راهنمای خریدمقایسهموبایلنقد و بررسی

مقایسه ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس؛ میان‌ رده‌ های خوش قیمت شیائومی

امروزه اکثریت کاربران به ویژه مردم عادی با کمپانی شیائومی آشنایی دارند. این کمپانی یکی از فعالان در حوزه تولید گوشی‌های اقتصادی همچون ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس می‌باشد. این دو گوشی از میان‌رده‌های اقتصادی این کمپانی می‌باشند که از همان ابتدای عرضه توانسته‌اند توجه کاربران زیادی را به سوی خود جلب کنند. این دو میان‌رده هوشمند جزء آن دسته از تولیدات این کمپانی می‌باشند که تفاوت زیادی بین آن‌ها احساس نمی‌شود. به همین دلیل در این مقاله به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس پرداخته‌ایم تا اگر قصد خرید گوشی شیائومی دارید بتوانید بین این دو میان‌رده مناسب‌ترین و آگاهانه‌ترین انتخاب را داشته باشید.

کمتر کسی است که میل به استفاده از گوشی‌های هوشمند را نداشته باشد. همچنین با گسترش تکنولوژی‌های دنیا، تقاضای مردم برای خرید گوشی‌های هوشمند رو به افزایش رفته‌است. زیرا اکثریت کاربران تمایل دارند که با دنیای تکونولوژی آشنا شوند. ازاین‌رو کمپانی‌های فراوانی از جمله شیائومی به تولید گوشی‌های جذاب با قیمت مناسب مانند ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس نیز پرداخته‌اند. این دو گوشی هر دو در تاریخ 22 ژانویه 2022 معرفی و پس از مدت کوتاهی در تاریخ 9 فوریه 2022 نیز به بازارهای جهانی عرضه شده‌اند.

همانطور که در بالاتر گفتیم در ابتدا هیچ‌کس متوجه تفاوت‌های ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس نمی‌شود. اما پس از بررسی سایت‌های مختلف و مشاهده مشخصات آن‌ها متوجه می‌شویم که این تفاوت قیمت جزئی بی‌دلیل نیست. این دو میان‌رده با قابلیت‌های فراوان در کنار قیمت مقرون به صرفه نظرات مثبتی را از کاربران دریافت کرده‌اند. به گونه‌ای که اگر به دنبال خرید گوشی میان‌رده‌ای هستید، حتما در لیست شما، دو گوشی ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس نیز قرار خواهد داشت.

در ادامه همراه مبیت باشید تا بتوانید با بررسی تخصصی تفاوت‌های ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس خریدی آگاهانه داشته باشید.

عکس ردمی نوت 11

جعبه گشایی دو گوشی ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس؛ مدل‌هایی اقتصادی

درون جعبه همراه گوشی شیائومی ردمی نوت 11 اقلامی همچون سوزن سیم‌کارت، کیس محافظ سیلیکونی و نرم و یک آداپتور و کابل شارژ قرار گرفته‌است. همچنین گوشی شیائومی ردمی نوت 11 اس نیز مجهز به همین امکانات می‌باشد. وجود اقلام همراه در کنار محصول ضمن صرفه جویی در هزینه‌های جانبی کاربر، رضایت آن‌ها را نیز جلب می‌کند.

برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص یکی از اعضای ردمی مقاله “تلفن همراه شیائومی Redmi Note 11 4G رسمی شد” را مطالعه کنید.

بررسی طراحی گوشی موبایل شیائومی نوت 11 و ردمی نوت 11s؛ طراحی مشابه و بی نقص

از نظر طراحی این دو گوشی تقریبا مشابه یکدیگر هستند. به گونه‌ای که تشخیص این دو میان‌رده از هم کمی سخت است. قاب در نظر گرفته شده برای ردمی نوت 11 از نوع Graphite Grey می‌باشد و از پلاستیک ساخته شده که ظاهر خوبی را برای ما به ارمغان می‌آورد. با این حال احتمال می‌دهیم که لکه و اثر انگشت را جذب کند که این قابلیت برای برخی از کاربران ناخوشایند است. از نظر اندازه باید بگوییم که این دو گوشی کاملا در یک سایز طراحی شده‌اند. بدین‌ترتیب ابعادی برابر 159.9 در 73.9 در 8.1 میلی متر دارند که به نسبت ردمی 11 پرو نیز کوچک‌تر می‌باشند.

علاوه بر این هر دو از وزن یکسان 179 گرم نیز برخوردار هستند. از این‌ رو حمل آسانی را برای شما به ارمغان می‌آورند که این قابلیت را مدیون بهره‌مندی از متریال مرغوب در ساخت این دو می‌باشیم. شیائومی نوت 11 با ردمی نوت 11s در دو رنگ یکسان مشکی و آبی طراحی شده‌اند. با این حال به دلیل تمایز بین این دو مدل و تشخیص آن‌ها از هم، کمپانی شیائومی مانند گوشی‌های کمپانی اپل یک رنگ انحصاری را برای هر کدام از مدل‌ها در نظر گرفته است. بدین ترتیب علاوه‌بر رنگ‌های گفته شده گوشی موبایل ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11s نیز از یک رنگ منحصربه فرد بهره برده‌اند.

از دیگر آیتم‌های مهم برای هر دو گوشی می‌توان به دریافت گواهی IP53 نیز اشاره کرد. بنابراین در برابر بارش خفیف باران، گرد و غبار نیز مقاوم است. این گواهی جزو ضعیف‌ترین گواهی‌های استحکامی محسوب می‌شود که البته با توجه به قیمت مناسب این دو گوشی برای کاربران رضایت بخش است و عملکرد آن‌ها را محدود نمی‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تلاش‌های کمپانی شیائومی برای ارائه طراح‌های جدید مقاله “افشای طرح اولیه گوشی جدید شیائومی با نمایشگر قابل انعطاف” را مطالعه کنید.

بررسی پنل جلویی در گوشی ردمی نوت 11 و شیائومی ردمی نوت 11 اس

پنل‌های جلویی هر دو گوشی کاملا شبیه به هم طراحی شده‌اند. به همین دلیل هر دو گوشی میان‌رده شیائومی دارای یک نمایشگر 6.4 اینچی هستند که به لطف بهره‌مندی از حاشیه‌های ظریف و ناچ سلفی کوچک 84.5 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده‌اند. از دیگر قابلیت‌های پنل جلویی هر دو گوشی می‌توان به پشتیبانی از لایه محافظتی گوریلا گلس 3 اشاره کرد که سبب شده تا در برابر خط و خش مقاومت خوبی را ارائه دهد. اما همچنان در بازار لایه‌های محافظتی قدرتمندتری وجود دارد. با این حال با توجه به میان‌رده بودن این دو گوشی و اقتصادی بودن آن‌ها، پشتیبانی از همین میزان استحکام هم قابل قبول می‌باشد.

بررسی نحوه قرارگیری کنترلرها و درگاه‌ها در Redmi Note 11s و Redmi Note 11

در خصوص نحوه قرارگیری کنترلرها و درگاه‌ها می‌توان گفت که برای هر دو گوشی ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11s در سمت راست شاهد کلیدهای کنترل میزان صدا و پاور می‌باشیم. همچنین در سمت چپ اسلات سیم کارت تعبیه شده که امکان جایگذاری دو سیم کارت به صورت همزمان فعال و یک کارت حافظه از نوع microSDXC را در اختیار شما قرار می‌دهد. در قسمت پایین نیز یک اسپیکر، میکروفون و پورت USB Type-C 2.0 تعبیه شده‌اند. برای قسمت بالای قاب Redmi Note 11s و Redmi Note 11 شاهد طراحی جک 3.5 میلی متری صدا و یک سنسور مادون قرمز برای کنترل از راه دور نیز می‌باشیم که اندکی قاب بالایی را نیز شلوغ کرده‌است. نکته دیگر قابل توجه در این دو گوشی وجود دو اسپیکر متقارن در قاب بالا و پایین است که صدایی استریو و با کیفیت را فراهم می‌سازد. همچنین اسپیکر بالایی دارای دو خروجی صدا است که لذت شنیدن محتواهای صوتی را دو چندان می‌کند.

عکس ردمی نوت 11 اس

بررسی پنل پشتی گوشی شیائومی نوت ۱۱ با شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس

پنل پشتی کاملا مات طراحی شده‌است و طبق گفته کمپانی شیائومی از شیشه ساخته شده‌است. همچنین اطلاعات بیشتری نیز در خصوص متریال بکار رفته در پنل پشتی در دسترس نیست و ما تنها به گفته‌های خود این کمپانی بسنده می‌کنیم. پنل پشتی به خوبی مات شده و جلوه‌ی خوبی را از محصول به ارمغان گذاشته‌است. علاوه بر این 4 دوربین در یک ماژول مستطیل شکل در پنل پشتی طراحی شده که در هر دو گوشی ظاهری یکسان دارند. بهره‌مندی از طراحی زیبا درون یک ماژول براق جلوه خاصی به این بدنه یکنواخت داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یکی دیگر از  اعصای خانواده ردمی ساخت کمپانی شیائومی به مقاله “بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11s” مراجعه کنید.

جمع‌بندی کلی طراحی این دو محصول

به طور کلی در خصوص ظاهر نمی‌توان توضیح زیادی داد زیرا این دو گوشی از ظاهری یکسان و شبیه به هم بهره برده‌اند. تنها نکته متفاوت در یک رنگ این گوشی‌ها می‌باشد.

ارزیابی کلی طراحی Redmi Note 11

ارزیابی کلی طراحی Redmi Note 11s

• طراحی اصولی درگاه‌ها و کنترلرها • بهره‌مندی از وزن سبک
• پشتیبانی از گواهی IP53 • اسپیکر دوگانه استریو
• مجهز به لایه محافظتی گوریلا گلس 3 • پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری

بررسی نمایشگر نوت 11 شیائومی با نوت 11s؛ میان‌رده‌ای با نمایشگر قدرتمند

تا کنون کمپانی سامسونگ در زمینه تولید نمایشگرهای با کیفیت شهرت داشته‌است. اما امروزه کمپانی شیائومی نیز با ارائه گوشی‌هایی مجهز به صفحه نمایش‌های با کیفیت توانسته با سامسونگ رقابت خوبی داشته باشد. همچنین از دیگر آیتم‌های شبیه و یکسان این دو گوشی از کمپانی شیائومی می‌توان به نمایشگرهای آن اشاره کرد. بکارگیری یک نمایشگر قدرتمند از مهم‌ترین گزینه‌های یک گوشی خوب می‌باشد که در افزایش رضایت کاربران هم بسیار موثر است. خوشبختانه کمپانی شیائومی با در نظر گرفتن یک نمایشگر با کیفیت توانسته نظر کاربران زیادی را به سوی خود جلب کند. به ویژه که قیمت مناسبی نیز دارد.

اگر می‌خواهید در خصوص نمایشگرها و تفاوت‌های نرخ بروزرسانی بدانید “Refresh Rate یا نرخ تازه سازی چیست؟ نمایشگر های 60Hz,90Hz و 120Hz چه تفاوت هایی دارند؟” را از دست ندهید

به همین ترتیب برای این دو گوشی یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع آمولد در نظر گرفته شده‌است که برای کاربردهای مختلف مانند تماشای فیلم، عکس و همچنین بازی‌ها بسیار مناسب است. کیفیت تصویر در این مدل نمایشگرها عالی است و روشنایی بسیار بالایی در برابر نور خورشید دارد. ازاین‌رو در بین رقبا جایگاه خوبی را به دست آورده است. نکته دیگر از نقاط قوت این مدل نمایشگرها نرخ نوسازی بالا می‌باشد. این موضوع کاملا برای ما روشن است که امروزه اکثریت گوشی‌ها از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. اما در این دو مدل با توجه به قیمت فوق‌العاده مناسب نرخ نوسازی 90 هرتز بسیار سروصدا به پا کرده‌است.

وضوح تصویر دریافتی از این دو نمایشگر به لطف رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل بی‌نظیر است همچنین توانسته در هر اینچ 409 پیکسل را جای دهد. روشنایی در نظر گرفته شده برای این دو نمایشگر در بازه‌ی 700 تا 1000 نیت است. از این‌ رو یک انتخاب ایده‌آل برای استفاده در فضاهای رو باز می‌باشد. در مجموع نمایشگر این دو گوشی در کنار قیمت اقتصادی آن‌ها فوق‌العاده‌اند.

از دیگر قابلیت‌های حائز اهمیت در این نمایشگرها پشتیبانی از لایه محافظتی گوریلا گلس 3 می‌باشد که نگرانی کاربران را در خصوص بروز هرگونه خط و خش به خوبی مرتفع می‌سازد.

جمع‌بندی کلی نمایشگر این دو گوشی میان‌رده

در خصوص نمایشگرهای شیائومی نوت 11 و Redmi Note 11s می‌توان گفت که کاملا شبیه به هم می‌باشند و تفاوتی با هم ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهداف کمپانی شیائومی در خصوص نمایشگرهای آن مقاله “شیائومی در آینده گوشی هایی بدون ورودی عرضه خواهد کرد” را مطالعه کنید.

 

ارزیابی کلی نمایشگر ردمی نوت 11

ارزیابی کلی نمایشگر ردمی نوت 11s

•  پشتیبانی از نمایشگر آمولد  • شدت میزان روشنایی بالا
• رزولوشن 1080 در 2400 • نرخ نوسازی 90 هرتزی
• نمایشگر 6.4 اینچی • تراکم پیکسلی عالی

 

عکس ردمی نوت 11 و ردمی نوت 11 اس

مقایسه دوربین‌ گوشی‌های میان رده شیائومی؛ برگ برنده ردمی نوت 11 اس، دوربین 108 مگاپیکسلی

دوربین‌های اصلی از دیگر قابلیت‌های برجسته هر گوشی محسوب می‌شوند به ویژه برای آن دسته از کاربران علاقه‌مند به عکاسی و فیلمبرداری بسیار حائز اهمیت است. در خصوص این دو گوشی می‌توان گفت که تعداد دوربین‌ها یکسان هستند حتی طراحی آن‌ها کاملا شبیه به هم می‌باشد. اما در مورد کیفیت‌ها هنوز جای بحث وجود دارد. چرا که دوربین اصلی در ردمی نوت 11s از کیفیتی برابر 108 مگاپیکسل برخوردار است و دارای گشودگی دیافراگم 1.9/f می‌باشد. این دوربین با لنز 26 میلی متری و از نوع عریض می‌تواند روی سوژه مورد نظر زوم کند و تصاویری با بهترین کیفیت را به ثبت برساند.

اما در گوشی شیائومی ردمی نوت 11 دوربین اصلی از کیفیتی برابر 50 مگاپیکسل برخوردار است؛ همچنین از نوع عریض است و دارای لنزی 26 میلی متری است. این دوربین با گشودگی دیافراگم 1.8/f می‌تواند روی سوژه موردنظر زوم کند. به عنوان جمع‌بندی دوربین‌های اصلی این دو مدل گوشی می‌توان گفت که کیفیت ردمی نوت 11s بهتر است و هر دو از یک اندازه لنز و قابلیت فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF نیز برخوردار هستند. اما گشودگی دیافراگم در گوشی ردمی نوت 11 نیز کوچک‌تر است که سبب شده تا تصاویر پرتره بهتری را به ثبت برساند.

سایر لنزهای در نظر گرفته شده برای این دو مدل گوشی میان‌رده از کمپانی شیائومی قابلیت‌های یکسانی دارند. به‌ترتیب دوربین‌ دوم از نوع فوق عریض با گشودگی دیافراگم 2.2/f و کیفیت 8 مگاپیکسل در هر دو گوشی یکسان است و زاویه دید 108 درجه‌ای را ایجاد می‌کند. در نهایت شاهد طراحی دو سنسور ماکرو و عمق می‌باشیم که از کیفیتی برابر 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.4/f بهره‌ برده‌اند و این مجموعه را تکمیل می‌کنند. هر دو این دوربین‌ها می‌تواند فیلم‌های جذابی را با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه به ثبت برسانند.

بررسی کیفیت تصویر دوربین‌های گوشی ردمی نوت 11 اس

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی از قابلیت کاهش نویز پشتیبانی می‌کند. کیفیت تصویر دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عالی است تمامی قابلیت‌ها مانند کنتراست و رنگ‌ها پویایی خوب و سطوح نویز رضایت بخشی دارند. عکس‌های دوربین 8 مگاپیکسلی نیز خوب هستند و جزئیات به خوبی دیده می‌شوند. رنگ و کنتراست مناسب است اما محدوده داینامیکی کمی پایین است. با این‌ حال همچنان برای برخی کاربران قابل قبول است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سری جدید دوربین‌های گوشی شیائومی به مقاله “شیائومی Mi Mix 4 با دوربین زیر نمایشگری همراه خواهد بود” مراجعه کنید.

پشتیبانی از سنسور عمق برای ثبت تصاویری به صورت پرتره به دوربین اصلی کمک می‌کند. همچنین به شما اطمینان می‌دهیم که از تصاویر پرتره ردمی نوت 11 اس رضایت کافی را خواهید داشت. عکس‌های ثبت شده توسط دوربین ماکرو خوب می‌باشند به شرطی که از فاصله 4 یا 5 سانتی‌متری آن‌ها را ثبت کنید. جزئیات را به خوبی به تصویر می‌کشند، کنتراست رنگ و رنگ‌ها زنده هستند و نویز بسیار کم است.

سلفی‌های 16 مگاپیکسلی بسیار زیبا هستند. رنگ‌ها دقیق، کنتراست و نوردهی خوب را نشان می‌دهند و نویز خیلی کم است. لنز سلفی از فیلتر Quad-Bayer پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این در شبکه‌های اجتماعی، تماس تصویری و انواع برنامه‌ها عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

بررسی کیفیت تصویر دوربین‌های گوشی ردمی نوت 11

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از نور و کنتراست رنگ خوبی برخوردار است و تصاویری با کیفیت خوب را به ثبت می‌رساند. به گونه‌ای که حتی در زوم 2x نیز کاهش کیفیت چندانی را نخواهیم داشت. دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض کمی ما را نگران کرده‌است. به ویژه که امروزه از دوربین‌های 8 مگاپیکسلی فوق عریض همین کمپانی نتایج بهتری را دریافت کرده‌ایم. با این حال نوردهی دوربین دوم کمی بهتر از دوربین اصلی است.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی ضمن کوچک بودن، وضوح کم و فوکوس ثابت، عکس‌هایی با جزئیات عالی را به ثبت می‌رساند که واقعا شگفت‌انگیز است. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی کاملا ثابت است. جزئیات به وضوح دیده‌ می‌شوند و رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسند. حتی با وجود اینکه فوکوس در این دوربین ثابت است، درست مانند دوربین ماکرو عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

عکس دوربین های این دو میان رده

جمع بندی کلی دوربین‌های این دو گوشی

در خصوص جمع‌بندی دوربین‌های اصلی این دو گوشی می‌توان گفت که نوت 11s عملکرد بهتری را ارائه کرده‌است و برای علاقه‌مندان به عکاسی و فیلمبرداری انتخاب ایده‌ال‌تری می‌باشد. با این وجود عکس‌های دریافتی از ردمی نوت 11 نیز برای اکثریت کاربران رضایت‌بخش است.

بررسی دوربین سلفی گوشی ردمی نوت 11 با ردمی نوت 11s

دوربین سلفی از دیگر آیتم‌های متفاوت این دو محصول می‌باشد. هر چند که از نظر ظاهری بسیار شبیه یکدیگر هستند اما در مورد کیفیت‌های آن‌ها می‌توان گفت که با هم تفاوت دارند. ردمی نوت 11s همانطور که در زمینه دوربین‌های اصلی بسیار قدرتمندتر بوده‌اند برای دوربین سلفی هم جایگاه بهتر را از آن خود کرده‎‌است. به همین دلیل ردمی نوت 11s دارای یک دوربین سلفی با کیفیت 16 مگاپیکسل از نوع عریض است که ضمن ثبت تصاویری به صورت سلفی، قابلیت‌هایی را در زمینه برقراری تماس تصویری ارائه می‌دهند. با استفاده از این دوربین می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 1080 را به ثبت برسانید.

در خصوص لنز سلفی ردمی نوت 11 می‌توان گفت که از کیفیتی برابر 13 مگاپیکسل برخوردار است. این لنز سلفی از نوع عریض است و با گشودگی دیافراگم 2.4/f به ثبت تصاویری عالی می‌پردازد؛ همچنین می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را ذخیره کنید.

اگر قصد خرید گوشی‌ شیائومی دارید، توصیه می‌کنیم این مطلب از مبیت را “معرفی 5 گوشی ارزان شیائومی” مظالعه کنید.

جمع بندی دوربین‌های سلفی این دو گوشی

می‌توان گفت که ردمی نوت 11s عملکرد بهتری را داشته و از لنز سلفی قدرتمندتری نیز برخوردار است.

 

ارزیابی کلی دوربین‌های گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11

 ارزیابی کلی دوربین‌های گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s

• دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی • لنز اصلی 108 مگاپیکسلی
• عملکرد خوب دوربین سلفی • دوربین سلفی قدرتمند
• ثبت تصاویری به صورت پرتره • نمایش بهتر جزئیات

 

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت 11 با ردمی نوت 11s؛ باتری قدرتمند با شارژ سریع

ظرفیت باتری‌های دو گوشی‌ ردمی نوت 11 با ردمی نوت 11s برابر 5000 میلی آمپر می‌باشد. این دو باتری غیر قابل تعویض هستند. با این حال براساس تست‌های انجام شده متوجه شده‌ایم که ردمی نوت 11s از امتیاز بالاتری در خصوص طول عمر باتری برخوردار است.

در نهایت هر دو باتری از دوام خیلی خوبی برخوردار هستند اما ردمی نوت 11 با یک بار دریافت شارژ می‌تواند تا 37 ساعت برای مکالمه، 16 ساعت برای وب‌گردی و در نهایت 20 ساعت برای تماشای فیلم‌ها شما را همراهی می‌کند. این طول عمر در حالی است که باتری گوشی ردمی نوت 11s با یک بار دریافت شارژ می‌تواند تا 36 ساعت برای مکالمه، 15 ساعت وب‌گردی و در نهایت 18 ساعت برای تماشای فیلم‌ها نیز دوام آورد.

از دیگر قابلیت‌های مهم که سبب ترغیب کاربران به خرید گوشی شیائومی شده است، پشتیبانی از شارژ سریع است. اخیرا کمپانی شیائومی در خصوص ارائه فناوری فست شارژ سروصدایی را در دنیای تکنولوژی به پا کرده‌است. همچنین توانسته از رقبای قدر خود نیز پیشی گیرد. این دو مدل از کمپانی شیائومی نیز مستثنی از این قضیه نیستند و هر دو از قابلیت فست شارژ نیز پشتیبانی می‌کنند.

گوشی موبایل Redmi Note 11 از شارژ سریع با توان 33 وات پشتیبانی می‌کند همچنین گوشی موبایل ردمی نوت 11s نیز از همین میزان توان برای شارز پشتیبانی می‌کند. با این حال طبق تست‌های انجام شده متوجه شده‌ایم که در مدت زمان 30 دقیقه انرژی موردنیاز گوشی Note 11 برابر 51 درصد است. این موضوع در حالی است که در همین مدت زمان گوشی موبایل ردمی نوت 11s 59 درصد انرژی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. علاوه بر این برای دریافت انرژی مورد نیاز به صورت کامل نیز دو زمان مختلف گزارش شده‌است.

بدین ترتیب می‌توانید انرژی موردنیاز Note 11S در مدت زمان 1 ساعت و 2 دقیقه مجدد بازیابی کنید و این عدد برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 نیز به یک ساعت و 18 دقیقه نیز افزایش یافته‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص باتری گوشی‌های شیائومی مقاله “بررسی شیائومی 11T Pro؛ پرچمداری با قابلیت شارژ 120 وات” را مطالعه کنید.

جمع‌بندی باتری این دو گوشی

به طور کلی با وجود یکسان بودن ظرفیت‌های دو باتری و پشتیبانی هر دو آن‌ها از شارز سریع 33 وات، عملکرد کلی ردمی نوت 11 برای طول عمر باتری بهتر بوده‌است. این در حالی است که ردمی Note 11s در مدت زمان کوتاه‌تری می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند.

عکس کلی از گوشی موبایل ردمی

 

ارزیابی کلی باتری گوشی شیائومی ردمی Note 11

ارزیابی کلی باتری گوشی ردمی نوت 11s

• طول عمر بالای باتری • مجهز به باتری با ظرفیت 5000 میلی امپر
• پشتیبانی از شارژ سریع • دریافت انرژی به صورت کامل زمانی کوتاه
• مجهز به درگاه USB Type-C 2.0 • پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3.0

 

بررسی نرم افزار گوشی شیائومی Redmi Note 11 و ردمی نوت 11 اس؛ رابط کاربری آسان و ساده

هر دو میان‌رده قدرتمند از سیستم عامل اندروید نسخه 11 پشتیبانی می‌کنند. این سیستم عامل با رابط کاربری MIUI 13 راه‌اندازی می‌شود. این رابط کاربری تجربه‌ای آسان، هوشمند و ایمن را برای کاربران هنگام استفاده از این دو گوشی فراهم آورده‌است. این نسخه از MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید 11 از هیچ‌کدام از قابلیت‌های اندروید 12 پشتیبانی نمی‌کند. به عنوان مثال در این مدل هیچ کدام از قابلیت‌هایی مانند کیبورد محافظت‌شده، مکان تقریبی، الگوریتم به روز شده Face Unlock و ویژگی‌هایی از این دست وجود ندارد که با توجه به مدل گوشی و میان‌رده بودن آن کاملا منطقی است.

با تمامی این کاستی‌ها شیائومی ادعا می‌کند که MIUI کاملا ارتقا یافته‌است. همچنین به کاربران گفته که راندمان در این نسخه نسبت به نسخه قبل 40 درصد افزایش یافته‌است. بهینه‌سازی دیگری که در MIUI 13 نیز وجود دارد مربوط به مدیریت انرژی است. بدین ترتیب در رابط کاربری MIUI 13 شاهد 10 درصد بهبود مصرف انرژی نسبت به مدل قبلی می‌باشیم. از ویژگی‌های نرم‌افزاری در این دو گوشی می‌توان به قدرت پشتیبانی از صفحه نمایش همیشه روشن اشاره کرد.

در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به‌روزرسانی‌های نرم افزاری شیائومی می‌توانید مقاله “شیائومی Poco F2 Pro به اندروید 11 بروزرسانی می‌شود.” را مطالعه کنید.

قفل صفحه نمایش از طریق اسکنر کناری گوشی باز می‌شود. بدین ترتیب با دکمه پاور ادغام شده‌است. اما قابلیت جالب اسکنر این است که می‌توانید آن را به دو حالت فشاری و لمسی تنظیم نمایید. قفل Face Unlock در این دو گوشی نیز موجود است اما از قدرت و ایمنی کمتری نسبت به اسکنر اثر انگشت برخوردار است. اگر از طرفداران تقسیم‌بندی آیفون هستید که امکان استفاده از آن وجود دارد. اما اگر با این مدل راحت نیستید می‌توانید Control Center را غیرفعال کرده و به حالت عادی نیز برگردید.

جمع‌بندی کلی این دو محصول

برای هر دو گوشی ذکر شده سیستم عامل یکسان و رابط کاربری شبیه به هم نیز در نظر گرفته شده‌است. به همین ترتیب برتری نسبت به یکدیگر ندارند و هر دو عملکرد رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهند. هر چند کاربران انتظار سیستم عامل قدرتمندتری از شیائومی داشته‌اند. با این حال با توجه به اقتصادی بودن این دو گوشی ایده‌آل است.

 

ارزیابی کلی نرم افزار گوشی موبایل شیائومی مدل ردمی نوت 11

ارزیابی کلی نرم افزار گوشی موبایل شیائومی مدل ردمی نوت 11 اس

• پشتیبانی از اندروید 11 • دارای رابط کاربری آسان و در دسترس
• مجهز به اسکنر با دو حالت فشاری و لمسی • ارتقا و بهبود رابط کاربری نسبت به نسخه قبل
• بهبود مدیریت مصرف انرژی نسبت به نسخه قبل • پشتیبانی از فناوری Face Unlock

 

بررسی سخت افزار گوشی موبایل ردمی نوت 11 و Redmi Note 11 s؛ مناسب برای استفاده روزمره

تراشه از دیگر آیتم‌های متفاوت در این دو گوشی است. به همین دلیل برای گوشی ردمی نوت 11 تراشه Snapdragon 680 از کمپانی کوالکام بکارگرفته شده که از اندازه‌ای برابر 6 نانومتر برخوردار است. به جرات می‌توان گفت که این تراشه ضعیف از نقاط ضعف این گوشی موبایل می‌باشد. به ویژه که سایر آیتم‌ها بسیار قدرتمندتر و بهتر عمل کرده‌اند. این پردازنده مرکزی متشکل از 8 هسته با پردازنده گرافیکی Adreno 610 است. این پردازنده گرافیکی نیز چندان قدرتمند نیست. از این رو شاهد یک ترکیب قدیمی در قسمت سخت‌افزار می‌باشیم که برای استفاده روزمره مناسب است.

پشتیبانی از +Quick Charge 3 هم از دیگر قابلیت‌های این تراشه می‌باشد که هرچند قدیمی است اما سرعت خوبی به روند شارژ دستگاه می‌بخشد. این گوشی به ترتیب با 64 گیگابایت حافظه داخلی+ 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی+ 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی+ 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی+ 6 گیگابایت رم عرضه شده‌است که کاربر می‌تواند بسته به نیاز خود هر یک را انتخاب کند.

عکس از درگاه ردمی نوت

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدل قبلی ردمی نوت 11 می‌توانید مقاله “نقد و بررسی ردمی نوت 10، میان رده محبوب و جدید شیائومی” را مطالعه کنید.

در خصوص گوشی شیائومی ردمی Note 11s می‌توان گفت که مجهز به تراشه Helio G96 می‌باشد و با پردازنده گرافیکی Mali-G57 همراه است. این گوشی نیز با بکارگیری پردازنده گرافیکی معمولی کاربرانش را ناامید کرد، به ویژه که مدل‌های بالاتر بیشتر ارتقا یافته‌اند. در نهایت Redmi Note 11s در 3 نسخه و با رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.2 ارائه شده‌است. ازاین‌رو با 6 گیگابایت رم+ 64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم+ 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم+ 128 گیگابایت حافظه داخلی موجود است که با توجه به نیازخود می‌توانید به سادگی هر یک را انتخاب کنید.

ردمی نوت 11 اس یکی از گوشی‌های با امتیاز خیلی کم در رده‌بندی بنچمارک AnTuTu می‌باشد. همچنین از سایر گوشی‌های هوشمند در رنج قیمتی مشابه خود نیز به مراتب عملکرد ضعیفی‌تری دارد. با این حال تجربه کلی خوبی را در استفاده روزمره ارائه می‌دهد اما هنگام بازی اصلا رضایت بخش نیست. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که بیشتر برای کاربری عمومی و استفاده روزمره مناسب باشد.

جمع بندی کلی سخت افزار دو گوشی موبایل

به طور کلی در خصوص سخت افزارهای این دو گوشی می‌توان گفت که با توجه به سال عرضه و قیمت می‌توانست عملکرد بهتری را ارائه دهد. بدین معنی امروزه ما گوشی‌های میان‌رده از همین کمپانی با رنج قیمت یکسان داریم که از تراشه و پردازنده گرافیکی بهتری برخوردار هستند. با این حال با توجه به سیستم سخت افزاری این دو مدل می‌توان گفت که کاملا برای استفاده غیر حرفه‌ای و روزمره مناسب‌اند. همچنین از آن‌جایی که در اکثریت موارد پردازنده‌های اسنپدراگون قدرت بیشتری نسبت به سایر تراشه‌ها دارند، احتمال می‌دهیم عملکرد ردمی نوت 11 بهتر باشد.

 

ارزیابی کلی سخت افزار گوشی شیائومی Redmi Note 11

ارزیابی کلی سخت افزاری گوشی شیائومی ردمی نوت 11s

• مجهز به تراشه اسنپ دراگون 680 • مجهز به تراشه هلیو G96
• پشتیبانی از پردازنده گرافیکی Adreno610 • پشتیبانی از پردازنده گرافیکی Mali-G57
• عرضه با دو رم 4 و 6 و دو حافظه 64 و 128 گیگابایتی •  عرضه با دو رم 4 و 6 و دو حافظه 64 و 128 گیگابایتی

 

اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید، برای اطلاع از عملکرد کلی کمپانی شیائومی پیشنهاد ما مطالعه مقاله “نگاهی به عملکرد شیائومی در سالی که گذشت.” می‌باشد.

بخریم یا نخریم؟ کدام بهتر است؟

در خصوص خرید این دو گوشی باید گفت که اگر بهره‌مندی از قیمت مناسب برای شما در اولویت بالایی قرار دارد، خرید گوشی شیائومی مدل نوت11 و نوت 11 اس انتخابی ایده‌آل است. همچنین اگر علاقه‌مند به عکاسی یا فیلم‌برداری هستید می‌توانید روی این دو گوشی به ویژه ردمی نوت 11 اس حساب باز کنید. علاوه بر این هنگام تماشای فیلم و انواع محتواهای تصویری نیز هر دو گوشی عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند.

یکی از دلایلی که ما تصمیم گرفتیم این دو محصول را با هم مقایسه کنیم برای پاسخ به این سوال است. این دو گوشی همزمان با هم عرضه شده‌اند و در بسیاری از قابلیت‌ها با هم اشتراکاتی دارند. با این وجود در برخی از ویژگی‌ها نیز با هم متفاوتند. این تفاوت به شما اجازه می‌دهد تا پس از تعیین اولویت خود بتوانید گوشی متناسب با رفع نیازهایتان را خریداری کنید.

منابع: gsmarena

مریم هوشمند

من مریم هوشمند هستم و علاقه ی زیادی به خواندن کتاب و افزایش اطلاعات عمومی دارم. در حال حاضر در دو بخش مورد علاقم کتابخوانی و مد و فشن فعالیت می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا