اخبار

پردازنده پرچمدار کوالکام +Snapdragon 8 Gen 1 بزودی معرفی خواهد شد

کوالکام محبوب‌ترین تولید کننده پردازنده برای گوشی‌های اندرویدی است که انتظار می‌رود تا جدیدترین محصول خود یعنی پردازنده +Snapdragon 8 Gen 1 را به زودی معرفی کند. به گفته افشاگر چینی Digital Chat Station این پردازنده طی هفته آینده رونمایی خواهد شد و انتظارات برای آن به پایان خواهد رسید. این در حالی است که طبق اطلاعاتی که پیشتر منتشر شده، انتظار می‌رفت تا پردازنده جدید کوالکام با اندکی تاخیر و در نیمه دوم سال 2022 رونمایی شود.

بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده در جمعه آینده، 20 ماه می 2022، کوالکام پردازنده جدید خود یعنی +Snapdragon 8 Gen 1 را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. علاوه بر این پردازنده پرچمدار، انتظار می‌رود تا تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 1 نیز در این رویداد رونمایی معرفی شود.

اگر این شایعات تازه منتشر شده صحت داشته باشند باید در انتظار گوشی‌های اندرویدی جدید از تولیدکنندگان مختلف با پردازنده جدید کوالکام باشیم. انتظار می‌رود تا این تراشه جدید یعنی +Snapdragon 8 Gen 1 ساخته کمپانی TSMC باشد این در حالی است که نسل قبلی این پرچمدار یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 ساخت سامسونگ بوده‌است.

تفاوت این پردازنده جدید یعنی +Snapdragon 8 Gen 1 با نسل پیشین احتمال در معماری GPU است که این موضوع منجر به بهبود عملکرد در تراشه جدید خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود تا در مدل جدید CPU بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 ظاهر شود.

شایان ذکر است که پردازنده پیشین با یک هسته Cortex-X2 3 گیگاهرتزی، سه هسته Cortex-A710 و 4 هسته Cortex-A510 عرضه شده است که عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌اند. با توجه به این اطلاعات انتظار می‌رود تا موتورولا اولین سازنده‌ای باشد که از پردازنده جدید کوالکام یعنی +Snapdragon 8 Gen 1 در گوشی جدید خود یعنی Edge X30 استفاده خواهد کرد.

تمامی اطلاعاتی که منتشر شده در حد شایعه بوده و هنوز به صورت رسمی هیچ یک از آن‌ها توسط کوالکام به تایید نرسیده است بنابراین باید تا پایان هفته آینده منتظر ماند و دید در جمعه پیش رو کوالکام در رویداد رونمایی خود چه خواهد کرد. اما با همه این مسائل می‌توان با قاطعیت گفت که این پردازنده را در تعداد زیادی از مدل پرچمداران آینده مشاهده خواهیم کرد.

منبع: gsmarena

مهدیه بهرامی

من مهدیه بهرامی هستم. لیسانس مترجمی زبان انگلیسی علاقه مند به نوشتن، به‌ویژه حوزه تکنولوژی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا