوشی‌های هوشمند که از اندروید نسخه‌ی 4.4 و iOS 9.0 یا بالاتر بهره‌ می‌برند، سازگار می‌باشد.

برنامه جامع Haylou Sport

Haylou Sport یک برنامه‌ی جامع مراقبت‌های بهداشتی است. این اپلیکیشن به راحتی با ساعت هوشمند شما ارتباط برقرار می‌کند. همچنین می‌تواند تعداد قدم‌ها، ضربان قلب و وضعیت خواب را به نمایش بگذارد و سایر اطلاعات تمرینات روزانه‌ی شما را ثبت کند. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود می‌باشد.

اپلیکیشن‌های مناسب برای ساعت هوشمند هوآوی

عکس از ساعت هوشمند هوآوی

قطعا به همراه ساعت‌های هوشمند هوآوی نیز مانند سایر محصولات یک اپلیکیشن مخصوص ارائه می‌شود. محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه‌ای مناسب، بالاترین بهره را از ساعت هوشمند خود ببرند.

کاربردی ترین اپلیکیشن ساعت هوشمند هوآوی؛ Huawei Health

اصلی‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌ای که برای اتصال اسمارت واچ هواوی به گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، Huawei Health نام دارد. شما می‌توانید آن را به راحتی از فروشگاه گوگل پلی دریافت نمایید. برای اینکه ساعت شما بدون دردسر متصل شود می‌بایست که آخرین نسخه از این اپلیکیشن در گوشی شما نصب باشد. در غیر اینصورت با مشکل مواجه می‌شوید و این امر امکان‌پذیر نخواهد بود. کاربران آیفون نیز می‌توانند آخرین ورژن این اپلیکیشن را از App store دریافت کنند. افرادی که از گوشی‌های هوآوی استفاده می‌نمایند، این اپ به طور پیش‌فرض برای آن‌ها نصب شده است. اما اگر نتوانستید این برنامه را پیدا کنید، می‌توانید آن را از AppGallery دانلود و نصب نمایید. برای استفاده از Huawei Health آن را باز و با تمامی مجوزهای که از شما درخواست می‌کند موافقت کنید. 

نحوه‌ی اتصال ساعت‌های هوشمند هوآوی به Huawei Health

سپس روی Pair کلیک نمایید تا به صورت خودکار نام دستگاه‌های در دسترس به شما نمایش داده شود. برای اتصال، نام ساعت هوشمند خود را لمس نمایید. اگر نام اسمارت واچ خود را نمی‌دانید به راحتی می‌توانید با ورود به بخش About در تنظیمات ساعت آن را پیدا کنید. هنگامی که درخواست جفت شدن روی ساعت هوشمند نمایش داده می‌شود، برای ادامه‌ی فرآیند روی آیکون ✓ کلیک نمایید‌. اگر این پنجره در مچ بند شما باز نشد باید روندی که ذکر کردیم را دوباره تکرار کنید. پس از جفت شدن، ساعت تصویری را نمایش می‌دهد و به صفحه‌ی اصلی باز خواهد گشت. در این زمان مچ بند در حال همگام سازی و تنظیم ساعت و تاریخ با گوشی هوشمند شما می‌باشد. اگر فرآیند اتصال با مشکل مواجه شود یک تصویر که نشان‌دهنده‌ی عدم اتصال می‌باشد روی نمایشگر ظاهر می‌شود. 

ممکن است ساعت شما به راحتی جفت نشود؛ بنابراین باید وارد بخش Check for updates در قسمت Me شوید. اگر در اینجا آپدیت جدیدی موجود باشد، می‌بایست که اپلیکیشن را به آخرین نسخه‌ی آن بروزرسانی کنید. در مرحله‌ی دوم ساعت را در کنار گوشی خود قرار دهید. سپس به بخش بلوتوث وارد شده و مطمئن شوید که نام اسمارت واچ در این بخش به چشم می‌خورد. در مرحله‌ی بعدی حتما خدمات موقعیت مکانی را در گوشی هوشمند خود فعال کنید. این امر به راحتی از طریق قسمت تنظیمات قابل انجام است. سپس مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را به Huawei Health دهید. اگر هیچ آپدیت جدیدی برای این اپلیکیشن وجود نداشت به احتمال زیاد مشکل شما به دلیل اینترنت ضعیف بوده است. برای انجام این روند بهتر است که به یک شبکه‌ی WiFi قدرتمند متصل شوید تا به مشکلی برنخورید. برای خرید انواع ساعت هوشمند هوآوی با مناسب ترین قیمت و گارانتی معتبر به وب سایت مبیت مراجعه کنید. 

چگونه ‌می‌توانیم ساعت هوشمند هوآوی خود را به گوشی دیگری متصل کنیم‌؟

مچ بند هوشمند شما تنها می‌تواند به یک گوشی متصل می‌شود. اگر قصد دارید تا آن را به دستگاه دیگری متصل کنید بایستی مراحل زیر را طی نمایید. وارد برنامه‌ی Huawei Health شوید و در بخش Devices نام ساعت خود را پیدا نمایید. روی گوشه‌ی بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه‌ی Unpair را انتخاب نمایید. با لمس کردن گزینه Disconnect تمامی سوابق مرتب‌سازی را از ساعت خود حذف خواهید کرد.

در نهایت برای اتصال به گوشی دیگری لازم است که تمامی مراحل ذکر شده در بخش‌های قبلی را دنبال کنید. چه بخواهید یک زندگی با تناسب اندام را شروع کرده و سلامتی خود را پیگیری کنید و چه قصد داشته باشید ساعت هوشمند خود را به راحتی مدیریت نمایید، برنامه‌ی Huawei Health همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. شما می‌توانید داده‌های خود را خصوصی نگه دارید و یا آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 

این به سلیقه‌ و خواست افراد بستگی دارد. زیرا آخرین فناوری سلامت و تناسب اندام با کاربری بسیار ساده و ایمن در اختیار آن‌ها قرار دارد. Huawei Health قادر است داده‌های بیش از 100 ورزش مختلف از مبتدی تا حرفه‌ای را به ثبت رساند. شما در هر مرحله می‌توانید اطلاعات تمرینات خود را به وضوح مشاهده کنید. بنابراین متوجه می‌شوید که آیا به اهداف خود رسیده‌اید یا خیر. یکی از بهترین روش‌ها برای دویدن داشتن یک راهنمای مسیر می‌باشد. این برنامه مسیر دویدن شما را در نقشه‌ای ترسیم می‌کند و اطلاعات کلیدی را نشان می‌دهد. بنابراین از مسیر و مقصد مورد نظر خود خارج و دور نخواهید شد. با استفاده از این اپلیکیشن ساعت هوشمند قادر خواهید بود تا ورزش را به یک ماجراجویی برای خود تبدیل کنید.

برای آشنایی با یکی از محصولات جدید هوآوی “ساعت هوشمند جدید هوآوی با عمر باتری 2 هفته‌ای معرفی شد” را بخوانید

برخی دیگر از قابلیت‌های اپلیکیشن ساعت هوشمند Huawei Health

شما می‌توانید به‌طور خودکار از مسیرهای تمرینی خود در فضایی باز و با موسیقی دلخواه فیلمبرداری کنید. سپس به راحتی قادر خواهید بود آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و در طول سفر، الهام‌بخش خود و دیگران باشید. کاربران با Huawei Health می‌توانند روتین سلامت خود را با جزئیات کامل مشاهده کنند. اطلاعات دقیقی از قبیل ضربان قلب، سطح اکسیژن و فشار خون، کیفیت خواب و تعداد گام‌های برداشته شده را در اختیار افراد قرار می‌دهد. تمامی این داده‌ها در نمودارهای ساده‌ای نمایش داده می‌شوند تا به راحتی بتوانید وضعیت بدنی خود را تحلیل کنید. 

این برنامه مدیریت مچ بند شما را بر عهده خواهد گرفت. تغییر واچ فیس یا پس‌زمینه‌ی ساعت به راحتی توسط آن قابل تغییر می‌باشد. صدها طرح مختلف و فوق‌العاده جذاب را می‌توانید برای گجت خود انتخاب نمایید. کاربران قادر هستند با استفاده از این اپلیکیشن ساعت هوشمند با افراد مختلف در سراسر جهان وارد چالش‌های ورزشی شوند و خود را به انجام تمرینات ورزشی تشویق کنند. این اپلیکیشن خارق‌العاده با اندروید 6.0 و iOS 9.0 یا بالاتر کاملا سازگار می‌باشد.

Navigator for Huawei band 2,3,4,5 And watch Gt

این اپلیکیشن افراد را قادر می‌سازد تا بتوانند روی تمامی مدل‌های مچ بند هوآوی نقشه‌های گوگل مپ را نمایان کنند. شما به راحتی می‌توانید مسیرهای مختلف را مشخص و مسافت هر کدام را پیدا کنید. کاربران قادر خواهند بود تا تمامی اطلاعات مربوط به جاده‌ها و خیابان‌ها را در صفحه‌ی اسمارت واچ خود مشاهده نمایند. حتی اگر نقشه را کاملاً در دسترس نداشته باشید، نیز می‌توانید با دریافت اعلانات و پیروی از آن‌ها به مقصد برسید. برای اجرای راحت و بدون دردسر این اپلیکیشن لازم است که از قبل برنامه‌ی Huawei Health را نصب کرده باشید.

اپلیکیشن‌های مناسب برای ساعت‌ هوشمند سامسونگ

عکس از ساعت هوشمند سامسونگ

کمپانی سامسونگ طیف گسترده‌ای از ساعت‌های هوشمند را ارائه می‌کند که هر یک از آن‌ها امکانات فوق‌العاده‌ای را دارا می‌باشند. برای خرید انواع ساعت هوشمند سامسونگ با مناسب‌ترین قیمت و گارانتی معتبر به وب‌سایت مبیت مراجعه کنید. 

در کنار این گجت‌های جذاب استفاده از برنامه‌‌های مختلف به کارایی آن‌ها می‌افزاید. وجود اپلیکیشن‌های مختلف برای سفارشی‌سازی بیشتر می‌تواند یکی از بهترین دلایل برای خرید این محصولات باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین اپلیکیشن ساعت هوشمند برای گجت‌های سامسونگ خواهیم پرداخت.

معرفی اپلیکیشن ساعت هوشمند Galaxy Wearable

این اپلیکیشن از بهترین برنامه‌های موجود برای بهره‌مندی از امکانات ساعت‌های هوشمند سامسونگ است. استفاده از این برنامه بسیار راحت می‌باشد تنها کافی است که آن را دریافت و در گوشی خود نصب نمایید. پس از اجرا کردن اپلیکیشن مذکور روی گزینه‌ی Get Started کلیک نمایید. سپس برای ادامه‌ی فرآیند فعالسازی اینترنت اعلان‌های روی نمایشگر را دنبال کنید. بعد از تکمیل این روند مطمئن شوید که اتصال از راه دور یا Remote Connection روشن است. ریموت کانکشن قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد تا از طریق داده‌ی تلفن یا شبکه‌ی WiFi گوشی خود را به ساعت هوشمند متصل کنید؛ این ویژگی زمانی که امکان برقراری ارتباط از طریق بلوتوث میسر نمی‌باشد کاربرد دارد زیرا شما را قادر می‌سازد تا با پیوند میان اسمارت فون و اسمارت واچ خود را حفظ کنید و همواره اعلان‌های دریافتی روی مچ بند به نمایش گذاشته شوند. 

پیش از هرگونه اقدام برای خرید ساعت هوشمند “همه آنچه که پیش از خرید ساعت های هوشمند باید بدانید” را بخوانید

برای استفاده از این قابلیت می‌بایست که ساعت را به WiFi متصل کنید. سپس از طریق گوشی وارد حساب کاربری سامسونگ خود شوید. در قدم اول Galaxy Wearable را اجرا کنید و روی Account and backup کلیک کنید. سپس گزینه‌ی Remote Connection را انتخاب و آن را روشن نمایید. این اپلیکیشن با تمامی گوشی‌های هوشمند سازگار است و به اندروید 4.3 و iOS 9.0 یا بالاتر نیازمند می‌باشد.

معرفی اپلیکیشن ساعت هوشمند Facer

فیسر یک برنامه بسیار محبوب و پرکاربرد در زمینه‌ی شخصی سازی ساعت‌های هوشمند سامسونگ است. این برنامه برای ساخت پس‌زمینه‌ی دلخواه برای ساعت‌های WearOS و Tizen مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید توسط Facer طرح‌های مختلف را رسم و آن‌ها را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. کاربران با دریافت و نصب آن از 100000 واچ فیس مختلف بهره‌مند خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های جذاب این برنامه می‌توان به قابلیت نمایش شرایط آب و هوایی با واحدهایی مانند فارنهایت و سانتی‌گراد، برخورداری از گام شمار و نشانگر وای‌فای اشاره کرد. برای استفاده از این اپلیکیشن می‌بایست که گوشی شما حتما از طریق برنامه‌ی Galaxy Wearable به ساعت متصل باشد. این اپلیکیشن برای اجرای صحیح به اندروید 4.3 و iOS 13.0 یا بالاتر احتیاج دارد. همچنین با تمامی گوشی‌ها موجود در بازار که دارای سیستم عامل مذکور می‌باشند سازگار خواهد بود.

معرفی برنامه Spotify؛ برنامه ای هیجان انگیز برای علاقه مندان به موسیقی

این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در زمینه‌ی موسیقی می‌باشد که میلیون‌ها بار توسط کاربران مختلف دانلود شده است. شما می‌توانید تنها با یک جستجوی ساده آهنگ مورد علاقه‌ی خود را دانلود و ذخیره نمایید. این برنامه‌ی فوق‌العاده جذاب موسیقی‌ها، پادکست‌ها و ویدئوهای بسیار زیادی را در خود گنجانده است. شما می‌توانید یک پلی لیست از موزیک‌های مختلف را برای خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید بدون دانلود آهنگ‌ها و پر کردن حافظه‌ی داخلی خود به صورت آنلاین از شنیدن آن‌ها لذت ببرید. علاوه بر این قادر هستید تا دوستان خود را در آن پیدا نمایید. 

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند با طراحی ظریف و کاربردی هستید “معرفی بهترین ساعت های هوشمند زنانه” را بخوانید

پس از یافتن افراد مورد نظر خود به آهنگ‌هایی که گوش می‌دهند دسترسی خواهید داشت. بنابراین می‌توانید آن‌ها را بشنوید و نظر خود را نیز اعلام کنید. Spotify دارای هوش مصنوعی است که پس از مدتی سلیقه‌ی شما را تشخیص می‌دهد. بعد از اینکه آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را در آن سرچ کردید، برنامه به طور خودکار موزیک‌‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که به سلیقه‌ی شما نزدیک هستند. اسپاتیفای یکی از قدرتمندترین و مشهورترین اپلیکیشن‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

معرفی برنامه Strava

سامسونگ یک پلتفرم سلامت همه‌جانبه دارد که با تمامی ساعت‌های هوشمند خود سازگار است. این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ثبت و بررسی داده‌های مربوط به تناسب اندام در سرتاسر جهان می‌باشد. Strava نزد ورزشکارانی نظیر دوندگان و دوچرخه سواران بسیار اهمیت دارد و به دلیل دسترسی به GPS امکانات مفیدی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. به عنوان مثال می‌تواند مسیر شما را روی نقشه نمایش دهد و ذخیره کند. همچنین اطلاعاتی مانند کالری مصرفی، مسافت طی شده و میزان سرعت در مکان‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌کند. 

شما از طریق این برنامه می‌توانید سایر ورزشکاران را پیدا و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. کاربران به راحتی می‌توانند مسیر مورد نظر را روی نقشه مشخص کنند و آن را با دیپران نیز به اشتراک بگذارند. در این اپلیکیشن مسابقات و چالش‌هایی نیز برگزار می‌شود که اشخاص مختلف امکان شرکت در آن‌ها را دارا می‌باشد. چنین ویژگی جذابی شما را به انجام فعالیت‌های ورزشی و رسیدن به تناسب اندام سوق خواهد داد. این برنامه‌ی محبوب با اکثر گوشی‌های هوشمند که از iOS 14.0 و اندروید 5.0 یا بالاتر بهره می‌برند، سازگار است.

اگر شما نیز ساعت هوشمند سامسونگ دارید، “رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی واچ و نحوه رفع آن‌ها” را بخوانید

اپلیکیشن‌های مناسب برای ساعت‌ هوشمند اپل

عکس از اپل واچ

کمپانی اپل یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندها در کل جهان می‌باشد. این شرکت چندین سال است که در زمینه‌ی تولید ساعت‌ هوشمند فعالیت دارد. این محصولات در کنار کیفیت ساخت بسیار خوب، از قیمت بالایی نیز برخوردار می‌باشند. اپل واچ‌ها نیز مانند ساعت‌های هوشمند موجود از برندهای دیگر نیاز به اپلیکیشن اختصاصی خود دارند. کاربران برای دسترسی به امکانات مختلف و اتصال آن‌ها به گوشی هوشمند خود نیاز دارند تا از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده نمایند. در ادامه‌ی مطلب چندین اپلیکیشن پرکاربرد و مفید را که در اپل واچ‌ها کاربرد دارند معرفی خواهیم کرد. برای خرید انواع اپل واچ با مناسب‌ترین قیمت می توانید به وب سایت مبیت مراجعه کنید.

معرفی برنامه Apple Watch

شما برای دسترسی به امکانات و قابلیت‌های مختلف اپل واچ خود به این اپلیکیشن نیاز پیدا خواهید کرد. کاربران می‌توانند توسط آن واچ فیس‌های مختلف را برای ساعت هوشمند خود انتخاب نمایند، به تنظیمات مختلف ساعت دسترسی داشته باشند و برنامه‌های کاربردی دیگری را نیز در اسمارت واچ خود نصب نمایند. پس از اتصال موفق ساعت هوشمند به آیفون قادر خواهید بود تا از امکانات این اپلیکیشن بهره ببرید. Apple Watch App تنها برای گوشی‌هایی که از سیستم عامل iOS بهره‌مند می‌باشند طراحی و ارائه شده است. در این اپلیکیشن یک بخش به نام Discover در پایین صفحه مشاهده می‌شود. کاربران از طریق این قسمت می‌توانند طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی دیگر را روی اپل واچ خود نصب کنند. در ادامه برخی از این اپلیکیشن‌ها را که در نوع خود پرکاربرد می‌باشند را ذکر خواهیم کرد.

معرفی اپلیکیشن ساعت هوشمند Endel

این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در سال 2020 بود. از آن زمان به بعد دچار تحولات و پیشرفت‌هایی نیز شده که نتیجه‌ای جز برخورداری از محبوبیتی بیشتر نداشته است‌. امروزه برنامه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانند صداهای آرامش‌بخشی را برای افزایش تمرکز یا بهبود خواب شما پخش کنند. اما اپلیکیشن اندل به دلیل بهره‌مندی از الگوریتم‌هایی خاص قادر است تا مناظر صوتی را در هر لحظه برای شما شخصی سازی کند. این برنامه با Apple Health همگام سازی می‌شود تا صداهایی را متناسب با وضعیت فعلی بدن و محیط اطراف شما پخش کند. 

برای پیدا کردن ساعت هوشمند اپل خود به ساده‌ترین شیوه ممکن “اپل واچ گم شده خود را با استفاده از چند ترفند ساده پیدا کنید” را بخوانید

فرآیند مذکور نیز از طریق پارامترهایی مانند میزان ضربان قلب و نوع آب و هوای اطراف کاربران صورت می‌پذیرد. اگر دچار استرس و دلهره شده‌اید می‌توانید با فعال کردن گزینه‌ی Focus، قدرت تمرکز خود را افزایش دهید. در حالی که حالت Relax به گونه‌ای طراحی شده است تا نهایت آرامش و راحتی را برای افراد به ارمغان آورد. این گزینه به شما کمک می‌کنند تا خوابی راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید. زمانی که در حال راه رفتن و یا دویدن هستید حالت On-The-Go بسیار مفید خواهد بود. در این مود‌ اپل واچ شما می‌تواند بر اساس گام‌هایی که برمی‌دارید ضرب آهنگ را تغییر دهد.

معرفی برنامه Water Tracker-Waterful

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات چیز‌هایی که در طول روز نوشیده‌اید را در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال افراد می‌توانند مقدار آب، قهوه و یا آب‌میوه‌ای که در یک روز نوشیده‌اند را با چند کلیک ساده در اپل واچ خود ثبت نماید. این ویژگی کمک می‌کند تا کاربران سعی کنند در طول روز، آب و انرژی کافی را به بدن خود رسانند.

اپلیکیشن ساعت هوشمند Tempo

این اپلیکیشن به دلیل تجزیه و تحلیل هوشمند خود برای کسانی که اپل واچ دارند بسیار کاربردی است. تمپو می‌تواند تمام داده‌های تناسب اندام که توسط ‌برنامه‌های Apple Health ثبت می‌شود را دریافت کنند. سپس با تحلیل آن‌ها عملکرد شما را به صورت کامل نمایش خواهد داد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک کیلومتر پیاده روی کنید و سپس 500 متر دیگر را نیز به آن اضافه کنید، می‌توانید در این اپلیکیشن برای خود نقاطی را مشخص کنید تا این امر به راحتی صورت گیرد.

معرفی برنامه Arm Speed Analyser

آیا تا کنون دقت کرده‌اید که سرعت بازوی شما چقدر است؟ این سوال ممکن است برای افراد بسیاری پیش نیاید. اما کسانی که ورزش‌هایی مانند گلف، والیبال یا تنیس را انجام می‌دهند این موضوع می‌تواند برایشان حائز اهمیت باشد. Arm Speed Analyser ادعا می‌کند ک دقیق‌ترین برنامه‌ی اندازه‌گیری سرعت است. این برنامه سنسور شتاب سنج داخل اپل واچ را برای اندازه‌گیری این پارامترها به کار می‌گیرد. بنابراین قادر است تا با دقت خوبی سرعت و شتاب دست شما را محاسبه کند. ورزشکاران حرفه‌ای با استفاده از این برنامه می‌توانند به راحتی از پیشرفت و یا پسرفت روزانه‌ی خود مطلع شوند‌.

معرفی اپلیکیشن کاربردی Apple Fitness Plus

این اپلیکیشن به قطع یک آینده‌ی فوق‌العاده الهام بخش برای کاربران مختلف می‌باشد. Fitness Plus به شما اجازه می‌دهد تا در کنار یک پیاده‌روی طولانی‌ به صحبت‌های یک شخصیت معروف نیز گوش دهید. همانطور که اپل می‌گوید، هر قسمت از پیاده‌روی اشخاص بر اساس لحظات شخصی و زندگی او شکل می‌گیرد و شامل درس‌های آموخته شده، خاطرات به یادماندنی، افکار گوناگون و سایر موضوعات شکل می‌گیرد. این روایت نیز توسط اپلیکیشن مذکور هنگام راه رفتن از طریق عکس‌هایی که پخش می‌شوند رخ می‌دهد.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفتیم امروزه ساعت‌های هوشمند به گجت‌هایی بسیار مهم و محبوب تبدیل شده‌اند. اما این محصولات خود به تنهایی قادر به انجام کارهای بسیار زیادی نمی‌باشند. به همین دلیل کمپانی‌های سازنده و یا سایر توسعه دهندگان، اپلیکیشن‌های مختلفی را برای آن‌ها ارائه می‌کنند. این برنامه‌ها ممکن است که روی گوشی کاربران نصب شده اما قابلیت‌های خود را در ساعت هوشمند به نمایش بگذارند. یا در برخی موارد می‌توانند مستقیما روی خود ساعت هوشمند نصب و اجرا شوند. در هر صورت سبب می‌شوند تا افراد بتوانند به امکانات گسترده‌ی اسمارت واچ خود دسترسی پیدا کنند.

منابع:

androidcentral

consumer.huawei

androidayuda

haylouearbudsgt

techradar

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا