اخبارفناوری

افشای جزئیاتی در خصوص تغییر پورت لایتنینگ به USB-C در سری جدید آیفون

چند روز پیش تحلیلگر پرطرفدار و محبوب اپل مینگ چی-کو اعلام کرد که کمپانی اپل قصد دارد در سال 2023 از درگاه USB-C روی آیفون‌ها استفاده کند. در حال حاضر شرکت چند رسانه‌ای بلومبرگ گزارش داده است که غول فناوری Cupertino تست پورت USB-C را روی گوشی‌های کمپانی اپل آغاز کرده‌است. البته لازم به ذکر است که گوشی‌های عرضه شده امسال به شیوه قبل و با درگاه لایتنینگ وارد بازار خواهند شد. علاوه بر این‌ها این شرکت چند رسانه‌ای اعلام کرده‌است که کمپانی اپل قصد دارد روی آداپتوری کار کند که چنانچه در آینده آیفون‌ها مجهز به درگاه USB-C شوند، به این درگاه اجازه می‌دهد تا به لوازم جانبی با پورت فعلی یعنی لایتنینگ نیز متصل شوند و به راحتی کار کنند. اگر به تولیدات کمپانی اپل علاقه‌مندید از خرید آیفون 13 پرومکس پرچمدار این برند غافل نشوید.

در خصوص دریافت جزئیات افشا شده برای آیفون 14 مقاله “افشای اخباری در خصوص برخی مشخصات دوربین آیفون 14” را مطالعه کنید.

با این حال برای ما روشن نیست که این محصول به صورت جداگانه به فروش می‌رسد یا روی پکیج همراه گوشی موبایل عرضه می‌شود. البته با توجه به شرایط و شهرت کمپانی اپل احتمال این موضوع بسیار زیاد است که کاربران برای خرید این آداپتور مجبور به پرداخت پول اضافی شوند. از دلایل تغییر پورت لایتنینگ به درگاه USB-C را می‌توان فشار اتحادیه اروپا به منظور افزایش تولید روز افزون دستگاه‌های مجهز به درگاه USB-C دانست. چرا که امروزه اگثریت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی وارد بازار جهانی شدند و عدم تطابق این دو درگاه نباید باعث ایجاد اختلال برای کاربران اندرویدی شود. با خرید گوشی موبایل S22 Ultra تجربه جذابی را هنگام استفاده از گوشی‌های اندرویدی خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوربین‌های در نظر گرفته شده برای سری جدید آیفون مقاله “افشای اخباری مبنی بر بکارگیری دوربین تله فوتو در آیفون 15” را مطالعه کنید.

با این حال کمپانی اپل نگران است که این قانون در اروپا” اجباری کردن استفاده از یک کانکتور برای دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار” سبب کند شدن روند نوآوری‌های سودمند و خلاقیت در استانداردهای شارژ می‌شود. بدین ترتیب اتحادیه اروپا تمام این اتهامات را رد کرده‌؛ همچنین اعلام نموده چنان‌چه پیشنهاد جدید و بهتری به جز پورت USB-C وجود داشته باشد، بی شک آن را به عنوان استاندارد جایگزین خواهد کرد. صرف نظر از اینکه این قانون از نوآوری‌های کمپانی‌ها می‌کاهد، تغییر پورت از لایتنینگ به USB-C با سرعت شارژ بیشتر و انتقال بهتر داده‌ها همراه است.

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا