راهنمای خریدساعت و مچ بند هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند: معرفی بهترین ساعت های هوشمند برای ورزشکاران

امروزه افراد بسیار زیادی استفاده از ساعت‌های هوشمند مختلف را به نحوی تجربه کرده‌اند. این گجت‌های خارق‌العاده می‌توانند برای کاربران مختلف مانند کسانی که مشغله‌ی کاری فراوان دارند بی‌نظیر باشند. ورزشکاران با خرید ساعت هوشمند مناسب می‌توانند وضعیت تمرین‌های خود به صورت دقیق کنترل کنند و به نحوی مربی ورزشی خود را همیشه همراه داشته‌باشند. یک اسمارت واچ به لطف قابلیت‌های گسترده‌ی خود موجب می‌شود تا ورزشکاران بر تناسب اندام و فعالیت‌های خود نظارت دقیقی داشته باشند. به دلیل افزایش چشمگیر محبوبیت این اکسسوری زیبا، کمپانی‌های گوناگونی مشغول به تولید آن هستند. از همین رو ممکن است که هنگام خرید ساعت هوشمند متناسب با نیازهای خود دچار مشکل شوید. در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از بهترین‌ ساعت‌های هوشمند مناسب برای ورزش را به شما معرفی کنیم. شما پس از خواندن این مقاله می‌توانید بر اساس نوع کاربری خود به خرید ساعت هوشمند ارزان و باکیفیتی بپردازید تا از تحمیل هزینه‌های اضافی در امان بمانید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند اپل واچ سری 7

قطعا شما نیز با محصولات فوق‌العاده محبوب کمپانی اپل آشنایی دارید. این شرکت همیشه در تلاش است تا با استفاده از متریال مرغوب در ساخت گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و آیپدهای خود رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کند. اگر تجربه‌ی استفاده از دستگاه‌های اپل را داشته باشید، قطعا متوجه‌ی این موضوع خواهید شد. ویژگی مذکور در مورد ساعت‌های هوشمند آن نیز کاملا صحت دارد. نام این برند در سال‌های اخیر به دلیل تولید اسمارت واچ‌‌هایی بی‌نظیر از نظر کیفیت بر سر زبان‌ها افتاده است. 

بی‌شک خرید ساعت‌های هوشمند اپل برای بسیاری از کاربران خوشایند و هیجان‌انگیز می‌باشد. اما از سویی دیگر به دلیل قیمت بالایی که دارند ممکن است افراد از این انتخاب منصرف شوند؛ بنابراین اگر که بودجه‌ی مورد نیاز را دارید اپل واچ سری 7 یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما می‌باشد. این مدل از هر نظر که فکر کنید خاص و بی‌نقص به نظر می‌رسد. بررسی خود را ابتدا از طراحی و ساختار بدنه‌ شروع می‌کنیم تا با تمامی خصوصیات مهم آن آشنا شوید. برای خرید ساعت هوشمند اپل سری 7 مدل 41 میلی‌متری با قیمتی مناسب به وب‌سایت مبیت مراجعه کنید.

بررسی طراحی اپل واچ سری 7

خرید ساعت هوشمند اپل سری 7

اپل واچ سری 7 در سپتامبر سال 2021 به طور رسمی معرفی شد. طراحی این محصول بر اساس مدل‌های قبلی صورت گرفته است. اما همواره مقداری بزرگتر و دارای زاویه‌های منحنی‌تری می‌باشد. ساعت هوشمند اپل سری 7 در در نسخه‌ی 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری عرضه شده است. نسل‌های قبلی در دو مدل 40 و 44 میلی‌متری وجود داشتند. بنابراین به اندازه‌ی 1 میلی‌متر بزرگتر از‌ آن‌ها می‌باشد. فرم صفحه نمایش و فریم اطراف نیز به صورت مستطیل شکل است. لبه‌های گردتر این قسمت موجب می‌شود تا هنگام استفاده احساس بسیار خوبی به کاربران دست‌ یابد. قسمت پشتی این مدل نیز مانند سری 6 از مواد سرامیکی و کریستال به رنگ مشکی ساخته شده است. یک برآمدگی دایره‌ای شکل نیز در این ناحیه وجود دارد که سنسورهای مختلف در آن جای گرفته‌اند. 

این سنسورها شامل چهار عدد LED و چهار عدد فوتودیود می‌شوند تا شاخص‌های گوناگون را اندازه‌گیری کنند. ممکن است تصور کنید که این برجستگی هنگام استفاده موجب ایجاد مزاحمت شود و احساس ناراحتی به شما دست دهد. اما طراحی مهندسی و حرفه‌ای سبب شده است تا کاربران بتوانند ساعت‌های طولانی بدون خستگی آن را بکار بگیرند. یک ساعت هوشمند مناسب بایستی که از وزن و ابعاد مناسبی بهره‌مند باشد. از آنجایی که کاربران در طول روز این گجت راروی دست خود دارند  این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا وزن زیاد و ابعاد نامناسب موجوب آزردگی کاربران به ویژه خانم‌ها خواهد شد. اپل واچ سری 7 از این نظر بسیار خوب و قابل تحسین است. 

برای آشنایی با بهترین ساعت‌های هوشمند 2022 “خرید ساعت هوشمند در سال 2022؛ معرفی محبوب‌ترین اسمارت واچ‌های جدید” را بخوانید.

وزن اپل واچ سری 7 چقدر است؟

وزن این سری بسته به سایز و جنس بدنه بین 32 تا 51.5 گرم متغییر است. اپل واچ‌هایی با بدنه‌ی فولاد ضد زنگ بیشترین وزن را به خود اختصاص می‌دهند. اما با این حال کاملا راحت هستند و به هیچ عنوان برای شما دردسرساز نخواهد بود. مدل آلومینیومی که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته است دارای تنها 32 گرم وزن می‌باشد. ساعت هوشمند سری 7 مدل 41 میلی‌متری دارای ابعادی به اندازه‌ی 41×35×10.7 میلی‌متر می‌باشد که برای تمامی افراد از کوچک تا بزرگ کاملا مناسب است؛ بنابراین در این زمینه با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوید. در سمت راست بدنه شما شاهد دو عدد دکمه‌ی متفاوت می‌باشید. یکی از آن‌‌ها به صورت چرخشی و دایره‌ای شکل است. 

با استفاده از این دکمه می‌توانید صفحات را اسکرول و یا روی آیکون برنامه‌ها بزرگ‌نمایی کنید. با فشردن آن قادر به دیدن واچ فیس‌های مختلف و برگشتن به منوی اصلی می‌باشید. همچنین اگر نیاز دارید تا از دستیار صوتی اپل یا همان Siri استفاده کنید لازم است که دکمه‌ی مذکور را فشرده و برای مدتی نگه دارید. مقداری پایین‌تر یک عدد دکمه‌ی صاف تقریبا بیضی شکل به چشم می‌خورد. با فشردن آن می‌توانید برنامه‌‌هایی که قبلا استفاده کرده‌اید را مشاهده و یا با دو مرتبه کلیک کردن به Apple Pay دسترسی پیدا کنید. اپل واچ‌های سری 7 در سه جنس آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم عرضه می‌شوند. مدل‌های آلومینیومی ارزان‌ترین آن‌ها هستند و قیمت مناسب‌تری دارند. اما برای اپل واچ با بدنه‌ی تیتانیومی بایستی که هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنید.

ویژگی‌های بدنه‌ آلومینیومی

ما در این مطلب اپل واچ آلومینیومی را مورد بررسی قرار داده‌ایم. بکار بردن این متریال علاوه بر افزایش مقاومت ساعت در برابر ضربات احتمالی موجب زیبایی بیشتر آن نیز می‌شود. مدل‌های آلومینیومی ارزان قیمت‌ و سبک هستند که برای یک سبک زندگی پرتحرک طراحی شده‌اند. اما مدل‌های فولادی ضد زنگ سنگین‌تر و گران‌تر می‌باشند که برای استفاده‌ی روزمره مناسب‌اند. مدل‌های تیتانیومی می‌توانند به راحتی دوام و استحکام فولاد ضد زنگ را برای خریداران به ارمغان آورند. اما در عین حال وزن کمتری دارند و در برابر لکه‌ مقاوم‌تر هستند. بنابراین پس از گذشت مدتی استفاده ظاهر زیبای خود را از دست نمی‌دهند. اپل واچ‌های سری 7  فولادی و تیتانیومی هر دو دارای نمایشگرهای کریستال‌های یاقوت کبود هستند. در حالیکه نوع آلومینیومی از شیشه‌ی Ion-X برخوردار می‌باشند. 

قطع به یقین کریستال یاقوت کبود کیفیت بالاتری دارد و در برابر خط و خش مقاوم‌تر است. اما با این حال عملکرد شیشه‌ی ion-X نیز بسیار خوب است و به سختی دچار آسیب خواهد شد. یکی از مهم‌ترین خصوصیات که ورزشکاران در حین خرید یک ساعت هوشمند باید مد نظر قرار دهند مقاومت آن در برابر عوامل خارجی می‌باشد. زیرا این دسته از افراد اکثر اوقات خود را در محیط‌های بیرون به سر می‌برند. بنابراین اسمارت واچ آن‌ها نیز ممکن است در معرض آسیب قرار بگیرد. شما با خرید ساعت هوشمند اپل سری 7 می‌توانید با خیالی آسوده به فعالیت‌های ورزشی خود بپردازید. اگر قصد خرید ساعت هوشمندی باکیفیت اما با قیمتی مناسب هستید مطلب “5 ساعت هوشمند برتر با قیمت زیر سه میلیون” را بخوانید.

خرید ساعت هوشمند اپل سری 7 مناسب برای ورزش‌های آبی

عکس از اپل واچ

این محصول دارای گواهی IP6X است که نشان می‌دهد ساعت مذکور در مقابل گرد و غبار کاملا مقاوم است. بنابراین در ساحل، صحرا، کوه و مکان‌هایی نظیر آن هیچ‌ گونه صدمه‌ای نمی‌بیند. علاوه بر این در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری نیز دچار مشکل نمی‌شود. به همین علت این گجت می‌تواند گزینه‌ای بی‌نظیر برای شناگران حرفه‌ای نیز باشد. بند‌های ساعت هوشمند اپل سری 7 از نوع سیلیکونی هستند. این متریال کاملا ضد حساسیت بوده و خریداران را با محدودیتی مواجه نخواهد کرد. همچنین انعطاف‌پذیری بالای ‌آن‌ها سبب می‌شود تا کاربران هنگام استفاده راحت باشند. قفل این بند نیز از نوع سگکی ساده است که استفاده از آن بسیار ساده می‌باشد.

نمایشگری بی‌نظیر؛ دلیلی برای خرید ساعت هوشمند اپل

یکی از عوامل مهم در افزایش محبوبیت اپل واچ سری 7 نمایشگر باکیفیت آن می‌باشد. کمپانی اپل برای این محصول یک صفحه نمایش 1.69 اینچی از نوع Retina LTPO AMOLED‌ در نظر گرفته است. این بخش نسبت به نسل قبلی حدود 20 درصد بزرگتر است و لبه‌های آن به طرز قابل توجهی نیز باریک‌تر شده‌اند. حاشیه‌های نمایشگر در این مدل نیز حدود 40 درصد کمتر می‌باشند. این خصوصیت موجب جذابیت بیشتر ساعت می‌شود. همچنین صفحه نمایشی بزرگتر در همان سایز از بدنه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برخورداری از رزولوشن 396×484 پیکسل این امکان را برای کاربران به ارمغان می‌آورد تا انواع محتوا را با جزئیات بالایی تماشا کنند. 

زمانی که مچ دست شما رو به پایین است نمایشگر برای حفظ عمر باتری خاموش می‌شود. اما بخش‌های کلیدی و مهم مانند عقربه‌های ساعت همیشه روشن می‌مانند تا برای دیدن آن‌ها کار اضافه‌ای انجام ندهید. زمانی که آن را لمس کنید یا ساعت را بالا بیاورید صفحه نمایش به طور خودکار روشن و تمامی جزئیات نمایان می‌شوند. این ویژگی در افزایش عمر باتری تاثیر بسیار زیادی دارد. یکی از جاهایی که در نگاه اول نظر شما به سوی آن جلب می‌شود، لبه‌های خمیده‌ی این بخش می‌باشد. این مشخصه جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به ساعت شما می‌بخشد. با خواندن مطلب “اپل واچ گم شده خود را با استفاده از چند ترفند ساده پیدا کنید” از از دست دادن ساعت هوشمند خود جلوگیری کنید.

بررسی عملکرد Apple Watch 7

ساعت هوشمند اپل سری 7 دارای یک چیپست مدل S7 می‌باشد. این تراشه‌ی پیشرفته عملکرد بسیار سریعی دارد و می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی به فرمان‌های شما پاسخ دهد. به همین جهت جابجایی صفحات مختلف کاملا روان می‌باشد و به خریداران تجربه‌ی بی‌نظیری را هدیه خواهد داد. این محصول نیز مانند سری‌های قبلی از سیستم عامل Watch OS بهره می‌برد که مشکلی در آن دیده نمی‌شود. به لطف پیشرفت سخت‌افزاری این ساعت عملکرد دستیار صوتی آن نیز کاملا بهبود یافته است. 

بنابراین فقط کافی است تا خواسته‌های خود را به سیری بگویید تا به نحو احسن آن‌ها را برای شما به انجام رساند. با خرید ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 از ارتباط قدرتمند بین گوشی‌ هوشمند و ساعت خود لذت خواهید برد. این گجت از فناوری بلوتوث 5.0 بهره می‌برد که می‌تواند پیوندی کاملا پایدار را برقرار کند. لازم به ذکر است که این مدل دارای 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز می‌باشد که بسیار کاربردی است. کاربران می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات مورد نیاز خود را در این گجت نگهداری کنند.

قابلیت‌های گوناگون اپل واچ سری 7؛ انتخابی مناسب برای ورزشکاران

با خرید ساعت هوشمند اپل سری 7 می‌توانید نظارت کاملی بر سلامت خود داشته باشید. این محصول به لطف حسگرهای گوناگون خود قادر است تا در اندازه‌گیری شاخص‌های مختلف به شما کمک کند. به عنوان مثال میزان اکسیژن خون که یکی از مهم‌ترین عوامل سلامتی می‌باشد را در اختیار شما قرار می‌دهد. اشباع اکسیژن خون در یک فرد سالم بین 95 تا 100 درصد که زیر این مقدار نشان‌دهنده‌ی یک مشکل سلامتی جدی است و نیاز به توجه دارد. نحوه‌ی اندازه‌گیری اکسیژن خون در این ساعت به این گونه است که چراغ‌های LED نور سبز، قرمز و مادون قرمز را به رگ‌های خونی مچ دست می‌تابانند و فوتودیودها میزان نور بازتاب شده را اندازه‌گیری می‌کنند. سپس طبق الگوریتم‌های خاص میزان اشباع اکسیژن مشخص می‌شود. 

خون قرمز روشن اکسیژن‌رسانی را به خوبی انجام می‌دهد. در حالیکه خون تیره‌تر اکسیژن کمتری دارد و اپل واچ بر همین اساس نیز کار می‌کند. البته لازم به ذکر است وجود خالکوبی روی مچ دست بر عملکرد درست ساعت تاثیر می‌گذارد. همچنین به گفته‌ی اپل مانیتورینگ اکسیژن خون توسط اپل واچ سری 7 برای مصارف پزشکی نمی‌باشد. بنابراین برای اهداف کلی تناسب اندام و سلامتی طراحی شده است.

برای اینکه یک ساعت هوشمند مناسب را خریداری نمایید مطلب “همه آنچه که پیش از خرید ساعت های هوشمند باید بدانید” را بخوانید

نوار قلب

سنسور ECG می‌تواند به راحتی ریتم و ضربان قلب شما را اندازه‌گیری کند. الکترودهای پشت ساعت همگی با هم کار می‌کنند تا فعالیت‌های قلب شما را مورد بررسی قرار دهند. تمامی این اطلاعات به صورت نمودارهایی در اپلیکشین مخصوص به نمایش گذاشته می‌شوند. اگر نتایج غیر طبیعی و بد باشند به شما هشدارهایی در این خصوص داده خواهد شد. 

ردیابی خواب

اپل واچ سری 7 می‌تواند در طول شب نظارتی کلی بر خواب شما داشته باشد. این ویژگی ابزارهای مفیدی را برای داشتن خوابی بهتر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد داد. اما ساعت مذکور نمی‌تواند اطلاعات و جزئیات دقیقی را از خواب شما به ثبت رساند. بنابراین فقط قادر است تا بازه‌هایی که خواب بوده‌اید را نشان می‌دهد. این موضوع را می‌توان به عنوان ضعفی بزرگ برای ساعتی گران‌قیمت در نظر گرفت.

بررسی عملکرد باتری

ساعت هوشمند اپل سری 7 انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری قدرتمند 284 میلی‌آمپری دریافت می‌کند. این باتری می‌تواند بسته به نحوه‌ی استفاده بین 18 تا 24 ساعت دوام آورد که راضی‌کننده است. اما با این حال ساعت‌های ارزان‌قیمتی نیز وجود دارد که روزها دوام می‌آورند. بنابراین کمپانی اپل در این بخش نیز می‌توانست بهتر عمل کند. این مدل انرژی از دست رفته‌ی خود را از طریق یک شارژر مگنتی دریافت می‌کند. مدت زمان شارژ شدن آن نیز حدود 65 دقیقه است که کاملا قابل قبول می‌باشد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4

گلکسی واچ 4 برای ورزشکاران

کمپانی سامسونگ یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در تولید ساعت‌های هوشمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از بهترین محصولات این برند ساعت هوشمند Watch4 می‌باشد. این مدل با کیفیت بالا و امکانات گسترده‌ای که دارد نظرات زیادی را به سوی خود جلب کرده است. شما می‌توانید این ساعت جذاب را تنها با چند کلیک ساده از وب‌سایت مبیت خریداری نمایید.

بررسی طراحی گلکسی واچ 4

با خرید ساعت هوشمند سامسونگ مدل Watch4 می‌توانید استایل خود را کامل کنید. این محصول به لطف بهره‌مندی از فرم صفحه‌ی گرد و رنگی خیره‌کننده‌ مورد پسند تمامی افراد با هر نوع سلیقه‌ای قرار خواهد گرفت. بدنه‌ی آلومینیومی آن نیز علاوه بر جذابیت خاص خود از استحکام بالایی نیز برخوردار است. همچنین باعث شده است تا وزن ساعت همچنان مناسب باقی بماند. مدل 40 میلی‌متری ساعت هوشمند Watch4 با ابعاد 9.8×39.3×40.4 تنها 25 گرم وزن دارد. این مقدار وزن سبب می‌شود تا پس از گذشت مدتی دیگر سنگینی ساعت را روی مچ خود احساس نکنید. وزن مدل 44 میلی‌متری آن مقداری بیشتر است و حدود 30.3 گرم می‌باشد. اگرچه این مقدار نیز کاملا مناسب است و کاربران را دچار دردسر نخواهد کرد. 

گلکسی واچ 4 برخلاف نسل قبلی خود دیگر از قاب چرخان فیزیکی برای چرخش در منوها و اسکرول صفحات استفاده نمی‌کند. قاب چرخشی در این ساعت کاملا به صورت لمسی می‌باشد. اگر دور تا دور نمایشگر را لمس کنید و انگشت خود حرکت دهید عملکرد آن را خواهید دید. اما اگر به هر دلیلی این طراحی مورد پسند شما نمی‌باشد می‌توانید سراغ ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4 کلاسیک بروید. در این ساعت همانند سری قبلی قاب چرخشی به طور کامل فیزیکی می‌باشد. علاوه بر قاب چرخان دو عدد دکمه‌ی فیزیکی دیگر نیز در سمت راست این اسمارت واچ وجود دارد که جابه‌جایی در بین صفحات مختلف را به امری بسیار ساده تبدیل می‌کنند. به عنوان مثال با فشردن دکمه‌ی بالایی به راحتی به منوی اصلی باز خواهید گشت. 

محل قرارگیری سنسورها

مانند هر ساعت هوشمند دیگری در بخش زیرین این مدل نیز مجموعه‌ای از حسگرها و سنسورهای مختلف را مشاهده می‌کنید. بندهای اسمارت واچ 4 از نوع چرمی هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند. بنابراین حتی پس از گذشت مدت‌های طولانی دچار آسیب نمی‌شوند و ظاهر زیبای خود را حفظ می‌کنند. این گجت از گواهی IP68 برخوردار است. این استاندارد نشان می‌دهد که محصول مذکور در مقابل گرد و غبار و غوطه‌ور شدن در آب تا عمق 5 متری مقاوم است. با این تفاسیر می‌توانید به راحتی و با خیالی آسوده به انجام هرگونه تمرین ورزشی بپردازید.

اگر قصد خرید ساعت هوشمندی مناسب برای خانم‌ها می‌باشید “معرفی بهترین ساعت های هوشمند زنانه” را بخوانید.

بررسی کیفیت نمایشگری Galaxy Watch 4

ساعت هوشمند سامسونگ مدل گلکسی واچ 4 از یک نمایشگر بسیار باکیفیت از نوع Super AMOLED بهره می‌برد. این صفحه نمایش دارای سایز 1.2 اینچ می‌باشد که مطلوب است. اما احتمال دارد که برای برخی از افراد کوچک به نظر برسد. اگر کیفیت بالای تصاویر پخش شده برای شما اهمیت دارد این ساعت گزینه‌ای فوق‌العاده است. تراکم پیکسلی 330PPI در کنار رزولوشن 396×‌396 پیکسلی کمک می‌کند تا هرگونه محتوایی با بالاترین وضوح به نمایش گذاشته شود. 

بی‌گمان یکی از حساس‌ترین قسمت‌های یک ساعت هوشمند نمایشگر آن می‌باشد. پس لازم است که به بهترین شکل ممکن از آن محافظت شود. این موضوع برای ورزشکاران از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که هنگام انجام فعالیت‌های مختلف احتمال ضربه خوردن اسمارت واچ بیشتر می‌شود. ساعت هوشمند سامسونگ مدل گلکسی واچ 4 دارای یک لایه‌ی محافظ گوریلا گلس DX+ می‌باشد. این پوشش قادر است تا از صفحه نمایش در برابر خط و خش و ضربات احتمالی تا حدودی جلوگیری کند.

بررسی عملکرد گلکسی واچ 4

خرید گلکسی واچ 4

ساعت هوشمند سامسونگ مدل واچ 4 مجهز به یک چیپست اگزینوس مدل W920 می‌باشد. این تراشه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از قدرت کافی برای اجرا و پردازش نرم‌افزارهای مختلف بدون افت سرعت برخوردار است. به لطف بهره‌مندی از 1.5 گیگابایت رم این محصول یکی از سریع‌ترین ساعت‌هایی می‌باشد که تجربه خواهید کرد. این سرعت به اندازه‌ی یک گوشی هوشمند یا یک لپ‌تاپ نیست. اما در مقایسه با سایر رقبا خارق‌العاده می‌باشد. ساعت هوشمند سامسونگ مدل واچ 4 دارای 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد اما تمام این مقدار در دسترس شما قرار ندارد. حدود 8 گیگابایت از این فضا توسط سیستم عامل و سایر اپلیکیشن‌‌های که به صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند اشغال شده است. بنابراین تنها 8 گیگابایت دیگر باقی می‌ماند که می‌توانید هرگونه اطلاعاتی را به راحتی در آن ذخیره نمایید. 

برای آشنایی با رایج‌ترین مشکلات اسمارت واچ های سامسونگ “رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی واچ و نحوه رفع آن‌ها” را بخوانید.

بخش نرم‌افزار جایی است که ساعت هوشمند سامسونگ مدل Watch 4 می‌درخشد. کمپانی سامسونگ در این محصول از سیستم عامل اختصاصی تایزن خود استفاده نمی‌کند. در عوض سیستم عامل گوگل یا Wear OS را بکار برده است. تایزن حاصل تلاش‌های کمپانی سامسونگ در سال‌های گذشته می‌باشد. برای اینکه خریداران هنگام استفاده از واچ 4 دچار مشکل نشوند سیستم عامل آن نیز بسیار شبیه به تایزن است. اما چیزی که در گلکسی واچ 4 استفاده شده است Wear OS 3 می‌باشد که در قالب ساعت‌های سامسونگ ارئه می‌شود. با این حال تمامی نرم‌افزارهای موجود در ساعت همان اپلیکیشن‌های قبلی سامسونگ هستند. این محصول از فناوری بلوتوث نسخه‌ 5.0 برای اتصال به گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. 

عدم سازگاری با سیستم عامل iOS، ضعفی غیرقابل چشم پوشی

اما یکی از بزرگترین ضعف‌های آن نیز در همین قسمت مشاهده می‌شود. زیرا اگر که شما دارنده‌ی یک گوشی آیفون باشید قادر به استفاده از این ساعت نخواهید بود. همچنین برخی از قابلیت‌های آن روی گوشی‌های اندرویدی غیر از سامسونگ به درستی کار نمی‌کنند. بنابراین اگر گوشی سامسونگ دارید این مدل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. در غیر اینصورت بایستی برخی از محدودیت‌ها را تحمل کنید.

بررسی امکانات گلکسی واچ 4، انتخابی حرفه ای برای ورزشکاران

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام از جمله سنسور نوری ضربان قلب و ECG. این گجت می‌توان ریتم، ضربان و عملکرد قلب را بررسی کند و بر سطح اکسیژن خون نظارتی کامل داشته باشد. کمپانی سامسونگ ادعا می‌کند که ابزارهای مانیتورینگ سلامت این ساعت می‌توانند معیارهای تناسب اندام مانند توده عضلانی اسکلتی و درصد چربی بدن را نشان دهند. میزان ضربان قلب نشان داده شده توسط این مدل دقیق بود و نتایج در تست‌های انجام شده با سایر دستگاه‌ها مطابقت داشت. شما می‌توانید تمامی داده‌های موجود در این زمینه را از طریق اپلیکیشن اختصاصی سامسونگ مشاهده فرمایید. 

این مدل دارای GPS داخلی نیز می‌باشد و موقعیت‌یابی توسط آن به خوبی صورت می‌گیرد. حسگر ECG که برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون به کار می‌رود نیز بسیار عالی است. اما باید بدانید که این قابلیت تنها زمانی در دسترس است که گوشی اندرویدی شما سامسونگ باشد. در نتیجه محدودیتی بزرگ در پیش روی کاربران قرار دارد که نقطه ضعفی بزرگ برای این محصول محسوب می‌شود. برای آشنایی با بهترین ساعت‌های هوشمند از دیدگاه کارشناسان “راهنمای خرید ساعت هوشمند: بهترین اسمارت واچ‌ ها از دیدگاه کارشناسان” را بخوانید.

باتری

این ساعت هوشمند دارای یک باتری 247 میلی‌آمپری می‌باشد. این باتری در استفاده‌ی معمولی می‌تواند حدود یک و نیم روز دوام آورد. اما با استفاده‌ی سبک‌تر به این مقدار چندین ساعت اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است که این مدل از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند که حائز اهمیت است.

راهنمای خرید ساعت هوشمند امیزفیت GTR3

ساعت هوشمند Amazfit GTR 3

ساعت هوشمند شیائومی مدل امیزفیت GTR 3 یک اسمارت واچ خارق‌العاده برای ورزشکاران می‌باشد که می‌تواند با قابلیت‌های گسترده‌ی خود نیاز آن‌ها را به طور کامل مرتفع سازد. شما می‌توانید ساعت هوشمند شیائومی مدل امیزفیت GTR3 را با نازلترین قیمت از وب‌سایت مبیت خریداری نمایید.

بررسی طراحی امیزفیت جی تی آر 3

این محصول دارای یک طراحی ساده اما بسیار جذاب می‌باشد که با فرم صفحه گرد خود نظر هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌سازد. کمپانی شیائومی برای ساخت بدنه‌ی این مدل از فلز آلومینیوم درجه یک استفاده کرده است که در ساخت بدنه‌ی هواپیما نیز بکار می‌رود. بنابراین مقاومت بالایی در برابر ضربات احتمالی دارد و خیال ورزشکاران از این بابت آسوده خواهد بود. همچنین مات بودن آن جلوه‌ی خاصی به این گجت هدیه می‌دهد و مانع از برجای ماندن اثر انگشت شما می‌شود. ساعت شیائومی مدل امیزفیت GTR 3‌ دارای تنها 32 گرم وزن و ابعادی به اندازه‌ی 10.8×45.8×45.8 میلی‌متری است. این ساعت نیز از نظر وزن و سایز کاملا قابل قبول است و منجر به ناراحتی مصرف‌کنندگان نخواهد شد.

در سمت راست ساعت هوشمند امیزفیت GTR 3 دو عدد دکمه‌ی فیزیکی به چشم می‌خورد. دکمه‌ی بالایی که به صورت چرخشی می‌باشد برای اسکرول صفحات و دسترسی به منوی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکمه‌ای که پایین‌تر تعبیه شده است به صورت فشاری می‌باشد و دسترسی شما را به لیست حالت‌های ردیابی تمرینات مختلف فراهم می‌سازد. این طراحی ممکن است کمی برای شما عجیب باشد و بایستی به آن عادت کنید. زیرا در اکثر ساعت‌های هوشمند دکمه‌‌ی پایین شما را به صفحه‌ی اصلی باز می‌گرداند. بندهای این مدل نیز از نوع سیلیکونی، ضد باکتری و ضد حساسیت هستند. بنابراین برای افرادی که پوست حساس دارند به راحتی قابل استفاده است و آن‌ها را دچار مشکل نمی‌کند. 

گواهی ضدآب ATM 5 دلیل برای خرید ساعت هوشمند امیزفیت GTR 3 توسط ورزشکاران

اسمارت واچ شیائومی مدل امیزفیت GTR3 از گواهی ATM5‌ بهره می‌برد. اگر وسیله‌ای از این استاندارد برخوردار باشد در مقابل ورود ذرات گرد و غبار و غوطه‌ور شدن در آب تا عمق 50 متری به مدت 10 دقیقه کاملا مقاوم است. به همین علت گزینه‌ای بسیار مناسب برای انواع ورزشکاران حرفه‌ای خواهد بود.

بررسی کیفیت نمایشگر

یکی از نقاط قوت ساعت هوشمند شیائومی مدل امیزفیت GTR3 که کاربران زیادی را نسبت به خرید ساعت هوشمند شیائومی ترغیب می‌کند نمایشگر باکیفیت 1.39 اینچی AMOLED آن می‌باشد. صفحه نمایش مذکور با رزولوشن 454×454 و تراکم پیکسلی 326PPI قادر است تا تصاویر را با بهترین شفافیت به نمایش بگذارد. بنابراین اگر در حال استفاده از یک گوشی هوشمند با نمایشگری باکیفیت می‌باشید خرید این ساعت شما را آزرده نخواهد کرد. زیرا در این زمینه از موبایل شما ضعیف‌تر نخواهد بود. از آنجایی که ورزشکاران در محیط‌های بیرون مشغول به فعالیت هستند، ساعت‌های طولانی در زیر نور خورشید قرار می‌گیرند. 

اگر ساعت شما توانایی ایجاد نور کافی را نداشته باشد در خواندن اطلاعات پخش شده به مشکل بر خواهید خورد. با خرید ساعت هوشمند شیائومی مدل امیزفیت GTR3 به هیچ عنوان این دردسر را تجربه نخواهید کرد. زیرا به لطف برخورداری از روشنایی 1000 نیتی قادر است تا در هر شرایطی حتی زیر نور مستقیم آفتاب دچار افت کیفیت نشود. این موضوع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های است که در این محصول خودنمایی می‌کند.

بررسی عملکرد امیزفیت GTR 3

ساعت هوشمند شیائومی مدل امیزفیت GTR 3‌ دارای فناوری بلوتوث نسخه‌ی 5.1 می‌باشد که می‌تواند تا شعاع 10 متری اتصالی کاملا پایدار را به خریداران هدیه دهد. این محصول با تمامی گوشی‌های هوشمند با  سیستم عامل اندروید 7 و IOS 12‌ به بالا سازگار است. به همین علت کاربران شاهد هیچ گونه کندی و تاخیر نخواهند بود که بسیار حائز اهمیت است. این گجت دارای یک میکروفون داخلی است تا بتوانید از دستیار صوتی آمازون الکسا استفاده کنید. اما از طریق آن قادر به پاسخ تماس‌های تلفنی نخواهید بود و بایستی که حتما از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. اگرچه این خواسته از یک ساعت هوشمند با این رنج قیمت مقداری زیاد است اما به محبوبیت آن به طرز چشمگیری می‌افزاید.

قابلیت‌هایی که نیاز ورزشکاران را مرتفع خواهند ساخت

ساعت هوشمند برای ورزشکاران

با خرید ساعت هوشمند شیائومی مدل امیزفیت GTR 3‌ از امکانات بسیار زیادی برخوردار خواهید شد. تمامی این قابلیت‌ها را مدیون حسگرهای متنوع موجود در قسمت پشتی هستیم که عملکرد خوب و دقیقی دارند. این گجت از 150 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که بلافاصله پس از انتخاب هر یک از آن‌‌ها داده‌های مربوطه ثبت و ضبط می‌شوند. 

از توانایی‌های جذاب ساعت هوشمند شیائومی مدل امیزفیت GTR3‌ می‌توان به پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب، نظارت بر میزان استرس، برنامه‌ی تمرین نفس، بررسی وضعیت سلامتی بانوان، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس‌های گوناگون، نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی و تقویم، زمان‌سنج، نمایش وضعیت آب و هوا، کنترل موسیقی و استفاده به عنوان شاتر دروبین گوشی اشاره کرد. به همین جهت این اسمارت واچ جذاب هیچ کمبودی را برای خریداران ایجاد نخواهد کرد. اگر به برند امیزفیت علاقه دارید مطلب “مقایسه ساعت های هوشمند Amazfit GTR و Amazfit GTS” را بخوانید.

بررسی باتری

باتری ساعت هوشمند شیائومی مدل امیزفیت GTR3 برگ برنده‌ای برای آن محسوب می‌شود. این محصول انرژی خود را از یک باتری قدرتمند لیتیوم یونی با ظرفیت 450 میلی‌آمپر دریافت می‌کند. این مدل تا 10 روز با استفاده‌ی زیاد، 21 روز با استفاده‌ی معمولی و تا 35 روز در حالت ذخیره‌ی نیرو دوام می‌آورد. این یک ویژگی بی‌نظیر برای محصولی با چنین قیمتی به حساب می‌آید که افراد زیادی را محو خود ساخته است. مدت زمان شارژ GTR3‌ نیز تنها 2 ساعت می‌باشد که رضایت‌بخش است.

راهنمای خرید ساعت هوشمند جی تب مدل GT5

ساعت هوشمند جی تب مدل GT5 محصولی است که با قیمت بسیار مناسب می‌تواند اکثر قابلیت‌‌های اسمارت واچ‌های گران‌قیمت را در اختیار شما قرار دهد. این مدل نیز طراحی زیبایی دارد که به سختی می‌توان ارزان‌قیمت بودن آن را تشخیص داد. صفحه‌ای دایره‌ای شکل که قاب اطراف آن از استیل ضد زنگ ساخته شده است احساس خوشایندی را به مصرف‌کنندگان القا خواهد کرد. همچنین وزن سبک و سایز مناسب بدنه‌ در این امر بسیار تاثیرگذار واقع می‌شود. در سمت راست ساعت جی تی 5 دو عدد دکمه تعبیه شده است. یکی از آن‌ها به صورت چرخان می‌باشد که برای اسکرول صفحات و خاموش و روشن کردن نمایشگر کاربرد دارد. دکمه‌ی بیضی شکلی که مقداری پایین‌تر مشاهده می‌شود برای بازگشت به منوی قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

یکی از ویژگی‌های خاص این اسمارت واچ برخورداری از میکروفون و اسپیکر داخلی می‌باشد که در این محدوده‌ی قیمت بی‌نظیر است. شما می‌توانید بدون استفاده از گوشی هوشمند به تماس‌های تلفنی پاسخ و به موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود گوش دهید. بندهای ساعت هوشمند جی تب مدل جی تی 5 نیز از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم می‌باشند. بنابراین در صورت عرق کردن دست هیچ‌گونه مشکلی برای‌ آن‌ها پیش نخواهد آمد. به همراه این گجت دو عدد بند سیلیکونی دیگر با دو رنگ متفاوت نیز عرضه می‌شود. خریداران می‌توانند در صورت آسیب دیدن بند اصلی از این دو بند اضافی استفاده نمایند. یا همچنین بر اساس سلیقه‌ی خود به تعویض آن‌ها بپردازند. در قسمت پشتی این محصول نیز چندین سنسور برای نظارت بر تناسب اندام شما وجود دارد. شما می‌توانید این ساعت دوست‌داشتنی را تنها با چند کلیک ساده از وب‌سایت مبیت خریداری نمایید.

عملکرد حسگرها در GT5

عکس از ساعت G Tab مدل GT 5

این حسگرها می‌توانند داده‌های گوناگونی از وضعیت جسمی کاربران را جمع‌آوری کنند. به عنوان بزرگترین نقطه ضعف ساعت هوشمند جی تب مدل GT5 می‌توان به ضد آب نبودن آن اشاره کرد. این گجت در برابر پاشش و غوطه‌ور شدن در آب به هیچ‌عنوان مقاوم نمی‌باشد. بنابراین در صورت تماس با آن آسیب جدی خواهد دید. در نتیجه اگر ورزش شما به گونه‌ای است که در معرض آب و گرد و خاک زیاد قرار دارید این مدل مناسب شما نخواهد بود. در غیر اینصورت اکثر نیازهای خریداران را به راحتی برطرف می‌کند. اسمارت واچ مذکور از یک نمایشگر 1.32 اینچی IPS LCD بهره می‌برد. این صفحه نمایش با رزولوشن 360×360 پیکسل خود عملکرد خوبی دارد و تصاویر پخش شده توسط آن کاملا واضح می‌باشند.

بررسی عملکرد ساعت هوشمند جی تب مدل جی تی 5

ساعت هوشمند جی تب مدل جی تی 5 برای پردازش فعالیت‌های مختلف از یک تراشه‌ی REALK8762DT برخوردار است. این چیپست در رنج قیمتی خود مناسب می‌باشد و عملکرد سریع و رضایت‌بخشی دارد. این محصول نیز برای اتصال به گوشی هوشمند شما از فناوری بلوتوث نسخه‌ی 5.1 بهره می‌برد. لازم به ذکر است که با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS کاملا سازگار می‌باشد. بنابراین در اتصال به تلفن همراه شما هیچ محدودیتی نخواهد داشت. با خرید ساعت هوشمند جی تب مدل جی تی 5 از 128 مگابایت حافظه‌ی داخلی برخوردار خواهید شد. شما از این فضای خالی می‌توانید تنها برای ذخیره‌سازی تعداد موزیک موردعلاقه استفاده نمایید.

برای آشنایی با بهترین اپلیکیشن‌های ساعت‌های هوشمند “معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای ساعت هوشمند شما” را بخوانید.

قابلیت‌ها

ساعت هوشمند جی تب مدل GT5‌ برخلاف قیمت پایین خود امکانات بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال می‌تواند تعداد گام‌های شما را هنگام پیاده‌روی بشمارد و میزان کالری سوزانده شده را محاسبه کند. یا اینکه در طول شب بر خواب کاربران نظارت و نمودارهای مختلفی را برای آن ترسیم کند. شما می‌توانید توسط این اسمارت واچ به صورت 24 ساعته ضربان قلب خود را بسنجید. همچنین به لطف سنسور SPO2 از میزان سطح اکسیژن خون خود نیز مطلع خواهید شد. این گجت از 7 فعالیت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است. 

باتری

با خرید ساعت هوشمند جی تب مدل GT5 می‌توانید بین 4 تا 7 روز از شارژ مجدد بی‌نیاز شوید. این مدل از یک باتری لیتیومی 250 میلی‌آمپری برخوردار است که انرژی از دست رفته‌ی خود را از یک شارژر مگنتی دریافت می‌کند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند هایلو مدل RS4

اگر به دنبال یک ساعت هوشمند ارزان‌قیمت هستید که بتواند پاسخگوی اکثر خواسته‌های شما باشد اسمارت واچ هایلو مدل RS4 گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد بود. این محصول با طراحی هوشمندانه‌ خود رضایت شما را به طور کامل جلب خواهد کرد. ساعت مذکور دارای فرم صفحه‌ی مستطیل شکل می‌باشد که لبه‌های منحنی آن جلوه‌ی بسیار خوبی دارد. بدنه‌ی فلزی آن نیز استحکام و کیفیت مناسبی در مقابل عوامل خارجی مختلف دارد. در سمت راست شما شاهد یک دکمه‌ی چرخشی می‌باشید. با استفاده از این دکمه می‌توانید نمایشگر را روشن کنید و در بین منوهای مختلف جابه‌جا شوید. ساعت هوشمند هایلو مدل RS4‌ دارای ابعادی به اندازه‌ی 45.2×37.2×11.1 میلی‌متر است که نسبت به سایر رقبا مقداری بزرگتر می‌باشد. این سایز بزرگ منجر به افزایش وزن آن نیز خواهد شد. 

این گجت از 48 گرم وزن برخوردار است که در بین ساعت‌های هوشمند مقدار نسبتا زیادی محسوب می‌شود. اما با این حال موجب خستگی دست شما نخواهد شد. این مدل از گواهی IP68 بهره می‌برد و در مقابل پاشش قطرات آب، تعریق و گرد و خاک مقاوم است. انتظاری بیشتر از این موارد منجر به آسیب‌ دیدن ساعت شما خواهد شد. به عبارتی دیگر برای فعالیت‌هایی مانند شنا، قرار گرفتن در زیر آب‌های پرفشار و دیگر ورزش‌های آبی مناسب نمی‌باشد. بندهای این ساعت همانند اکثر رقبا از نوع سیلیکونی است. همانطور که می‌دانید این متریال با تمامی پوست‌ها سازگار می‌باشد و موجب ایجاد عارضه نمی‌شود.

این ساعت زیبا با قیمتی مناسب در وب‌سایت مبیت موجود می‌باشد.

بررسی نمایشگر هایلو مدل RS4

ساعت هوشمند هایلو RS4

ساعت هوشمند هایلو مدل RS4 از یک نمایشگر بسیار خوب AMOLED بهره می‌برد. یکی از مشخصات جالب این صفحه نمایش سایز بزرگ آن است که حدود 1.78 اینچ می‌باشد. این خصوصیت سبب می‌شود تا خریداران بتوانند به راحتی تمامی اطلاعات به نمایش گذاشته شده را بخوانند و دچار دردسر نشوند. همچنین رزولوشن 368×448 نیز در این امر بسیار موثر است و کمک می‌کند تا تصاویر با جزئیات بالا در اختیار خریداران قرار گیرند.

عملکرد هایلو مدل RS4 چگونه است؟

ساعت هوشمند هایلو مدل RS4 مجهز به فناوری بلوتوث نسخه‌ی 5.1 می‌باشد. بنابراین اتصال آن با گوشی هوشمند شما کاملا پایدار خواهد بود. شما می‌توانید تلفن خود را در هر قسمتی از خانه یا محل کار قرار دهید و از ارتباط قدرتمند آن لذت ببرید. کاربران قادر هستند تا تمامی بخش‌های مختلف این اسمارت واچ را از طریق اپلیکیشن مخصوص به راحتی کنترل نمایند.

بررسی قابلیت‌ها

ساعت هوشمند هایلو مدل RS4‌ می‌تواند بر ضربان قلب و میزان اکسیژن خون شما نظارت کند. به همین علت کاربران قادر خواهند بود توسط این گجت تا حد نسبتا زیادی از وضعیت جسمانی خود مطلع شوند. ساعت مذکور از 12 عدد فعالیت ورزشی گوناگون نیز پشتیبانی می‌کند که بسیار حائز اهیمت است. به عنوان مثال می‌توانید میزان کالری مصرف شده و مسافت طی شده را هنگام ورزش بسنجید. اسمارت واچ RS4 قابلیت پایش وضعیت خواب شما را نیز در بر دارد. شما می‌توانید توسط آن به بهبود خواب خود کمک شایانی کنید.

برای آشنایی با ساعت‌های هوشمند ارزان‌قیمت “راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی تا یک میلیون” را بخوانید.

عملکرد باتری دلیل برای خرید ساعت هوشمند هایلو مدل RS4

ساعت هوشمند هایلو مدل RS4‌ دارای یک باتری 330 میلی‌آمپری می‌باشد. این باتری در صورت کامل بودن می‌تواند بین 10 تا 12 روز انرژی این گجت را تامین کند. در حالت استندبای نیز حدود 20 روز دوام خواهد آورد که در این رنج قیمت خارق‌العاده است.

جمع بندی راهنمای خرید ساعت هوشمند برای ورزشکاران

همانگونه که مشاهده کردید ساعت‌های هوشمند می‌توانند در فعالیت‌های ورزشی کمک بسیاری به شما کنند. این اکسسوری‌های بی‌نظیر بر وضعیت جسمانی شما نظارت کاملی دارند. بنابراین افراد قادر خواهند بود تا در صورت مشاهده‌ی هرگونه مشکلی از گسترش آن جلوگیری نمایند. اسمارت واچ‌ها بر اساس قیمت خود قابلیت‌های مختلفی را به خریداران هدیه می‌دهند. شما در هنگام خرید بایستی که اول از همه نوع کاربری خود را مشخص نمایید. با این کار به طرز قابل توجهی از پرداخت هزینه‌های اضافی به دور خواهید ماند. همچنین اگر ورزش شما به گونه‌ای است که با عوامل محیطی مانند آب و خاک در تماس هستید بهتر است که در انتخاب ساعت خود دقت بیشتری داشته باشید. زیرا عدم مقاومت آن در برابر این عوامل خسارت‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

منابع

Techradar

tomsguide

gsmarena

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام
    ای کاش راجع به ساعت های گارمین و پلار هم می نوشتید چون با هزینه ای که برای ساعت های رده بالای اپل و سامسونگ می‌شود میتونیم ساعت های متوسط گارمین رو هم بخریم .

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا