راهنمای خریدموبایلنقد و بررسی

بررسی گوشی شیائومی Redmi Note 11s

Redmi Note 11s؛ با جادوی تازه وارد شیائومی بیشتر آشنا شوید

گوشی شیائومی Redmi Note 11s محصولی جذاب از این کمپانی خوش‌نام و مشهور می‌باشد. شرکت شیائومی مدتی است که به تولید گوشی‌هایی باکیفیت و قدرتمند اما با قیمت بسیار مناسب مشغول است. همین امر موجب شده است تا این برند بتواند در میان کاربران مختلف محبوبیت فوق‌العاده زیادی پیدا کند. محصولات شیائومی سری نوت برای افرادی ساخته شده‌اند که می‌خواهند از گوشی‌ هوشمندی با کارایی بالا و قیمت مناسب بهره‌مند شوند.  شیائومی Redmi Note 11s نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد و در کنار قیمت مناسب خود از خصوصیات بسیار جذابی برخوردار است از همین جهت توانسته است افراد زیادی را به خود علاقه‌مند سازد. نمایشگر باکیفیت و پردازنده‌ قدرتمند این مدل موجب می‌شود تا تجربه متفاوتی را در اختیار شما قرار دهد. اما بی‌شک عامل درخشش این گوشی را می‌توان دوربین خارق‌العاده‌ی آن دانست. لنز اصلی 108 مگاپیکسلی موجود در دوربین چهارگانه‌ی ردمی نوت 11 اس می‌تواند عکس‌های بی‌نظیری را از لحظات خاطره‌انگیز شما به ثبت رساند. در ادامه با بررسی دقیق تر جزئیات این گوشی محبوب همراه ما باشید.

بررسی طراحی شیائومی Redmi Note 11s

امروزه تشخیص برند‌ گوشی‌‌های هوشمند از یکدیگر کار دشواری شده است. زیرا هر ساله کمپانی‌ها طراحی و ظاهر محصولات خود را به نحوی تغییر می‌دهند. بنابراین به ندرت دیده می‌شود که تنها روی یک فرمول خاص تمرکز کنند و طبق آن مسیر تولید خود را پیش ببرند. سری ردمی نیز به همین شکل عمل کرده است و قصد دارد تا براساس مد روز پیش برود. این برند در مورد بدنه‌ای تخت و بسیار زیبا صحبت کرده است که گوشی Redmi Note 11s نیز از آن بهره می‌برد. بسیاری از کاربران این نوع طراحی را مشابه عملکرد کمپانی اپل در سری آیفون 13 می‌دانند. در مواردی می‌توان این تفکر را درست دانست اما از جهتی دیگر ناعادلانه و اشتباه خواهد بود. زیرا تنها با یک نگاه می‌توان متوجه شد که آیفون 13 کاملا تخت و بدون انحنا می‌باشد.

ردمی نوت 11 اس؛ مشابه آیفون 13 یا متفاوت؟

اما با کمی دقت قادر خواهید بود تا انحنای پنل پشتی گوشی شیائومی ردمی نوت 11s را تشخیص دهید. با این وجود مقداری تشابه در گوشه‌ها نیز به چشم می‌خورد که دلیل اصلی ایجاد چنین تفکراتی شده است. در این مدل هر دو قسمت پشتی و لبه‌ها از مواد پلی‌کربنات یا پلاستیک ساخته شده‌اند. ممکن است فکر کنید که استفاده از این متریال باعث می‌شود تا گوشی شما ارزان‌قیمت و پایین‌رده به نظر برسد. اما طراحی خاص و حرفه‌ای آن به گونه‌ای است که ظاهر بسیار زیبایی را برای این محصول به ارمغان می‌آورد. در اولین نگاه به نظر می‌رسد که این قسمت‌ها از شیشه و آلومینیوم ساخته شده‌اند که بسیار جذاب و خیره کننده است. با این حال زمانی که آن را در دست می‌گیرید متوجه‌ی نوع متریال بکار رفته در بدنه خواهید شد. 

متریال بکاربرده شده در ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 11 اس

در این مدل پس از گذشت مدتی اثر انگشت شما مقداری روی پنل پشتی باقی می‌ماند. توصیه‌ی ما به شما برای حفظ زیبایی و جذابیت گوشی خود استفاده از کاورهای محافظ می‌باشد. پلاستیک به کار برده شده در ساخت بدنه شیائومی Redmi Note 11s مزایایی را به همراه دارد که برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت می‌باشد. شاید تاکنون متوجه‌ی ویژگی مشترکی بین گوشی‌هایی که بدنه‌ی آن‌ها از جنس پلاستیک است، شده باشید. این ویژگی، وزن کمتر آن‌ها نسبت به سایر مدل‌هایی است که بدنه‌ای از جنس شیشه یا آلومینیوم دارند.

هنگامی که چنین گوشی‌هایی را در دست می‌گیرید سبک بودن آن‌ها نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s نیز به همین علت تنها 179 گرم می‌باشد. این وزن در مقایسه با سایر محصولات، مقدار فوق‌العاده می‌باشد. بنابراین هنگام استفاده حتی در بازه‌های طولانی مدت احساس خستگی را به شما منتقل نخواهد کرد.

همچنین ابعاد 153.9×73.9×8.1 میلی‌متری در حمل ساده‌تر شیائومی ردمی نوت 11 اس بسیار موثر است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید این گوشی را در جیب و یا کیف قرار دهید. یکی از مهم‌ترین مزایای یک گوشی با بدنه‌ی پلاستیکی، مقاومت در برابر ضربات احتمالی است. این ویژگی در ردمی نوت 11s نیز به چشم می‌خورد. از همین رو گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که به دلایلی تلفن آن‌ها در معرض ضربه و آسیب‌دیدن قرار دارد.

در سمت راست گوشی، دکمه‌های تنظیم ولوم و دکمه‌ی پاور در کنار یکدیگر تعبیه شده‌اند. در این مدل دکمه‌ی پاور با حسگر اثر انگشت ادغام شده است که عملکرد بسیار خوبی دارد. امروزه حسگر اثر انگشت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در اکثر گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار به چشم می‌خورد. یکی از راه‌های محفاظت از اطلاعات شخصی در تلفن‌های همراه بکار بردن کلمات و عدد‌های مختلف به عنوان گذرواژه می‌باشد. 

مزایای حسگر اثر انگشت شیائومی ردمی نوت 11 اس

بررسی طراحی گوشی شیائومی 11 اس

این روش می‌تواند امنیت قابل اطمینانی را برای داده‌های شما به ارمغان آورد. اما در کنار این امنیت معایبی نیز وجود دارد که باعث شده است تا کمپانی‌های مختلف به دنبال راه جدیدی برای ممانعت از دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات شما بگردند. استفاده از عبارات مختلف به عنوان رمز عبور ممکن است وقت‌گیر و در بعضی مواقع آزاردهنده باشد. احتمالا بارها برای شما نیز پیش آمده است که در شرایط اضطراری گذرواژه‌ی خود را اشتباه وارد کنید. بنابراین یکی از معایب آن ناتوانی در ایجاد دسترسی سریع و راحت برای شما خواهد بود.

افراد انگشت‌شماری وجود دارند که تا به حال با مشکل فراموش کردن رمز عبور دست و پنجه نرم نکرده باشند. فراموش کردن گذرواژه یکی از بزرگترین معضلات این روش حفاظت از اطلاعات می‌باشد. قطعا زمانی که این اتفاق ناگوار برای شخصی روی دهد دردسرهای ناخوشایندی را در پیش پای او قرار خواهد داد. 

اگر اثر انگشت گوشی شما کار نمی‌کند “نحوه رفع مشکل کار نکردن اثر انگشت در اندروید” را بخوانید

راه حل تمامی این مشکلات حسگر اثر انگشت می‌باشد که در کنار امنیت فوق‌العاده‌ی خود می‌تواند با سرعتی بالا دسترسی شما را به گوشی هوشمندتان فراهم سازد. این ویژگی در گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s نیز مشاهده می‌شود. حسگر موجود در این مدل از دقت و سرعت بالایی برخوردار است که رضایت شما را در پی خواهد داشت. از آنجایی که این اسکنر در سمت راست گوشی واقع شده است بحث‌هایی در مورد نوع قرارگیری آن وجود دارد. آیا افراد چپ دست به راحتی می‌توانند از آن استفاده نمایند یا خیر؟ قطعا بسیاری از کاربران حتی افراد چپ دست با دست راست خود این عمل را انجام می‌دهند. اما اگر می‌خواهید که حسگر را روی انگشتان دست چپ خود تنظیم کنید، دسترسی به آن کمی دشوار خواهد بود. با این حال عملکرد روان و سریع این اسکنر اثر انگشت، کاربری لذت‌بخشی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

جایگیری درست اجزا در گوشی شیائومی Redmi Note 11s؛ از خشاب سیم کارت تا OTG

کمپانی شیائومی قصد نداشته است تا فضای زیادی از سمت چپ این گوشی را اشغال کند. در این بخش فقط خشاب سیم کارت وجود دارد که کاربران می‌توانند به طور همزمان دو عدد سیم کارت و کارت حافظه SD را در آن جای دهند. در گذشته‌ای نه چندان دور سیم کارت‌ها زیر پنل پشتی گوشی قرار می‌گرفتند. اما امروزه این بخش کاملا به بدنه پرس شده است و کاربران قادر به باز کردن آن نمی‌باشند. به همین جهت کمپانی‌های سازنده محل سیم کارت‌ها را تغییر داده‌اند. در گوشی‌‌های هوشمند جدید، سیم کارت‌ها به همراه کارت Micro SD روی یک سینی مخصوص و در داخل گوشی قرار می‌گیرند. در قسمت پایین نیز یک عدد اسپیکر بسیار باکیفیت و یک درگاه USB Type-C وجود دارد. 

گفتنی است که این مدل از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کند. این قابلیت کاربردی به شما اجازه می‌دهد تا از پورت USB-C علاوه بر شارژ کردن گوشی استفاده‌های دیگری نیز ببرید. کاربران می‌توانند با خرید مبدل مخصوص و متصل کردن آن به درگاه شارژ، اطلاعات مختلف را بین گوشی خود و لپ‌تاپ، کامپیوتر و USB به راحتی و با سرعتی بالا رد و بدل کنند.

فرستنده‌ی مادون قرمز ردمی نوت 11 اس و قابلیت‌های آن

یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که در اکثر گوشی‌های شیائومی به چشم می‌خورد، فرستنده مادون قرمز در قسمت بالای بدنه می‌باشد. این فرستنده که IR Blaster نام دارد امکانات بسیار کاربردی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این قطعه‌ی الکترونیکی مانند کنترل یک تلویزیون عمل می‌کند. شما با استفاده از آن می‌توانید اکثر وسایل موجود در منزل را تحت کنترل خود در آورید. اکثر گوشی‌های شیائومی دارای اپلیکیشن Mi Remote می‌باشند. این برنامه‌ی خارق‌العاده به طور پیش‌فرض طیف وسیعی از وسایلی که مجهز به گیرنده‌ی IR می‌باشند را در حافظه دارد. فرستنده‌ی تعبیه شده در ردمی نوت 11s به همراه برنامه‌ی می ریموت به شما امکان می‌دهد تا بتوانید دستگاه‌هایی مانند تلویزیون، پنکه، دوربین‌های مداربسته و بسیاری از وسایل مختلف دیگر را کنترل نمایید.

امروزه بسیاری از کمپانی‌ها جک 3.5 میلی‌متری صدا را از محصولات خود حذف کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که شیائومی به فکر مشتریان خود بوده و قصد انجام چنین کاری را ندارد. گوشی Redmi Note 11s محصولی است که این موضوع را اثبات می‌کند. این مدل در کنار فرستنده‌ی ‌IR‌ یک عدد جک هدفون را نیز دارا می‌باشد. کاربران می‌توانند با اتصال هر نوع هدست، هندزفری و یا هدفون به آن، از شنیدن آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود لذت ببرند. یکی دیگر از خصوصیات حائز اهمیت این محصول بهره‌مندی آن از گواهی IP53 می‌باشد. این گواهی نشان‌دهنده‌ی مقاومت کامل گوشی در برابر گرد و غبار و پاشش آب است. دقت داشته باشید که ردمی نوت 11s در صورت غوطه‌ور شدن در آب مقاومتی از خود نشان نخواهد داد و آسیب می‌بیند. اما در یک روز بارانی با خیالی آسوده و بدون نگرانی بابت ورود قطرات آب به گوشی می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای آشنایی با عضوی جدید از خانواده‌ی ردمی‌ها “رونمایی رسمی از شیائومی Redmi 10C” را بخوانید.

نمایشگر

گوشی Redmi Note 11s نسبت به قیمتی که دارد از یک نمایشگر بسیار باکیفیت بهره می‌برد. اکثر گوشی‌های میان‌رده‌ی شیائومی از یک صفحه نمایش IPS LCD بهره می‌برند. اما این مدل مجهز به نمایشگری با وضوح بالا از نوع AMOLED می‌باشد. در ابتدا باید گفت که این بخش حدود 84.5 درصد از کل پنل جلویی را به خود اختصاص می‌دهد. این مشخصه باعث می‌شود تا حاشیه‌های نمایشگر بسیار باریک باشند و جذابیت خیره‌کننده‌ای را در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موجب می‌شود تا خریداران از صفحه نمایش بزرگتری در بدنه‌ای با همان ابعاد بهره‌مند شوند. ردمی نوت 11 اس به لطف برخورداری از رزولوشن 2400×1080 پیکسل می‌تواند هر محتوایی را با دقت فوق‌العاده‌ای به کاربران نمایش دهد. همچنین تراکم پیکسلی 409PPI ‌آن در این امر بسیار موثر است. این فاکتور نشان می‌دهد که در هر اینچ تعداد 409 پیکسل جای گرفته است که مقدار فوق‌العاده‌ای می‌باشد. 

نمایشگر این گوشی دارای سایز 6.43 اینچ است که برای بسیاری از کاربران رضایت‌بخش واقع می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهمی که در این بخش می‌بایست به آن اشاره کنیم نرخ نوسازی 90 هرتزی می‌باشد که برای یک گوشی‌ در این رنج قیمت بسیار عالی است. این خصوصیت سبب می‌شود تا اسکرول و جابجایی صفحات بسیار روان و لذت‌بخش باشد. البته کاربران می‌توانند آن را روی 60 هرتز نیز تنظیم کنند تا از مصرف زیاد باتری ممانعت به عمل آورند. همچنین روشنایی 700 نیت تا حداکثر 1000 نیتی آن سبب می‌شود تا تصویر پخش شده حتی در زیر نور شدید خورشید نیز از وضوح مناسبی برخوردار باشند. صفحه نمایش فول اچ دی پلاس این گوشی قادر است تا 16 میلیون رنگ متفاوت را به نمایش بگذارد. بنابراین عکس‌هایی را که توسط این محصول تماشا می‌کنید نزدیک‌ترین حالت ممکن به واقعیت را دارا خواهند بود. 

ایمنی نمایشگر Redmi Note 11s

این بخش از گوشی توسط لایه‌ی گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. چنین پوششی می‌تواند تا حد زیادی مقاومت نمایشگر را در برابر خط و خش و ضربه‌های احتمالی افزایش دهد. با توجه به مشخصاتی که از صفحه نمایش بسیار خوب گوشی Redmi Note 11s ذکر کردیم با اطمینان می‌توان گفت که با خرید آن قادر خواهید بود تا بازی‌های موردعلاقه‌ی خود را با کیفیت فوق‌العاده‌ای انجام دهید، به تماشای فیلم‌های مختلف با بهترین وضوح و شفافیت بپردازید و لحظات هیجان‌انگیزی را به خود هدیه دهید.

بررسی دقیق دوربین گوشی شیائومی Redmi Note 11s

عکس ردمی نوت 11 اس

یکی از مهم‌ترین عوامل برتری گوشی Redmi Note 11s نسبت به سایر رقبا دوربین‌های خارق‌العاده‌ی آن می‌باشد. کمپانی شیائومی در این زمینه حرفه‌ای عمل کرده و توانسته است نظرات زیادی را به سوی خود جلب نماید. اول از همه طراحی و نوع قرار گرفتن ماژول‌های دوربین را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این مدل مانند نوت 11 لنزها به شیوه‌ی خاصی در کنار یکدیگر واقع شده‌اند که زیبایی خاصی را به همراه دارند. در این دوربین چهارگانه، لنز اصلی 108 مگاپیکسلی بالاتر از سایر لنزها قرار گرفته است. طراحی آن به گونه‌ای است که بسیار بزرگ به نظر می‌رسد و احساس قدرتمند بودن را به بیننده القا می‌کند. پایین این ماژول، سه عدد سنسور دیگر وجود دارد که در کنار فلش LED به صورت مربعی شکل واقع شده‌اند. فلش LED قدرتمند هنگام شب و زمانی که نور محیط کم است بسیار کاربردی و مفید خواهد بود. 

در ادامه‌ی مطلب به معرفی هر چهار عدد لنز موجود در دوربین گوشی ردمی نوت 11s خواهیم پرداخت. 

لنز اصلی ردمی نوت 11 اس چند مگاپیکسلی است؟

این لنز 108 مگاپیکسلی از نوع عریض می‌باشد که می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را از اوقات شما به ثبت رساند. این ماژول با دریچه‌ دیافراگم f/1.9 دارای محدوده‌ی دینامیکی مناسبی می‌باشد. در شرایط نوری مناسب عکس‌های گرفته شده توسط لنز اصلی از جزئیات و وضوح بسیار خوبی برخوردار هستند. همچنین می‌تواند عناصر پس‌زمینه را به خوبی در معرض دید قرار دهد. این سنسور در حالت شب عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند صحنه‌های مختلف را تا حد مناسبی روشن کند. البته وجود سنسور بزرگ در اینجا بسیار موثر بوده و باعث می‌شود تا گوشی Redmi Note 11 یک قدم جلوتر قرار بگیرد. از ویژگی‌های مهم لنز اصلی می‌توان به فوکوس خودکار PDAF اشاره کرد که امکانات مختلفی را به کاربر ارائه می‌دهد.

لنز فوق عریض 

این دوربین 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می‌تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. واضح است که این ماژول مانند لنز اصلی نمی‌تواند عکس‌هایی با جزئیات بسیار بالا را برای شما ثبت نماید. اما مهم‌ترین خصوصیت آن برخورداری از زاویه دید 118 درجه‌ای می‌باشد. این ویژگی سبب می‌شود تا بخش وسیع و گسترده‌ای از فضای روبروی خود را تنها در یک عکس جای دهید.

لنز ماکرو 

سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 نیز می‌تواند عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهد. این ماژول تنها زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید از یک سوژه با جزئیات بالا عکسبرداری کنید. بنابراین با نگه داشتن گوشی در فاصله‌ی چند سانتی‌متری از آن می‌توانید جزئیات ریز آن را مشاهده فرمایید. این بخش نیز در شرایطی که نور کافی وجود داشته باشد می‌تواند رضایت شما را جلب کند. در غیر اینصورت عملکرد مناسبی نخواهد داشت و تصاویر گرفته شده تار خواهند بود.

سنسور عمق میدان 

این لنز نیز مانند ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی و با دریچه دیافراگم f/2.4 می‌باشد. عمق میدان تنها یک سنسور کمکی می‌باشد که در عکاسی پرتره کاربرد دارد. این لنز کمک می‌کند تا پس‌زمینه به خوبی از سوژه‌ی مورد نظر تشخیص داده و جدا شود. برای استفاده‌ی بهتر از دوربین‌های گوشی‌های شیائومی مطلب “راهنمای استفاده از دوربین گوشی‌ های شیائومی” به شما کمک خواهد کرد.

از ویژگی‌های حائز اهمیت دوربین چهارگانه‌ی شیائومی ردمی نوت 11s می‌توان به پانوراما، HDR و قابلیت فیلمبرداری 1080P با نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

گوشی Redmi Note 11s مجهز به یک دوربین سلفی بسیار با‌کیفیت نیز می‌باشد. این لنز داخل یک ناچ حفره‌ای در بالای نمایشگر واقع شده است. مکان و نحوه‌ی قرارگیری دوربین سلفی در زیبایی این تلفن بسیار تاثیرگذار است. 

این ماژول عریض 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5 عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. با خرید ردمی نوت 11s قادر خواهید بود از تک تک لحظات شیرین و به یادماندنی خود تصاویری خاطره‌انگیز را به یادگار بگذارید. دوربین سلفی نیز قابلیت فیلمبرداری 1080Pبا نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارا می‌باشد. با توجه به این تفاسیر گوشی شیائومی ردمی نوت 11 اس برای عکاسی و فیلمبرداری کاملاً مناسب می‌باشد. خریداران می‌توانند تا عکس‌هایی شفاف، واضح و با جزئیات بالا را توسط آن ثبت کنند. همچنین به راحتی نیاز اکثر علاقه‌مندان به عکس‌های سلفی را نیز مرتفع خواهد ساخت.

برای آشنایی با محصولات جدید شیائومی “معرفی سه عضو جدید خانواده ردمی شیائومی” را بخوانید.

بررسی باتری گوشی شیائومی Redmi Note 11s

شارژر شیائومی 11s

از مهم‌ترین بخش‌هایی که هنگام خرید گوشی می‌بایست مد نظر داشته باشید، نوع باتری و ظرفیت آن می‌باشد. همانطور که می‌دانید یک گوشی هوشمند انرژی خود را تنها از طریق باتری خود دریافت می‌کند. پس اگر از باتری مناسبی برخوردار نباشد بی‌شک شما را با مشکلات غیرقابل جبرانی روبرو خواهد کرد. گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 11 اس دارای باتری بسیار قدرتمندی می‌باشد که سبب محبوبیت بیشتر آن شده است. این محصول مجهز به یک باتری غیرقابل تعویض از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر می‌باشد. یکی از نکات جذابی که در این بخش به چشم می‌خورد وجود شارژر 33 واتی است. این آداپتور قدرتمند می‌تواند طی مدت کوتاهی انرژی تخلیه شده‌ی باتری گوشی را بازگرداند. طبق تست‌های انجام شده زمانی که 20 درصد از انرژی باتری باقی مانده است کاربران می‌توانند آن را طی مدت 41 دقیقه کاملاً شارژ کنند.

اگر باتری کاملا خالی باشد تنها 30 دقیقه طول می‌کشد تا از 0 به 60 درصد برسد. همچنین شارژ 0 تا 100 آن توسط شارژ 33 واتی تنها 58 دقیقه به طول می‌انجامد. بنابراین می‌توان گفت گوشی شیائومی Redmi Note 11s در زمینه‌ی باتری عملکرد بسیار خوبی دارد و از هدر رفتن وقت شما جلوگیری می‌کند. این محصول برای کسانی که در طول روز وقت شارژ کردن گوشی خود را ندارند گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. زیرا این باتری به راحتی قادر است یک روز کامل انرژی گوشی شما را تامین نماید.

بررسی سخت‌افزاری شیائومی ردمی نوت 11 اس

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s مجهز به پردازنده‌ی 12 نانومتری هشت هسته‌ای Mediatek Helio G96 می‌باشد. این چیپست متشکل از دو هسته‌ی قدرتمند Cortex-A76 با سرعت کلاک 2.05 گیگاهرتز و 6 هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. تراشه موجود در ردمی نوت 11s به راحتی می‌تواند از عهده‌ی پردازش امور روزانه‌ شما برآید. فعالیت‌هایی مانند وبگردی، استفاده از شبکه‌های مجازی و انجام بازی‌های معمولی با این گوشی بدون دردسر امکان پذیر است. اما اگر توقع خود را بالاتر ببرید ممکن است که کمی با کندی پردازشگر مواجه شوید. برای مثال اگر بخواهید که بازی‌های سنگین را توسط این گوشی انجام دهید به احتمال زیاد کمی آزاردهنده خواهد بود. اما شاید بتوانید که با تنظیمات گرافیکی پایین یا متوسط این بازی‌ها را نیز به ثمر رسانید. 

بنابراین برخلاف دوربین و باتری قدرتمند این گوشی، تراشه‌ی آن عملکرد آنچنان قدرتمندی ندارد و برای کاربران عادی مناسب می‌باشد. با اینکه چیپست 12 نانومتری ردمی نوت 11s قدیمی‌تر از پردازنده‌ی 6 نانومتری اسنپدراگون 680 موجود در گوشی نوت Redmi Note 11 است اما عملکرد آن مقداری سریع‌تر و بهتر می‌باشد. بنابراین در این زمینه کمی قوی‌تر خواهد بود. کمپانی شیائومی به منظور انجام امور گرافیکی مختلف در این مدل از تراشه‌ی Mali-G57 MC2 استفاده کرده است. این پردازنده اکثرا در گوشی‌های میان‌رده در نظر گرفته می‌شود. این مدل نسبت به نسل قبلی خود حدود 30 درصد عملکرد بهتری دارد. اما نکته‌ی جالب اینجا است که در کنار عملکرد قوی‌تر خود انرژی کمتری را مصرف می‌کند. بنابراین کاربران افزون بر بهره‌مند شدن از قدرت گرافیکی بیشتر می‌توانند در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی کنند. این گوشی در بنچمارک‌های مختلف امتیازات متفاوتی را دریافت کرده‌است که در نوع خود بالا بوده و توانسته است نظرات کاربران مختلفی را جلب کند.

توانایی‌های پردازنده‌ی گرافیکی Redmi Note 11s

این تراشه توانایی انجام پردازش‌های مربوط به HDR را نیز دارا می‌باشد.همچنین به راحتی از عهده‌ی اجرای برنامه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز بر خواهد آمد. امروزه واقعیت افزوده محبوبیت بیشتری میان کاربران مختلف پیدا کرده است. پس اگر گوشی هوشمندی بتواند از این فناوری پشتیبانی کند مزیتی بزرگ برای آن به حساب می‌‌‌آید. 

نسخه‌های مختلف شیائومی ردمی ردمی نوت 11s

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s با حافظه‌ی داخلی و رم‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود. در حال حاضر سه نسخه با حافظه‌ی داخلی 64 و 128 گیگابایت و رم‌ 6 و 8 گیگابایتی وجود دارد. کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایند. اگر قصد دارید تا اطلاعات زیادی را در گوشی خود نگهداری کنید بهتر است که حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایت را مد نظر داشته باشید. یا اگر کاربری شما ایجاب می‌کند که چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا کنید رم 8 گیگابایت گزینه‌ی ایده‌آلی می‌باشد. در هر صورت این مقادیر به راحتی نیاز اکثر خریداران را برطرف می‌نمایند و آن‌ها را دچار مشکل نخواهند کرد. 

برای آشنایی با نحوه‌ی عملکرد حافظه‌های گوناگون “انواع حافظه های گوشی موبایل و تفاوت های آن ها” را بخوانید

کمپانی شیائومی برای کسانی که به حافظه‌ی بیشتری برای داده‌های خود احتیاج دارند راه‌حلی قرار داده است. در این محصول اسلات کارت Micro SD  نیز به صورت جداگانه تعبیه شده است. کاربران می‌توانند با خرید رم Micro SD فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را تا حد زیادی افزایش دهند. 

تنوع در ارائه حافظه داخلی؛ احترام شیائومی به کاربران با نیازهای متفاوت

حافظه‌ی داخلی این محصول از نوع UFS 2.2 می‌باشد. این مدل از تکنولوژی شبیه به حافظه‌ی eMMC بهره می‌برد. اما پیشرفته‌تر می‌باشد و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. مهم‌ترین مزیت این نوع حافظه سرعت بسیار بالای آن می‌باشد. امروز بسیاری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به سرعت پردازشی بالایی نیاز دارند. بنابراین در کنار یک CPU قدرتمند، حافظه‌ی داخلی UFS می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد. با توجه به مشخصاتی که از پردازنده و حافظه‌ی داخلی گوشی شیائومی ردمی نوت 11s ذکر کردیم گفتنی است که این مدل برای کاربران عادی کاملا مناسب می‌باشد و آن‌ها را در هیچ زمینه‌ای با مشکل روبه‌رو نخواهد کرد. 

شما می‌توانید به راحتی نرم‌افزارهای مختلف و بازی‌های معمولی را روی آن اجرا نمایید. اما اجرای بازی‌های سنگین تنها در صورتی امکان‌پذیر است که گرافیک آن‌ها را روی حالت متوسط و یا پایین قرار دهید. با این حال قیمت این محصول سبب می‌شود تا تمامی موارد ذکر شده قابل قبول واقع شوند.

بررسی نرم‌افزار شیائومی ردمی نوت 10 اس

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s نیز مانند تمامی محصولات این کمپانی با سیستم عامل اندروید و رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI ارائه می‌شود. این مدل در زمان عرضه از اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 برخوردار است. اما پس از گذشت مدتی آپدیت‌های جدیدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این گوشی به طور پیش‌فرض دارای چندین برنامه می‌باشد که از قبل نصب شده‌اند. در بسیاری از محصولات کاربران مجاز به حذف چنین برنامه‌هایی نمی‌باشند. افراد تنها می‌توانند آن‌ها را پنهان و یا غیرفعال کنند. کمپانی شیائومی دسترسی بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. آن‌ها می‌توانند به دلخواه تمامی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را حذف نمایند. 

برای کنترل دسترسی برنامه‌های مختلف به داده‌های خود “نحوه مدیریت دسترسی برنامه های مختلف به اطلاعات کاربران” را بخوانید

رابط کاربری MIUI 13 همراه با یک Game Turbo Boost ارائه می‌شود. این ویژگی برای کاربران بسیار مفید واقع خواهد شد. زیرا پردازنده‌ی گوشی ردمی نوت 11s از قدرت بسیار بالایی برخوردار نمی‌باشند افراد می‌تواند با فعال کردن این قابلیت سرعت اجرای بازی‌های مختلف را به طرز چشمگیری افزایش دهند و به گونه‌ای ضعف سخت‌افزاری را جبران نماید. این گوشی میان‌رده با تمامی نرم‌افزار‌های موجود سازگار می‌باشد و هیچ‌گونه محدودیتی برای خریداران ایجاد نخواهد کرد.

جعبه گشایی شیائومی Redmi Note 11s

جعبه گشایی ردمی نوت 11 اس

کمپانی شیائومی همیشه در تلاش بوده است تا محصولاتی را تولید کند که پاسخگوی تمامی نیازهای افراد باشند. امروزه کمپانی‌های متعددی به دلایل مختلف شارژر گوشی را در داخل جعبه قرار نمی‌دهند و کاربران مجبور هستند تا به صورت جداگانه آداپتور مخصوص و مناسب را خریداری نمایند. اما شرکت شیائومی برخلاف سایرین رسم و رسومات خود را زیر پا نگذاشته است. زمانی که درب جعبه‌ی گوشی ردمی نوت 11s را باز می‌کنید شارژر قدرتمند 33 واتی آن شما را خشنود می‌سازد. بنابراین دیگر نباید وقت و پول خود را صرف خرید آداپتور جداگانه کنید. در داخل جعبه یک عدد کاور محافظ نیز قرار داده شده است. اگر قادر به خرید قاب جداگانه نمی‌باشید این کاور می‌تواند به راحتی از گوشی شما در برابر ضربات محافظت کند. قاب شفافی که به همراه گوشی Redmi Note 11s می‌شود زیبایی آن را به نمایش می‌گذارد. 

یک کابل تبدیل USB به USB Type-C نیز هنگام جعبه گشایی به چشم می‌خورد. این مبدل علاوه بر شارژ کردن گوشی در انتقال اطلاعات نیز کاربرد دارد. شما می‌توانید با اتصال کانکتور USB-C به گوشی و کانکتور USB به لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود، داده‌ها را با سرعت بسیار بالایی بین آن‌ها رد و بدل کنید. تمامی این خدمات نشان می‌دهد که شیائومی کاملا برای مشتریان خود ارزش قائل می‌شود. مانند بسیاری از محصولات دیگر در جعبه‌ی ردمی ردمی نوت 11s نیز تعدادی دفترچه وجود دارد. این دفترچه‌ها اطلاعات مختلفی را درباره بخش‌های مختلف گوشی در اختیار شما قرار می‌دهند. مثل اکثر برند‌های موجود در بازار به همراه این مدل نیز هندزفری ارائه نمی‌شود. اما از این مورد می‌توان در مقابل سایر لوازمی که در داخل جعبه‌ وجود دارند گذشت کرد.

خرید Redmi Note 11s به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

با توجه به مشخصاتی که از این گوشی میان‌رده‌ی دوست‌داشتنی گفته شد یک جمع‌بندی کلی برای شما همراهان مبیت مگ آماده کردیم تا اگر قصد خرید گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s را دارید بتوانید با دیدی باز و آگاهی کامل این محصول را تهیه فرمایید.

طراحی بی‌نقص

همانطور که ذکر کردیم این گوشی از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد. ابعاد مناسب باعث می‌شود تا بتوانید بدون دردسر آن را در هر مکان و زمانی به همراه خود حمل کنید. همچنین برخورداری از وزن 179 گرم این محصول شما را قادر می‌سازد تا بدون احساس خستگی از آن ساعت‌ها استفاده نمایید. اگر دوست دارید تا آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود را با صدایی بلند، فراگیر و باکیفیت از طریق گوشی بشنوید این مورد برای شما گزینه‌ی فوق‌العاده‌ جذابی خواهد بود. ردمی نوت 11s مجهز به دو عدد اسپیکر قدرتمند در بخش بالا و پایین خود می‌باشد. بنابراین بدون نیاز به استفاده از هندزفری می‌توانید از وضوح بالای صدا لذت ببرید. فرستنده‌ی IR نیز امکانات بسیار جذاب و پرکاربردی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بنابراین هیچ مشکلی در طراحی گوشی Redmi Note 11s به چشم نمی‌خورد.

صفحه نمایش خیره‌کننده

نمایشگر این محصول نیز یکی از نقاط قوت آن می‌باشد. این صفحه نمایش AMOLED تصاویر را با وضوح و کیفیت بسیار به خوبی به نمایش می‌گذارد. مهم‌ترین ویژگی که در این بخش وجود دارد نرخ نوسازی 90 هرتزی می‌باشد. این خصوصیت در یک گوشی میان‌رده از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربرانی که علاقه به تماشای فیلم و محتواهای مختلف دارند می‌توانند با خیالی راحت ردمی ردمی نوت 11s را خریداری نمایند. زیرا کیفیت بالای نمایشگر به راحتی نظر آن‌ها را جلب خواهد کرد.

دوربین باکیفیت عامل اصلی درخشش ردمی ردمی نوت 11 اس

بی‌شک برگ برنده‌ی گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی آن می‌باشد. این لنز تصاویر خارق‌العاده‌ای را از سوژه‌های مختلف به ثبت خواهد رساند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این محصول نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و نیاز افراد مختلف را مرتفع خواهد ساخت. بنابراین اگر بخش زیادی از روز خود را صرف عکاسی و فیلم‌برداری می‌کنید این مدل برای شما ساخته شده است.

برای آشنایی با یکی از اهداف بزرگ شیائومی در زمینه‌ی دوربین عرضه اولین گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی توسط شیائومی را بخوانید.

شیائومی Redmi Note 11s مخصوص افراد پرمشغله

گوشی شیائومی ردمی نوت 11s مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپری بسیار قدرتمند است. این باتری انرژی خود را از یک شارژر 33 واتی تنها در مدت 58 دقیقه تامین می‌کند. با این تفاسیر کاربران نیازی ندارند که به‌صورت مداوم گوشی خود را شارژ کنند. اگر فرد پرمشغله‌ای هستید این گوشی به دردسرهای شما چیزی اضافه نخواهد کرد. زیرا تنها با یک مرتبه شارژ کامل می‌تواند به مدت یک روز در کنار شما باشد.

عملکرد سخت افزاری Redmi Note 11s چگونه است؟

گوشی ردمی نوت 11 اس دارای پردازنده‌ی Mediatek Helio G96 می‌باشد. این تراشه به راحتی در امور روزانه‌ی مختلف شما را یاری خواهد کرد. اما توان انجام فعالیت‌های سنگینی مانند بازی‌های حرفه‌ای را با بالاترین کیفیت ندارد. پس اگر قصد انجام امور معمولی و نیمه‌حرفه‌ای را دارید این گوشی گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. در غیر اینصورت عملکرد بسیار خوبی از آن دریافت نخواهید کرد. این مدل با حافظه‌های 64 و 128 گیگابایت عرضه می‌شود. نسخه‌ی 128 گیگابایتی آن برای اکثر کاربران مناسب است و آن‌ها را دچار مشکل نخواهد کرد. اما اگر اطلاعات زیادی را در گوشی خود ذخیره نمی‌کنید مقدار 64 گیگابایت نیز برای شما کافی خواهد بود.

این مدل دارای اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 است که با تمامی برنامه‌های موجود سازگار می‌باشد. بنابراین در این زمینه شما را با محدودیتی روبه‌رو نخواهد کرد. کاربران می‌توانند تمام اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را روی این مدل به راحتی اجرا نمایند.

بخوانید:

مقایسه سامسونگ S21 FE و 11T Pro؛ قاتلین پرچمدار

بررسی برند و گوشی اینفینیکس: داستان برخاستن یک برند اروپایی آسیایی

بررسی سامسونگ M22؛ پایین رده اقتصادی و محبوب

منابع:

techadviso،slashgear، indianexpress، gsmarena

یاسین بنی اسدی

یاسین بنی اسدی هستم دانشجو مقطع کارشناسی مهندسی مکانیک و علاقمند به حوزه‌ی تکنولوژی و وبگردی.

نوشته های مشابه

17 دیدگاه

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی این مورد از طریق نوار اعلانات در بالای صفحه که دسترسی سریع به برخی تنظیمات را ارائه می‌دهد قابل دسترسی است.

  1. سلام من گوشی 11اس دارم. مشکل دارم بادوربین. مقداری از فاصله دور عکس میگیرم. عکسها کارتونی میشه. خیلی بد میشه ولی از فاصله یک متری مشکلی نداره

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی بخش زوم دوربین چندان عالی نیست

  2. سلام ببخشید گوشی ردمی نوت 11 اس رم 8 گیگابایتی برای کالاف بهترین گرافیک رو دارد و لگ نمی گیره

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی ممنون که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید

  3. سلام. من موبایلم ردمی نوت 11 هست قبلا نوت 10 بود و قابلیت مخفی سازی و پنهان کردن برنامه ها رو داشت اما نوت 11 نداره میشه راهنمایی کنید چطور با نوت 11 برنامه هامو پنهان کنم؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی برای این موضوع لازم است تا از App lock استفاده کنید.
      1- به قسمت تنظیمات یا settings تلفن همراه خود مراجعه نمایید.
      2- گزینه Apps را یافته و آن را لمس کنید.
      3-حالا به منظور مدیریت برنامه ها از قسمت App گزینه App lock را انتخاب کنید.
      4- اکنون جهت مخفی کردن برنامه های در گوشی شیائومی گزینه hidden apps را لمس کنید.
      5- در این مرحله می توانید برنامه های دلخواه خود جهت مخفی شدن را انتخاب کنید.

  4. سلام خسته نباشید
    گوشی من هنگام شارژ غیر عادی داغ می‌کنه و هنگام استفاده از اینترنت هم داغ می‌کنه میخواستم بدونم همه گوشی های ۱۱اس همینجوریه یا از من مشکل داره

    منتظر جوابتون هستم با تشکر

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی
      بسیاری از گوشی ها حین انجام فعالیت های سنگین این مشکل را دارند اما داغ شدن گوشی تا حدودی هنگام شارژ و یا روشن بودن داده شما عادی است اما در صورت بروز داغی بیش از حد لطفا با مراجعه به تعمیرگاه های معتبر از سلامت گوشی خود اطمینان حاصل کنید

  5. سلام من فیلم دانلود میکنم میریزم رو فلش پشتیبانی نمیکنه اررور میده چکارش کنم؟؟؟؟

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی
      لطفا از سلامتی رابط OTG اطمینان حاصل کنید زیرا این گوشی قابلیت پشتیبانی از OTG را دارد.

  6. آیا گوشی ردمی نوت s11 اندروید 12 میاد یا . ن منتظر جواب هستم محمدسلیم رانی

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی
      از سوی کمپانی سازنده خبر قطعی مبنی بر ارائه آپدیت منتشر نشده است اما انتظار می رود تا اندروید 12 برای این دستگاه بزودی منتشر شود.

    1. سلام خدمت شما همراه گرامی
      این گوشی از قابلیت OTG بهره‌مند است و شما می توانید با استفاده از رابط فلش را به گوشی خود متصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا