اخبارتکنولوژی گیمعلم و تکنولوژی

مایکروسافت به تحریم کنندگان روسیه پیوست

مایکروسافت اعلام کرده است که فروش محصولات و خدمات خود را در روسیه متوقف خواهد کرد.

در بیانیه جدید برد اسمیت (‌Brad Smith)، رئیس و نایب رئیس مایکروسافت، اعلام شد که مایکروسافت تا زمانی که روسیه به حمله به اوکراین ادامه می‌دهد، دیگر در این کشور تجارت نخواهد کرد. اسمیت گفت:

«مانند سایر نقاط جهان، ما از تصاویر و اخباری که از جنگ در اوکراین می‌آید وحشت زده، خشمگین و غمگین هستیم و این تهاجم غیرقانونی، غیرقابل توجیه و ناعادلانه روسیه را محکوم می‌کنیم. ما امروز اعلام می‌کنیم که فروش محصولات و خدمات مایکروسافت در روسیه را به حالت تعلیق در می‌آوریم.»

اسمیت در ادامه این بیانیه گفته است: علاوه بر این، ما در حال هماهنگی و همکاری نزدیک با دولت‌های ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا هستیم و بسیاری از جنبه‌های تجارت خود را در روسیه، مطابق با تصمیمات تحریم‌های دولتی متوقف می‌کنیم. ما معتقدیم زمانی که گام‌های مشخصی را در هماهنگی با تصمیم‌های اتخاذ شده توسط این دولت‌ها برمی‌داریم، در کمک به اوکراین موثرتر هستیم و با ادامه این وضعیت گام‌های بیشتری برمی‌داریم.

تاثیرگذاری یک توئیت

این خبر پس از آن منتشر شد که معاون نخست وزیر اوکراین از ایکس باکس و پلی استیشن خواست تا به طور موقت به پشتیبانی در بازارهای روسیه و بلاروس پایان دهند. میخائیلو فدوروف (Mykhailo Fedorov) در نامه‌ای در توییتر از دارندگان این پلتفرم‌ها خواست تا تمام حساب‌های روسیه و بلاروس را مسدود کرده و تیم‌‌ها، گیمرهای روسی و بلاروسی و تمام گیمرها، رویدادهای بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی را به طور موقت متوقف کنند. این اقدام مایکروسافت جدیدترین تصمیم از مجموعه تصمیمات شرکت‌های فناوری و بازی‌های ویدیویی برای فاصله گرفتن از روسیه و حمایت از اوکراین است.

سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (‌ Sony Interactive Entertainment) نیز بی سر و صدا عرضه Gran Turismo 7 را در روسیه متوقف کرده است. این بازی قرار بود در سراسر جهان عرضه شود، اما در حال حاضر امکان خرید دیجیتالی آن از طریق فروشگاه روسی پلی استیشن وجود ندارد. تاریخ انتشار بازی در فروشگاه‌های روسی تحت عنوان “در انتظار تایید” نمایش داده می‌شود.

شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت رد (CD Project Red) نیز فروش بازی‌های خود را در روسیه و بلاروس تا اطلاع ثانوی متوقف کرده‌ است و الکترونیک آرتز (Electronic Arts) تیم‌های روسی و بلاروسی را از FIFA 22 و NHL 22 حذف می‌کند. شرکت پوکمون روز پنجشنبه اعلام کرد که 200000 دلار برای حمایت بشر دوستانه در اوکراین اهدا خواهد کرد.

زهرا حاج محمد کریمی

من زهرا حاج محمد کریمی هستم، کارشناسی مترجمی زبان دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطاتم، به ادبیات و تئاتر علاقه مندم و کار دوبله و گویندگی هم انجام میدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا