اپلیکیشن های کاربردی

معرفی برنامه‌ی six minutes english، اپلیکیشن کاربردی یادگیری زبان

افزایش تعداد زبان‌آموزان و به دنبال آن افزایش اپلیکیشن‌های یادگیری زبان باعث سخت شدن انتخاب یک اپلیکیشن مناسب و کاربردی برای آموزش زبان شده است. تا به امروز برنامه‌ای که به هر چهار مهارت زبان‌آموز بپردازد و نیاز زبان‌آموزان را برآورده کند، وجود نداشته است. با این حال برنامه‌هایی وجود دارند که با تمرکز روی مهارتی خاص به یادگیری زبان کمک بسیاری می‌کنند.

یکی از مفیدترین راه‌ها برای بالا بردن حساسیت گوش به کلمات و ساختارهای هر زبانی، شنیدن مستمر آن زبان در لهجه‌ی خاص مورد نظر، همراه با خواندن کلمات جدید و حفظ تلفظ درست آن‌ها است; برای این کار حتما متنی را که گوش می‌دهیم، باید داشته باشیم تا به سرعت و دقت ما در یادگیری زبان کمک کند و از اشتباه آموختن کلمات جلوگیری نماید.

اگر دوست دارید زندگی واقعی خود را به شاتراک بگذارید “معرفی اپلیکیشن BeReal، رقیبی تازه برای اینستاگرام” را بخوانید

اگر به دنبال تقویت زبان انگلیسی خود بوده‌اید، حتما نام پادکست‌های شش دقیقه انگلیسی به گوشتان خورده است. این پادکست‌ها توسط بخش آموزشی بی بی سی تولید می‌شوند و در دسترس عموم قرار می‌گیرند. علاوه بر این به صورت مکالمه‌‌ی دونفره بوده که در آن به زبان انگلیسی راجع به موضوعات متنوع و هر بار با مضمونی خاص، در مدت زمان تقریبا شش دقیقه صحبت می‌کنند. این برنامه‌ با هدف یادگیری زبان انگلیسی به ویژه مهارت شنیداری ساخته شده؛ ازاین‌رو در آن از پادکست‌های bbc 6 minutes english به همراه متن آن‌ها استفاده شده است.

رابط کاربری برنامه یادگیری زبان 6mins

رابط کاربری این برنامه یادگیری زبان بسیار ساده می‌باشد، نیازی به ساختن اکانت ندارید و از همه مهم‌تر کاملا رایگان در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید آنچه که گوش داده‌اید را در قسمت تاریخچه (history) ببینید، پادکست‌های دلخواهتان را مشخص کنید و حتی به برنامه‌های رادیویی در بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، آمریکا، استرالیا و چین … به زبان اصلی و به صورت آنلاین گوش کنید. اگر به موسیقی گوش دادن علاقه دارید معرفی 5 برنامه پخش موسیقی آنلاین را از دست ندهید.

علاوه براین‌ها آزمون‌هایی در چهار سطح پایه، A ،B ،C برای گرامر طراحی شده است که دارای بیش از سیصد و پنجاه قسمت می‌باشند و هر قسمت از ده سوال تشکیل شده‌است. آزمون‌هایی نیز برای افزایش دایره‌ی لغات تافل در این اپلیکیشن وجود دارند که می‌توانند به شرکت کنندگان این آزمون در یادگیری زبان کمک‌ کنند.

جمع بندی

اپلیکیشن 6mins مانند سایر اپلیکیشن‌های یادگیری زبان تمام نیازهای یک زبان آموز را برآورده نمی‌کند. اما می‌تواند در صورت استفاده‌ی صحیح، در مدت زمان کوتاهی همه‌ی مهارت‌های زبان، مخصوصا مهارت شنیداری را تقویت کند. رایگان بودن، رابط کاربری ساده و تنوع بالای موضوعات از جمله نکات مثبت این برنامه هستند.

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا