راهنمای خریدموبایلنقد و بررسی

بررسی کامل آیفون SE 2022؛ گوشی اقتصادی اپل با پردازنده قدرتمند

در این بررسی قصد داریم به معرفی نسخه ویژه آیفون که به عنوان ارزان‌ترین آیفون شناخته می‌شود، بپردازیم. در واقع آیفون SE 2022 نسخه بروزرسانی شده گوشی با همین نام از سال 2020 است که بیشتر تغییرات آن مربوط به چیپست و شبکه 5G می‌شود. کمپانی اپل علاقه زیادی به بازیافت به ویژه بازیافت طراحی دارد و به تولید مواد سازگار با محیط زیست، بسته بندی بدون PVC و دیگر موادی از این قبیل افتخار می کند؛ از این رو نسل سوم آیفون SE را با ظاهری شبیه به نسل دوم این گوشی محبوب یعنی آیفون SE 2020 و آیفون 8 از سال 2017 طراحی و روانه بازار کرده است. آیفون SE 2022 مانند مدل‌های قبلی از صفحه نمایش 4.7 اینچی با فناوری Retina LCD و نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند که این موضوع به معنای وجود حاشیه‌های بزرگ در بالا و پایین می‌باشد.

علاوه بر آن حسگر اثر انگشت نیز با کلید Home ادغام شده است و عملکردی عالی را ارائه می دهد. اما آنچه در آیفون SE جدید است، چیپست آن می باشد که همان پردازنده پرچمدار به کار رفته در آیفون 13، یعنی Apple A15 Bionic می‌باشد؛ این موضوع احتمالا آیفون SE 2022 را نسبت به هر تلفن هوشمند سطح بالا یا میان‌رده دیگری برتری می‌بخشد. مقدار رم نیز در این مدل آیفون 4 گیگابایت است که نسبت به رم 3 گیگابایتی مدل قبلی SE بیشتر است. چیپست جدید با اتصال 5G همراه شده است و قدرت محاسباتی بیشتر برای iOS و Deep Fusion را برای دوربین‌های جلو و عقب ارائه می‌دهد؛ با این حال به دلایل مشخصی حالت شب را اضافه نکرده است. آیفون SE 2022 همچنین با باتری کمی بزرگ‌تر عرضه می‌شود؛ به این معنی که به جای 1821 میلی آمپر ساعت، 2018 میلی آمپر ساعت را ارائه می دهد. شارژ بی‌سیم نیز مانند قبل در دسترس است و سرعت شارژ بالایی را در اختیار شما قرار می دهد. بقیه مشخصات آیفون SE 2022 با مدل 2020 یکسان است؛ از این رو یک دوربین 12 مگاپیکسلی OIS در پشت و یک دوربین 7 مگاپیکسلی در جلو وجود دارد. به علاوه این نسخه ویژه از آیفون بلندگوهای استریو، پشتیبانی از Apple Pay و گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب را نیز ارائه می‌دهد. در این مقاله از مبیت مگ با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات و معرفی کامل آیفون SE 2022، جدیدترین گوشی اقتصادی اپل، بپردازیم. خرید آیفون SE 2022 با مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی مبیت.

مشخصات اپل آیفون SE 2022 در یک نگاه

بدنه: دارای ابعاد 138.4×67.3×7.3 میلی‌متر و وزن 144 گرمی است. در ساختار پنل جلویی و عقبی از شیشه و در ساختار فریم از آلومینیوم استفاده شده است. از گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب استفاده می کند. (مقاومت در آبی به عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه). پشتیبانی از Apple Pay ( ویزا، مسترکارت، گواهینامه AMEX)
نمایشگر : اندازه 4.7 اینچ ، پنل Retina LCD ، روشنایی 625 نیت ، رزولوشن 750×1334 پیکسل، ابعاد تصویر 16.01:9، تراکم پیکسلی 326ppi، پشتیبانی از طیف رنگی گسترده و نمایش رنگ واقعی
چیپست : تراشه 5 نانومتری Apple A15 Bionic، این تراشه شش هسته ای است (2xX.XX GHZ Avalanche+4xX.XX GHZ Blizzard)، پردازنده گرافیکی ( 4_ Core graphics )
حافظه : 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه با 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه با 4 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه با 4 گیگابایت رم

اگر از طرفداران برند اپل هستید “مقایسه گوشی های آیفون 11 و آیفون 12 دو پرچمدار محبوب اپل” را از دست ندهید

سیستم عامل و نرم افزار : iOS 15.4 با قابلیت ارتقا به iOS 15.4.1
دوربین پشتی : سنسور عریض 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 ، فناوری فوکوس خودکار از نوع PDAF و لرزشگیر OIS
دوربین جلو : سنسور 7 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2
قابلیت‌های فیلمبرداری : دوربین پشتی امکان فیلم‌برادی با کیفیت 4K و سرعت‌های 24/30/60 فریم بر ثانیه و با کیفیت 1080p با سرعت‌های 30/60/120/240 فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند؛ صدا را نیز با کیفیت استریو ضبط می‌کند. دوربین جلو امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت‌های 30/120 فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.
باتری : 2018 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی ( 50 درصد در 30 دقیقه) ، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi
سایر قابلیت‌ها : سنسور اثر انگشت تعبیه شده در دکمه Home موجود در پایین نمایشگر، پشتیبانی از فناوری NFC

تراشه Apple A15 Bionic یکی از قدرتمند ترین تراشه های موجود در جهان است و همراهی آن با صفحه نمایش کوچک که رزولوشن کمی دارد و نرخ بروزرسانی آن از 60 هرتز تجاوز نمی‌کند، بیهوده به نظر می‌رسد. در واقع این موضوع مانند قرار دادن یک موتور فراری در یک خودروی عادی می‌باشد؛ اما به نظر می‌رسد که کمپانی اپل در بروزرسانی این مدل به شبکه 5G بسیار مصمم بوده‌است و این کار تنها با استفاده از این تراشه قدرتمند امکان‌پذیر بود. اپل درست مانند گوشی‌های پرچمدار خود وعده 5 سال بروزرسانی را برای آیفون SE 2022 داده است؛ بنابراین این موضوع دلیل احتمالی دیگری است که چرا باید از بهترین چیپست فعلی استفاده کند. در ادامه با جعبه گشایی آیفون SE(2022) و بررسی تخصصی این مدل با ما همراه باشید.

جعبه‌گشایی iPhone SE 2022

آنباکس گوشی آیفون SE 2022

آیفون SE 2022 همان جعبه گوشی‌های پرچمدار را دارد؛ به این معنی که کوچک و سبک وزن با ابعاد جمع و جور می‌باشد. یک کابل تبدیل USB تایپ C به لایتنینگ نیز درون جعبه مشاهده می شود که برای انتقال اطلاعات و تامین شارژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که آیفون SE 2022 از شارژ 20 واتی پشتیبانی می کند؛ بنابراین اگر از قبل آداپتور 20 واتی Apple Power دارید، می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در حالی که اپل بیشتر محتویات جعبه را حذف کرده است، اما هنوز یک گلس درون جعبه مشاهده می‌شود که می‌توانید به آسانی از آن استفاده کنید.

بررسی طراحی آیفون SE 2022؛ تشابه با اندکی بهبود

گوشی اپل مدل آیفون SE 2022 تنها مدل آیفونی است که می‌توانید با قاب گرد تهیه کنید؛ همچنین یکی از معدود گوشی‌های موجود در بازار است که هم جمع‌وجور می‌باشد و هم انحنا دارد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که طراحی این مدل جدید نیست؛ به این معنی که از طراحی، شکل و حتی ردپایی مشابه با آیفون 8 در سال 2017 استفاده می کند. آیفون 8 نیز به نوبه خود مخلوطی از آیفون 6 سال 2014 و آیفون 4 از سال 2010 می باشد.

نسل سوم سری آیفون SE دارای دو پنل شیشه ای Corning در دو طرف با لبه های گرد 2.5 بعدی است. قاب آلومینیومی نیز گرد می‌باشد و از ضخامت کمی بهره می‌برد. جالب است بدانید که پنل‌های شیشه‌ای مجهز به سپر سرامیکی نمی‌باشند و با استفاده از محافظ گوریلا گلس پوشیده شده‌اند.
آیفون SE 2022  دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب است؛ به این معنی که در صورت غوطه‌ور شدن در آب به عمق یک متر، می‌تواند تا مدت 30 دقیقه دوام بیاورد و هیچگونه آسیبی نبیند. این مدل از بدنه‌ای با وزن سبک برخوردار است و با اینکه جمع‌وجورترین گوشی اپل محسوب نمی‌شود، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته‌است. در واقع آیفون 13 مینی کوچک‌تر آن است و این در حالی است که مجهز به صفحه نمایش بزرگ‌تری می‌باشد. ابعاد آیفون SE 2022 برابر با 138.4×67.3×7.3 میلی‌متر است که تا حدودی از آیفون 13 مینی بزرگ‌تر می‌باشد. وزن آن نیز 144 گرم است که در مقایسه با آیفون 13 مینی، 3 گرم سنگین‌تر می‌باشد. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل می‌توان به قاب و پنل‌های مسطح آیفون 13 مینی اشاره کرد که ایمنی بالاتری را ایجاد می‌کند. حاشیه‌های مشکی ضخیم در بالا و پایین نمایشگر آیفون SE 2022 ممکن است برای همه جالب نباشد؛ اما این بهایی است که باید برای یک آیفون ارزان و در عین حال قدرتمند پرداخت کرد.

اگر قصد خرید گوشی ارزان قیمتی را دارید “بررسی سامسونگ M22؛ پایین رده اقتصادی و محبوب” را از دست ندهید

طراحی صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD از آیفون SE 2020 و آیفون 8 الهام گرفته شده است؛ بنابراین مجهز به یک پنل 16:9 با تراکم پیکسلی 326ppi و نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتزی است. در بالای صفحه نمایش اسپیکر همراه با دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی و تعدادی سنسور از جمله سنسور مجاورت وجود دارد. برای این گوشی یک بلندگوی استریو نیز در نظر گرفته شده است که بسیار قدرتمند عمل کرده و انواع صداها را به صورت شفاف و واضح پخش می‌کند. زیر صفحه نمایش نیز کلید Home قرار دارد که با حسگر اثر انگشت Touch ID ادغام شده است؛ این کلید نسبت به فشار بسیار حساس است و اسنکر آن فوق العاده سریع و دقیق عمل می کند.

بررسی محل قرارگیری دکمه‌ها و کنترلرها در iPhone SE 2022

قاب پشتی آیفون SE 2022 کاملا براق و منحصربه‌فرد است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد و کمی از پشت بیرون زده است. در کنار دوربین نیز می‌توانید میکروفون ثانویه به همراه فلش LED را مشاهده کنید. البته به نظر می‌رسد که دوربین از زمان آیفون 8 تغییری نکرده باشد؛ با این حال با استفاده از جدیدترین فناوری Smart HDR و Deep Fusion بهبود یافته است. قسمت بالایی این گوشی هیچ درگاه یا پورتی را در بر نمی‌گیرد؛ در حالی که پورت لایتنینگ به همراه میکروفون اصلی و بلندگوی استریو لبه پایینی را شامل می‌شوند. در سمت چپ آیفون دکمه سایلنت و کنترلرهای مربوط به تنظیم صدا قرار دارند و در نهایت دکمه جانبی (پاور/قفل/سیری) در سمت راست در کنار شیار نانوسیم قابل مشاهده است.

بررسی کیفیت ساخت جدیدترین مدل از سری گوشی‌های اقتصادی اپل

همانطور که گفته شد پنل‌های جلویی و عقبی آیفون SE 2022 از شیشه ساخته شده‌اند؛ در نتیجه لکه و اثر انگشت را به راحتی جذب می‌کنند؛ اما شرکت اپل از پوشش اولئوفوبیک استفاده کرده است که موجب تاخیر در جذب لکه و دیده شدن اثرانگشت می‌شود. به طور کلی آیفون SE 2022 و ساختار مستحکم آن کارکردی بدون دردسر را ارائه می‌دهد و با اینکه مدرن‌ترین گوشی هوشمند موجود نیست، اما کیفیت ساختی عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این یک گوشی هوشمند نازک و سبک وزن است؛ از این رو هنگامی که آن را در جیب خود قرار می‌دهید و حمل می‌کنید، به سختی وجود آن را احساس خواهید کرد.

بررسی صفحه نمایش آیفون SE 2022

بررسی صفحه نمایش iPhone SE 2022

گوشی اپل آیفون SE 2022 مجهز به یک صفحه نمایش 4.7 اینچی با پنل LCD می‌باشد که طراحی و ویژگی‌های آن الهام گرفته از آیفون 7 می‌باشد. نمایشگر دارای کیفیت تصویر 1334 در 750 پیکسل یا تراکم 326ppi است. این پنل روشنایی حداکثر 625 نیت و کنتراست 1400:1 را ارائه می دهد و رنگ‌هایی کاملا زنده و واقعی را به نمایش می گذارد. لازم به ذکر است که پنل های مورد استفاده در آیفون 6 و 6s با همین اندازه روشنایی کمتری داشتند و رنگ P3 را ارائه نمی‌دادند.

صفحه نمایش آیفون SE 2022 دارای نرخ تازه‌سازی ثابت 60 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 60 هرتزی است؛ به علاوه دارای شیشه‌ای با محافظ کورنینگ با پوشش اولئوفوبیک برای مقاومت در برابر جذب لکه و اثر انگشت است. مطابق اندازه‌گیری های انجام شده، سومین آیفون SE دارای نسبت کنتراست عالی 1424:1 است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که حداقل روشنایی این نمایشگر در نقطه سفید معادل 2.6 نیت می باشد که برای یک صفحه نمایش LCD بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

دقت رنگ نمایشگر iPhone SE 2022

نمایشگر iPhone SE 2022 کالیبراسیون و دقت رنگ فوق العاده‌ای دارد؛ به طوری که طبق اندازه‌گیری‌های انجام شده برای میانگین 1.2 deltaE در برابر اهداف sRGB ، صفحه نمایش به طور کامل از DCI_P3 پشتیبانی می‌کند و هنگامی که محتوای DCI_P3 نمایش داده می‌شود، به طور خودکار به این گاما منتقل می‌شود. براساس گفته اپل، آیفون SE 2022 از پخش ویدیو HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند و همه برنامه‌ها را با روشنایی بالا و کنتراست بسیار خوب به نمایش می‌گذارد. اگر به دنبال یک گوشی میان رده با نمایشگر فوق العاده هستید مقایسه سامسونگ A53 و A52s؛ میان رده های کاربردی و پرطرفدار را بخوانید.

بررسی طول عمر باتری و سرعت شارژ گوشی اقتصادی جدید اپل

آیفون SE 2022 از یک باتری 2018 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که نسبت به مدل قبلی 10% افزایش ظرفیت داشته است. سومین آیفون SE با استفاده از چیپست جدید و کم مصرف، نوید 2 ساعت پخش فیلم بیشتر و همچنین 10 ساعت پخش موسیقی بیشتر را می‌دهد. این مدل گوشی همچنین از تکنولوژی شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کند که برای بهره‌مندی از این ویژگی باید از یک شارژر USB Power Delivery سازگار استفاده کنید. به طور کلی آیفون SE جدید امتیاز کلی استقامت 62 ساعت را دریافت کرده‌است که نسبتا ضعیف است؛ با این حال در مقایسه با iPhone SE 2020 دو ساعت بیشتر در تماس های 3G و یک ساعت زمان بیشتر در پخش ویدیو را ارائه می‌دهد.

اگر گوشی اندرودی داردی و از خالی شدن زودهنگام شارژ آن ناراحتید “چگونه از هدر رفت باتری در گوشی اندرویدی جلوگیری کنیم؟” را بخوانید

میزان استقامت آماده به کار و زمان وبگردی نیز نسبت به مدل قبلی تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. زمان آماده به کار باتری 165 ساعت تعریف شده است که بسیار کمتر از زمان آماده به کاری است که این روزها از گوشی‌های هوشمند معمولی دریافت می‌کنیم؛ اما در کل برای چنین دستگاه کوچک با باتری کوچکی کاملا رضایت‌بخش و قابل توجه می‌باشد. همانطور که اشاره شد آیفون SE 2022 از شارژ سیمی تا 20 وات و همچنین شارژ بی‌سیم پایه تا 7.5 وات پشتیبانی می‌کند. با این وجود هیچ پشتیبانی MagSafe برای این آیفون وجود ندارد و درست مانند دیگر سری‌های آیفون بدون شارژر عرضه می‌شود.

براساس تست های انجام شده، باتری آیفون SE 2022 با استفاده از شارژر 20 واتی اپل در عرض 30 دقیقه از صفر به 61 درصد رسید. با این اوصاف شارژ کامل به 1 ساعت و 1 دقیقه نیاز دارد؛ اگرچه باید توجه داشته باشید که 10 درصد آخر بیش از 20 دقیقه زمان می‌برد.

اسپیکر و کیفیت صدای گوشی

آیفون SE 2022 درست مانند آیفون SE 2020 و بسیاری از مدل های اخیر آیفون یک بلندگوی استریوی هیبریدی را عرضه می کند؛ این بدان معنا است که یک بلندگو در پایین گوشی وجود دارد؛ در حالی که هدفون به عنوان بلندگوی دوم در قسمت بالایی دیده می‌شود. بلندگو ها خیلی ناهماهنگ نیستند و تجربه شنیداری رضایت‌بخشی را چه در جهت عمودی و چه در جهت افقی ارائه می‌دهند. البته بلندگوی پایین کمی بلندتر است و بیس بیشتری را به گوش شما می رساند که زیاد آزاردهنده نیست. در واقع آیفون SE 2022 در تست بلندی صدا امتیاز بسیار خوبی را کسب کرده است؛ به طوری که صدایی کاملا متعادل و غنی را نزدیک به صدای آیفون 13 پخش می کند که این ویژگی بسیار خارق‌العاده محسوب می‌شود.

بررسی سیستم‌عامل و عملکرد نرم‌افزاری آیفون SE 2022

گوشی اقتصادی اپل

همه گوشی‌های اخیر اپل با سیستم‌عامل iOS 15 عرضه می‌شوند که تفاوت چندانی با iOS 14 ندارد، اما تغییرات جزئی این نسخه بسیاری از عناصر رابط کاربری مانند منوهای تنظیمات و نمادها، اعلان‌ها و دکمه‌ها را در بر می‌گیرد. همچنین درقسمت فیس تایم و پیام‌ها، مرورگر سافاری، کیف پول و نقشه‌ها به شدت بهبود می‌یابند. سیستم‌عامل iOS 15 برنامه‌های هوشمند Photos و Spotlight را ارائه می‌دهد که برنامه Photos از ویژگی Live Text پشتیبانی می‌کند؛ بر این اساس به شما اجازه می‌دهد روی نماد متنی موجود در عکس ضربه بزنید و آن را کپی یا جستجو کنید؛ حتی می‌توانید متن مورد نظر را ترجمه کرده و از عملکرد مطلوب آن لذت ببرید.

یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های iOS 15 در Face Time است؛ در واقع این برنامه شباهت زیادی به Zoom دارد و از نمای Grid پشتیبانی می‌کند. این رابط کاربری صدای فضایی را ارائه می‌دهد و امکان برقراری تماس‌های کنفرانسی را فراهم می‌کند. مرورگر وب سافاری نیز کاملا ارتقا یافته است؛ به طوری که نوار آدرس برای دسترسی آسان‌تر در پایین صفحه قرار می‌گیرد. علاوه بر آن از برنامه‌های جدیدی پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های مورد نیاز را از طریق اپ استور دانلود کنید. در نهایت باید به برنامه SharePlay اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد هنگام تماس Face Time به آهنگ‌ها گوش دهید، یک فیلم یا برنامه تلویزیونی تماشا کنید، یک تمرین ورزشی را انجام دهید و یا صفحه نمایش خود را برای مشاهده برنامه‌ها با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارید.

بررسی سخت افزاری iPhone SE 2022

آیفون SE 2022 از جدیدترین تراشه اپل یعنی A 15 Bionic استفاده میکند که مانند تراشه به کار رفته در آیفون 13 می‌باشد. در واقع این دومین تراشه 5 نانومتری اپل است و 15 میلیارد ترانزیستور را در خود جای می‌دهد که 27 درصد بیشتر از A 14 در گوشی‌های آیفون 12 است. تراشه A 15 همچنان به یک پردازنده شش هسته‌ای با 2 هسته بزرگ Avalanche با فرکانس 3.23 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک بلیزارد با فرکانس 1.82 گیگاهرتز متکی است. پردازنده Apple A15 سریع‌ترین پردازنده موبایل تا به امروز است که از رقبای اندروید خود جلوتر است و افزایش زیادی نسبت به پردازش تراشه A 13 موجود در آیفون SE نسل دوم در عملکرد‌های چند هسته‌ای و تک هسته‌ای پیدا کرده است. در این گوشی همچنین یک پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای و بهبود یافته وجود دارد که به طور قابل توجهی قدرتمندتر از GPU آیفون SE نسل دوم با تراشه A 13 می‌باشد؛ می‌توان گفت تا آنجایی که به عملکرد گرافیکی خام مربوط می‌شود، آیفون SE 2022 بهترین‌ها را در میان نسل فعلی چیپست‌ها ارائه می‌دهد.

طرفداران برند اپل “مقایسه اپل واچ سری 7 با سری 6” را از دست ندهید

علاوه بر این موارد، A 15 دارای یک موتور عصبی 16 هسته‌ای جدید است که ویژگی‌هایی مانند تشخیص صدا و تصویر روی دستگاه و سایر وظایف یادگیری ماشینی پیشرفته را تقویت می‌کند. آیفون SE 2022 دارای 4 گیگابایت رم است که نسبت به آیفون SE 2020 و آیفون 13 یا 13 مینی 1 گیگابایت بیشتر است. در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که Apple A 15 Bionic با مودم X60 5G کوالکام عرضه می‌شود و سرعت بسیار بالایی را در اتصالات بی‌سیم و وبگردی ارائه می‌دهد.

بررسی کیفیت دوربین آیفون SE 2022

آیفون SE(2022) دارای همان دوربین‌های 12 مگاپیکسلی عقب و 7 مگاپیکسلی جلوی آیفون 8 و آیفون SE 2020 می‌باشد و از حسگرهای قدیمی با لنزهای مشابه پشتیبانی می‌کند. دوربین حالت شب را دریافت نمی‌کند؛ با این حال از فناوری‌های پیشرفته Smart HDR و Deep Fusion برای افزایش کیفیت تصویر استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که نه دوربین اولتراواید وجود دارد و لنز تله فوتو مشاهد می‌شود؛ به‌علاوه عکاسی ماکرو جزو قابلیت های آیفون SE 2022 نیست و به طور کلی هیچ یک از زیبایی‌های امروزی که حتی از گوشی‌های هوشمند میان رده انتظار داریم را ارائه نمی‌دهد.

اگر به دنبال یک گوشی با کیفیت دوربین بسیار بالا هستید “بهترین دوربین گوشی 2021” را از دست ندهید

با این حال از قابلیت هایی که دارد به نحو احسن استفاده می‌کند و بهترین عملکرد را در نوع خود ارائه می‌دهد. دوربین پشتی به سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.22 میکرومتری و لنز تثبیت شده 28 میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/1.8 متکی است؛ به علاوه از فناوری PDAF پشتیبانی می‌کند و قادر است با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. دوربین جلویی از سنسور 7 مگاپیکسلی بهره می‌برد و می تواند از صفحه نمایش به عنوان فلاش استفاده کند؛ این دوربین دارای لنز f/2.2 با پیکسل‌های 32 میلی‌متری و فوکوس ثابت است. گفتنی است که قابلیت پرتره در هر دو دوربین وجود دارد و با عملکرد خوب خود رضایت شما را جلب می کند.

بررسی برنامه و ویژگی‌های دوربین

فناوری Deep Fusion زمانی استفاده می‌شود که شرایط نوری ایده‌آل نباشد؛ به جای Smart HDR استفاده می‌شود و گاهی اوقات در شرایط کم نور فعال می‌شود. این فناوری چهار فریم را قبل از فشردن شاتر و یک عکس با نوردهی طولانی می‌گیرد. در این حال موتور عصبی بهترین فریم‌ها را انتخاب می‌کند و آن‌ها را در یک عکس HDR با کیفیت بالا قرار می‌دهد که در آن جزئیات واضح‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. فرایند یادگیری ماشینی پردازشگر عصبی نیز تصویر گرفته شده را تجزیه و تحلیل می کند و آن را بر اساس محتویات آن مثلا شاخ و برگ یا رنگ پوست پردازش می‌کند. دوربین به شما اجازه می‌دهد تنظیمات مربوطه مانند فلاش، جبران نوردهی و فیلترها را با کشیدن انگشت به سمت بالا انتخاب و اعمال کنید. در حالت فیلم‌برداری نیز می توانید وضوح و نرخ فریم را از قسمت منظره‌یاب به راحتی تغییر دهید.

کیفیت عکس‌های آیفون SE 2022 چگونه است؟

عکس های گرفته شده با دوربین اصلی آیفون SE 2022 از بسیاری جهات خوب هستند؛ به طوری که جزئیات کافی همراه با نویز کم موجود است. به‌علاوه تراز سفیدی کاملا مشخص می‌باشد، کنتراست تصاویر بالا و محدوده دینامیکی گسترده است. اما دو نقص وجود دارد که سال‌ها است بخشی از پردازش تصویر اپل بوده است؛ اولین موضوع اشباع رنگ است که خوشبختانه تغییر سبک عکاسی پیش فرض یک راه حل آسان برای رفع این مشکل ارائه می‌دهد.

بررسی دوربین آیفون SE 2022

دومین نقص نتایج ناسازگار در مناطقی از جزئیات تصادفی مانند شاخ و برگ می‌باشد که گاهی اوقات عکسی شبیه به نقاشی رنگ روغن را ارائه می‌دهد. دوربین سلفی ممکن است فقط 7 مگاپیکسل باشد، اما جزئیات بیشتری را نسبت به بسیاری از دوربین‌های 16 مگاپیکسلی، 20 مگاپیکسلی و حتی 32 مگاپیکسلی که در گوشی‌های دیگر دیده ایم، نشان می‌دهد؛ به علاوه جزئیات تفکیک شده بسیار زیاد و وضوح عالی است؛ در حالی که نویز نسبتا پایین نگه داشته می شود.

مشخصات دوربین سری پرچمداران آیفون 13 را در “بررسی دوربین آیفون 13 پرو و پرومکس: رقیبان سر سخت دوربین های حرفه ای” بخوانید

بررسی کیفیت ویدیو دوربین iPhone SE 2022

دوربین اصلی آیفون SE 2022 از همه وضوح و نرخ‌های فریم رایج پشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که می‌تواند فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه و همچنین با کیفیت 1080p و سرعت 240 فریم بر ثانیه را انجام دهد. همه حالت‌ها به لطف Smart HDR دارای تثبیت‌کننده فیلم سینمایی و دامنه دینامیکی افزایش یافته هستند. صدا نیز هنگام فیلمبرداری به صورت استریو با نرخ 160 کیلوبیت بر ثانیه ضبط می شود.

جمع بندی نهایی

اگر قصد خرید یک گوشی آیفون با قیمت مناسب و در عین حال با کیفیت عالی دارید، بدون شک آیفون SE 2022 می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. درواقع این مدل دقیقا مشابه آیفونی که در سال 2017 عرضه شد، تولید شده است؛ با این تفاوت که از تراشه قدرتمند Apple A 15 Bionic استفاده می کند و عملکردی به مراتب بهتر نسبت به مدل‌های قبلی سری SE را ارائه می‌دهد. به غیر از چیپست قدرتمند، این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش خوب و کوچک، بلندگوهای عالی، دوربین کاربردی و بدنه بسیار جمع‌و‌جور است که می‌تواند بسیاری از کارهای مورد نظر شما را به خوبی انجام دهد. تلفن همچنین از سیستم عامل iOS 15 پشتیبانی می کند و امکانات نرم افزاری پیشرفته ای را ارائه می دهد.

نقاط قوتنقاط ضعف
ساختار شیشه‌ای جامد، دارای استاندارد IP67، بدنه بسیار جمع و جورارتقا بسیار کمی نسبت به iPhone SE 2020 دارد اما قیمت بیشتری دارد
روشنایی خوب، صفحه نمایش با کنتراست مناسب، دقت رنگ عالیبدون حالت شب
بلندگو‌های استریو با صدای بلند، کیفیت صدای خوب، صفحه نمایش برای بسیاری از کار‌ها بسیار کوچک است
قدرتمند‌ترین چیپستنرخ بروزرسانی پایین 60 هرتزی، نرخ نمونه برداری لمسی 60 هرتز
سنسور اثر انگشت یا Touch IDبدون شارژر داخل جعبه

منبع:

gsmarena

مهکامه بلوچی پور

من مهکامه بلوچی پور هستم فارغ التحصیل رشته گیاهپزشکی و مشغول به حرفه نویسندگی. در رشته تیراندازی با کمان هم به صورت حرفه ای کار میکنم و باید بگم که تیراندازی عضو مهمی از زندگی منه

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا