راهنمای خریدمقایسهموبایلنقد و بررسی

راهنمای خرید سامسونگ S22؛ بررسی جدیدترین پرچمداران سامسونگ

دنیای تکنولوژی هر لحظه در حال پیشرفت است و خرید محصولاتی مانند گوشی هم به مراتب روز به روز مشکل‌تر می‌شود. انتخاب درست یک گوشی موبایل نیازمند شناخت و بررسی دقیق اطلاعات آن گوشی است. یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید گوشی، سری گوشی‌های خانواده سامسونگ S22 است که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده‌اند و لقب پرچمداران 2022 سامسونگ از سری S را به خود اختصاص داده‌اند. ما در این مقاله به یررسی گوشی های جذاب سامسونگ S22، سامسونگ S22 پلاس و سامسونگ S22 اولترا می‌پردازیم و شما را در خرید این سری از پرچمداران سامسونگ راهنمایی می‌کنیم.

برای خرید هر یک از اعضای خانواده سامسونگ S22 به صورت مطمئن و قابل اعتماد، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه ابتدا به یک مقایسه کلی بین سه گوشی سری S می‌پردازیم و در ادامه تک تک ویژگی‌های سامسونگ S22 پلاس، سامسونگ اس 22 و سامسونگ S22 اولترا را بررسی می‌شوند.

مقایسه مشخصات سامسونگ S22، سامسونگ اس 22 پلاس و سامسونگ S22 اولترا

ابعاد گلکسی اس 22 معادل  146×70.6×7.6 میلی‌متر و وزن آن 167 گرم است. سامسونگ اس 22 از دو عضو دیگر خانواده سری 22، سبک‌تر است و اگر وزن گوشی سری اس برای کاربر دغدغه مهمی است، بهترین انتخاب می‌تواند خرید سامسونگ اس 22 باشد. ابعاد گلکسی اس 22 پلاس 157.4×75.8×7.6 میلی‌متر و وزن آن 195 گرم است. در گلکسی اس 22 اولترا وزن باز هم بیشتر می‌شود و به 228 گرم می‌رسد. ابعاد سامسونگ اس 22 هم کمی بزرگتر و در حدود  163.3×77.9×8.9 میلی‌متر است.

اگر از طرفداران گوشی‌های سامسونگ هستید “مقایسه سامسونگ A53 و A33” را از دست ندهید

صفحه نمایشگر، برتری دهنده سامسونگ S22 اولترا

در گلکسی اس 22 نمایشگری تخت و 6.1 اینچی مشاهده می‌شود. هر 3 مدل خانواده سری اس دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی هستند با این تفاوت که دو گوشی سامسونگ اس 22 و اس 22 پلاس از این نرخ تازه‌سازی در رزولوشنی +FHD پشتیبانی می‌کنند در حالیکه در سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا که در واقع پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود، مجهز به صفحه نمایش LTPO است. با این تکنولوژی، گلکسی اس 22 اولترا دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی در کیفیت +QHD خواهد بود. هر سه گوشی دارای نمایشگر شیشه‌ای گوریلا گلس ویکتوس پلاس هستند، پوششی که اولین بار است توسط کورنینگ معرفی شده است. این نمایشگر شیشه‌ای مقاومت بالا و بسیار خوبی دارد. گوشی سامسونگ اس 22 و سامسونگ اس 22 پلاس تخت ولی مدل اولترا دارای طراحی لبه‌های کناری خم است به طوری که یک صفحه نمایش تقریباً بدون حاشیه و تمام صفحه است. در واقع از نظر طراحی هر دو گوشی سامسونگ اس 22 و سامسونگ اس 22 پلاس دارای یک طراحی مشابه با  نسل‌های قبلی پرچمداران سری S سامسونگ هستند.

بررسی دوربین عقب، سامسونگ S22 اولترا همچنان قدرتمند

راهنمای خرید سامسونگ S22 اولترا؛ بررسی دوربین

در گوشی سامسونگ اس 22، دوربینی سه‌گانه تعبیه شده است که دارای کیفیتی معادل ۵۰ مگاپیکسل بوده و دارای دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. به عبارت دیگر سامسونگ اس 22، دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو است که دوربین تله فوتو می‌تواند به صورت اپتیکال بزرگنمایی سه برابری از تصویر را فراهم کند. در سامسونگ اس 22 پلاس هم دوربین‌ها سه گانه بوده و شرایط دوربین‌ها مشابه با Galaxy S22 است.

با این حال در جدیدترین نسل سری اس سامسونگ شرایط کمی متفاوت است. گلکسی اس 22 اولترا دارای دوربین چهار گانه است. این دوربین به فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز شده است. دوربین این گوشی پرچم دار توانایی بزرگنمایی با وضوح فوق‌العاده تا 100 برابر را دارد. رزولوشن بالای 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و 12 مگاپیکسلی برای دوربین فوق‌‌عریض و همچنین دو دوربین 48 مگاپیکسلی تله‌فوتو، از دیگر مشخصات Galaxy S22 Ultra است که این گوشی را نسبت به دو سری دیگر برتری می‌دهد. سنسور لیزری فوکوس خودکار برای بهبود عملکرد فوکوس خودکار در محیط های فاصله نزدیک و کم نور استفاده می‌شود که تنها در گلکسی اس 22 اولترا موجود است.

مقایسه دوربین جلو پرچمداران 2022 سامسونگ

دوربین جلو یا در اصطلاح سلفی در گوشی های سامسونگ اس 22 و S22 Plus کیفیتی معادل 10 مگاپیکسل دارند. اما سامسونگ اس 22 اولترا دارای پیشرفتی چهار برابری نسبت به دو مدل دیگر  بوده و از رزولوشنی معادل 40 مگاپیکسلی برخودار است؛ سنسور این دوربین 1/2.8 اینچی مدل S5KGH1 است که در نسل قبل اولترا یعنی سامسونگ اس 21 اولترا نیز تعبیه شده بود. طرفداران گوشی‌های پرچمدار “مقایسه‌‌ی دو لرزشگیر OIS و EIS در دوربین‌ گوشی‌های هوشمند” را بخوانند.

بررسی قلم سامسونگ S22 اولترا

گوشی های سامسونگ اس 22 و اس 22 پلاس فاقد قلم می‌باشند و از این خانواده، تنها گلکسی اس 22 اولترا دارای قلم است. قلم Galaxy S22 Ultra سرعتی سه برابر نسبت به نسل‌های پیشین سامسونگ نوت دارد و میزان تاخیر آن 3 میلی‌متر بر ثانیه است. این سرعت مانند سرعت نوشتن با خودکار روی کاغذ را به کاربر القا می‌کند. محدوده کنترل ممکن است بسته به محیط اطراف و سایر عوامل متفاوت باشد.
این قلم به تنهایی نیاز به شارژ ندارد که ویژگی بسیار حائز اهمیتی محسوب می‌شود.

بررسی ظرفیت حافظه اعضای خانواده سامسونگ S22

گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس هر دو دارای حافظه 8 گیگابایت رم (LPDDR5) با 256 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم (LPDDR5) با 128 گیگابایت حافظه داخلی است. با این حال، در گلکسی اس 22 اولترا شرایط کمی متفاوت‌تر است و این گوشی در نسخه‌های 12گیگابایت رم (LPDDR5) با حافظه داخلی 1 ترابایت، 12 گیگابایت رم (LPDDR5) با 512 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت رم (LPDDR5) با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8  گیگابایت رم (LPDDR5) با 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده‌است. البته گزینه ذخیره‌سازی یک ترابایت تنها در گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا موجود است. در نهایت، فضای ذخیره‌سازی واقعی ممکن است بسته به کشور، مدل، اندازه فایل و قالب متفاوت باشد.

بررسی کلی باتری در گوشی‌های سامسونگ S22

در مقایسه با ظرفیت باتری این سه گوشی موبایل سامسونگ، ظرفیت گلکسی اس 22، 3700 میلی آمپر ساعت (معمولی) و ظرفیت گلکسی اس 22 پلاس، کمی بیشتر و به میزان 4500 میلی آمپر ساعت (معمولی) است. ظرفیت گلکسی اس 22 اولترا، 5000 میلی آمپر ساعت (معمولی) است. ظرفیت باتری در گوشی سامسونگ اس 22 اولترا، بیشترین میزان ظرفیت باتری در بین گوشی های سامسونگ سری اس 22 است.

مقایسه گوشی های میان رده پرطرفدار سامسونگ “مقایسه سامسونگ A53 و A52s؛ میان رده های کاربردی و پرطرفدار” را بخوانید

مقدار معمولی تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث آزمایش شده است. مقدار معمولی، مقدار متوسط تخمین زده شده با در نظر گرفتن انحراف در ظرفیت باتری در بین نمونه‌های باتری تست شده تحت استاندارد IEC 61960 است. ظرفیت نامی (حداقل) برای Galaxy S 22 3590mAh، برای Galaxy S 22 + 4370mAh و برای Galaxy S 22 Ultra 4855mAh است. برای خرید سامسونگ S22، باید توجه داشت که عمر واقعی باتری بسته به محیط شبکه، الگوهای استفاده و سایر عوامل ممکن است متفاوت است.

سخت افزار پرچمداران شایسته گوشی‌های پرچمدار

در بخش مشخصات فنی گوشی Samsung Galaxy S22 با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 به بازار عرضه شده است. حافظه سری اس 22 مشابه با نسل قبلی یعنی اس 21 است. رم و حافظه در مدل الترا با حداکثر 16 گیگابایت رم و همچنین 512 گیگابایت حافظه تولید شده است.  دو مدل دیگر اس 22 و 22 پلاس نیز دارای رم 8 گیگابایتی و  حافظه 256 گیگابایتی اند. همچنین مدل اولترا با حافظه یک ترابایتی هم با بازار عرضه شده است که بسیار جذاب بوده و نظرات کاربران زیادی را به این مدل جلب کرده‌است.

خاصیت ضد آب

هر سه گوشی دارای گواهی IP68 اند. یعنی هر سه گوشی سامسونگ اس 22 و سامسونگ اس 22 پلاس و مدل اولترا با گواهینامه IP68، که نشان از مقاومت بالا در برابر گرد و غبار و در آب تا عمق 1/5 متر به مدت زمان 30 دقیقه دارد.

رنگ گوشی

رنگ‌های سفید، مشکی و سبز یا همان رنگ‌های محافظه کارانه، رنگ‌های سامسونگ گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس را تشکیل می‌دهد. با این حال در مورد رنگ‌های سامسونگ اس 22 اولترا آیتم‌ها کمی متفاوت‌تر است و سازندگان دو رنگ مشکی (Phantom Black) و سفید (Phantom White) را به عنوان رنگ اصلی برای این گوشی پرچمدار در نظر گرفته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد دو رنگ جسورانه سبز و صورتی بورگاندی هم به برخی از بازارهای خاص عرضه شده است که این ویژگی خرید سامسونگ S22 را به انتخابی بسیار خوشایند برای کاربران تبدیل می‌کند.

بررسی سامسونگ اس 22

عکس از سامسونگ S22

طراحی و نمایشگر؛ تلفیق خلاقیت و قدرت

Galaxy S22 یکی از کوچک‌ترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی که در حال حاضر در بازار موبایل موجود است و به واسطه قابلیت‌های خود کاربران بسیاری را نسبت به خرید سامسونگ S22 ترغیب کرده‌است. صفحه نمایش تخت این گوشی به معنای تناسب بهتر برای محافظ‌های صفحه نمایش و قاب‌ها است و پنل AMOLED این گوشی موبایل عالی به نظر می‌رسد و بهبود یافته است. سامسونگ S22 می‌تواند به حداکثر روشنایی 1500 نیت برسد که نسبت به نسخه پیشین یعنی سامسونگ S21 بهبود یافته است و حداکثر روشنایی آن 1300 نیت می‌باشد.
سامسونگ از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در صفحه نمایش استفاده می‌کند که دقت و سرعت خوبی دارد. همچنین با استفاده از دوربین جلو و تصاویر دو بعدی، تشخیص چهره را دریافت می کنید.
سامسونگ اس ۲۲ مانند نسل پیشین خود، سری گلکسی اس ۲۱، هیچ کارت microSD یا جک هدفون ندارد. Galaxy S22 یک صفحه شیشه‌ای و آلومینیومی در کلاس یک گوشی پرچمدار است.

علاقه‌مندان به گوشی‌های ارزان و قدرتمند “نقد و بررسی شیائومی Poco X4 Pro؛ میان‌رده محبوب با ظاهری جذاب” را بخوانید

Galaxy S22 یک صفحه نمایش معمولی با کیفیت بالا از نوع AMOLED سامسونگ، با وضوح ۲۳۴۰x1080 و حداکثر نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. اگر کاربران بخواهند در مصرف باتری صرفه‌جویی کنند یا به هر دلیل دیگری نمی‌خواهند انیمیشن‌های روان‌تری داشته باشند، می‌توانند صفحه نمایش را روی نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز در قسمت تنظیمات قرار دهند. صفحه نمایش از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین محتوای ویدیویی همیشه عالی به نظر می‌رسد. همچنین یک سوراخ کوچک در بالا برای دوربین جلوی ۱۰ مگاپیکسلی وجود دارد. بر خلاف خمیدگی سامسونگ اس ۲۲ اولترا و برخی گوشی‌های دیگر این کمپانی، نمایشگر کاملاً مسطح است. یک صفحه نمایش مسطح نصب محافظ صفحه را نیز بسیار آسان‌تر می‌کند. به طور کلی یکی از مهم‌ترین دلایل برای خرید سامسونگ S22 را می‌توان بهره‌مندی از نمایشگر بسیار با کیفیت دانست.

قاب گلکسی اس ۲۲ از آلومینیوم ساخته شده است که هر چهار طرف را پوشش می‌دهد. نسبت به کناره‌های گلکسی اس ۲۱ گردی کمتری دارد. دکمه‌های صدا و پاور در سمت راست قرار گرفته‌اند و پایین دارای پورت USB Type-C، بلندگو و سیم‌کارت است. مانند سری گلکسی S۲۱ نسل گذشته، هیچ اسلات کارت microSD و جک هدفون برای این مدل در نظر گرفته نشده‌است.

سامسونگ از شیشه برای پشت گلکسی S۲۲ استفاده می‌کند. هر دو گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ فن ادیشن دارای پوشش‌های پلاستیکی در پشت بودند که به کاهش وزن دستگاه و افزایش دوام کمک می‌کند. البته بسیاری از کاربران استفاده از شیشه را برای گوشی‌های پرچمدار ترجیح می‌دهند. قاب دوربین در سمت چپ بالا با سه دوربین و یک فلاش LED قرار دارد.

بررسی دوربین سامسونگ اس 22؛ دوربینی در شان یک پرچمدار

Galaxy S22 دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی است. کیفیت عکس و فیلم ضبط شده توسط این دوربین خوب است، اما عکس‌ها در حالت زوم به خوبی کیفیت گوشی Galaxy S۲۲ Ultra به نظر نمی‌رسند. گلکسی اس ۲۲ دارای سه دوربین پشتی است که به ترتیب شامل: یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید 10 مگاپیکسلی و یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی است.

سامسونگ همچنان اشباع رنگ را در دوربین‌های خود بیش از سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند افزایش داده است. گلکسی اس ۲۲ در فضای داخلی یا خارجی، روشن یا تاریک، به خوبی از پس وظیفه خود بر می‌آید. عملکرد حتی در نور کم نیز معمولاً خوب است. در مناطقی که تقریباً تاریک است، می‌توان دوربین را به حالت شب تغییر داد تا روشنایی تصویر را بهبود بخشید. اگر به گوشی‌های پرچمدار علاقه دارید، نقد و بررسی گوشی هواوی P50 Pro؛ قدرتمندترین پرچمدار هواوی را از دست ندهید.

لنز تله فوتو

لنز تله فوتو بسیار مناسب است، اما زوم اپتیکال ۳ برابر قطعاً به توانایی‌های Galaxy S۲۲ Ultra نزدیک نخواهد شد. عکس‌های اجسام دورتر با جزییات به طور شفاف ثبت می‌شوند؛ به خصوص اگر بتوان زوم ۵ برابری را اعمال کرد. همچنین دوربین برای زوم کردن روی سوژه‌های نزدیک هم بسیار مناسب است.

برنامه دوربین دارای بسیاری از حالت‌های جایگزین مختلف است. کاربران می‌توانند برای تنظیمات دوربین سنتی (فوکوس دستی، گزینه‌های سرعت شاتر بیشتر و غیره)، Slow Motion و Super Slo-Mo، Night Mode برای گرفتن عکس‌های بهتر در شرایط کم نور و غیره به حالت Pro یا Pro Video بروند. حالت پرتره یکی از حالت‌های کاربردی‌تر است که به کاربران اجازه داشتن پس‌زمینه‌ای تار در عکس‌ها و ویدیوها را می‌دهد. تا زمانی که سوژه عکاسی نسبتاً ثابت است و در حدود ۵-۷ فوت (~۱.۵-۲ متر) فاصله دارد، مشکلی برای گرفتن یک عکس مناسب نیست.

بررسی نرم افزاری Samsung S22

گوشی موبایل گلکسی اس ۲۲ دارای سیستم‌عامل اندروید نسخه ۱۲ و رابط کاربری One UI ۴.۱ است. سامسونگ در این گوشی موبایل چهار ارتقای اصلی سیستم عامل اندروید و پنج سال به روزرسانی امنیتی را تضمین کرده است. گلکسی اس ۲۲ از اندروید ۱۲، آخرین نسخه موجود، با One UI ۴.۱ در بالا استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI سامسونگ تقریباً همه جنبه‌های اندروید را تغییر می‌دهد و برنامه‌های داخلی زیادی دارد که عملکردهای مشابه برنامه‌های خود گوگل را انجام می‌دهند.

سامسونگ و گوگل در دو سال گذشته همکاری نزدیک‌تری داشته‌اند که منجر به تغییراتی در نرم‌افزار گلکسی اس ۲۲ شده است. با پشتیبانی از اجرای RCS توسط Google. اگر به افراد دیگری که از پیام‌های Google استفاده می‌کنند، که در همه دستگاه‌های اندرویدی موجود است، پیامک ارسال کنید، برخی از ویژگی‌های iMessage مانند رسید خواندن و اندازه فایل‌های بزرگ‌تر برای پیوست‌ها را دریافت می‌کنید.

ویژگی‌های خاص سامسونگ S22

Google Duo همچنین دارای چند ویژگی است که در حال حاضر مختص سری Galaxy S۲۲ و Tab S۸ است. می‌توانید از «Live Share» برای پخش جریانی صفحه‌نمایش تلفن خود برای افراد دیگر در تماس Duo، مشابه Apple SharePlay و ویدیوهای YouTube استفاده کرد. سامسونگ برای تعداد کمی از برنامه‌های مایکروسافت (مانند OneDrive و Windows Your Phone)، فیس بوک، نتفلیکس و چند برنامه دیگر قابلیت نصب دارد. برخی از برنامه‌های معمول سامسونگ را احتمالاً می‌توان به عنوان bloatware نیز توصیف کرد، مانند Samsung TV Plus. در صورت نیاز نداشتن به هر کدام، کاربران می‌توانند همه را به طور کامل حذف کنند.

عملکرد و عمر باتری

گلکسی اس ۲۲ از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ در جهان و از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در اروپا استفاده می‌کند. تمامی نسخه‌های این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم هستند. گلکسی اس ۲۲ دارای باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است که ممکن است برای گوشی‌های هوشمند کمی کوچک باشد. گلکسی اس ۲۲ از جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام برای گوشی‌های هوشمند، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند. این بدان معناست که همه چیز از بازی گرفته تا گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر سریع و فوری است. هر دو مدل گلکسی اس ۲۲ (۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی) دارای ۸ گیگابایت رم هستند که در تمامی نسخه‌های گلکسی اس ۲۲ پلاس و اکثر نسخه‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا به همان میزان است.

اگر به دنبال یک گوشی ارزان با باتری قدرتمند هستید “مقایسه گوشی های سامسونگ A12 و A21s” را از دست ندهید

گلکسی اس ۲۲ دارای ظرفیت باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است که به دلیل اندازه جمع و جورتر گوشی، کمی کمتر از آن چیزی است که در اکثر گوشی‌های هوشمند دیگر وجود دارد. گلکسی اس ۲۲ پلاس دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بسیار بزرگتر است، در حالی که گلکسی اس ۲۲ اولترا حتی به ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت نیز می‌رسد. پس از خرید سامسونگ S22 ،کاربران باید به نحوه استفاده از تلفن هوشمند خود توجه کند. احتمال زیادی وجود دارد که قبل از پایان روز شارژ گوشی به واسه کار کردن زیاد تمام شود. مدت زمان شارژ گلکسی اس ۲۲ با شارژر ۲۵ واتی حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

معرفی سامسونگ اس 22 پلاس

بررسی سامسونگ اس 22 پلاس

Galaxy S۲۲ Plus برخی از ویژگی‌های مدل Ultra را ندارد، اما این دقیقاً چیزی است که آن را خاص می‌کند؛ اگر نیاز به استفاده از قلم S ندارید، احتمالاً نمی‌خواهید آن را در گوشی خود داشته باشید و نداشتن آن به این معنی است که شما تلفنی تهیه کنید که به طور قابل توجه‌ی سبک‌تر است و به اندازه‌ای غول پیکر نیست، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را در جیب خود حمل کنید.

سامسونگ اس 22 پلاس در یک نگاه

نقاط قوت

نمایشگر فوق العاده
طراحی زیبا
عمر باتری کافی
هاپیتکس خوب و کیفیت صدا
اجرای خوب

نقاط ضعف

کیفیت تصویر نامناسب در نور کم
خیلی ارگونومیک نیست
بهبودهای حاشیه‌ای نسبت به Galaxy S۲۱ Plus
در حین بازی و کار زیاد داغ می‌شود

بررسی طراحی سامسونگ سامسونگ S22 پلاس

گوریلا گلس ویکتوس و آرمور آلومینیومی لایه‌های نگهدارنده گلکسی اس ۲۲ پلاس است. گلکسی اس ۲۲ پلاس بسیار محکم و مستحکم به نظر می‌رسد. لبه‌های عقب قاب به دلیل شکل کاملاً مسطح کمی به کف دست کاربر فشار می‌آورد و  تجربه استفاده ناخوشایندی را ایجاد می‌کند و بزرگتر از آنچه که هست به نظر می‌رسد.  از منظر طراحی، گلکسی اس ۲۲ پلاس یک گوشی بی‌عیب و نقص است که با مواد درجه یک ساخته شده است که ظاهری بسیار  شیک دارد.

در زمینه رنگ‌های بدنه این گوشی موبایل، چهار گزینه برای انتخاب وجود دارد: مشکی و سفید و سپس طلایی صورتی جدید و همچنین رنگ سبز تنوع رنگی این گوشی را تشکیل می‌کنند و کاربران می‌توانند بسته به سلیقه شخصی خودر به خرید سامسونگ S22 پلاس بپردازند. در مورد بقیه طراحی ها، S۲۲ Plus کاملاً شبیه به سری S۲۱ سال گذشته است. با این حال دارای یک تفاوت اساسی است. گلکسی اس ۲۲ پلاس  دارای دوربینی است که با قاب ترکیب می‌شود و یک طراحی منحصر به فرد ایجاد می‌کند به طوری که اخیراً سایر شرکت‌ها از آن کپی می‌کنند. سامسونگ اس ۲۲ پلاس دارای گواهی IP68 است که در برابر آب و گرد و غبار به خوبی مقاومت می‌کند.

بررسی کیفیت نمایشگر سامسونگ S22 پلاس

گلکسی اس ۲۲ پلاس دارای یک صفحه نمایش بزرگ و مسطح ۶.۵۵ اینچی است که از آخرین فناوری Dynamic AMOLED با وضوح ۱۰۸۰p بهره می‌برد. نمایشگر در ۱۲۰ هرتز به‌روزرسانی می‌شود (مانند گلکسی S۲۱ پلاس سال گذشته). سامسونگ مدعی است که گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس دارای حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت است. همچنین از نظر بازتولید رنگ و زاویه دید، گلکسی اس ۲۲ پلاس بسیار خوب عمل کرده است. دمای رنگ نمایشگر کمی گرم است. همچنین همه مدل‌های امسال دارای نسبت تصویر کمی متفاوت هستند. در S۲۲ و S۲۲ Plus، اکنون نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را دریافت می‌کنید، در حالی که گوشی‌های نسل گذشته صفحه نمایش باریک‌تری با نسبت تصویر ۲۰:۹ دارند.

در نهایت، همانطور که همه کاربران برای خرید سامسونگ اس 22 از یک گوشی پرچمدار انتظار دارند، این گوشی هم از ویدیوی HDR به طور کامل پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توان یک فیلم از  Netflix را در بالاترین میزان کیفیت یعنی HDR تماشا کرد. سامسونگ در گلکسی اس ۲۲ پلاس حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را تعبیه کرده است. این اسکنر به همان سرعتی است که جدیدترین اسکنرهای اثر انگشت موجود در پرچمداران سامسونگ یافت می‌شود. علاوه بر این، از تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو پشتیبانی می‌کند.

بررسی عملکرد و نرم‌افزار Galaxy S22 Plus

عکس از سامسونگ S22 پلاس

با وجود همه شایعات رایج درباره خرید سامسونگ S22، سامسونگ به استراتژی قدیمی خود مبنی بر استفاده از پردازنده‌های مختلف در یک مدل گلکسی که در بازارهای مختلف فروخته می‌شود، پایبند است. همه مدل‌های Galaxy S۲۲ در جهان از تراشه Qualcomm Snapdragon ۸ Gen ۱ استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌های ساخته شده برای اروپا با تراشه Exynos ۲۲۰۰ تولید می‌شوند.

S۲۲ Plus دارای ۸ گیگابایت رم روی برد است. در مورد فضای ذخیره سازی، کاربران می‌توانند بین یک مدل پایه ۱۲۸ گیگابایتی و همچنین یک نسخه ۲۵۶ گیگابایتی انتخاب کنند. کاربرانی که تمایل دارند ویدیوهای بیشتری بگیرند، حتماً مدل ۲۵۶G را باید انتخاب کنند. به یاد داشته باشید که S۲۲ Plus دارای اسلات کارت میکرو اس‌دی نیست، بنابراین نمی‌توانید فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید.

در نهایت، در بخش نرم‌افزاری، گلکسی اس ۲۲ پلاس با نسخه فعلی اندروید ۱۲ عرضه می‌شود، اما با رابط کاربری One UI ۴.۱ سامسونگ سفارشی شده است. رابط کاربری One UI ظاهر آشنای سامسونگ را حفظ می‌کند. در سری گلکسی اس ۲۲، سامسونگ ۴ سال به روزرسانی نرم افزاری را در خط تولید تضمین کرده است که این ویژگی کاربران بسیاری را نسبت به خرید سامسونگ S22 پلاس ترغیب می‌کند. اگر به مقایسه گوشی‌های محبوب علاقه دارید “مقایسه سامسونگ S21 FE و 11T Pro؛ قاتلین پرچمدار” را از دست ندهید.

دوربین اصلی سامسونگ S22 پلاس

گلکسی اس ۲۲ پلاس با سه دوربین در پشت، یک لنز اصلی، یک لنز فوق عریض و یک لنز زوم ۳X عرضه می‌شود که دقیقاً همان تنظیماتی است که در گلکسی اس ۲۲ وجود دارد. گلکسی اس ۲۲ پلاس فاقد لنز زوم پریسکوپ است. یکی دیگر از مواردی که کاربران باید به آن توجه کنند این است که به جای لنز تله‌فوتو با مگاپیکسل بالا با برش دیجیتال، S۲۲ Plus دارای یک لنز اصلی با زوم ۳X است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی در اکثر پرچمداران سامسونگ معمولاً عالی است و گلکسی اس ۲۲ پلاس هم از این قاعده مستثنی نیست. جزئیات عکس با رنگ‌های عالی و تفکیک سوژه به شکل مناسب در حالت پرتره ثبت می شود. ویدیوی سلفی ۴.۶۰ فریم بر ثانیه نیز برای این مدل گوشی سامسونگ قابل استفاده است.

بررسی طول عمر باتری و شارژ سامسونگ اس 22 پلاس

S۲۲ Plus با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت عرضه می‌شود که در مقایسه با باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی S۲۱ Plus به طور قابل توجهی کوچک‌تر است. این کاهش تقریباً ۶ درصدی است اما همچنان برای یک روز کار با گوشی، مناسب است.

کیفیت صدا و هپتیک

کیفیت صدا در مدل قبلی S۲۱ نامناسب و فاقد عمق بود و کمی نازک به نظر می‌رسید. سامسونگ همان تنظیمات بلندگوی دوگانه را با یک بلندگوی اصلی پایین و یک بلندگوی کمکی ثانویه را در گوشی سامسونگ اس 22 پلاس حفظ کرده و کیفیت صدا مشابه همان چیزی است که از S۲۱ Plus تعبیه شده بود. در جعبه گوشی سامسونگ اس 22 پلاس هدفون وجود نداشته و فاقد جک هدفون است. اگر کاربران بخواهند از هدفون سیمی استفاده کنید، هنگام خرید سامسونگ S22، به یک دانگل یا یک جفت هدفون USB-C هم نیاز دارند.

معرفی سامسونگ اس 22 اولترا

سامسونگ S22 اولترا

سامسونگ اس 22 اولترا در یک نگاه

Samsung Galaxy S۲۲ Ultra یک گلکسی نوت تقویت‌شده با قلم S سریع‌تر، بهبودهای بیشتر در قسمت دوربین، صفحه نمایش روشن‌تر و شارژ سریع‌تر است. این محصول یک گوشی فوق العاده است، اما در مجموع کمی گران است که با توجه به قابلیت‌های ذکر شده، می‌توان قیمت آن را مناسب دانست.

نقاط قوت

قلم سریعتر S داخلی
صفحه نمایش فوق العاده روشن
دوربین‌ها عملکرد بهتری در نور کم دارند
طراحی شیک
شارژ سریع ۴۵ وات

نقاط ضعف

قیمت بالا
ظرفیت رم کمتر نسبت به مدل قبلی
عمر باتری کوتاه‌تر از S۲۱ Ultra

بررسی نمایشگر؛ دلیلی محکم برای خرید سامسونگ S22 اولترا

در سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا کیفیت نمایشگر ارتقا پیدا کرده است. مانند قبل، کاربران نرخ تازه‌سازی پویای ۱۲۰ هرتزی را دریافت می‌کنند که باعث می‌شود در طول زمان، عملکرد گوشی پیمایش نرمی داشته باشد. همچنین نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی است که گیمرها از آن استقبال می‌کنند.

دو ارتقای قابل توجه نمایشگر در اینجا وجود دارد. اولین مورد این است که صفحه نمایش دارای حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت است که می‌تواند روشن‌ترین روشنایی صفحه نمایشگر باشد که تا به حال دیده ایم. (سطح روشنایی استاندارد ۱۲۵۰ نیت است که هنوز بسیار بالاست.)
مزیت دیگر نمایشگر سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا ویژگی جدید Vision Booster است که می‌تواند روشنایی صفحه را در طول روز تنظیم کند. به این معنی است که برای استفاده از سامسونگ اس ۲۲ اولترا در فضای باز، حتی در نور بسیار شدید آفتاب، هیچ مشکلی ندارید.
همچنین هنگام تماشای فیلم، پنل سامسونگ با گلکسی اس ۲۲ اولترا رنگ‌های غنی و زوایای دید وسیعی را همراه با حرکت صاف در طول صحنه‌های اکشن ارائه می‌دهد.

بررسی قلم گلکسی اس ۲۲ اولترا

گلکسی اس ۲۲ اولترا روان‌ترین قلم S را دارد که تا به حال ساخته شده است. این سرعت به این دلیل است که سامسونگ تأخیر را از ۹ میلی‌ثانیه به تنها ۲.۸ میلی‌ثانیه کاهش داده است. بنابراین سامسونگ در این مدل ۷۰ درصد پیشرفت داشته است. بهترین قسمت این اقبم که مانند سری پیشین یعنی Galaxy S۲۱ Ultra است، این است که کاربران مجبور نیستند از یک قاب برای نگهداری قلم S استفاده کنید. یک نگهدارنده قلم S درست روی گوشی تعبیه شده است.

علاوه بر این، گلکسی اس ۲۲ اولترا از هوش مصنوعی برای پیش بینی حرکات دست شما و ارائه حس قلم و کاغذ استفاده می‌کند. هنگام یادداشت برداری، نوشتار نه تنها راحت به نظر می‌رسد، بلکه صدایی منظم نیز پخش می‌شود که باعث می‌شود به نظر برسد که در حال نوشتن روی کاغذ هستید.

سامسونگ چند بهبود قابل توجه دیگر در S Pen انجام داده است، از جمله تبدیل دقیق‌تر دست خط به متن، و همچنین توانایی ذخیره سریع یادداشت‌های شما در اسناد و ایمیل‌های Microsoft Office. این بهبود ها کاربران را نسبت به خرید سامسونگ S22 ترغیب می‌کند.

بررسی عملکرد و نرم‌افزار گلکسی اس ۲۲ اولترا

مثل همیشه در مورد پرچمداران سامسونگ، در مورد پردازنده کمی بحث و جدل وجود دارد. گلکسی اس ۲۲ اولترا در تمامی نقاط جهان بجز اروپا دارای پردازنده اسنپ دراگون کوالام  ۸ Gen ۱ خواهد بود، در حالی که اروپا به جای آن از پردازنده Exynos ۲۲۰۰ ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند؛ به طور کلی تراشه‌های Exynos کمی کندتر و مصرف انرژی کمتری دارند.

تراشه اسنپدراگون تقریباً ۱۰ درصد برتری CPU نسبت به مدل Exynos ۲۲۰۰ دارد (عملکرد چند هسته ای). همچنین تفاوت‌هایی در عمر باتری و حتی دوربین آن‌ها وجود دارد. مدل پایه Galaxy S۲۲ Ultra نسبت به سال گذشته رم کمتری دارد: با نسخه ۸ گیگابایتی نسخه پایه در مقابل ۱۲ گیگابایت در نسخه قبلی. این گوشی همراه قدرتمندترین تراشه موجود در پلتفرم اندروید را دارد. با این حال دارای دو نقطه ضعف است.

نقاط ضعف عملکرد سامسونگ S22 اولترا

مورد اول ناوبری حرکتی فاقد انیمیشن‌های روان است. گاهی کندی عملکرد وجود دارد به خصوص زمانی که برای بازگشت به صفحه اصلی، انگشت خود را به بالا بکشید. مورد دوم یک لرزشی است که هر چند وقت یکبار هنگام اسکرول ظاهر می‌شود. این یک نوع لرزش است که کاربران بیشتر در برنامه‌های اسکرول عمودی مانند توییتر یا هنگام مرور وب متوجه آن می‌شوند. با این حال، این دو ایرادات جزئی هستند که ویژگی‌های خوب این گوشی موبایل را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. Galaxy S۲۲ Ultra در هنگام بازی از یک سیستم محفظه بخار جدید استفاده می‌کند که به خنک شدن آن کمک می‌کند و صفحه نمایش وسیع همراه با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز آن را هنگام خرید سامسونگ S22، به یک ماشین رویایی مطلق گیمینگ تبدیل می‌کند.

در قسمت فضای ذخیره سازی، کاربران به مدل پایه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دسترسی دارند، اما نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را با قیمت ۱۰۰ دلار و مدل ۵۱۲ گیگابایتی را با قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر از نسخه قبلی دریافت می‌کنند. برخی بازارها نیز یک گزینه ۱ ترابایتی برای ذخیره‌سازی بیشتر دارند. روی S۲۲ Ultra کارت میکرو اس‌دی وجود ندارد، بنابراین مهم است که فضای ذخیره‌سازی مناسب انتخاب شود و برای چنین پرچم‌داری، فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی را به عنوان بهترین فضا برای اکثر افراد توصیه می‌کنیم.

علاقه‌مندان به گوشی‌های پرچمدار “بررسی دوربین آیفون 13 پرو و پرومکس: رقیبان سر سخت دوربین های حرفه ای” را بخوانند

S۲۲ Ultra با آخرین نسخه اندروید ۱۲ همراه با رابط کاربری One UI ۴.۱ سامسونگ عرضه می‌شود. در حالی که اندروید ۱۲ با سبک بصری کاملاً جدیدی در برخی از تلفن‌ها مانند Google Pixels ارائه می‌شود، رابط کاربری One UI مورد استفاده در گلکسی ظاهر بسیار آشنایی برای سامسونگ دارد. با این حال، خبر مهم این است که با سری S۲۲، سامسونگ وعده ۴ سال به روزرسانی سیستم عامل اصلی را می‌دهد، بیش از هر سازنده گوشی اندرویدی دیگری! همراه با آن، کاربران ۵ سال به روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. این در واقع به این معنی است که S۲۲ Ultra در آینده نسخه‌های اندروید ۱۳.۱۴، ۱۵ و ۱۶ را دریافت خواهد کرد. این تضمین‌ها واقعاً جذاب است و این قطعاً به ارزش خرید سامسونگ S22 می‌افزاید.

بررسی دوربین‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا

ظاهراً سامسونگ اس ۲۲ اولترا در لیست بهترین دوربین‌های گوشی‌ قرار دارد و اپل و گوگل را شکست می دهد. آزمایشات نشان می‌دهد که S۲۲ Ultra دوربین بسیار خوبی است. Galaxy S۲۲ Ultra دارای سنسور پیکسلی بزرگتر برای گرفتن نور و داده بیشتر و همچنین لنز Super Clear Glass برای فیلمبرداری در شب بدون فلش است. همچنین یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، به‌علاوه دوربین‌های تله‌فوتوی دوگانه ۱۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است که با هم ترکیب می‌شوند تا زوم اپتیکال ۱۰ برابر و زوم فضایی ۱۰۰ برابر را ارائه دهند.

سامسونگ همچنین با سیستم دوربین خود عکاسی محاسباتی را دو چندان کرده است. فناوری پیکسل تطبیقی ​​وجود دارد که ۹ پیکسل را برای تصاویر بهتر در تاریکی، پردازش با وضوح بالا با هوش مصنوعی و پردازش چند فریم ۴ برابر سریع‌تر ترکیب می‌کند. حالت شب S۲۲ Ultra بهبود یافته است و عملکرد دوربین در نور کم کاملاً  موفق است

سخن آخر برای خرید سامسونگ S22

بررسی خانواده اس 22

اگر شما یک گوشی هوشمند پرچمدار اندرویدی جمع و جور می‌خواهید، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ گزینه مناسبی است. همچنین سامسونگ گلکسی اس ۲۲ ارزان‌ترین گوشی گلکسی با جدیدترین چیپست اسنپدراگون در کلاس پرچمدار و دوربینی با قابلیت است. در نهایت سامسونگ در این مدل تضمین پنج‌ساله بروزرسانی وصله امنیتی و چهارساله به روزرسانی اصلی اندروید را داده است.

اگر از آن دست کاربرانی هستید که به دنبال رنگ‌های خاص و جسورانه می‌گردید، خرید سامسونگ S22 اولترا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

سامسونگ اس 22 اولترا کاملاٌ سریع عمل می‌کند. به‌روزرسانی‌های اندروید را در همان روز اول و بدون تأخیر دریافت می‌کند. همچنین دوربین چشمگیری دارد. مدل Plus سری S۲۲ در مقایسه با Ultra در هزینه کاربر صرفه‌جویی می‌کند و همچنین گوشی خوش دست‌تری خواهد بود. با این حال، اگر با اندازه بزرگ Ultra مشکلی ندارید، این گوشی امکانات بیشتری را از قلم S گرفته تا دوربین زوم، صفحه نمایش بزرگ‌تر و اندازه باتری بسیار چشمگیرتر را برای خرید سامسونگ S22 در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نهایت، سامسونگ اس 22 اولترا دارنده بهترین نمایشگر در بین همه گوشی‌های هوشمند است. همچنین پشتیبانی از شارژر ۴۵ واتی هم یکی دیگر از دیگر قابلیت‌های این گوشی همراه است؛ به این معنی که سرعت شارژ هم نسبت به سایر گوشی های همراه سریعتر است. گوشی سامسونگ اس 22 اولترا بهترین گزینه از لحاظ پیشرفت شرکت کره ای سامسونگ برای خرید سامسونگ S22 است. این پرچم دار کره ای تقریباً در تمام مشخصات از هم خانواده خود یعنی اس 22 و اس 22 پلاس یک سر و گردن بالاتر است و اگر قیمت کمی بالای آن برایتان مشکلی نیست، می‌تواند بهترین گزینه برای خرید سامسونگ S22 باشد.

samsung

xda-developers

phonearena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا