اخبارفناوری

نشت اطلاعات و مشخصات Honor Magic4 Lite

همان‌طور که می‌دانید سری گوشی‌های Magic 4 Honor مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 و تنظیمات دوربین پیشرفته‌ای هستند اما باید بگوییم از لحاظ قیمتی جزو اران‌ترین گوشی‌ها به حساب نمی‌آیند. برای مثال مدل وانیلی این سری گوشی‌ها قیمتی حدود 900 یورو و مدل پرو آن‌ها قیمتی حدود 1100 یورو دارند. اما خبر خوش برای علاقه مندان این برند این است که اگر ظاهر این گوشی‌ها را دوست دارند اما توان پرداخت هزینه آن‌ها را ندارند کمی صبر کنند. زیرا امروز خبرهای جدیدی درباره یک محصول جدید با نام Honor Magic4 Lite  از آنر منتشر شده است که ظاهری تقریبا شبیه به مدل‌های سری 4 این گوشی‌ها دارد اما قیمت آن به مراتب ارزان‌تر از آن‌هاست.

بر اساس خبرهای فاش شده، Honor Magic4 Lite مانند مدل‌های قبلی خود دارای صفحه نمایشی 6.81 اینچی خواهد بود اما با این تفاوت که نوع نمایشگر آن از OLED به LCD تغییر پیدا کرده و در نتیجه رزولوشن آن نیز کاهش یافته است. اما قابل ذکر است که نمایشگر این دستگاه جدید نرخ باز سازی 120 هرتز را حفظ کرده است.

طبق خبرهای منتشر شده، دوربین‌های اصلی این گوشی هوشمند ممکن است مانند مدل‌های پرچمدار این شرکت به‌صورت دایره‌ای طراحی شده باشند اما متأسفانه زیاد هم پر جلوه نیستند. در این خبرها گفته شده است که انتظار می‌رود آنر برای این تلفن جدید خود یک دوربین اصلی با کیفیت 48 مگاپیکسل، یک دوربین با لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین با سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی قرار داده باشد. به علاوه دوربین سلفی این موبایل نیز کیفیتی 16 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد.

با توجه به شایعات موجود، Magic4 Lite مجهز به پردازنده اسنپدراگون 695 با رابط کاربری Magic UI 6 خواهد بود و از همان ابتدا نیز اندروید 11 را اجرا خواهد کرد. برای مشاهده جزئیات تراشه اسنپدراگون 695 به کار برده شده در این دستگاه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. همان‌طور که می‌بینید این مشخصات و فناوری‌های گوشی جدید نسبت به مدل‌های قبلی خود کاهش یافته است و دلیل کم تر بودن قیمت آن نیز همین است. زیرا آنر به عنوان بخشی از کاهش بودجه برخی از مشخصات فنی آن را تغییر داده و یا به عبارتی کاهش داده است. مدل پایه این دستگاه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی خواهد بود. در این تلفن هوشمند دو درگاه برای قرار گیری سیم کارت طراحی شده است و قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G را نیز دارد. اما متأسفانه درگاهی برای قرارگیری کارت microSD و افزایش حافظه داخلی در این دستگاه وجود ندارد.

Honor Magic 4 Lite مجهز به یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع تا 40 وات است. قابل ذکر است که ظرفیت باتری آن با Magic4 یکسان است اما توان شارژ آن از 66 وات به 40 وات کاهش یافته است. این تلفن هوشمند دارای ابعادی با اندازه 76 در 8166 میلی متر و وزن 189 گرمی است. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه دارای استاندارد و گواهی IPX2 برای مقاومت در برابر پاشش آب باشد. چند ویژگی دیگر این دستگاه مجهز بودن به حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و NFC است. فناوری NFC به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات خود را خیلی راحت و از طریق یک سری امواج رادیویی خاص به دستگاه دیگری که آن هم از این فناوری پشتیبانی می‌کند ارسال کنند.

در این خبرهای فاش شده گفته شده است که Honor Magic4 Lite با قیمتی حدود 300 یورو یا کم‌تر به بازار عرضه خواهد شد که این قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت دو مدل دیگر این سری است. اما باید بگوییم آنر هنوز هیچ تاریخ معین و مشخصی را برای رونمایی از این گوشی هوشمند مقرون به صرفه اعلام نکرده است. با این حال این شرکت فردا قرار است رویداد Magic4 Ultimate Edition را راه اندازی کند و ما احتمال می‌دهیم که شاید در کنار آن از این دستگاه جدید نیز رونمایی کند.

Magic4 Lite طرحی بسیار شبیه به دستگاه Honor X30 دارد و تنها تفاوت‌هایی که با این دستگاه دارد و شما باید به آن‌ها توجه داشته باشید این تفاوت‌ها شامل: قدرت شارژ متفاوت که از 66 وات به 40 وات کاهش یافته است و قابلیت پشتیبانی از فناوری NFC هستند. گوشی هوشمند Honor X30 سال گذشته با قیمتی حدود 235 دلار به بازار کشور چین عرضه شد.

منبع: gsmarena

زهرا خداکرمی

یک دیجیتال مارکتر فارغ التحصیل نرم افزار که عاشق هوش مصنوعی و حل مسئله و چالش های جدیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا