زیبایی و سلامتسبک زندگی

انواع روش‌های پاکسازی پوست

روش‌های پاکسازی مختلفی در دنیا وجود دارد و شما باید بر اساس نیاز پوست خود و مزیت‌های هر کدام از این روش‌ها، یکی را انتخاب کرده و به پوست صورت خود درخشش و پاکی را هدیه کنید. یکی از روش‌های محبوب که به تازگی در خانه نیز می‌توان از آن بهره برد، میکرودرم  است که در ادامه مقاله، در کنار سایر روشها به آن می‌پردازیم.

آیا درمان‌های فیشیال برای پوست مفید هستند؟

حتی اگر پوست صورت شما دچار مشکل خاصی مانند هایپرپیگمنتیشن و آکنه نباشد، باز هم از درمان فیشیال صورت بهره خواهید برد و علاوه بر حس خوبی که دریافت می‌کنید، سلامت پوست خود را نیز حفظ خواهید کرد.

فیشیال باعث پاکسازی پوست از آلودگی‌ها می‌شود؛ همچنین باعث می‌شود بافت و رنگ پوست بهبود پیدا کند و جوانسازی اتفاق می‌افتد. بعلاوه، باعث افزایش گردش خون در صورت می‌شود و سلول‌های سالم‌تری خواهید داشت و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست خواهد رسید.

میکرودرم آبریژن

ماسک پاکسازی پوست

این روش پاکسازی پوست برای کسانیکه می‌خواهند لکه‌های ناشی از افزایش سن و جای آکنه‌های صورت خود را درمان کنند، گزینه مناسبی است. میکرودرم، لایه سطحی و رویه پوست را می‌زداید؛ در نتیجه باعث کاهش چروک‌های ریز، جوش‌ها، لکه‌های مربوط به سن، جوش سرسیاه و منافذ باز می‌شود. در این روش، یک دستگاه کریستال‌های ریز را روی سطح پوست پخش می‌کند و زمانیکه از ساکشن برای تمیز کردن سلول‌های مرده جدا شده استفاده می‌شود، پوست را لایه برداری می‌کند. پس از انجام این کار، ممکن است، پوست کمی قرمز شود اما در نهایت، پوستی درخشان، تازه و جوان‌تر خواهید داشت.

ترمیم سطح پوست با لیزر

در این روش، لایه بیرونی پوست حذف می‌شود و کلاژن سازی تحریک شده و سلول‌های جدیدی تولید می‌شوند. از این لیزر برای کاهش ظاهر چین و چروک‌های صورت و گردن نیز استفاده می‌کنند.

لایه برداری شیمیایی

از این روش پاکسازی پوست بیشتر برای درمان اثرات پیری پوست و جوانسازی پوست صورت به کار می‌رود. از لایه‌بردارهای شیمیایی برای تصحیح بافت و رنگدانه‌های غیرطبیعی پوست و یکدست کردن رنگ چهره استفاده می‌شود. لایه بردارهای شیمیایی با توجه به نوع اسیدی که در آن به کار رفته است، قدرت‌های مختلفی دارند.

جوانسازی پوست با لیزر

در این روش از اشعه مادون قرمز برای سفت کردن پوست صورت استفاده می‌شود. لیزر پوست باعث می‌شود تا نیاز به جراحی کمتر شود؛ در نتیجه دیگر نیازی به بیهوشی و گذراندن دوران نقاهت نیست. لیزر جوانساز پوست، لایه های زیرین سطح پوست را با گرما مورد هدف قرار می‌دهد و باعث تحریک ساخت کلاژن و سفت شدن پوست می‌شود.

هیدرافیشیال

این روش به شدت محبوب، باعث درخشان شدن پوست می‌شود. بعلاوه، منافذ صورت را جمع کرده و چهره‌ای گلگون و دوست‌داشتنی به شما می‌دهد. هیدرافیشیال تنها روشی است که پاکسازی پوست، لایه برداری، بیرون کشیدن آلودگی‌ها، آبرسانی، حفاظت آنتی اکسیدانی و نور قرمز درمانی را با هم دارد.

این فیشیال در حد مراقبت‌های درمانی است. یعنی نه تنها پاکسازی عمیق انجام می‌دهد، بلکه با ماساژ تخلیه لنف‌ها، باعث پالایش پوست نیز می‌شود.

ترمیم سطح پوست با لیزر فرکسل

این درمان با استفاده از لیزر غیرتهاجمی فرکشنال انجام می‌شود که قسمت‌های مختلف پوست را در زمان‌های مختلف درمان می‌کند. با استفاده از این روش، زمان نقاهت کاهش می‌باید. در لیزر فرکشنال، آسیب‌های جزئی کنترل شده به پوست وارد می‌شود تا روند طبیعی بازسازی بدن تحریک شده و در این نواحی کلاژن تولید شود؛ در نتیجه، چروک سطحی و منافذ باز کاهش یابد و نقاطی که دچار پیگمنتیشن، جای زخم، افتادگی و حتی ملاسما شده‌اند، نیز بهبود پیدا کنند.

جوانسازی با IPL

ابزارهای پاکسازی پوست

IPL یا همان نوردرمانی با پالس شدید، روشی برای جوانسازی و شادابی پوست است. در این روش، بدون صدمه زدن به سطح پوست، آسیب های پوستی درمان می‌شود. بنابراین، دوران نقاهت کوتاهی نیاز دارید و سریع به روتین روزانه برمی‌گردید.

در این روش پاکسازی پوست، اشعه‌های نور به نقاط رنگی هدف تابانده می‌شوند. از جمله این نقاط، می‌توان به ملانین در نقاط آفتاب سوخته یا کک و مک اشاره کرد. در نتیجه، پوست آسیب دیده از تابش آفتاب یا نقاطی از پوست که دچار تیرگی شده‌اند، بهبود می‌یابند. بعلاوه، پوست می‌تواند تا کلاژن و الاستین بیشتری تولید کند. با تولید کلاژن، رنگ چهره بهبود می‌یابد و محکم‌تر و صاف‌تر می‌شود.

بازسازی پوست با آتش و یخ

 

این روش پاکسازی پوست برای اولین بار در بورلی هیلز انجام شد و به سرعت پوست را بازسازی کرده و خطوط و چروک صورت را کاهش می‌دهد و رنگ چهره را یکدست می‌کند. این روش با گذاشتن دو ماسک حرفه ای در ترکیب با روش‌های کلینیکی برای رسیدن به نتیجه بهتر انجام می‌شود.

سلبریتی‌هایی نظیر گوینت پالترو، هالی بری، جسیکا آلبا از این روش درمان پوست استفاده کرده و از آن راضی هستند. ماسک‌های مورد استفاده دارای گلیکولیک اسید، ویتامین آ، هیالورونیک اسید، آنتی اکسیدان‌ها، آلوئه ورا، و نیاسینامید هستند. تمامی این ماسک‌ها از مواد فوق العاده برای جوانسازی پوست و درخشان کردن آن استفاده می‌کنند.

فیشیال Envy

این روش غیرتهاجمی یک درمان 3در1 پوستی است. متخصص با سرم‌های مخصوص، پوست را تمیز و آبرسانی می‌کند و در طولانی مدتی هم تاثیر خواهند داشت. فیشیال اینوای باعث شاداب و هیدراته شدن پوست شما می‌شود. بعلاوه، صورت نیز سطح صاف و بهتری خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله به روش‌های مختلفی پاکسازی پوست و لایه‌برداری صورت پرداختیم. مکانیزم اصلی این فیشیال‌ها، زدودن لایه بیرونی پوست یا همان لایه‌برداری است. با این کار کلاژن‌سازی تحریک می‌شود و سلول‌های جدیدی جایگزین پوست آسیب دیده از نور خورشید یا اثرات بالا رفتن سن می‌شوند. اگر تمایل به حضور در کلینیک‌های زیبایی را ندارید و می‌خواهید در خانه، پوست خود را پاکسازی کنید، یکی از گزینه های پیش روی شما، میکرودرم شیائومی است. دستگاه میکردودرم شیائومی یک دستگاه خانگی برای پاکسازی و لایه برداری پوست و رفع جوش‌های سرسیاه و منافذ باز است. همانطور که پیشتر  گفته شد، میکرودرم از جمله درمانهای محبوب و غیرتهاجمی است و اگر به درستی صورت گیرد، نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

الهام اقاملایی

ارشد مترجمی رو که گرفتم، سرم با ترجمه و تدریس زبان گرم بود که خیلی اتفاقی با دنیای تولید محتوا آشنا شدم. دنیایی به وسعت یک اقیانوس ولی با عمق نیم سانت:) آماده ای تا با هم شیرجه بزنیم تو این اقیانوس جذاب! Let's Go

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا