آموزشدنیای بازیکنسول بازی

نحوه اتصال دسته‌ های پلی استیشن 5 و ایکس باکس به کامپیوتر

کنسول های بازی، تبدیل به جزئی از زندگی ما شده‌اند؛ اگر پیشتر در هر خانه، کم بیش یک دی وی دی پلیر وجود داشت اکنون جای خود را به پلی استیشن یا ایکس باکس داده‌اند. اما از نگاهی دیگر، کنترلر‌های موجود برای پلی استیشن و ایکس باکس، بسیار با کیفیت هستند و گزینه مناسبی برای انجام بازی حرفه‌ای حتی روی PC است. اگر شما می‌خواهید بدانید که چطور، کنترلر ایکس باکس و پلی استیشن خود را به پی سی متصل کنید، این محتوا از مبیت مگ، مناسب شماست. در این مطلب راهنمای اتصال دسته کنسول های نسل نهم را قرار داده ایم که به استاندارد بازار تبدیل شده‌اند.

چگونه دوال سنس را به کامپیوتر متصل کنیم؟

Dual Sense یا کنترلر پلی استیشن 5، یکی از بهترین و جذاب ترین کنترلرهای عرضه شده در نسل نهم است که ویژگی‌های مانند تریگرهای تطبیقی و هپتیک فیدبک، به شما امکان غوطه شدن در بازی‌ها را ارائه می‌دهد. اما این ویژگی‌های خاص فقط روی پلی استیشن 5 فعال می‌شود.

در مرحله اول، شما می‌توانید از طریق کابل و بلوتوث، کنترلر را به پی سی متصل کنید.  

نحوه اتصال Dual Sense یا کنترلر پلی استیشن 5 با بلوتوث

برای اتصال از طریق بلوتوث لازم است، پی سی شما دارای گیرنده بلوتوث باشد. روی لپ تاپ‌ها گیرنده بلوتوث به صورت On Board وجود دارد. اما روی کامپیوتر می‌توانید از طریق یک دانگل بلوتوث، این امکان را فراهم کنید. بعد از اطمینان از وجود گیرنده بلوتوث روی سیستم خود، حالا نوبت فعال سازی بلوتوث کنترلر می‌رسد.

علاقه‌مندان به بازی با PC “ساخت کامپیوتر گیمینگ با قدرت مشابه پلی استیشن 5” را از دست ندهید

برای اینکار ابتدا دکمه PS (دکمه شکل لوگو پلی استیشن) و Share (دکمه بالا سمت چپ تاچ پد کنترلر) را همزمان برای چند ثانیه نگه دارید؛ بعد از اینکه ال ای دی های دور تاچ پد شروع به چشمک زدن کرد، بلوتوث دسته فعال شده و آماده اتصال به سیستم است.

سپس در قسمت بلوتوث ویندوز، کنترلر را به سیستم متصل کنید.

نحوه اتصال Dual Sense یا کنترلر پلی استیشن 5 با کابل

نحوه اتصال کنترلر با بلوتوث

برای اتصال از طریق کابل شما به یک کابل پورت تایپ سی نیاز دارید؛ هرچه طول کابل شما بلندتر باشد مسلما برای استفاده از کنترلر راحت‌تر خواهید بود. برای اتصال، لازم نیست تنظیمات خاصی روی کنترلر انجام دهید؛ فقط کافیست کابل را به پورت تایپ سی کنترلر متصل کنید.  

سیستم عامل ویندوز، با دسته پلی استیشن سازگار نیست و شما نمی‌توانید از دسته به راحتی در تمامی بازی‌ها استفاده کنید؛ برای استفاده از دسته پلی استیشن باید از لانچر Steam استفاده کنید و قابلیت‌های تریگرهای تطبیقی و هپتیک فیدبک هم در تعداد بازی انگشت‌شماری برای شما فعال می‌شود. معرفی 5 بازی جدید با گرافیک کنسولی را از دست ندهید.

استفاده از کنترلر پلی استیشن 5 در تمامی بازی ها بدون نیاز به استیم

برای اینکه بتوانید از دسته پلی استیشن 5، در تمامی بازی‌ها و حتی برنامه‌ها بدون محدودیت خاصی استفاده کنید؛ لازم است ابتدا، نرم افزار DS4Windows را روی سیستم خود نصب کنید. این نرم افزار، به‌صورت رایگان عرضه شده است و با شبیه‌سازی کنترلر پلی‌استیشن به جای کنترلر ایکس باکس، محدودیت‌های ویندوز را از بین می‌برد و کنترلر پلی استیشن بدون تاخیر و مشکل خاصی با تمامی بازی‌ها سازگار می‌شود. این نرم افزار با کنترلر پلی استیشن 4 و 5 کاملا سازگاری دارد.

اگر مک بوک دارید اما بازی های ویندوزی شما را مجذوب خود کرده‌اند “چطور بازی های ویندوز را روی مک اجرا کنیم؟” را بخوانید

بعد از نصب نرم افزار و درایورهای مربوط به آن، کنترلر پلی استیشن توسط ویندوز کاملا شناسایی می‌شود و امکانات مختلفی برای شخصی‌سازی در نرم افزار موجود است که در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نحوه اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر

برای استفاده از کنترلر ایکس باکس، لازم به نصب یا تنظیمات خاصی ندارید؛ فقط کافیست کنترلر را از طریق کابل یا بلوتوث، به سیستم خود متصل کنید. کنترلر به صورت خودکار شناسایی و کاملا آماده استفاده می‌شود. اما برای اتصال از طریق بلوتوث، لازم است به این نکته توجه کنید که کنترلر شما دارای بلوتوث باشد؛ این مورد با توجه به شکل بالای کنترلر، قابل تشخیص است.

برای اتصال از طریق بلوتوث، کافیست دکمه لوگو ایکس باکس و دکمه Pairing در قسمت جلوی دسته را همزمان نگه دارید؛ بعد از چند ثانیه ال ای دی دکمه ایکس باکس چشمک می‌زند و نشان می‌دهد که کنترلر آماده اتصال از طریق بلوتوث به سیستم شما است؛ حال فقط کافیست در قسمت بلوتوث ویندوز دسته را به سیستم خود متصل کنید.

اتصال از طریق کابل به سادگی ممکن است، فقط کافیست؛ از طریق یک کابل تایپ سی کنترلر را به سیستم متصل کنید.

صالح آنایی

صالح‌ام، علاقه زیادی به ویدیو گیم دارم و تقریبا از 7 سالگی، با نینتندو وارد دنیای گیم شدم، به نظرم دنیای بازی‌ها فوق العاده است، چون تجربه‌های بی نظیری در اختیار ما قرار میده که توی دنیای واقعی ممکن نیستن، توی بازی‌های آنلاینم هم APEX روی خیلی دوست دارم، ضمنا من 22 سالمه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا